Õiguse entsüklopeedia seminaritöö, reklaamiseadus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
TARTU ÜLIKOOL
ÕIGUSTEADUSKOND
Õigusteadus








Nimi………………
E-post: ………………………………


REKLAAMISEADUS
ÕIGUSE ENTSÜKLOPEEDIA
Uurimistöö




Juhendajad:
Professor Raul Narits
Lektor Silvia Kaugia




Tartu
2011

TIITELLEHT
SISUKORD
SISSEJUHATUS

  • REKLAAMISEADUSE VASTUVÕTMINE, VÄLJAKUULUTAMINE, JÕUSTUMINE, MUUTMINE ………………………………………………………...4
  • REKLAAMISEADUSE KOHT EESTI ÕIGUSALLIKATE HIERARHIAS JA SUHE EUROOPA LIIDU ÕIGUSKORRAGA ………………………………………………5
  • „ÜLIPOSITIIVSE“ JA POSITIIVSE ÕIGUSE VAHEKORD REKLAAMISEADUSES ……………………………………………………………..6
  • REKLAAMISEADUSE NORMISTIK SÜSTEEMITEOORIAST TULENEVALT…7
  • REKLAAMISEADUSE ÕIGUSE VALDKONNA MÄÄRATLEMINE JA REKLAAMISEADUSES SISALDUVATE ÕIGUSNORMIDE ANALÜÜS ………..8
  • REKLAAMISEADUSE ÕIGUSLIK IDEOLOOGIA………………………………..11
  • Reklaamiseaduse ideoloogia minu seisukohast
  • Reklaamiseaduse eelnõu seletuskirjas
  • REKLAAMISEADUSES SISALDUVATE TÄIELIKKE ÕIGUSNORMIDE ANALÜÜS……………………………………………………………………………12
  • HINNANG REKLAAMISEADUSE KEELELE…………………………………….14
  • REKLAAMISEADUSE RAKENDAMISE PRAKTIKA……………………………15


    KOKKUVÕTE
    KASUTATUD KIRJANDUS










    SISSEJUHATUS
    Uurimistöö aluseks on võetud Reklaamiseadus (edaspidi RS), mis on vastuvõetud Riigikogu poolt 12.03.2008. a seadusega, välja kuulutatud Vabariigi Presidendi 27.03.2008. a otsusega nr 265 ning jõustunud 01.11.2008.
    Reklaamiseadus sätestab reklaami mõiste, kehtestab reklaami üldnõuded, reklaami piirangud ning nende ulatuse, reklaami eritingimused ning reguleerib reklaamialase tegevuse järelevalvet ja kehtestab vastutuse käesoleva seaduse rikkumise eest.
    Uurimustöö eesmärgiks on RS-i kui õigustloova akti juriidilise sisu ja olemuse analüüs.
    Uurimuses on vaadeldud: RS-i kohta Eesti Vabariigi õigusallikate hierarhias ja Euroopa Liidu õiguskorras; millises vahekorras on „ülipositiivne“ ja positiivne õigus; kirjeldatud akti normistikku süsteemiteooriast tulenevalt; määratletud õiguse valdkond , kuhu uuritav akt kuulub; milline on akti õiguslik ideoloogia; milline on õigustloova akti keel; analüüsitud erinevate õigusnormi liikide olemasolu seaduses ning otsitud õigustloova akti rakendamispraktikat.
    Uurimustöö on koostatud peamiselt tuginedes Raul Naritsa õigusteaduse õpikule „Õiguse entsüklopeedia“.
















    1. REKLAAMISEADUSE VASTUVÕTMINE, VÄLJAKUULUTAMINE, JÕUSTUMINE, MUUTMINE
    RS on vastuvõetud Riigikogu 12.03.2008. a seadusega, välja kuulutatud Vabariigi Presidendi 27.03.2008. a otsusega nr 265 ning jõustunud 01.11.2008. aastal.
    RS-i on muudetud järgnevatel kuupäevadel: 15.10.2008,10.06.2009,18.06.2009,30.09.2009,26.11.2009,17.12.2009,09.12.2009,10.12.200922.04.2010,20.05.2010,09.06.2010,17.06.2010,30.09.2010,16.12.2010,17.11.2011.
    3. juulil 2009 kuulutas president välja reklaamiseaduse muutmise seaduse, milles oluline muudatus on selles, et olgugi, et tarbijamäng on endiselt hasartmäng, ei loeta teabe avaldamist kaubandusliku loterii kohta enam hasartmängu reklaamimiseks, mistõttu võib nüüd ka kutsuda inimesi üles kaubanduslikus loteriis osalema . Muudatus on ka alkoholi kaubamärgi eksponeerimise kohta müügikohas jm. 2008. a jõustunud RS karmistab muuhulgas alkoholi reklaami tingimusi ja reguleerib SMS-laenu andmist.


















    2.REKLAAMISEADUSE KOHT EESTI ÕIGUSALLIKATE HIERARHIAS JA SUHE EUROOPA LIIDU ÕIGUSKORRAGA

    Seadus on õigusteaduse mõistes üldise iseloomuga, üldkohustuslik ja formaalselt määratletud käitumisreeglite (õigusnormide) kogum ehk õigusakt.
    Formaalselt on seadus kas Riigikogu poolt või rahvahääletusel vastu võetud kõrgeima juriidilise jõuga õigusakt. Kontinentaalses õigussüsteemis on seadustel õiguskorra hierarhias ülimuslik iseloom. See tähendab seda, et kõik teised õiguse allikad peavad olema vastavuses seadusest tulenevate nõuetega ja seadust saab muuta või tühistada vaid seda vastuvõtnud organ.
    Seadusega materiaalses mõttes luuakse , muudetakse või tühistatakse õiguse subjektide juriidilisi õigusi või kohustusi. Seadusega materiaalses mõttes saab reguleerimine olla vaid üldise iseloomuga. Siin tüpiseerib seadus elulised asjaolud ja seob need teatud õiguslike tagajärgedega. Just tänu seadusele materiaalses tähenduses on võimalik üldine võrdsete võrdne ja ebavõrdsete erinev käsitlus.
    RS kui alamalasetsev õigusallikas on vastuvõetud ja kooskõlas EV Põhiseaduse kui kõrgemalseisva õigusallikaga. Kuna ka rahvusvahelise õiguse üldtunnustatud põhimõtted ja normid on Eesti õigussüsteemi lahutamatu osa, siis peavad siseriiklikud seadused nende põhimõtete ja normidega tingimata arvestama (EV Põhiseaduse § 3).
    Euroopa Liidu õigusel on ülimuslikkus siseriikliku õiguse ees. Tavaliselt on vaja rahvusvaheliste organisatsioonide otsuste jõustumiseks liikmesriikide suhtes siseriiklikus õiguskorras ettenähtud formaalse protseduuri läbimist (ratifitseerimist). Euroopa õigus aga kehtib Euroopa Liitu kuuluvate riikide kodanike suhtes vahetult.
    Reklaamiseadus on viidud kooskõlla EÜ Nõukogu direktiiviga 84/450/EMÜ, mis käsitleb eksitava reklaamiga seotud liikmesriikide õigus- ja haldusnormide
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #1 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #2 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #3 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #4 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #5 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #6 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #7 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #8 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #9 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #10 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #11 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #12 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #13 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #14 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #15 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #16 Õiguse entsüklopeedia seminaritöö-reklaamiseadus #17
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-01-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 298 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Michelle Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõisted

    Sisukord

    • REKLAAMISEADUS
    • ÕIGUSE ENTSÜKLOPEEDIA
    • SISSEJUHATUS
    • JÕUSTUMINE, MUUTMINE
    • REKLAAMISEADUSE KOHT EESTI ÕIGUSALLIKATE HIERARHIAS JA SUHE
    • EUROOPA LIIDU ÕIGUSKORRAGA
    • „ÜLIPOSITIIVSE“ JA POSITIIVSE ÕIGUSE VAHEKORD
    • REKLAAMISEADUSES
    • REKLAAMISEADUSE NORMISTIK SÜSTEEMITEOORIAST TULENEVALT
    • REKLAAMISEADUSE ÕIGUSE VALDKONNA MÄÄRATLEMINE JA
    • REKLAAMISEADUSES SISALDUVATE ÕIGUSNORMIDE ANALÜÜS
    • REKLAAMISEADUSE ÕIGUSLIK IDEOLOOGIA
    • Reklaamiseaduse ideoloogia minu seisukohast
    • Reklaamiseaduse eelnõu seletuskirjas
    • REKLAAMISEADUSES SISALDUVATE TÄIELIKKE ÕIGUSNORMIDE
    • ANALÜÜS
    • HINNANG REKLAAMISEADUSE KEELELE
    • KOKKUVÕTE
    • KASUTATUD KIRJANDUS

    Teemad

    • REKLAAMISEADUSE VASTUVÕTMINE, VÄLJAKUULUTAMINE
    • REKLAAMISEADUSE KOHT EESTI ÕIGUSALLIKATE HIERARHIAS JA SUHE
    • ÜLIPOSITIIVSE“ JA POSITIIVSE ÕIGUSE VAHEKORD
    • REKLAAMISEADUSE NORMISTIK SÜSTEEMITEOORIAST TULENEVALT
    • REKLAAMISEADUSE ÕIGUSE VALDKONNA MÄÄRATLEMINE JA
    • REKLAAMISEADUSE ÕIGUSLIK IDEOLOOGIA
    • Reklaamiseaduse ideoloogia minu seisukohast
    • Reklaamiseaduse eelnõu seletuskirjas
    • REKLAAMISEADUSES SISALDUVATE TÄIELIKKE ÕIGUSNORMIDE
    • HINNANG REKLAAMISEADUSE KEELELE
    • REKLAAMISEADUSE RAKENDAMISE PRAKTIKA

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    21
    doc
    Õiguse entsüklopeedia eksami konspekt
    13
    doc
    Õiguse entsüklopeedia eksami vastused
    45
    docx
    Õiguse entsüklopeedia
    24
    docx
    ÕIGUSE ENTSÜKLOPEEDIA II-Õigusnormid
    15
    doc
    Õiguse entsüklopeedia konspekt
    6
    docx
    õiguse entsüklopeedia vaheeksami küsimused
    24
    docx
    Õiguse entsüklopeedia I
    15
    docx
    Õiguse entsüklopeedia





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !