Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest, meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline see seos on?
  • Milline see seos on?
  • Milline see seos on?

Lõik failist


TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Majandusteaduskond
Rahandus ja majandusteooria instituut
Matemaatika , statistika ja ökonomeetria õppetool
Laura Kallasvee, Liisi Saksakulm
BRUTOPALKADE SEOS HARIDUSE, SOO JA ELUKOHAGA EESTI MAAKONDADE LÕIKES AASTATEL 2005-2008
Ökonoomeetriline projekt
Juhendaja : dotsent Ako Sauga
Tallinn 2014
SISUKORD
SISSEJUHATUS 4
1. REGRESSIOONANALÜÜS 7
1.1. Ökonomeetriline mudel 7
1.2. Töös kasutatavad andmed 8
1.3. Esialgse regressioonimudeli hindamine 9
1.4 Klassikalise regressioonmudeli eelduste testimine 10
1.4. Lõplik mudel 12
KOKKUVÕTE 14
VIIDATUD ALLIKAD 16
LISAD 17
Lisa 1. Sõltuva ja sõltumatu tunnuse vaheliste seoste graafikud 17
Lisa 2. Sõltuva ja sõltumatu tunnuse vaheliste seoste graafikud logaritmitud muutujate korral 19
Lisa 3. Analüüsis kasutatud andmed 20
Lisa 3 järg 21
Lisa 4. Kirjeldav statistika 23
Lisa 5. Esialgse mudeli korrelatsioonikordajate maatriks 24
Lisa 6. Korrelatsioonikordajate statistilised olulisused (p-väärtused) 25
Lisa 7. Esialgne hinnatud mudel 26
Lisa 8. Teine hinnatud mudel (ilma meeste osakaaluta) 27
Lisa 9. Kolmas hinnatud mudel (ilma meeste osakaaluta ja linlaste osakaaluta) 28
Lisa 10. Heteroskedastiivsuse test 29
Lisa 11. Multikollineaarsuse test 30
Lisa 12. Jääkliikmete normaaljaotuse testid 31
Lisa 13. Jääkliikmete normaaljaotuse graafik 32
Lisa 14. ANOVA tabel 33
Lisa 15. Mudeli jääkliikmete kirjeldavad statistikud 34
Lisa 16. Lõpliku mudeli regressioonikoefitsientide koovariatsiooni maatriks 35
Lisa 17. Mudeli stabiilsuse test ( Chow test) 36

SISSEJUHATUS


Inimese sissetulek kujuneb mitmete tegurite mõjul, nagu näiteks töö iseloom (raskuaste, töökoormus , töötundide arv), ettevõtte ärimudel ning pidevalt muutuv majanduskeskkond. Need on peamised tegurid, mille põhjal inimene, otsides töökohta, kujundab teatavad eeldused palga suurusele. Üldisemas plaanis mõjutavad elanike palgataset mitmed demograafilised tegurid. Käesolevas töös on vaatluse alla võetud osa võimalikest teguritest, mis rahvastiku palgataset mõjutada võivad ning mis on ka statistikaameti kodulehelt kättesaadavad.
Ühe tegurina mõjutab palgataset kindlasti haridus , eeldades, et kõrgem haridus garanteerib ka kõrgema palga. Tegelikus elus võib muidugi olla, et madalama haridustasemega inimesed töötavad kõrgetel positsioonidel ning kõrgharidusega inimesed lihttöölistena – seda kas siis juhuse läbi või struktuurse tööpuuduse tõttu. Käesolevas töös lähtume siiski toodud eeldusest, et parem haridus viitab kõrgemale palgatasemele. Haridustaseme iseloomustamiseks on ühe sõltumatu muutujana käesolevas töös vaatluse alla võetud kõrgharidusega inimeste osakaal kogu tööealisest rahvastikust.
Palkade erinevus esineb kindlasti ka piirkondade vahel. Palgatase on kõrgem suuremates linnades ning madalam väikesemates linnades ning maakohtades. Linnalises asulas on infrastruktuur paremini arenenud, paljud ettevõtted on koondunud üksteise lähedusse, mis teeb ressursside liikumise kiiremaks. Samuti on tõhus kaubanduse areng, sest inimestele on enamikud kaubad kohe kättesaadavad. Võrreldes
Vasakule Paremale
Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #1 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #2 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #3 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #4 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #5 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #6 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #7 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #8 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #9 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #10 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #11 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #12 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #13 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #14 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #15 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #16 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #17 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #18 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #19 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #20 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #21 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #22 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #23 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #24 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #25 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #26 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #27 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #28 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #29 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #30 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #31 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #32 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #33 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #34 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #35 Ökonomeetriline projekt - Brutopalga sõltuvus haridustasemest-meeste osakaalust ning linlaste osakaalust maakondade lõikes #36
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 36 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-12-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 160 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor LauraKallasvee Õppematerjali autor
Ökonomeetria aine raames tehtud ökonomeetriline projekt

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
70
docx

Ökonomeetria kontrolltöö kordamisküsimused 2020

6. Hinnangute omadused. 1. Nihe (bias). Iseloomustab süstemaatilist viga. 2. Efektiivsus (efficiency). Iseloomustab hinnangute hajuvust. 3. Mõjusus (consistency). Iseloomustab koondumist suurte valimite korral – suure valimi korral 4. Asümptootiline jaotus – suure valimi korral 5. Asümptootiline efektiivsus – suure valimi korral 7. Hinnangu nihe, nihketa hinnang. Hinnangu nihe võrdub parameetri hinnangu keskväärtuse ning parameetri tegeliku väärtuse β vahega: Parameetri hinnang on nihketa (unbiased), kui hinnangu keskväärtus võrdub parameetri tegeliku väärtusega: ● Kahest hinnangfunktsioonist on parem see, mis on nihketa. ● Nihketa hinnangfunktsioone võib olla mitmeid nt sümmeetrilise jaotuse korral on üldkogumi mediaani nihketa hinnanguteks valimi aritmeetiline keskmine ja valimi mediaan. 8. Hinnangu efektiivsus, efektiivne hinnang.

Ökonomeetria
thumbnail
13
docx

KORDAMINE ÖKONOMEETRIA KONTROLLTÖÖKS

juhuslik komponent ehk vealiige (u) 2. Andmetüübid. Kvalitatiivsed, kvantitatiivsed, ristandmed, aegread, paneelandmed 3. Valimvaatlused ja parameetri hinnangu mõiste. Uuritav objekt on üldvalim, andmebaas on üldjuhul valim. Järledusi teeme üldkogumi kohta ja selleks kasutame valimit. Valimi parameetrite põhjal leitakse üldkogumi parameetrite hinnangud. Valim on juhuvalim, hinnang on juhuslik suurus. Suvaline valimi andmete põhjal arvutatud funktsioon on statistik ning erinevad valimid annavad statistikutele erinevad väärtused. Statistik on juhuslik suurus. 4. Punkthinnang, intervallhinnang. Punkthinnang on statistik, mis annab parameetrile ühese väärtuse (nt valimi arit. Keskmine on punkthinnang kogumi keskväärtusele). Intervallhinnang on lõik, mis sisaldab parameetri tegelikku väärtust mingi etteantud tõenäosusega. 5. Hinnangfunktsioon. Hinnangfunktsioon on reegel parameetrite hinnangute leidmiseks. Tuntudmad

Ökonomeetria
thumbnail
18
pdf

Ökonomeetria-BA.

Ülesanne 1. Analüüsime regressioonimudelit Yi  800  0.93 X i  50 Di  0.01Di X i uˆ i , i  1,2,..,100 , (t ) (22.54) (2.34) (0.56) R 2  0.82, F  15.342 ( p  0.001) kus Y – küsitletu tarbimine eurodes, X – küsitletu sissetulek eurodesning D – küsitletu sugu (D = 1, kui mees ning D = 0, kui naine); t – statistiku kriitiliseks väärtuseks on t 0.025,96  1.99 . Vastake järgmistele küsimustele ning põhjendage vastuseid a) kas mudel on statistiliselt oluline olulisuse nivool 0.05; mida saate öelda mudeli kirjeldatuse taseme kohta. b) millised muutujad on statistilised olulised olulisuse nivool 0.05; c) Leida muutuja X ees oleva kordaja 95% usalduspiirid. Lahendus. a) Mudel on statistiliselt oluline olulisuse nivoo 0.05 korral, kuna F-testi olulisuse

Makroökonoomia
thumbnail
19
docx

keskmine on valimi punkthinnang kogumi keskväärtusele) Intervallhinnang – usaldusvahemik, lõik, mis sisaldab parameetri tegelikku väärtust mingi etteantud tõenäosusega. 5) Hinnangufunktsioon: Reegel üldkogumi parameetri(te) hinnangu(te) leidmiseks 6) Hinnangute omadused: Nihe, efektiivsus, mõjusus, asümptootiline jaotus, asümptootiline efektiivsus 7) Hinnangu nihe, nihketa hinnang Hinnangu nihe võrdub parameetri hinnangu keskväärtuse ning parameetri tegeliku väärtuse vahega. Iseloomustab süstemaatilist viga. Nihketa hinnang – Parameetri hinnang on nihketa kui hinnangu keskväärtus võrdub parameetri tegeliku väärtusega. 8) Hinnangu efektiivsus, efektiivne hinnang: Hinnangu efektiivsus – Parameetri nihketa hinnang, kus dispersioon on väiksem on efektiivseim. Kasutatakse hinnangute võrdlemisel. Efektiivne hinnang – nihketa vähima dispersiooniga hinnang kõigi nihketa hinnangute seas

Kategoriseerimata
thumbnail
11
pdf

Mitmene regressioonmudel I

Eristada tuleb · lineaarsus regressorite suhtes; astmes 1. Ei ole liikmeid, kus x 2 , x , ln x . Graafikuks sirge. · lineaarsus parameetrite suhtes. Näiteks yi b1 b2 x2i b3 x3i ui Kui mudel ei ole lineaarne regressorite suhtes, aga on lineaarne parameetrite suhtes, saab seda lineariseerida ning parameetrite Ka lineariseeritavad mudelid! hindamiseks kasutada harilikku vähimruutude meetodit OLS. Näiteks yi 1 2 x2i 3 x22i ui Mudeli saab kirjutada kujul yi b1 b2 x2i b3 x3i ... ui Teisendus zi x22i yi 1 2 x2i 3 zi ui On lineaarne

Ökonomeetria
thumbnail
12
pdf

Ökonomeetria testid vastused

Kas on tõestatud, et nooremad inimesed võtavad kiirlaenu rohkem? Jah, nivool 0,01 10. I liiki viga - kehtiva H0 tagasilükkamine, II liiki viga - mittekehtiva H0 vastuvõtmine 1. (1) → log-lin mudel, (2) → log-log mudel (3) → hüperboolne mudel (4) → lin-log mudel 2. On leitud ökonomeetriline mudel y = 3,4 + 7,8 x + u 3,4 → vabaliikme hinnang, 7,8 → tõusuparameetri hinnang, y → sõltuv tunnus, x → sõltumatu tunnus, u → juhuslik component 3. Gnp kordaja = 0,901, standardviga = 0,253, olulisuse p = 0,0020, on stat oluline, unemp ei ole oluline, uute majade arvu varieerumisest seletab mudel ära 44,5%, kui intressimäär suureneb 1 protsendipunkti võrra, siis uute majade arv väheneb aastas 187 tuhande võrra 4

Ökonomeetria
thumbnail
30
docx

Statistiline modelleerimine praktikumide juhised.

1. PRAKTIKUM 1) JÄRJESTAMINE NOOREMAST VANIMANI Parmeklõps Sort Ascending/Descending -> Kasvavas/Kahanevas järjestuses Data ­ Sort cases ­ Sort Ascending/Sort Descending (tuleb valida muutujad ka) 2) VARIABLE VIEW 3) KIRJELDAVAD ANDMED Leiame vanusele antud hinnangute keskmise, moodi, mediaani, maksimaalse ning minimaalse hinnangu. + HISTOGRAMM Käsklusrida: Analyze - Descriptive statistics ­ Frequencies. Muutujatekasti liigutage muutuja. Statistics -Mean, Mode, Median, Minimum, Maximum. Charts - Histograms 2. PRAKTIKUM 1) UUE MUUTUJA ARVUTAMINE Tihtipeale tuleb andmete töötlemise jooksul tekitada uusi muutujaid eelmiste muutujate põhjal. Käesolevas praktikumis tutvume uue muutuja arvutamise põhitõdedega

Statistiline modelleerimine
thumbnail
19
docx

Statistiline modelleerimine teooria kokkuvõte 2020

 Kui on vaja muutujat iseloomustada, on kaks põhilist viisi, kuidas seda teha: o Milline on selle muutuja tüüpiline väärtus? o Kui hästi iseloomustab see tüüpiline väärtus kõiki mõõdetud juhtumeid? Ehk kui palju on varieeruvust selle tüüpilise väärtuse “ümber”? Statistika jagunemine:  Kirjeldav statistika (descriptive stat.) meetodid andmetest kokkuvõtete tegemiseks ning kirjeldamiseks. („65-70% USA elanikest on ülekaalulised või rasvunud.“)  Järeldav statistika (inferential stat.) kasutab andmeid baasina hinnangute andmiseks ja prognooside tegemiseks. („Ülekaalulisus on II tüübi diabeedi riskifaktorite hulgas.“)  Kirjeldav statistika tegeleb valimi resümeerimisega, järeldava statistika ülesanne on üldistuste tegemine üldkogumi kohta.

Statistiline modelleerimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun