Õppimise kognitiivsed käsitlused, kognitiivne õppimine (2)

5 - VÄGA HEA (3)
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti. Loe siit kuidas punkte saada
~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Kuupäev, millal dokument üles laeti
65 laadimist Kokku alla laetud
2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Õppematerjali autor

Lõik materjalist

Kognitiivne õppimine On olemas kaks õppimisteooria liiki: * biheivioristlik ja * kognitiivne . Lähemalt tuleb juttu kognitiivsest õpiteooriast. Kognitiivse õppimisteooriaga on seotud sellised isikud- Tolman, Rescola, Kamin , Seligman(1950.ndatest). Kognitiivse õpiteooria järgi on õppimises keskne koht info sisemisel ümbertöötamisel, mille tulemusena omandab inimene info vastuvõtuks, lahtimõtestamiseks ja probleemide lahendamiseks tarvilikke sisemisi mudeleid. Õppimise kognitiivset protsessi võib vaadelda ka vaimse tegevuse operatsioonide jadana: enesehäälestamine, tähelepanu koondamine , tajumine , teabe vastuvõtt, teabe mõistmine, meeldejätmine, meeldetuletamine , õpitu kasutamine, lõplik omandamine. Lühidalt võib öelda, et kognitiivne õppimine on inimese sisemise aktiivsuse produkt. Kognitiivse õppimise tunnused: *uue käitumise omandamiseks piisab ka selle ühekordsest nägemisest, *nähtu jäljendamine ei pea toimuma kohe, vaid siis kui on sobiv olukord, *uus käitumisviis omandatakse ilma välise tasustamisega, *uue käitumisviisi rakendamine sõltub oodatavast tagajärjest - karistust püütakse vältida.

Kognitiivne

Stiimul → tunnetusprotsessidreaktsioon Õppimise kognitiivsed käsitlused

1950ndateks sai selgeks, et inimese ja tema käitumise seletamine on keerulisem, kui

biheiviorismile jõukohane on. Kognitiivsete õppimisteooriate areng on võimalikuks saanud tänu kognitiivse psühholoogia arengule. Peamised seisukohad, mida kognitiivsed õppimisteooriad eeldavad, ning mis erinevad biheivioristlikest õppimisteooriatest, on: • Õppija on aktiivne, õppija tegutseb õppimise nimel • Õppimine sõltub oluliselt õppija olemasolevatest teadmistes, uskumustest ja hoiakutest. • Muutuse käitumises kutsub esile muutus teadmistes ja mõtlemises. • Inimesed õpivad kogu elu – seega ei saa inimestele lihtsalt midagi ära õpetada ja nii jääb. • Õppija peab oma teadmisi ja õpitavat kontrollima, õppija käes peab olema kontroll selle üle, mida ta teab ja selle üle, mida ta omandab. Kognitiivsete õppimisteooriate juures muutub väga oluliseks õppija areng, kuna olemasolevad teadmised on paljuski arenguliselt määratud.

Lisainfo

Õppimise kognitiivsed käsitlused, kognitiivne õppimine, kas televiisori vaatamine põhjustab agresiivsust
õppimine , kognitiivne õppimine , televiisori vaatamine , agresiivsus , õppimise kognitiivsed käsitlused

Kommentaarid (2)


kerttu torkel: Väga huvitav materjal
22:31 01-11-2012

B M: Väga hea.
21:03 18-10-2012


Sarnased materjalid

1
docx
14
doc
11
doc
10
doc
3
docx
6
odt
8
doc
6
docx


T e a t a   v e a s t