Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses (0)

5 Hindamata
 
Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses
1. Loeng
ÕS-is on palju mõisteid seoses enese..ga mitte niivõrd mina..ga. 40% enesega seonduvatest
mõistetest on negatiivsed.
Sissejuhatus.
Enesekohane ja sotsiaalne pädevus õppekava
osana inimeseõpetuse ainetsüklist.
Enesekohane ja sotsiialne pädevus õppekava
kontekstis:
Hariduse andmisega sotud eesmärgid
seoses ÕK arendusega jagunevad:
Intellektuaalne dimensioon
Produktiive
Sotsiaal- personaalne, mis sisaldab
persooni- ühiskkond jne (ei tegele)
Intra-/interpersonaalne
dimensioon.
Inimese õpetus tegeleb enesekohase, sotsiaalse pädevusega.
Ainevaldkonna kirjeldus inimeseõpetuses:
PRÕK vt ainevaldkonna kirjeldust! Üldised eesmärgid on aidata kaasa õpilase sotsiaalses
elus vajalike toimtulekuoskuste arengule, mille eeluviimiseks kuju õppides..
Sotsiaalne pädevus- suutlikkus end teostada, toimida teadliku ja vastutustundliku kodanikuna
ning toetada ühiskonna demokraatlikku arengut; teada ning järgida ühiskonnas kehtivaid
väärtusi ja norme ning erinevate keskkondade reegleid; teha koostööd teiste inimestega
erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel.
Erinevad mõisted?
Enesekohast pädevust puudutavad teadmised, oskused ja hoiakud seoses mina-
kontseptsiooniga, enesehinnagu ja eneseregulatsiooniga; sotsiaalset pädevust puudutavad
teadmised, oskused ja hoiakud seoses interpersonaalsete suhete ja interaktsiooniga erinevatel
tasanditel.
Enesekohane pädevus tähendab teadmiste, oskuste ja hoiakute omandamist, mis arendavad
sügavamat arusaama endast vaadeldes inimest tervikuna.
Enesekohane pädevus hõlmab teadmisi eneseregulatsiooni, toimetulekustarteegiate, oma mina
ja enesekasvatuse ning oma ja võimete arenduse kohta ja kasutamist iga päev. + oskus
adekvaatselt hinata end, arengut ise jälgida ja seada eesmärke ning reegleid enesearenduseks.
Füüsiline mina, individuaalsed erinevused, seksuaalne mina, sotsiaalne mina, kutsealune
mina, moraalne ja poliitiline mina, mina kui õppija- väärtused, oskused, suhted, teadmiste
kasvamiseks.
Personaalse ja sotsiaalse hariduse tunnusjooned. Tabel. Lääne vs ida traditsioon.
Mina käsitletakse inimeseõpetuse ainekavas kõiki kooliastmeid läbivalt
mitmedimensionaalsena, kusjuures suurema kaaluga on kehaga sotsiaalne mina, seksuaalne
mina, sotsiaalne mina ja mina käsitlus õppijana MINA + kutsealane, moraalne, poliitiline,
organisatsiooni liige.
Mina kontseptsioon kui mitmedimensionaalse mõiste käsitlust....
Keha- keha muutused, mõju, variatiivsus
Seksuaalne- arengu mõistmine
Sotsiaalne- perspektiivi ja rollide mõistmine suhetes
Sotsiaalne pädevus inimeseõpetuses hõlmab teadmisi, oskusi....
Sotsiaalsepädevuse seletamisel- psühholoogia terminid- suhted, sotsiaalsed oskused.
98% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #1 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #2 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #3 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #4 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #5 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #6 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #7 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #8 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #9 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #10 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #11 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #12 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #13 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #14 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #15 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #16 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #17 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #18 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #19 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #20 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #21 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #22 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #23 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #24 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #25 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #26 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #27 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #28 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #29 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #30 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #31 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #32 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #33 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #34 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #35 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #36 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #37 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #38 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #39 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #40 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #41 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #42 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #43 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #44 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #45 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #46 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #47 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #48 Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses #49
5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
~ 49 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2014-05-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
30 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Merilin Ruusalu Õppematerjali autor

Dokumendis esitatud küsimused

  • Kui persoon: persoonina on mina sünonüüm kõnepruugis olevale minale ?
  • Mida tunneb, mida.... ?
  • Kui mina (+ enesehinnang) ?
  • Mida see tähendab ?
  • Mis mina kujunemist mõjutab ?
  • Millele antakse.... ?
  • Millest rääkimine on tabu ?
  • Millesse kõrvalseisjad sekkuma ei peaks ?
  • Mis töötab, mis mitte ?
  • Mil määral me end hindame ?
  • Mis meie rahulolu või rahulolematust........ ?
  • Mitu enesehinnangut ?
  • Miks enesehinnang on tähtis ?
  • Millised on enesehinnangut mõjutavad peamised faktorid ?
  • Mis segab keskendumist ?
  • Kus tekivad negatiivsed või ülesandega mitteseotud mõtted ja kujutluspildid ?
  • Mis on probleemi juures kõige tähtsam ?
  • Milline lahendus annaks pikaajalise tulemuse ?
  • Mis on kõige realistlikum ?
  • Milline näeb olukord välja siis, kui probleemi ei ole ?
  • Milliseid samme tuleb ette võtta ?
  • Kui palju ressursse on vaja ?
  • Kes võtab esmase vastutuse ?
  • Mida ootasid? Kas plaani täitmine läheb ajakava kohaselt ?
  • Mida teha tulevikus, et sellistprobleemi ei tekiks ?
  • Miks inimesed riideid kannavad ?
  • Mis on mulle riietusel tähtis ?
  • Miks inimesed riideid kannavad ?
  • Milliseid funktsioone riietusel ei ole lapseeas ?
  • Miks tipparst, tippspetsialist ei kanna ametiriietust ?
  • Kui kaugelt tajutakse inimest ?
  • Kuidas esmamulje kujuneb ?
  • Milline riietus on ilus ?
  • Kui pikem lõik lühemasse lõiku. ( ?
  • Kui küllastamata ja heledate värvide puhul ( ?
  • Mis mõjutab iniviidi maitset seoses sellega, mis puudutab korduvust ( ?
  • Palju lapsena vaatasime lumivalgekese pilti ?
  • Milliseid riideid sulle meeldib/ei meeldi kanda ?
  • Kuidas suhted algavad ?
  • Kuidas saavad alguse (paarissuhted) ?
  • Keda me märkame ?
  • Kes meile meeldib ?
  • Kuid millega rahulolu on madal (kasu: kas saan sellest suhtest kasu ?
  • Kui on düsorganiseeritud suhe, siis ei püsi. ?
  • Kui inimene on intelligentne, on ta loov ?
  • Kui inimene on loov, on ta intelligentne ?
  • Kuidas joonistusi interpreteerida ?
  • Mis näitab, et laps on agressiivne ?

Mõisted

persooni, sotsiaalne pädevus, enesekohane pädevus, sotsiaalsepädevuse seletamisel, personal identity, aktsepteerimiseks, kontseptsioon, kognitiivne, identity, eneseteadvus, tähelepanu uurijad, kategooriad, noorukile, mina kontseptsiooni, tähtsad teised, reflected self, cooley peegel, peegel, positiivne mina, goffman, dramaturgia teooria, agressiivne käitumine, lähisuhte vägivald, situatsiooniline suhtevägivald, koduvägivald, vägivaldset vastuhakku, seksuaalne vägivald, seksuaalne vägivald, forced, enamus ohvreid, vägivald, kiusamine, kiusaja, jms, enesehinnangut, eristatav, shavelson, käivitaja, efektiivne tagasisside, vahetu tagasiside, efektiivne tagasisside, võimalused enese, eneseväärtustamine, kompenseeerimine, miks enesehinnang, enesehinnang, eneseselgus, enesetõhusus, enesetõhusus, enesetõhusus, tagasiside täis, käitumuslik tagajärg, täidesaatev tegevus, regulatsioon, enesergulatsioon, kodu funktsioon, eneseregulatsioon, eneseregulatsioon, eneseregulatsioon, enesekontroll, enesekontroll, enesekontroll, enesekontrollist rääkides, enesedistsipllin, käitumiskesksed strateegiad, ülesanded ise, õpitud abitus, toimetulek, eneseregulatsioon, eetikas, traditsioon, kõrgmood, elegants, šarm, isikupärane riietus, riideid, antitees häbelikkusele, imbub madalamasse, teoreetiline perspektiiv, peegel, tundmine, imik, esimesed soostereotüübid, riietel, komandaks funktsiooniks, noorukieas, eneseväärtustamine, kompenseerimine, sooliselt, pükstega, mona lisa, intelligentsus, hetkeseisund, pupillide läbimõõt, vastused 1, 1959, füüsiline atraktiivsus, näitajatega, meeste arvates, monogaamia, tasakaalutus riietuses, modellide proportsioonid, alates 70ndatest, kotid, nt triibud, naeruväärne, šarmantne, 1959a, 60ndad, 70ndad, 80ndad, tuli individuaalsus, võrdluseks, moe loomine, ajast aega, suhetest, enamus inimtegevusi, interaktsioon, loobivad, sõprussuhted, kujutada iseend, persoon b, hinnangud, seksuaalorientatsioon, eksperiment, rolli aste, eelkooselu, düaadi kristalliseerumine, tendents, romantiline armastus, parterid, ebaturvaline kiindumusstiil, torrance, loov isiksus, daniel perkins, laste joonistused, kuskil 7

Sisukord

  • Loeng
  • Otsene
  • Kaudne
  • Füüsiline
  • Kuulujutud
  • Verbaalne (narrimine)
  • Narrimine
  • Mina teen avalikult sulle
  • Ignoreerimine
  • Tegija varjab
  • Vägivald
  • Kuisamine
  • Korduv
  • Kindlalt defineeritud
  • Üldine EH
  • Spetsiifiline EH
  • Käitumine ?
  • Mina-pildi standard??
  • Tagasiside
  • Investeeringu

Teemad

  • Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses
  • ainevaldkonna kirjeldust!

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

544
pdf
139
pdf
83
doc
106
pdf
88
doc
937
pdf
198
doc
990
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto