Äriplaani koostamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on äriplaan ?
  • Kes kirjutab äriplaani ?
  • Kuidas alustada ?
  • Kes selle kirjutama peab. Nüüd võime alustada. Aga mismoodi see käib ?
  • Kuidas te korraldate oma kauba tootmise, müügi,reklaami ?
  • Kui palju tahate laenata ?
  • Miks te laenu vajate ?
  • Millal ja kuidas te laenu tagasi maksate ?
  • Kuidas te laenu kasutate ?
  • Millal, kus ja kuidas ettevõtte tegevus algas ?
  • Millal ettevõte registreeriti ?
  • Kuidas ettevõte omandas maa (kui teil on maad) ?
  • Kuidas ettevõte ja selle toodang on arenenud ?
  • Kui palju ja millal ?
  • Kus ettevõte asub ?
  • Kust see tuleb ja milline on kvaliteet ?
  • Millised on jäätainete töötlemise kulud antud kohas ?
  • Millise energiaallikaga vett kuumutataks ?
  • Milline on tööpuuduse tase piirkonnas ?
  • Milline on palgatase ?
  • Kui palju see maksab ?
  • Millised sideteenused on kättesaadavad ?
  • Millal alustate tegevust ?
  • Mis on teie ettevõttes erilist ?
  • Miks saab teie äri olema edukas ?
  • Millise suurusega ettevõte on kavas ?
  • Missugust kasvu te ettevõttele planeerite ?
  • Milline on põhitoodang ?
  • Millist turgu kavatsete teenindada ?
  • Millise kvaliteediga kavatsete toota ?
  • Milline on tegevust juhtivate inimeste taust, kogemused ja vanus ?
  • Kes kellele aru annab ?
  • Milline on organisatsiooniline struktuur ?
  • Kes teeb finantsotsuseid ?
  • Kes teeb igapäevaseid otsuseid ?
  • Kui palju on seda tüüpi kaubale ostjaid ?
  • Kui suur on teie turul konkurents ?
  • Millisel määral ?
  • Millega seda seletada ?
  • Mil viisil te seda teete ?
  • Kuidas kavatsete laiendada oma ostjaskonda ?
  • Kui palju kliente teil on ?
  • Kes on teie kliendid ?
  • Kes on teie toodangu tarbijad ?
  • Millised on teie krediiditingimused ?
  • Mis täpsustab kauba eest maksmist ?
  • Mil teil pole ostjaid ?
  • Milline on teie sihtturg ?
  • Kus nad elavad, töötavad ja sisseoste teevad ?
  • Miks nad teie tooteid ostavad ?
  • Millised on nende soovid ja vajadused teie toodangu järele ?
  • Millega teie vahendajad tegelevad ja millised kasumieelduse neil on ?
  • Kuidas te oma kauba kliendini transpordite ?
  • Kuidas ja kus teie klient teie tooteid ostab ?
  • Kui on perioode, kus keegi teie kaupa ei osta, kus te seda hoiate ?
  • Kuidas te korraldate oma varusid ?
  • Kui kasutate müügiagente, siis kes nad on ?
  • Kuidas te neid tasustate ?
  • Millised on tootmiskulud ?
  • Milline on konkurentide hind ?
  • Millist hinda on klient valmis maksma ?
  • Kuidas te oma hinnad määrate ?
  • Kuid tooks ka kasumit ?
  • Milline on teie konkurentide hind ?
  • Milline on turuhind ?
  • Kui palju mõjutab hind nõudmist teie toote järele ?
  • Palju või üldse mitte ?
  • Kui kiiresti hinnad muutuvad ?
  • Kui palju konkurente teil on ?
  • Kus teie konkurendid asuvad ?
  • Millised on teie konkurentide tugevad ja nõrgad küljed ?
  • Mida teevad teie konkurendid paremini kui teie ?
  • Millised on teie konkurentide toodete omadused ja hind ?
  • Milline on teie konkurentide reputatsioon ?
  • Kuidas nad oma toodet reklaamivad ja turustavad ?
  • Mille poolest on teie toode ja tegevus parem nende omast ?
  • Mis minu tootest saab ?
  • Millised on negatiivsed omadused ?
  • Kuidas te neid kõrvaldada lasete ?
  • Mis teeb teie toote eriliseks ja konkurentide omast erinevaks ?
  • Milline on teie toote kvaliteet ?
  • Kuidas te oma tooteid pakite ?
  • Kuidas te neid täidate ?
  • Kuidas teie toode rahuldab teie klientide soove ja vajadusi ?
  • Paljude eest hinda küsi ?
  • Kui võimalik, kas te pakute oma kaubale garantiid ?
  • Midagi muud tootma ?
  • Missuguseid tarneid te vajate ?
  • Millist kvaliteeditaset te nõuate ?
  • Kes on teie tarnijad ?
  • Millist hinda nad oma tarnete eest võtavad ?
  • Kui ei, siis millised on maksutingimused ?
  • Millised on alternatiivsed tarnijad ?
  • Kuidas seda juhitakse ?
  • Kes teeb vastavaid otsuseid ?
  • Milline tehas/kauplus/kontor teil on ?
  • Missugust tootmisprotsessi kavatsete alustada ?
  • Missuguseid masinaid ja seadmeid kavatsete kasutada ?
  • Kui palju tehnoloogiat tarvis läheb ?
  • Kui palju käibekapitali tarvis läheb ?
  • Missugust varudehoidmismeetodit kasutate ?
  • Kus asub laohoone ?
  • Millised viljade/loomade nakkused võivad teie tegevust ohustada ?
  • Missugused kaitse- ja ravivahendid on saadaval ?
  • Milliste oskustega töölisi vajate ?
  • Kui palju inimesi te kavatsete tööle võtta ?
  • Mida teie töötajad teevad ?
  • Millised on tootmiskulud ?
  • Kuidas kavatsete hoolt kanda hoonete, vara ja seadmete eest ?
  • Kus asuvad tootmiskeskused ?
  • Millised on teie spetsialiseerumise eelised ja puudused ?
  • Milliseid ettevõtteväliseid tehnilisi teenuseid võite vajada ?
 
Säutsu twitteris
Mis on äriplaan?
Aeg on raha. Kui te kirjutate äriplaani, ilma et teil oleks selge ettekujutus selle otstarbest, siis raiskate tõenäoliselt nii oma aega kui raha. Äriplaani kirjutamine nõuab aega, pingutust ja ressursse. Enne kui pühendada kõik oma ressursid äriplaani kirjutamisele, peate te teadma, mida see äriplaan teie äri jaoks saavutab.
Äriplaani all mõeldakse ettevõttja poolt kirjalikult fikseeritud nägemust oma ettevõttest, eesmärke, kogu olemasolevat informatsiooni ettevõtet ümbritsevast keskkonnast, ettevõtja ning tema ettevõtte objektiivset hinnangut ja konkreetset majandusarvestust.
Äriplaanil on kolm funktsiooni. Ta võib olla ärisisene juhtimisvahend, mille abil saate teha tulevasi äriotsuseid. Olles selgelt määratlenud oma eesmärgi, võite ära hoida kulukaid vigu ning teha tarku äriotsuseid.
Teiseks, ta võib anda asjasthuvitatud investeerijatele ja pankadele lühikese ülevaate teie talu ja äri eesmärkidest ning nende läbiviidavusest. Äriplaani kirjutades pidage meeles, et pankurit huvitab , kas selles on piisavalt informatsiooni. Kas informatsioon on arusaadav? Kas äriplaan on täielik? Oma äriplaanis peate te oma äriideed müüma. See on väga oluline tegur, kui te soovite pangalaenu saada.
Kolmandaks , äriplaani koostades olete sunnitud oma äri üle vaatama kriitilise pilguga ja ilma emotsioonideta. Aeg-ajalt võib juhtuda, et äriidee tundub romantiline, ning me hakkame tegelema kasutoomatu äriga lihtsalt nostalgilistel põhjustel. Kui teie äriplaanist selgub , et teie tulevane äri ei tooks mingit tulu, ärge hakakegi sellega üldse tegelema!
Sama tähtis on tõsiasi, et on palju asju, mida äriplaan ei tee. Näiteks ei saa seda kasutada igapäevase tegevuse juhina, küll aga on ta aluseks igapäevaste tegevuste kavandamisel.
Selliseid probleeme nagu söödaratsioonide määramine ja väetise valimine kevadkülviks, äriplaanis ei lahendata.
Samuti ei ütle äriplaan teile, milline on kõige efektiivsem ressursside kasutamise viis. Ta näitab lühidalt, kas teie äriplaan on kasutoov, kuid mitte seda, kas see on teie kõige tulusam võimalus. See töö tuleb ära teha veel enne, kui te äriplaani koostama hakkate. Äriplaan paneb paberile teie poolt valitud äri.
Äriplaanis on seotud ühtseks tervikuks nii ettevõtte eesmärkide saavutamiseks vajalikud põhimõttelised käitumisjooned ehk strateegiad kui ka operatiivsed taktikad. (Näiteks võib ettevõtte üks strateegiline otsus olla, et kõik nende tooted kuuluvad kõrgemasse hinnaklassi. Sellest tulenevad edaspidi väga paljud taktikalised otsused ja konkreetsed tegevused. Millised peavad olema asukoht, ruumide väljanägemine, personal, reklaamikanalid jne.)
Kes kirjutab äriplaani?
Tähtis on leida nii äriplaani eesmärk kui ka koostaja .Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete puhul on soovitav , et omanik ise koostab äriplaani.
Teie ressursse teades võib teie ärijuht või raamatupidaja aidata teil uurida asjakohaseid andmeid, korraldada äriplaani ja leida eesmärki äriplaani kirjutamiseks. Kohalikud nõuandjad ja konsultandid võivad pakkuda ajakohaseid ettepanekuid .
Aga ainult teie teate oma äri hästi. Ainult teie tunnete oma toodet ja turgu. Ainult teie teate, millal teil on piisavalt aega, jõudu ja informatsiooni hea äriplaani koostamiseks . Kuna iga äriplaan on unikaalne , olete ainult teie võimeline otsustama, milliseid üksikasju oma äriplaani panna.
Kuidas alustada?
Me teame, mis äriplaan endast kujutab, mida ta võib teha ja mida mitte, ning kes selle kirjutama peab. Nüüd võime alustada. Aga mismoodi see käib? Väga lihtsalt– alustage sellega, et annate endale piisavalt aega. Äriplaani koostamine pole lühiajaline töö. Aeg, mis kulub äriplaani koostamisele, on võrdeline teie pühendumisega nii pingutuste kui energia vallas.
Järgmise sammuna koguge ja korraldage kõik vajalik informatsioon, et edaspidi oleks seda vajaduse korral kerge leida. Peate täpselt teadma, missugune informatsioon teil olemas on. Te võite jõuda järelduseni, et peate veel ringi vaatama ja lisainformatsiooni otsima , enne kui saate oma äriplaani lõpetada.
Lõpuks, kasutades oma kättesaadavaid ressursse ja nõustajate abi, koostage oma äriplaan. Seda võite teha teie ja ainult teie. Kui äriplaan valmis, kasutage seda ja rakendage seda regulaarselt, et täita oma firma muutuvaid vajadusi.
Teie äriplaani eesmärgid
Et äriplaani koostada, peate aru saama äriplaani eesmärgist. Oma äriplaanis peate vastama järgmistele küsimustele:
  • Kas tunnete oma praeguseid ja tulevasi kliente ning nende soove?
  • Millised on teie tugevused, nõrkused, võimalused, samuti võimalikud ohud.
  • Kuidas te korraldate oma kauba tootmise, müügi,reklaami?
  • Kas olete analüüsinud oma toote kõiki aspekte ?
    Olles vastanud vastanud neile ja paljudele teistelegi küsimustele, saate te kokku panna korraliku ja ammendava äriplaani.
    Kui tahate pangast laenu saada, peate teadma järgmist:
  • Kui palju tahate laenata?
  • Miks te laenu vajate?
  • Millal ja kuidas te laenu tagasi maksate?
  • Kuidas te laenu kasutate?
    Äriplaani tiitelleht
    Tiitelleht on teie äriplaani esimene lehekülg. Sellel märkige ära:
    - Ettevõtte nimi
    - Aadress
    - Telefoninumber
    - Omaniku nimi
    Äriplaani sisukord
    Koostage nimekiri kõigist peatükkidest ja näidake, millisel leheküljel mingi asi asub.
    Sisukord
    2
    1. Lühiülevaade/ülandmed 4
    2 Ettevõte 4
    2.1 Ajalugu. 5
    2.2 Käesolev äri ja tegevus. 5
    2.3 Ettevõtte eesmärgid. 5
    2.4 Ettevõtte plaanid. 6
    2.5 Strateegia. 6
    2.6 Ettevõtte juhtkond 6
    3. Turundus 7
    3.1 Turundusstrateegia . 8
    3.2 Turg ja kliendid. 8
    3.3 Turustus. 9
    3.4 Reklaam /Lisandväärtus/Müügiagendid 9
    3.5 Hinnakujundus . 10
    3.6 Konkurents . 10
    3.7 Toode ja/või teenus. 11
    3.8 Turu-uuring. 12
    4. Ettevõtte tegevus ja tootmisprotsess 12
    4.1 Tarnijad : 12
    4.2 Tootmisprotsess: 12
    4.3 Töötlejad, vahendajad, konsultandid väljastpoolt: 13
    5. Eesmärgid 13
    5.1 Vajadused tulevikus. 14
    5.2 Arengu ajakava 14
    6. Probleemid, riskid , nõrgad kohad 14
    7. RAHANDUS 15
    7.1 Ülevaade operatsioonilistest finantsaruannetest 15
    7.1.1 Kasumiaruanne 16
    7.1.2 Bilansitabel 16
    7.1.3 Kassakäibe aruanne 17
    7.2 Tegelik ja ennustatav finantsinformatsioon 17
    7.3 Kapitalikaupade nimekiri 17
    7.4 Tasaarvestuspunkt 18
    8. KOKKUVÕTE 18
    9. Lisad 19

    1. Lühiülevaade/ülandmed


    Lühiülevaate ülesandeks on aidata lugejal kiiresti aru saada teie ärist, ilma et ta peaks kulutama palju aega vaadates läbi detaile, mis ei pruugi teda üldse huvitada. Äriplaani lühiülevaade on kokkuvõte või “jutustus” teie ettevõtte taustast , praegusest tegevusest ja omanikest, turuvõimalustest, tootest või teenusest ning lähema ja kaugema tuleviku plaanidest. Lühiülevaade tuleks lõpetada pikaajaliste eesmärkide ja strateegia äramärkimisega.
    Kirjutage lühike üldist informatsiooni sisaldav lugu oma ettevõttest:
    1.1 Ettevõtte ja juhatuse taust
    1.2 Praegune tegevus
    1.3 Äridee (Toode või teenus)
    1.4 Tulevikuplaanid
    - Lähemaks tulevikuks
    - Kaugemaks tulevikuks
    * Kas te vajate plaanide teostamiseks partnerit, raha või nõuandjaid?
    * Öelge oma lugejale, miks teie plaan õnnestub – rõhutage ettevõtte tugevaid külgi.
    Märkus: Mõned ülaltoodud kategooriad võib ühendada ja nad annavad ikka teie mõtteid edukalt edasi.
    Nüüd peame andma teile vajalikud detailid selle kohta, kuidas juhtida tegevust ja/või “müüa” oma idee mõnele rahandusinstitutsioonile finantseerimiseks. See peab olema lihtne, kuid informatiivne. Lühidus on eduka esinemise võti. Iga pisiasi võib siiski tähtis olla. Üksikasjad teie ettevõtte kohta tulevad äriplaanis pärast lühiülevaadet. Paljud andmed tunduvad sobivat rohkem kui ühte äriplaani peatükki. Kui informatsioon on tähtis peatüki arusaadavaks tegemisel, pange ta sinna sisse, isegi kui see info on teil mõnes muus peatükis juba olemas. Kirjutage iga peatükk terviklikuna, kuna pankur võib juhtuda lugema ainult ühte või kahte peatükk väljaspool tervet äriplaani.

    2 Ettevõte


    Alustame teie ettevõtte kirjeldusega.

    2.1 Ajalugu.

    Tutvustage lühidalt oma ettevõtte tausta ja arengut. Tehke seda lühidalt, kuid seletage :
    • Millal, kus ja kuidas ettevõtte tegevus algas?
    • Millal ettevõte registreeriti?
    • Kuidas ettevõte omandas maa (kui teil on maad)?
    • Esialgne toodang
    • Kuidas ettevõte ja selle toodang on arenenud?
    • Kas ettevõtte omanikud on raha laenanud? Kui palju ja millal? Kellelt? Kas ollakse veel võlgu?

    2.2 Käesolev äri ja tegevus.

    Vastavalt teie ettevõttele, seletage:
    • Tegevusala (tootmine, hulgikaubandus, jaekaubandus , teenus, põllumajandustegevus)
    • Ettevõtte praegune olukord (alustamine, laiendamine jne.)
    • Ettevõtluse vorm (eraettevõte, kooperatiiv, aktsiaselts vms.)
    • Kus ettevõte asub? Kas sellel asukohal on eeliseid või puuduseid?
    • Ettevõtte suurus (töötajate arv, aastasissetulek jne.)
    • Praegune toodang
    • Ressursside kättesaadavus. Olenevalt sellest, millised ressursid on teie tegevusele tähtsad, tooge nende kohta ära järgnev informatsioon:

    - Vesi – kust see tuleb ja milline on kvaliteet? Kas seda on piisavalt praeguste vajaduste juures ning võimaliku laiendamise korral? Kas veevarustuse kättesaadavaks tegemine toob lisakulutusi?
    - Kanalisatsioonmissugust reovee ärajuhtimissüsteemi kasutatakse (on kavas kasutada)? Kas ettevõte töötleb jäätaineid enne nende keskkonda saatmist? Millised on jäätainete töötlemise kulud antud kohas?
    - Elekter – kas see on kättesaadav? Kas elektri toomine ettevõtte asukohta nõuab lisakulutusi?
    - Kuum vesi – millise energiaallikaga vett kuumutataks? Kas see on kättesaadav?
    - Tööjõud – milline on tööpuuduse tase piirkonnas? Milline on tööjõu haridustase? Kas avatavasse ettevõttesse kavatsetakse inimesi palgata juba olemasolevatelt töökohtadelt? Kas peate ühendust võtma mõne ametiühinguga? Kas teie ettevõttes pakutav töö on piirkonna tööliste hulgas hea mainega? Milline on palgatase ?
    - Transpordi- ja jaotussüsteem – kas teie asukohast on kerge pääseda peateele ja/või raudteele? Kas te peate oma asukohta
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Äriplaani koostamine #1 Äriplaani koostamine #2 Äriplaani koostamine #3 Äriplaani koostamine #4 Äriplaani koostamine #5 Äriplaani koostamine #6 Äriplaani koostamine #7 Äriplaani koostamine #8 Äriplaani koostamine #9 Äriplaani koostamine #10 Äriplaani koostamine #11 Äriplaani koostamine #12 Äriplaani koostamine #13 Äriplaani koostamine #14 Äriplaani koostamine #15 Äriplaani koostamine #16 Äriplaani koostamine #17 Äriplaani koostamine #18 Äriplaani koostamine #19
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2013-11-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 24 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor nfixt Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Juhend äriplaani koostamiseks
    Äriplaan , juhend , koostamine

    Mõisted

    Teemad

    • Mis on äriplaan?
    • Kes kirjutab äriplaani?
    • Kuidas alustada?
    • Teie äriplaani eesmärgid
    • Äriplaani tiitelleht
    • Äriplaani sisukord
    • Sisukord
    • LÜHIÜLEVAADE/ÜLANDMED
    • ETTEVÕTE
    • Ajalugu
    • Käesolev äri ja tegevus
    • Ettevõtte eesmärgid
    • Ettevõtte plaanid
    • Strateegia
    • Ettevõtte juhtkond
    • TURUNDUS
    • Turundusstrateegia
    • Turg ja kliendid
    • Turustus
    • Reklaam/Lisandväärtus/Müügiagendid
    • Hinnakujundus
    • Konkurents
    • Toode ja/või teenus
    • Turu-uuring
    • ETTEVÕTTE TEGEVUS JA TOOTMISPROTSESS
    • Tarnijad
    • Tootmisprotsess
    • Töötlejad, vahendajad, konsultandid väljastpoolt
    • EESMÄRGID
    • Vajadused tulevikus
    • Arengu ajakava
    • PROBLEEMID, RISKID, NÕRGAD KOHAD
    • RAHANDUS
    • Ülevaade operatsioonilistest finantsaruannetest
    • Tegelik ja ennustatav finantsinformatsioon
    • Kapitalikaupade nimekiri
    • Tasaarvestuspunkt
    • KOKKUVÕTE
    • LISAD
    • Lühiülevaade/ülandmed
    • Ettevõtte ja juhatuse taust
    • Praegune tegevus
    • Äridee (Toode või teenus)
    • Tulevikuplaanid
    • Lähemaks tulevikuks
    • Kaugemaks tulevikuks
    • Märkus: Mõned ülaltoodud kategooriad võib ühendada ja nad annavad ikka
    • teie mõtteid edukalt edasi
    • Ettevõte
    • Vesi – kust see tuleb ja milline on kvaliteet? Kas seda on piisavalt
    • praeguste vajaduste juures ning võimaliku laiendamise korral? Kas
    • veevarustuse kättesaadavaks tegemine toob lisakulutusi?
    • Kanalisatsioon – missugust reovee ärajuhtimissüsteemi kasutatakse (on
    • kavas kasutada)? Kas ettevõte töötleb jäätaineid enne nende keskkonda
    • saatmist? Millised on jäätainete töötlemise kulud antud kohas?
    • Elekter – kas see on kättesaadav? Kas elektri toomine ettevõtte asukohta
    • nõuab lisakulutusi?
    • Kuum vesi – millise energiaallikaga vett kuumutataks? Kas see on
    • kättesaadav?
    • Tööjõud – milline on tööpuuduse tase piirkonnas? Milline on tööjõu
    • haridustase? Kas avatavasse ettevõttesse kavatsetakse inimesi palgata juba
    • olemasolevatelt töökohtadelt? Kas peate ühendust võtma mõne
    • ametiühinguga? Kas teie ettevõttes pakutav töö on piirkonna tööliste hulgas
    • hea mainega? Milline on palgatase?
    • Transpordi- ja jaotussüsteem – kas teie asukohast on kerge pääseda
    • peateele ja/või raudteele? Kas te peate oma asukohta korraliku
    • transpordisüsteemi saamiseks eritöid tegema? Kui palju see maksab?
    • Sisesüsteemid – millised sideteenused on kättesaadavad? Kas nende
    • saamiseks on vaja teha lisakulutusi?
    • Kohalik olukord – kas kohalikud elanikud toetavad teie ideed teie ettevõtte
    • asukoha kohta või on selle vastu? Kas valitud asukohaga on seotud mingid
    • spetsiaalsed maksud või subsiidiumid?
    • Teised teenused – kas läheduses on vajalikke teenuseid pakkuvaid
    • firmasid, nagu näiteks elektrikud, torulukksepad, automehhaanikud jne.?
    • Turundus
    • Tänapäeva turumajandussüsteemis on äärmiselt tähtis aru
    • saada, et kõigepealt peate kindlaks tegema, mida teie kliendid ja tarbijad
    • teie kaubalt või teenuselt ootavad. Klientide soovide kindlakstegemine
    • toimub enne tootmise alustamist
    • Erimärkus teravilja, piima või muid kaupu tootvatele talunikele
    • Teravilja või piima tootva taluniku jaoks on turundus teistsugune kui talunikule
    • kes kasvatab näiteks puu- või juurvilja ja müüb seda otse turul. Teravilja ja
    • piima tootvale talunikule võib turundus tähendada lihtsalt seda, et toodang peab
    • vastama teatud standarditele ja olema toimetatud kindlal ajal kindlasse kohta
    • Hinnaanalüüs tehakse selleks, et olla kindel tulevikus kasumi, mitte aga kahjumi
    • saamises. Kuid teravilja või piima tootval talunikul ei ole kontrolli hindade üle
    • Hulgihinnad otsustab tavaliselt turg kvaliteeditaseme põhjal ning talunik peab
    • lihtsalt nendega leppima. Teravilja või piima tootva taluniku kliendiks võib olla
    • teraviljahoidla või piimatoodete kombinaat
    • Turg ja kliendid
    • Märkus: Kuigi see peatükk võib Eesti talunikule mittevajalik tunduda, on see
    • tähtis põllumajanduslike ettevõtete jaoks
    • Hinna määrab alati see, kui palju
    • klient on valmis maksma. Teie hind ei tohi kunagi seda summat ületada
    • muidu ostavad kliendid hoopis teie konkurentide kaupa ning teie ise müüte
    • väga vähe või üldse mitte midagi. Kuid on väga tähtis, et ettevõtte
    • omanik/juht teaks ka kõiki kulutusi, et ta oskaks arvestada, kas hind, mida
    • klient on valmis maksma, toob kasumit või kahjumit
    • Millised on tootmiskulud?
    • Milline on konkurentide hind?
    • Millist hinda on klient valmis maksma?
    • Teadmatus
    • konkurentsi alal on kiire tee pankrotini
    • Ole aus. Ära üle- ega alahinda oma konkurente
    • kuidas ta teie klientide soove
    • ja vajadusi täidab
    • Eriti oluline põllumajandustoodete (piim, liha) tootjatele
    • Ettevõtte tegevus ja tootmisprotsess
    • Märkus
    • Märkus: Kuna pank tahab seda teada, peate te näitama, et teil on kontroll
    • sisendite ja tootmisprotsessi üle, ja et te suudate täita oma tootmis- ja
    • müügiennustusi
    • Eesmärgid
    • Märkus: Suuremate projektide tarbeks (näiteks uue küüni ehitamine) võite
    • koostada eraldi ajajoone, mis näitab ainult selle projekti tähtsamaid etappe
    • algusest lõpuni
    • Probleemid, riskid, nõrgad kohad
    • kasumiaruanne, bilansitabel ja kassakäibe aruanne
    • momentülesvõttega
    • analüüsida
    • anda teile juhtnööre, mis võivad aidata
    • finantsasjade arutamisel ja hindamisel
    • Kasumiaruanne
    • sissetulekud, otsesed kulud ja
    • kaudsed kulud
    • kogukasumi protsenti
    • Puhaskasum
    • Bilansitabel
    • Aktivasse
    • Passiva
    • Omakapital
    • Aktiva = passiva + omakapital
    • Kassakäibe aruanne
    • Lõplik kassaseis = esialgne kassaseis + rahaallikad – raha kasutamine
    • Tuleviku rahandusasjade
    • projekteerimine aitab tulevikuplaane teha
    • tasaarvestuspunkt = kaudsed kulud / kogukasumi protsent
    • tasaarvestuspunkt = 2500 / 0.25 = 10 000 EEK
    • Lõpetuseks võib öelda, et olles koostanud äriplaani, on teil julge tunne
    • et olete oma tulevase edu planeerinud. Te olete omandanud sellised oskused
    • nagu andmete kogumine ja hindamine, organiseerimise juhtimine ja
    • finantsanalüüs. Need oskused tulevad teile kasuks, ükskõik millise äriga te
    • tegelete
    • Lisad

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    27
    doc
    Turundusplaani koostamine
    9
    doc
    ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND
    48
    doc
    Äriplaani Koostamine
    48
    doc
    Äriplaani koostamine
    31
    docx
    Äriplaani koostamise juhend
    15
    pdf
    Äriplaani koostamine
    21
    doc
    Äriplaani koostamine
    105
    doc
    Lõpueksam-2008 õppekava alusel Majanduse alused





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !