Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED
Mis see on ?
Õpivilumuste häired (ÕVH) on krooniliste häirete heterogeenne grupp, mis avaldub lapsel olulistes raskustes kuulamisharjumuse, kõne, jutustamise, lugemise, kirjutamise või matemaatiliste oskuste omandamises (esmakordselt defineeritud 1963, täpsustatud 1994.)
Kuidas ?
Diagnoositakse enamikel juhtudel algklassides
• Paranemine oleneb häire raskusastmest ja osutatavast abist
• Parema toimetuleku eelduseks on - väiksem kahjustus ja varasem abi, kõrgem intelligentsustase, parem pere sotsiaal-majanduslik tase, kaasuvate psüühikahäirete puudumine
JAGUNEVAD 6 ALARÜHMA
LUGEMISHÄIRE
Lugemisvilumuse arengu häirumine
Nõrk õpiedukus
Ebaregulaarne osavõtt õppetööst
Probleemis käitumisega
On ebaselge , kas selliste häirete esinemissagedus sõltub keele iseärasustest ja/või kirjapildist
ÕIGEKIRJAHÄIRE
Spetsiifiline ja oluline õigekirjavilumuste arengu puue
Häiritud sõnade korrektne häälimine ja kirjutamine
Soovitatav hinnata individuaalselt
Õigekirjahäired (ei saa seostada muu häirega)
ARVUTAMISVILUMUSTE HÄIRE
Puue hõlmab põhiliste arvutamisvilumuste valdamist
Algebra , trigonomeetria, geomeetria ja arvutusmeetoditega seotud abstraktsete matemaatiliste oskuste häired ei kuulu siia.
Individuaalselt lahendamiseks standardiseeritud aritmeetilisi teste tuleks anda
Ei ole seotud muude defektidega
Visuaal -ruumilise ja nägemistaju vilumused võivad olla häiritud
Probleeme ka emotsioonidega, käitumisega (Kuid tõestus sellest on vähene)
SEGATÜÜPI HÄIRED
Ebapiisava täpsusega määratud selliste õpihäirete jääkkategooria, mil on kahjustatud nii arvutamis- kui ka lugemis- ja õigekirjavilumus, kuid kahjustus ei ole seletatav ainuüksi üldise vaimse arengu mahajäämusega või mitteadekvaatse õpetamisega

MUUD TÄPSUSTATUD ÕPIVILUMUSTE HÄIRED

Sisaldab vaegkirjutamist
TÄPSUSTAMATA ÕPIVILUMUSTE HÄIRE
Seda rubriiki on vaja vältida niipalju kui võimalik ja kasutada vaid selliste täpsustamata õpivilumuste häirete märkimiseks, mil esinevad olulised õpihäired, mida ei saa seostada vaimse arengu mahajäämusega, nägemisteravuse probleemidega või mitteadekvaatse õpetamisega.
OLULINE
• Õpiraskuste võimalikult varajane märkamine
• Lapse säästmine hurjutamisest (oled laisk , lohakas jne) ja teiste klassikaaslastega võrdlemisest
• Järjekindlus reeglitest, tunni- ja päevakavadest kinnipidamisel kõikide tegevuste
puhul ja kõikide last ümbritsevate täiskasvanute poolt
• Vajalike tugiteenuste (logopeediline, eripedagoogiline abi) rakendamine
• Vajadusel individuaalse õppekava koostamine
• Spetsiaalne õpetamine erikoolis tugevalt väljendunud häirete korral
• Kõigi spetsialistide ja kodu koostöö
• Lapse mõistmine ja toetamine – laps pole süüdi!
NB!
• Pole ravitavad meditsiinilises tähenduses
• Pole pedagoogilise sekkumisega lõplikult ületatavad
• Võivad esineda perekonniti
•Piirnevad kerge intellektipuudega e. vaimse alaarenguga
Kasutatud kirjandus

http://www.kliinikum.ee/psyhhiaatriakliinik/lisad/ravi/RHK/RHK10-FR17.ht m
http://opikeskkond.lastefond.ee/public/galleries/Vaimne_tervis-vaartus_meie_jaoks_kogumik.pdf
Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
ST14
Kristel Koldek
Juhendaja : Reet Rääk

ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED #1 ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED #2 ÕPIVILUMUSTE SPETSIIFILISED HÄIRED #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-05-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kristel780 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
78
doc

Õpiraskuste psühholoogia

- Dyslexia - Dysgraphia - Dyscalculia 1 Vastutav õppejõud: Kaili Palts Kordamisküsimused eripedagoogika bakalaureuseeksamiks (2013) Tervishoiuministeerium: häired keerukate uute informatiooni-oskuste omandamisel, GB: just nimelt VAA on õpiraskus! Õpiraskuste käsitlus rahvusvahelise haiguste klassifikatsiooni (RHK-10) järgi. RHK-10  F8 Psüühilise arengu spetsiifilised häired - F81 Õpivilumuste spetsiifilised häired o F81.0 Spetsiifiline lugemishäire o F81.1 Spetsiifiline õigekirjahäire o F81.2 Spetsiifiline arvutamisvilumuste häire o F81.3 Spetsiifilised segatüüpi häired

Eripedagoogika
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

2. Perinataalsed ­ tekivad sünnituse ajal. o Keskkondlikud ­ traumad ja nakkused 3. Postnataalsed ­ tekivad ja avaldavad mõju peale sündi. o Keskkondlikud: füüsilised ja sotsiaalsed. Sotsiaalsete all on suhted ja õpetamine. Geneetilised tegurid - Pärilikud ­ vanemate sugurakkudes sisalduv geneetiline info defektne, pärandatakse järglasele, järglasorgamismi geeniproduktid on düsfunktsionaalsed, rakkude areng on häiritud. - Geneetilised ­ kromosoomide lahknemise häired meioosis või geenmutatsioonid selle järgselt, geeniproduktid selle tagajärjel düsfunktsionaalsed ja rakkude areng on häiritud. Autosoomid e kehakromosoomid - 1.-22. kromosoom Gonosoomid e sugukromosoomid - X ja Y kromosoomid Geneetilised hälbed Haigused või seisundid, mis on põhjustatud ebanormaalsustest isiku geneetilises materjalis. o Monogeensed Põhjuseks DNA muutused ühe geeni piire (nt ainevahetushäired, fra-X, progeeria e liigkiire füüsiline vananemine)

Eripedagoogika
thumbnail
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

sõnaliste instruktsioonide täitmise raskused On toodud neli edututel kõige sagedamini esinevat sümptomite gruppi: - Mitmesugused õppimisvõimetuse vormid, nagu madal intelligentsus, raskused uute assotsiatsioonide loomisel, madal abstraheerumis- ja õppimisvõime (enam kui 95%-l). - Nõrk püsivus ja tahtejõud: unistamine, häiritud orientatsioon (enam kui 75 %-l). - Afektiivsed häired, sageli spetsiifilises seose matemaatikaga, nagu spetsiifiline matemaatikasallimatus ja spetsiifiline matemaatiline ahistatus (25-50%-l). - Ebastabiilsus, hüperaktiivsus, püsimatus või alanenud kontsentreeritus (50 %-l). Sageli põhjustavad matemaatika-alast edutust käitumishäired. Need jagunevad järgmistesse kategooriatesse: - Loidus: töösituatsioonis on õpilased passiivsed, unised, kinnised. Vaimne töö on aeglane või puudulik.

Eripedagoogika



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun