Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millisel vanuseperioodil on puude väljalangemine puistus kõige suurem?
  • Millal väljalangemine järsult aeglustub?
  • Kuidas mõjutab puhtpuistu hõreduse muutust puuliigi varjutaluvus?
  • Millise puuliigi puistu mõjutab aastast õhutemperatuuri dünaamikat enam ja miks?
  • Miks on temperatuuri ööpäevane käik metsas väiksema amplituudiga kui lagedal?
  • Miks uueneb mets väikestel raiesmikel ja vana metsa läheduses paremini?
  • Kui raiesmikul kasvavatel kuuskedel?
  • Millised metsapuuliigid on Eestis hiliskülmakartlikud?
  • Millistel Eesti metsapuuliikidel ei esine kindlasti hiliskülmakahjustusi?
  • Kuidas muutub kinni peetud sademete hulk seoses puistu vanusega?
  • Millega sellist dünaamikat seletada?
  • Missugused Millist on see tingitud?
  • Missugused need on?
  • Mis on ühesuguse vanuse ja liitusega?
  • Millega seletada lume erinevat tihedust avamaal puistus ja metsalagendikul?

Lõik failist

EESTI MAAÜLIKOOL
Põllumajandus- ja keskkonnainstituut
--- -------, AR2
Üldmetsakasvatuse iseseisvad ülesanded Ülesanded aines 'üldmetsakasvatus'
Tartu 2011 SISUKORD
Ülesanne 1: Puude diferentseerumine ja puistu iseharvenemine .................................................... 3 Ülesanne 2: Puuliikide valgusnõudlikkus ....................................................................................... 7 Ülesanne 3:aastane temperatuuri dünaamika .................................................................................. 7 Ülesanne 4: ööpäevane temperatuuri dünaamika ........................................................................... 9 Ülesanne 5: metsa veereziim ........................................................................................................ 11 Ülesanne 6: lumikatte tüsedus metsas ja lagedal .......................................................................... 13
2 ÜLESANNE 1: PUUDE DIFERENTSEERUMINE JA PUISTU ISEHARVENEMINE
Leidsin tabelis puuduvad andmed, kasutades selleks valemeid F=1000/N puude toitepinna leidmiseks ning L= puistu hõreduse arvutamiseks.
Tabel 1. Puistute puude arv aastate lõikes, toitepind, hõredus
Puude arv N (ha -1) 10 aastaga kasvavad väljalangenud Puistu % % perioodi toitepind F Vanus A tk tk hõredus L esialgsetest algarvust (m2) (m) 1 2 3 4 5 6 7 Männikud I boniteet 10 11349 100,00 0 0,00 0,09 0,30 20 4620 40,71 6729 59,29 0,22 0,47 30 3421 30,14 1199 25,95 0,29 0,54 40 2552 22,49 869 25,40 0,39 0,63 50 1765 15,55 787 30,84 0,57 0,75 60 1179 10,39 586 33,20 0,85 0,92 70 875 7,71 304 25,78 1,14 1,07 80 676 5,96 199 22,74 1,48 1,22 90 593 5,23 83 12,28 1,69 1,30 100 520 4,58 73 12,31 1,92 1,39 110 464 4,09 56 10,77 2,16 1,47 Männikud IV boniteet 10 11739 100,00 0 0,00 0,09 0,29 20 6833 58,21 4906 41,79 0,15 0,38 30 5149 43,86 1684 24,65 0,19 0,44 40 3832 32,64 1317 25,58 0,26 0,51 50 2734 23,29 1098 28,65 0,37 0,60 60 2076 17,68 658 24,07 0,48 0,69
3 70 1618 13,78 458 22,06 0,62 0,79 80 1297 11,05 321 19,84 0,77 0,88 90 1051 8,95 246 18,97 0,95 0,98 100 922 7,85 129 12,27 1,08 1,04 110 831 7,08 91 9,87 1,20 1,10 Kuusikud I boniteet 10 8354 100,00 0 0,00 0,12 0,35 20 4109 49,19 4245 50,81 0,24 0,49 30 2242 26,84 1867 45,44 0,45 0,67 40 1512 18,10 730 32,56 0,66 0,81 50 1124 13,45 388 25,66 0,89 0,94 60 897 10,74 227 20,20 1,11 1,06 70 756 9,05 141 15,72 1,32 1,15 80 661 7,91 95 12,57 1,51 1,23 90 594 7,11 67 10,14 1,68 1,30 100 548 6,56 46 7,74 1,82 1,35 110 512 6,13 36 6,57 1,95 1,40 Kuusikud IV boniteet 10 8794 100,00 0 0,00 0,11 0,34 20 8014 91,13 780 8,87 0,12 0,35 30 5689 64,69 2325 29,01 0,18 0,42

Vasakule Paremale
Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #1 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #2 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #3 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #4 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #5 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #6 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #7 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #8 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #9 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #10 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #11 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #12 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #13 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #14 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #15 Üldmetsakasvatuse iseseisvad tööd #16
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-11-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 104 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor moosipall Õppematerjali autor
Täielik üldmetsakasvatuse tööde fail aastast 2011

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Arvutustöö üldmetsakasvatuse õppeaines

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut MH II Arvutustöö üldmetsakasvatuse õppeaines Juhendaja: dots Veiko Uri Tartu 2011 Ülesanne I. Puude diferentseerumine ja puistu iseharvenemine Arvutasin tabelis puuduvad andmed. Puude toitepinna arvutamiseks kasutasin valemit: F = 10000 / N puistu hõreduse arvutamiseks L = F Puude arv N Toite- pind F (ha-1) (m2) 10 aastaga väljalangenu

Üldmetsakasvatus
thumbnail
42
docx

Üldmetsakasvatuse I kontrolltöö konspekt

Metsandus on majandusharu, mis on seotud metsa ja puiduga ning mille raames tegeletakse metsa uuendamisega, kasvatamisega, kaitsmisega ning puidu varumise ja töötlemisega. Metsandus on teadusharu, mis uurib kõike metsaga seonduvat ja sisaldab endas palju kitsamaid metsanduslikke teadussuundi. Metsanduse sees võib eristada kolme valdkonda e. suunda: 1. Metsakasvatus – bioloogiline suund metsanduses, mida võib defineerida kui tegevust metsas toimuvate bioloogiliste protsesside mõjutamiseks, mille eesmärk on kasvatada majanduslikult väärtuslikke puistuid. (dendroloogia, metsataimekasvatus, hooldusraied, metsakultiveerimine, metsakaitse, metsaselektsioon, puhkemajandus jne). Tegeleb probleemidega, mis on seotud uue metsapõlvkonna rajamisega, olemasolevate metsade hooldamise ning kaitsmisega. 2

Metsakasvatus
thumbnail
67
doc

Loengukonspekt metsanduse üldkursuse õppeaines

Loengukonspekt metsanduse üldkursuse õppeaines 1. Eesti metsad ja metsandus Metsandus on väga lai mõiste, mis koosneb: 1. majandusharudest, mis tegelevad kõigi metsa kasutusviisidega (tähtsal kohal on puidu raiumine ja töötlemine) kui ka metsa uuendamise, kasvatamise ja kaitsega. 2. teadus- ja haridusharust mis uurib ja õpetab kõike metsaga seonduvat ja sisaldab endas palju kitsamaid metsanduslikke teadussuundi. Metsateaduse võib tinglikult jagada kolmeks: 1. Metsakasvatus 2. Metsakorraldus 3. Metsatööstus Metsakasvatus ­ esindab bioloogilist suunda metsanduses. Metsakasvatust võime defineerida kui tegevust metsas toimuvate bioloogiliste protsesside mõjutamisest selleks, et kasvatada majanduslikult väärtuslikke puistuid. Tegeleb selliste ainetega nagu dendroloogia, metsataimekasvatus, hooldusraied, metsakultiveerimine, metsakaitse, puhkemetsandus jne. st. peamiselt probleemidega mis on seotud uue

Eesti metsad
thumbnail
65
pdf

Metsaökoloogia ja majandamine 1. KT

  Enn  Pärt,  Keskkonnaagentuuri  metsaosakonna  juhtivspetsialist, 20.12.2016.    Eesti  metsade  liigiline koosseis on mitmekesine, kõige levinum puuliik Eestis on mänd – ​31,4 %  (enamuspuuliigiti  metsade  pindalast),  teisel kohal on kask – ​29,5 %​; ja kolmandal kohal kuusk –  18,8%​.  Hall-lepikute  osakaal  meie  metsade  koosseisust  on  9%,  haab  ja  sanglepp  moodustavad  vastavalt ​6 % ja 3,7% ​(Aastaraamat Mets 2017).  Viimase  poolsajandi  jooksul  on  okaspuude  (kuuse,  männi)  osatähtsus  vähenenud  ja  lehtpuude  (haab,  kask,  lepad)  osatähtsus  suurenenud.  Eriti  drastiline  on  olnud  hall-lepikute  osakaalu  suurenemine  (1988.  a.  moodustasid  hall-lepikud  4,5%  ja  2016.  a.  9%  puistute  koosseisust).  Männikute  osatähtsus  on  vähenenud  ca  0,4%  e.  keskmiselt  3000  ha  aastas.  Samal  ajal  on  aga 

Eesti metsad
thumbnail
13
docx

Metsakasvatuse arvestuse vastused

klassi puude tagavarast. III klass ­ kaasvalitsevad ­ keskmise kasvuga puud, nõrgemalt arenenud tüvega ja väiksema võraga. Moodustavad u 20% puistu tagavarast. IV klass ­ allajäänud puud ­ kitsaste ja hõredate võradega puud (jagatakse kaheks IV a ­ enam vähem ühtlaselt paiknevate okstega; IV b ­ ühepoolse võraga) V klass ­ rõhutud puud ­ jagatakse kaheks Va ­ surevad puud; Vb ­ surnud puud) 5. Mets ja valgus. Valgus on oluline tegur puuvõrade kujunemisel ja tüvede laasumisel. Ebaühtlase valguse korral moodustub ebaühtlane võra ja ekstsentriline tüvi, liiga tugeva valguse korral aga pikk ja laiuv võra ning tüved jäävad okslikeks. Puud jaotatakse valgusnõudlikeks (nt lehis kask mänd haab) ja varjutaluvateks (nt kuusk, nulg pärn pöök) ja poolvarju taluvateks (nt hall lepp sanglepp toomingas). Valgusnõudlikuse üle otsustamisel tuleb lähtuda:

Metsakasvatus
thumbnail
17
doc

Materjalid metsanduseks

Maailma ja Euroopa metsaressurss Metsa väiksemaks looduslikuks klassifitseerimise Metsandus on väga lai mõiste, mis koosneb: Maailma metsad võtavad FAO järgi enda alla ühikuks on puistu. 1. majandusharudest, mis tegelevad kõigi metsa 3,869 miljardit hektarit e. ligi ¼ Puistuks nim. ühesuguse kasvukohaga piirnevat kasutusviisidega (olulisel kohal on maismaa pindalast (Eesti mets 2004). metsaosa, mis on kogu ulatuses ühtlase puidu varumine ja töötlemine), kuid ka metsa Kultuurpuistud moodustavad neist ca 5%, seega struktuuriga ning erineb naabermetsaosadest. uuendamise, kasvatamise ja kaitsega. enamik, maailma metsadest (95%) on loodusliku Puistute eraldamisel lähtutakse bioloogilistest, Metsanduse võib tinglikult jagada kolmeks päritoluga

Eesti metsad
thumbnail
12
pdf

Üldmetsakasvatus I osa mõisted

kunagised aiad, metsaservad, astangud, põlismetsa osad jne. Euroopa pindalast on metsaga kaetud ligikaudu kolmandik (30%, ca 370 milj. ha). Metsa osatähtsus on riigiti väga kõikuv (1%-74%). Kõige suurem on metsaressurss Põhjamaades (Rootsis, Soomes 75%) ja väiksem Maltal 1,1% Islandil 1,4%, Iirimaal 6,6%, Taanis 10% ja mägipiirkondades. Umbes pooled Euroopa metsadest on okaspuumetsad, 1/3 lehtpuumetsad ja 15% segametsad. Looduse seaduspärasuse tulemusena on mets tekkinud taimkatte evolutsiooni käigus, kindlates keskkonnatingimustes (erinevad ökoloogilised tegurid) ning tänapäeval käsitletakse metsa, kui kõigi tema koostisosade tervikut. Mets pole mitte vaid hulk puid ühel kasvukohal, vaid iseloomuliku taimestiku, loomastiku ja mikrokliimaga ökosüsteem. Metsa defineeritakse kui maastiku osa ja taimekooslust, mis on kujunenud puude koos kasvades, kus ilmneb puude vastastikune mõju

Üldmetsakasvatus
thumbnail
34
doc

Metsaükoloogia ja majandamine I Test

III klass - kaasvalitsevad, keskmise kasvuga puud. Nõrgemalt arenenud tüvi ja väiksem võra, kuid võra tipp ulatub veel ülemiste puude võrastikku. IV klass - allajäänud puud. Jaotatakse kahte alamklassi: *IVA – enam-vähem ühtlaselt paiknevate okstega; *IVB - ühepoolse võraga. V klass - rõhutud puud, jaotatakse kahte alaklassi: VA – surevad; VB - surnud puud. I,II,III klass kuuluvad puistus ülarindesse ja IV,V klass alarindesse. 5. Mets ja keskkond: 5.1 Mets ja valgus Orgaanilise aine produtseerimiseks peavad taimed peale anorgaaniliste ainete (süsihappegaas, vesi ja mineraalained) saama ka energiat - päikeseenergiat. Päikeseenergia abil toodab orgaanilist ainet klorofüll. Fotosünteesi intensiivsus oleneb valguse intensiivsusest. Valguse roll fotosünteesi- ning produktsiooniprotsessis. Maapinna ja metsa valgustatus oleneb nurgast, mille all päikesekiired langevad maapinnale. Erinevad puuliigid vajavad orgaanilise aine

Metsandus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun