Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ühiskonna riigieksam 2007 (1)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida peaksin arvestama tulevase elukutse valikul?
  • Millisel aastal oli tööpuudus Eestis kõige suurem mitu protsenti see oli?
  • Mis on sinu arvates tööpuuduse ehk töötuse peamised põhjused?
  • Millised on sinu arvates peamised põhjused miks tööpuudus on hakanud langema?
  • Milline institutsioon täidab järgmisi ülesandeid?
  • Kes on Eesti Vabariigis kõrgeima riigivõimu kandja?
  • Millised maksud laekuvad riigile?
  • Millised maksud jäävad riigil saamata?
  • Kuidas nimetatakse Jurile Eesti kodakondsuse andmise protseduuri?
  • Kellel on õigus Eesti kodakondsusele sünnilt?
  • Millised tegevused on näited kodanikuosalusest?
  • Mida toob uute kaevanduste rajamine kaasa Ida-Virumaale?

Lõik failist

Punkte
Eksamihinne
Aastahinne
PÕHIKOOLI LÕPUEKSAM
ÜHISKONNAÕPETUS 15. JUUNI 2007
Kool: Maakond/linn: Õpilase ees- ja perekonnanimi :
Isikukood
MEELESPEA
1. Mõtle rahulikult , aega on 2 tundi ja 30 minutit. 2. Eksamitöö küsimustele vastamise järjekord vali ise. 3. Enne vastamist loe tähelepanelikult tööjuhendeid. 4. Kui ülesande tööjuhend soovitab , kasuta põhiseadust. 5. Kirjuta eksamitöö sinise või musta tindi või pastaga. 6. Kirjuta vastused loetavalt ja üheselt mõistetavalt selleks ettenähtud kohtadele. 7. Paranduste tegemisel tõmba vale vastus maha ja kirjuta õige asemele. 8. Vastust üle kirjutada ega korrektorit kasutada ei ole lubatud. I INIMENE JA ÜHISKOND 11 P VIII ARVAMUSLUGU 6 P
1. Ühiskonnaelu valdkonnad. 3 p Vali üks teema ja kirjuta arvamuslugu, kus esitad oma seisukoha. Vastamisel kasuta 7 õiget ­ 3 p, 5­6 õiget ­ 2 p, 3­4 õiget ­ 1 p. ära kõik märksõnad, ava nende sisu. Oma seisukoha kinnituseks saad tuua näiteid. Arvamuslugu peab moodustama seostatud terviku.
Alljärgnevalt on kirjeldatud ühiskonnaelu valdkondi. Kanna mõiste kirjelduse number 1. Ajakirjanduse roll demokraatlikus ühiskonnas. skeemile vastava sõna ette. Märksõnad: neljas võim, teavitamine, sõnavabadus, avaldatu eest vastutamine, kriitiline suhtumine avaldatusse.
1. Riigi juhtimist ja toimimist korraldav tegevus. 2. Mida peaksin arvestama tulevase elukutse valikul? 2. Tootmise, kauplemise ja teeninduse valdkond. Märksõnad: hariduse tähtsus, elukestev õppimine, Eesti tööturu vajadused, välismaal 3. Mitme inimpõlve poolt loodud vaimsed ja materiaalsed väärtused, teadmised ja tavad. töötamise võimalused, oma karjääri planeerimine. 4. Ühiskonna osa, mis hõlmab mittepoliitilisi kodanikuorganisatsioone ja -ühendusi. 6p 5. Moraalinormide kogum, üldtunnustatud põhimõtted, mida sunnib täitma inimese 46
sisetunne ja tõekspidamised. TEEMA: _______________________________________________________________ 6. Indiviidi isiklik elukorraldus.
PÕHIKOOLI LÕPUEKSAM ÜHISKONNAÕPETUS 2007 7. Riigivõimu poolt kehtestatud kohustuslike käitumisnormide ja suhete kogum.
RIIKLIK EKSAMI- JA KVALIFIKATSIOONIKESKUS _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
___ POLIITIKA ___ KULTUUR _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
___ ERAELU ___ MAJANDUS _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________ ÜHISKONNAELU 3p 1 _______________________________________________________________________ VALDKONNAD _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________ ___ KODANIKU ___ MORAAL _______________________________________________________________________ ÜHISKOND
TÄNAME! ___ ÕIGUS
2 15 2. Allpool on toodud neli Eestis vabatahtlikult kasutatavatest toidumärgistest. Vali nende 2. Inimeste huvide mitmekesisus ja avaldumise vormid. Loe järgnev tekst läbi ning vasta seast üks ja põhjenda kahe argumendiga, miks eelistaksid osta just sellise märgiga küsimustele. 4 p tähistatud toiduainet. 2 p
Protestijad parkisid Vabaduse väljaku lilli ja rattaid täis Täna Tallinnas Vabaduse väljakul alternatiivse mõtlemisega noorte korraldatud üritus, mille eesmärgiks oli linna keskväljak parkivatest autodest vabastada, tipnes vihaste autojuhtide vägivaldse reaktsiooniga. Ürituse üks initsiaatoritest, Prussakovi-nimelise rattaühingu juht Erkko Valk ütles, et noored 1 2 3 4 tulid juba kell 8 hommikul väljakule, ostsid parkimispiletid ja ,,parkisid" pool väljakut jalgrattaid ja lillepotte täis. Kui pool väljakust oli rattaid ja lilli täis ning teine pool sai autosid täis, muutusid parkida Valisin märgi nr. _________ _____________________________________ (märgi nimi) soovivad autojuhid tigedaks. ,,Nad arvasid, et me raiskame ruumi. Meie tahtsime näidata, et nemad raiskavad inimestele mõeldud ruumi," lausus Valk, kelle sõnul mängisid protestijad lendava taldrikuga ja kasutasid platsi mõnusa äraolemise kohana, nagu see peakski olema. Põhjendus: Eesti Päevaleht, 15. mai 2006. a) ______________________________________________________________________
PÕHIKOOLI LÕPUEKSAM ÜHISKONNAÕPETUS 2007 _________________________________________________________________________ 1 p 42
RIIKLIK EKSAMI- JA KVALIFIKATSIOONIKESKUS b) ______________________________________________________________________ 1) Kas autojuhtide pahameel protestijate käitumise üle oli õigustatud või mitte? Põhjenda mõlemat seisukohta. 2 p

Vasakule Paremale
Ühiskonna riigieksam 2007 #1 Ühiskonna riigieksam 2007 #2 Ühiskonna riigieksam 2007 #3 Ühiskonna riigieksam 2007 #4 Ühiskonna riigieksam 2007 #5 Ühiskonna riigieksam 2007 #6 Ühiskonna riigieksam 2007 #7 Ühiskonna riigieksam 2007 #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-12-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 129 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ilmar pärnaste Õppematerjali autor
Tegemist on ühiskonna riigieksamiga 2007. aastal

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
pdf

Ühiskonna riigieksam 2008

2. Korrakohane õigusemõistmine Põhikooli ühiskonnaõpetuse lõpueksami hindamisjuhend 2008 Märksõnad: kohus, seaduste ülimuslikkus, süütuse presumptsioon, võrdsus seaduse ees, edasikaebamise õigus Kohus on õigusemõistmisega tegelev riigiasutus. Õigust võib mõista ainult kohus (PS § 146). NB! Lugupeetud õpetajad! Õigust mõistetakse ainult seaduste alusel (PS § 146), seaduse ees on kõik võrdsed. Süütuse Teil on võimalus täita küsimustik ülesannete lahendatavuse kohta Riikliku Eksami- ja presumptsioon ­ kedagi ei tohi kuriteos süüdiolevaks tunnistada enne, kui kohus pole langetanud Kvalifikatsioonikeskuse kodulehel aadressil http://www.ekk.edu.ee süüd

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
102
pdf

AJALOO RIIGIEKSAMI ÜLESANDED

AJALOO RIIGIEKSAMI ÜLESANDED Hea õpilane ja õpetaja, Ajaloo riigieksami ülesannete kogumik sisaldab huvitavamaid ülesandeid eksamitöödest aastatel 2000-2007. Ülesanded on koondatud temaatiliselt ja jagatud teemade all tüüpide kaupa. Esmalt on allikaanalüüsi (dokument, kaart, pilt, foto, karikatuur) ja seejärel teadmiste ja oskuste rakendamist kontrollivad ülesanded. Valik erinevatest arutlusteemadest on esitatud iseseisva blokina. Arutlusteemade järel on ka hindamisjuhend ja kriteeriumide selgitus. Kuna kogumikku on koondatud eksmaitöödes olnud ülesannete paremik, ei ole erinevad ülesandetüübid kõikides teemades võrdselt esindatud. Arutlusteemade avamise võimalused ja ülesannete vastused on esitatud ülesannetest eraldi, et õpilane saaks oma teadmisi proovile panna ning õpetaja ülesandeid tunnis harjutamiseks kasutada. Vastused on esitatud samas järjekorras kui tööülesanded. Vastused on koostatud Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt kinnitatud õp

Ajalugu
thumbnail
6
pdf

PÕHIKOOLI LÕPUEKSAM EESTI KEEL JA KIRJANDUS

muinsuskaitsjad ka probleemile läheneda. On selge, eesmärke lähemalt tundma õppida. Kindlasti ___________________________________________________________________________________________ et üks osa neist väärib karistust, teiste entusiasmi ja on nende seas inimesi, kes oleksid mingi uue informatsiooni tuleks aga tunnustada ja ühiskonna leiukoha puhul valmis igakülgseks koostööks ___________________________________________________________________________________________ hüvanguks ära kasutada. muinsuskaitsjatega

Eesti keel
thumbnail
9
pdf

Põhikooli ühiskonnaõpetuse lõpueksami hindamisjuhend 2009

koolilõuna, peretoetused (lapsetoetus, lapsehooldustasu, üksikvanema lapse toetus, 1 ajateenija lapse toetus jt), ühekordselt makstavad toetused (sünnitoetus, lapsendamistoetus, elluastumise toetus), sotsiaalnõustamine jm. Iga sisult õige näide annab punkti. 2. Ühiskonna struktuur 6 p 1. Märgi tabeli esimesele reale ühiskonna sektorid. 3 p 2. Paiguta loetletud asutused, ettevõtted, organisatsioonid ja ühendused tabeli õigetesse lahtritesse. 3 p 7-6 õiget ­ 3 p, 5-4 õiget ­ 2 p, 3-2 õiget ­ 1 p 1. Sektori nimetus Avalik sektor Erasektor/ Mittetulundussektor/ Tulundussektor Kodanikuühiskond 2. Näidete numbrid 4, 7 1, 2 3, 5, 6

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
16
pdf

AJALOO eksam 2002

................................................................................................................................. ............................................................................................................................................ 1 RIIGIEKSAM III OSA. FAKTITEADMISTEL PÕHINEVAD ÜLESANDED 2. Iseloomustage Nõukogude Liidu elanike elu-olu. (6 p) Tekstikatke 1960. aasta ajalehest. Praegu me elame rikkalt. /---/ Paljudel kolhoosnikel on sõiduautod, peaaegu igas talus on mootorratas. Elamutesse on tekkinud ilus mööbel, raadiod, televiisorid; tänavu tuleb kõikidesse kolhoositaludesse ka elekter. Seda öeldes ei taha ma sugugi suurustada. Tahan ainult rõhutada seda suurt vahet, kuidas

Ajalugu
thumbnail
6
pdf

Keemia riigieksam 2007

EKSAMITÖÖ KOOD Kui olete oma töö lõpetanud, siis palume Teid vastata järgmistele küsimustele. 1. Kas eksamitöö tundus Teile KEEMIA RIIGIEKSAM (Märkige ristikesega vastavas kastikeses.) raske, pigem raske, VARIANT B keskmise raskusega,

Keemia
thumbnail
4
doc

Omariikluse taastamine

III Omariikluse taastamine 20.aug. kuulutas Eesti Vabariigi Ülemnõukogu Eesti iseseisvuse taastatuks. Uue põhiseaduse väljatöötamiseks otsustati moodustada Põhiseaduslik Assamblee, mille liikmed valiti Ülemnõukogust ja Eesti Komiteest. 21. augustil jõudsid vene sõjaväeüksused Eestisse. Osaliselt vallutati teletorn. Õhtuks suruti riigipöördekatse Moskvas maha ja sellega normaliseerus olukord ka Eestis. Esimene riik, kes tunnustas Eesti iseseisvust, oli Island. Üsna pea tegi seda ka Venemaa (Jeltsin). 6.sept. 1991. tunnustas Balti riikide täielikku iseseisvust NSVL Riiginõukogu. Sept. võeti Eesti vastu ÜRO-sse. 28. juunil 1992. võeti rahvahääletuse teel vastu Eesti Vabariigi põhiseadus (jõustus 3. juulil). Vastavalt põhiseadusele valiti 20.sept. 1992. Eesti kodanike poolt Riigikogu ja president. Valimistel osales 67,4% kodanikest. Kõige rohkem kohti sai "Isamaa". Presidendikandidaatideks olid: A.Rüütel "Kindel Kodu" 42,6

Ajalugu
thumbnail
16
doc

Ühiskonna riigieksami küsimused ja vastused

propageerimisel? Tooge kaks näidet põhiseadusest ja põhjendage nende sätete vajalikkust. (2 p) 6. Kas tugev kodanikuühiskond mõjutab Teie arvates kodanike valimisaktiivsust? Tehke sobivasse lahtrisse rist. Põhjendage oma arvamust. (2 p) tugeva kodanikuühiskonnaga riikidel on eeldatavasti arenenud ka kodanikutunne, millega kaasneb ka kodanike soov näidata oma osalust riigiasjades ja valimistel; 7. Kuivõrd Teie arvates 2007. a Eesti Vabariigi Riigikogu valimiste eel toimunud erakondade valimiskampaaniad mõjutasid valimisaktiivsust? (4 p) Tooge kaks näidet, mis näitavad, et kampaania mõju oli positiivne: valimiskampaaniatele kulutatud suured summad ja suured valmisreklaamid tekitasid paljudes ka pahameelt ja võisid seetõttu mõjutada neid kodanikke, kes tahtsid sellise kampaania vastu protesteerida; valimiskampaania mõju avaldus kindlasti ka erakondade valimistulemuses.

Ühiskonnaõpetus




Meedia

Kommentaarid (1)

Kertuke profiilipilt
Kertuke: Mõttetu on ju võtta riikliku eksami- ja kvalifikatsiooni lehelt materjal ja siia üles panna :)
22:41 05-02-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun