EESTI TÖÖTUKASSA ÄRIPLAAN Aisel Agajeva Tallinn 2014 1. Äriplaani kokkuvõte Äriplaani eesmärgiks on avada Tartu Tervishoiu ühiselamus kohviku. Uus kohvik pakub soodsa toitu eelkõge ühiselamus elavatele tudengitele. Klientide protsentuaalne jaotus: 90% tudengid, 10% tööealised (külalised, õpetajad). Seni on toitlustusteenust pakutud Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. Uues kohvikus tuleb kuni 30 inimese toitlustamise võimalus. Ettevõtet planeeritakse 9 töötajate arvuga kaasa arvates 2 omanikku. Ettevõte tugevad küljed on väike, sõbralik kollektiiv, rõhk kvaliteetsel
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä09KÕ Nastasja Musienko STRATEEGILISE JUHTIMISE PRAKTIKA aruanne õppejõud: Ain Suurkaev Mõdriku 2012 SISUKORD Sissejuhatus. Minu strateegilise juhtimise praktika aruanne kajastab kogutud uusi teadmisi ning ettevõtte tutvustust olles Treegeri Kohviku OÜ praktikant. Praktika käigus pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Praktikaaruandega tahan välja tuua olulise osa nii juhtimises kui ka väljakujunenud juhtimise strateegiates,millist rolli see mängib,millised on eesmärgid ja ülesanded. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, strateegilise dokumentatsiooni
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOLI TALINNA KOLLEDŽ Äritegevuse alused ........ ÄRIPLAAN Juhendaja: Raul Vatsar Tallinn 2012 Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi: OÜ Kohvik Wesenberg Ettevõtte juriidiline vorm: Osaühing Registreerimise aeg ja koht: 2013, Rakvere Aadress: Tallinna 27, Rakvere, 443111, Estonia Telefon: 51261302 E-mail: [email protected] Algkapital: 79095 Eur Omanikud, nende osa kapitalist: Omanike on üks ja osakapital on 2651 Eur Kontaktisik, tema telefon: ......... Ettevõtte Põhiväärtused, missioon , visioon Põhiväärtused: K...iirus O...savus H...oolivus V...õrdsus I...seseisvus K...orrektsus Missioon:
ligipääsetavas piirkonnas, hubases buffees. Tabel 1. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi OÜ MAITSE Ettevõtte juriidiline vorm Osaühing Aadress Sakala 34 Telefon Faks E-mail [email protected] Juhatuse liikmed Osakapital 38100 Omanikud, nende osa kapitalist Kontaktisik, tema telefon Ettevõtte tegevusala Toitlustus Ettevõtte tegevuspiirkond Tallinn Tartu Rakvere Ettevõtte omanikud on pühendunud end ümbritseva keskkonna ja inimeste tervise säästmisele. Omanikud usuvad, et ka oma kõige elementaarsemates tegevustes (sealhulgas toitumine) peaksid inimesed mõtlema oma valikute laiemale keskkondlikule ja isiklikule mõjule. Ettevõtte eestvedajad näevad taimetoitluse põhimõtete populariseerimises potentsiaali ühiskonna teadlikkuse tõstmisel. 4 2
Nastasja Musienko TÖÖKORRALDUSE PRAKTIKA aruanne Praktikajuhendaja: Heve Kirikal Mõdriku 2011 SISSEJUHATUS. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, töökorraldusliku dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega. Praktikaettevõte, Treegeri Kohviku OÜ teenindab Kultuurikeskuses toimuvaid kultuurisündmusi, seminare, õppepäevi eelisjärjekorras. Tavapäevael on kohvik avatud kõikidele klientidele. Kuna praktika teema on ,,Töökorralduse praktika", siis pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Kõige rohkem tähelepanu pean pöörama töökorraldusele: üldpõhimõtted ja eesmärgid, töökorraldusliku suhtlemise tasandid, tööaja regulatsioon ja arvestus, ettevõtte töötasustamise süsteem.
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä09 KÕ Nastasja Musienko PERSONALI JUHTIMISEPRAKTIKA aruanne Praktikajuhendaja: Heve Kirikal Mõdriku 12.12.12 Sissejuhatus. Minu personalijuhtimise praktika aruanne kajastab kogutud uusi teadmisi ning ettevõtte tutvustust olles Treegeri Kohviku OÜ praktikant. Praktika käigus pean tutvuma kõikide valdkondadega, mis on seotud selle ettevõttega. Järgnevas praktikaaruandes saab lugeja tutvuda praktikaettevõtte üldiseloomustusega, põhitegevusega, organisatsiooni struktuuriga, koosseisuga, töökorraldusliku dokumentatsiooni kirjeldusega ja pakutavate teenustega, ettevõttes kasutatava tarkvaraga, töökeskkonna ja selle ohutusega ning dokumendihalduse ja asjaajamise korraldusega. Lugeja saab teada, millist rolli
com Juhatuse liikmed Kelo Toomas, Uku Eller, Alfred Kosljak Omakapital 5000 Omanikud, nende osa kapitalist Toomas Kelo33,3% Alfred Kosljak33,3% Uku eller33,3% Kontaktisik, tema telefon Toomas Kelo tel. 53481230 Ettevõtte tegevusala Toitlustus Ettevõtte tegevuspiirkond Tallinn 3. Äriidee kirjeldus Tahame anda edasi tõetruud kogemust keskaegsest pagarikojast, alustades töövahenditest ning lõpetades retseptidega. 4. Visioon, missioon ja eesmärgid Oma missiooniks oleme seadnud saada tugevaks, usaldusväärseks ja kliendisõbralikuks ettevõtteks, mis keskendub peamiselt turistidele. Lähituleviku eesmärkideks oleme seadnud: - Üle elada esimene aasta tihedas konkurentsis.
Raamatupidamise korraldamine Kokad Tootmine Toiduvalmistamine Roogade andmine kohvikusse Laoseisude kontroll Ettepanekute tegemine juhatajale Kohviku perenaine Teenindus Klientide teenindamine Sularaha vastuvõtmine Kassadokumentide vormistamine Köögitööline Abitööd Koristamine Nõudepesemine
Järvamaa Kutsehariduskeskus Kodumajandus KM32 Epp Nuhkat TREEGERI KOHVIKU OÜ Praktika aruanne Juhendaja: Tiia Paosalu, juhataja Särevere 2012 SISUKORD SISUKORD.............................................................................................2 SISSEJUHATUS.........................................................................................2 1.PRAKTIKA ETTEVÕTTE ISELOOMUSTUS...........................
..................................................................................................................................................21 Kasutatud materjalid................................................................................................................. 22 3 1 Kokkuvõte 1.1 Ettevõtte põhiandmed Nimi: OÜ Amps'n'Go Aadress/asukoht: Pärnu Tegevusala: toitlustus Omandivorm: osaühing Ettevõtte suurus: 8 töötajat 1.2. Ettevõtte taustaandmed Asutajaks Kristina Bauer (õpilane). Idee tuli hubaste ja odavate söökidega söögikoha puuduse tõttu Pärnu linnas. Pole piisavalt kohti kus noored saaksid oma vaba aega sisustada ja korralikult kõhu täis süüa. Ideega abistasid sõbrad/tuttavad kes samuti on mures noorte vabaaja veetmise üle ja sooviksid ka ise süüa võimalikult odavat toitu samas väga hea kvaliteediga. 1.3. Äriidee
kasvul tegevust laiendada. Ettevõtte alustas tegevust 2008 a. aprillis. Põhiliselt pakuti vaid catering- teenust üle Eesti meelelahutuslikel üritustel ja maakonnas. Poolteise aasta tegevuse järgselt tekkis plaan tegevust laiendada. Võimalus avanes avalikus konkurentsikorras üürida ruumid kohvikupinnana, omavalitsusele kuuluvas majas „Spordihoones Virtus“. Ruumide vaatlusel kujuneb probleemiks kohviku müügisaal, mis on mahutavusega vaid 24 inimest, mis ei ole kooskõlas reaalse tarbimismahuga kliendi näol. Ruumid vajavad kapitalremonti, seega laiendatakse remonti ka kohviku eesruumile, mis esialgsel ruumide ülevõtmisel plaanis ei olnud. Koostööks renditatavatele ruumidele sõlmitakse üürileandja ja toitlustaja vaheline edasine üürileping. Eesmärgiks kohviku siseruumide ja eesruumi remondiga, on saavutada suuremad võimalused teenuseid laiemas mahus müüa.
2.2. ETTEVÕTTE EESMÄRGID Lühiajalised eesmärgid (1 aasta): 1. Lahendada järjekordade probleemi ülikooli kohvikutes 2. Tutvustada TTÜ kohvikute klientidele meie teenust ning levitada seda ülikooli raames teenides klientide usaldust meie teenuse vastu. Pikaajalised eesmärgid (2-3 aastat) 1. Pakkuda uusi, paremaid teenuseid, mis põhineksid tehnoloogia arengul 2. Viia One Second Payment teenust ka väljaspoole ülikoolist. 2.3. EDU VÕTMETEGURID 1. Kiir teenindamine kohviku poolt, mis säästaks kliendi aega ning vähendaks negatiivseid muljeid tellimuse ootamisest 3 2. Lihtne ja mugav kasutamine nii kliendile kui ka kohkule 3. Suhteliselt odav 4. Innovatiivne lahendus järjekordade probleemile 5. Uuel tehnoloogial, mida planeeritakse kasutada, on suur arenguruum 6. Teenust on lihtne turule viia, kun Eesti on IT riik, ning Eesti elanikud võtavad
tusplaanile, eelarvele jne (sise- ja väliskoolitus, uute töötajate adapteerimine, roteerimine, edutamine jms). Tulemuste saavutamise jooksev jälgimine ja kontroll on monitooring. Sisuks on hinnanguline tagasiside tegijale. Monitooringu teostajad võin ka olla koolitusjuht. Õige koolitus mängib väga suurt rolli töötaja arendamises. Selles töös mina koostan koolitusprojekti konkreetsele ettevõttele, konkreetsete töötajate jaoks. Ettevõtte nimi on OÜ Treegeri Kohvik, mis asub Paide linnas. Praegu käin selles ettevõttes praktikal. Minu arvamuses seal teenindajad ei teeninda kliente piisavalt hästi. Kohvik on väikese või keskmise suurusega ettevõte. Kirjutan hea koolitusprojekti, millest oleks igapäevatöös ka tegelikult abi ning mida oleks hea ja mugav kasutada. Projekti tasub luua juba ainuüksi sellel põhjusel, et asjad liikuma hakkaksid. Alguseks on vaja ,,vaadata otsa" kogu ettevõtte arengule
kohta võib olla sümbolite, graafikute vms kujul. Isedeklareeritav märgis on vähem usaldusväärne, kuna esitatud teavet ei kinnita ega kontrolli sõltumatu institutsioon, kuid vajaduse korral peab tootja suutma esitatud teabe tõesust tõestada. Keskkonnateatis (III tüüp) on tootja või teenuste osutaja vabatahtlikult koostatud deklaratsioon oma toote või teenuse omaduste kohta. Tegemist on mõnest leheküljest koosneva materjaliga, mis teavitab toote valmistamiseks vajaliku tooraine hankimisest, kasutatud materjalide koostisest, energiakasutusest, tootest tulenevatest heitmetest, toote keskkonnamõjust jms, andmata sealjuures hinnangut toote omaduste kohta. Teatises toodud teave põhineb toote või teenuse olelusringi hindamisel, mille tõendab sõltumatu osapool. Erinevalt ökomärgistest on keskkonnateatis kasutatav kõikide toodete ja teenuste puhul. Teatise võib koostada nii tooraine, tooteahela komponentide kui ka lõpptoote kohta. Kui
10 4 SISSEJUHATUS Uurimustöö eesmärk on hinnata kahe toitlustusasutuse teeninduskultuuri ning nende vastavust teenindusmõttelaadi kriteeriumitele. Esimeseks külastuskohaks valisime kohviku Supelsaksad, mis asub Pärnus aadressil Nikolai 32, vanemas puumajas ning mis alustas oma tegevust 2010 a. algusel. Kohvikus saab nautida maitsvaid roogasid ja koogikesi hubases miljöös koos meeldiva teenindusega. Kohviku suureks plussiks on ka varajane lahtiolek, mis võimaldab enne tööle või kooli minekut kerge hommikueine võtta. Kohviku lahtioleku kellaajad on E-N 8.00-21.00, R 8.00-24.00, L 9.00-24.00, P 9.00-21.00. Teiseks kohaks valisime C. F. Hahn Pubi (Carl Friedrich Hahn), mis asub Pärnus aadressil Riia mnt 129. Pubis on lisaks väga mitmekesisele toidu- ja joogivalikule võimalus kuulata nädalavahetustel ka erinevaid esinejaid, tänu millele on pubil rohkesti külastajaid
Käsitöötrühvleid on võimalik osta kaasa eksklusiivsetes karpides. Ning ei puudu ka võimalus liituda Peccadello püsiklientide meililistiga, kus hoitakse kliente kursis uute toodete, eripakkumiste ja põnevate üritusetega. 3 Cafe Peccadello külastus (1) Öeldakse, et keti tugevuse määrab selle kõige nõrgem lüli ja nii on ka teeninduses. Asutuse teeninduskvaliteedi määrab iga teenindaja personaalne panus klienditeenindusse. Esimese teenindusettevõttena külastasime Cafe Peccadellot. Kuna kohvik asub Kaubamajakas, on see ideaalseks vahepeatuseks ja puhkuseks poodide külastamisel. Cafe Peccadello on jagatud kaheks- üks osa asub teiste poodide ja külastajate jalutamise vahelises alas ja teine on eraldi sisemine kohviku osa. Sisenedes oli tunda kliendisõbralikku õhkkonda, mis väljendus hubases keskkonnas ning ühtset riietust kandvates teenindajates
turistid, kohalikud, kes kõik on väga erinevate toitumis harjumistega. Veel mõjutavad koostöö partnerid, et kas neil on anda mulle just neid puu- ja juurivilju, mida mul on vaja Konkurendid- hetkel ei ole vastava toodete müüjaid, kui konkurendid võivad tulla turule selliste toodete müümisega. Ettevõtte tarnija/ Tooraine/materjal Tarne eemärk Kontakt Muu info hankija Vilja-Maailm puuviljad Tooraine Raeküla 43-1 Käin ise kaubal OÜ smuutide Pärnu linn järgi valmistamiseks ja müügiks Juurvili OÜ juurviljad Tooraine Pikk 11 Pärnu Käin ise kaubal smuutide linn järgi
OÜ Mrs. Pizza hakkab tegelema Võru linnas tiheda liiklusega piirkonnas ning pakub inimestele midagi uut. Peamiseks toodete tarnijaks on Kaupmees & KO AS. Meie toode on pitsa ning valik on piisavalt suur väikse linna kohta. Ettevõte orienteerub kohalikele noortele ja keskealistele, kes on mugava ja/või kiire elustiiliga ja soovivad kiirelt ja lihtsalt toitu kätte saada ööpäevaringselt. PÕHIVÄÄRTUSED, MISSIOON,VISIOON Põhiväärtused Kiirelt – Klient saab oma toidu kätte kiirelt, ning ei pea oma aega raiskama pikkadele poejärjekordadele või kiirtoidurestorani külastusele. Toit tuuakse temani. Lihtsalt – Üks kõne ning sinu soov tuuakse sinuni! Ööpäevaringselt – Ei pea enam ootama, kuni pood lahti tehakse või tormama enne kella kümmet poodi. Oleme avatud 24/7. Missioon Positsioneerida Võru inimeste peas esimesel kohal, kui keegi tahab osta kiirtoitu. Visioon
Kuidas seda saab kasutada kelle poolt, miks (kvaliteet, hind, sellega kaasa käiv teenindus)? Toote/teenuse kirjeldus äriplaanis võib sisaldada (kirjelda sinule sobivaid punkte): 1. Kirjeldage oma toodet/teenust nii põhjalikult, et ka kõige suurem võhik saaks aru. 2. Kirjeldage oma toote kasutamise võimalusi. 3. Mitme toote puhul, näidake ära nende osatähtsus. 4. Toote/teenuse olemus ja peamised tunnused: *spetsiifiline; toode/teenus; * laiatarbekaup. 5. Füüsiline koostis - tooraine, pooltooted, valmistoode. 6. Turukõlblikkus ja konkurents: kas on tegemist uudistootega või on toode juba müügil? millised on olemasolevate toodete puudused? kas vaadeldavas tootes on olemasolevate toodete puudused kõrvaldatud? kui ei, siis kuidas seda puudust korvata? millist kasu saab klient vaadeldava toote omandamisest? 7. Eelised, mis teevad teie toote eriliseks ja konkurentide omast erinevaks? 8
efektiivsust tõsta. Eesmärk on teada saada ja analüüsida juhataja arvamust, tema seisukohta. Samuti eesmärgiks on teada saada probleemi nägemuse töötajatel, selleks et edaspidi oleks võimalik ebaeetilist 3 käitumist ja konflikte üldse vältida ettevõtte töös. Ülesanded 1. Analüüsida eetika käsitlusi, äriettevõtte kontekstis. 2. Intervjuude tulemuste alusel välja selgitada antud kohviku olukorra põhjused. 3. Teha ettepanekuid Kohvikule, selleks et nende tööprotsess õnnestus paremini. 4 1. Ärieetika. Ärieetika on eetikavaldkond, mis reguleerib ettevõtete ja nende juhtide käitumist konfliktiolukordades. Eetilise konflikti äri vallas põhjustab eelkõige vastuolu osapoolte vajadustes ja ootustes: kasusaamise eesmärgil algatatud tegevus mõjutab paratamatult mitmeid huvigruppe nii positiivselt kui ka negatiivselt
1 Toitlustusettevõte Toitlustusettevõtted on tootmis-teenindusettevõtted, mis korraldavad suurte inimhulkade toitlustamist mis tahes kujul. Toitlustusettevõtte põhiliseks ülesandeks on inimhulkade toitlustamise teadlik organiseerimine, mis aitab siis tööd sel alal otstarbekalt korraldada. Organiseeritud toitlustamise eelised, võrreldes koduse toiduvalmistamisega on järgmised: • toiduainete õige säilitamine • tooraine ratsionaalne kasutamine • võimalus tootmist mehhaniseerida • võimalus kasutada kvalifitseeritud tööjõudu • võimalus valmistada teaduslikult põhjendatud alustel dieetravitoite Toiduainetetööstus valmistab toiduaineid, kaubandusvõrk realiseerib neid. Toitlustusettevõttes on need funktsioonid ühendatud: ta toodab ja realiseerib toodangut. (1;4) Toitlustusettevõtte töö korraldamisel on järgmised eripärasused:
................................................................5 3.4.Pakutavad teenused ............................................................................................................6 4.Teenused ................................................................................................................................6 4.1.Teenuse kirjeldus .................................................................................................................6 4.1.1.Maavara kaevandav klient ................................................................................................6 4.1.2.Maavara tarbiv klient .......................................................................................................6 4.2.Teenuse osutamise protsessid ............................................................................................6 4.3.Asukoht ...............................................................................................................................6 4
OÜ MINIBOAT asutatakse 2004. aasta kevadel. Plaanis on luua väikeettevõte, mis tegeleb väikepaatide valmistamisega. Kasutatakse palgatööjõudu, ettevõttes on töötajaid kokku 13. Kontoriks kasutatakse ühismajas olevat 3-toalist korterit, mis on töö jaoks korralikult sisustatud. Idee autor on planeerinud kasutada kõige paremaid arvuteid ning muid töövahendeid. Tootmishoone on ehitatud eraldi see asub Tartumaal Käreveres, emajõe kaldal asukoht on väga oluline, sest seal saab klient näha valmis paate ning samuti vajadusel kohapeal katsetada. Tootmisel kasutatakse tipptehnoloogiat, parimaid masinaid ning seadmeid. Loodud on ka töölistele kõik tingimused mugavaks töötamiseks, et tööd saaks teha täpselt ja korralikult. Töölised valitakse kindlatele reeglitele vastavalt, igaüks peab olema vastava ala spetsialist. Töö eesmärgi täitmiseks on planeeritud täita järgmised ülesanded: 1. Uurida lühidalt äriplaani teoreetiliselt olemust 2
Toote/teenuse kirjeldus äriplaanis võib sisaldada (kirjelda sinule sobivaid punkte): Kirjeldage oma toodet/teenust nii põhjalikult, et ka kõige suurem võhik saaks aru. Kirjeldage oma toote kasutamise võimalusi. Mitme toote puhul, näidake ära nende osatähtsus. Toote/teenuse olemus ja peamised tunnused: *spetsiifiline; toode/teenus; * laiatarbekaup. Füüsiline koostis - tooraine, pooltooted, valmistoode. Turukõlblikkus ja konkurents: · kas on tegemist uudistootega või on toode juba müügil? · millised on olemasolevate toodete puudused? · kas vaadeldavas tootes on olemasolevate toodete puudused kõrvaldatud? · kui ei, siis kuidas seda puudust korvata? · millist kasu saab klient vaadeldava toote omandamisest? Eelised, mis teevad teie toote eriliseks ja konkurentide omast erinevaks?
OÜ MERILIN DESIGNS ÄRIPLAAN SISUKORD 1.0 TEGEVJUHI KOKKUVÕTE 1.1 ÄRIPLAANI EESMÄRK 1.2 ETTEVÕTTE MISSIOON, VISIOON 1.3 EDU VÕTMEFAKTORID 1.4 FINANTSVAJADUSE JA -OLUKORRA KIRJELDUS 2.0 ÜLEVAADE ETTEVÕTTEST 2.1 OMANIKUD JA JUHID 2.2 ETTEVÕTTE AJALUGU JA ÜLEVAADE TEGEVUSKOMPLEKSIST 2.3 ÜLEVAADE INVESTEERINGUTEST JA FINANTSEERIMISALLIKATEST 3.0 TOOTED JA TEENUSED 3.1 TOODETE JA TEENUSTE KIRJELDUS 3.2 KOOSTÖÖPARTNERID JA -TARNIJAD 3.3 TULEVIKU TOOTED JA TEENUSED 4.0 TURUANALÜÜS 4.1 TURUSEGMENDID 4.2 SIHTTURU (SEGMENDI) STRATEEGIA 4.2.1 Sihtturu vajadused, ostuotsuse mõjutajad 4.2.2 Sihtturu kasvutempo 4.3 PEAMISED KONKURENDID 4.4 OHUD, RISKID, VÕIMALUSED 5.0 MÜÜGI- JA TURUNDUSPLAAN 5.1 ETTEVÕTTE KONKURENTSIEELISED 5.2 TURUNDUSSTRATEEGIA 5.2.1 Ettevõtte toodete ja teenuste positsioneerimine 5.2.2 Hinnastrateegia 5.2.3 Promotsioonistrateegia 5.3 MÜÜGISTRATEEGIA 5.3.1 Müügiprognoos 5.3.2 Müügiorganisatsioon 6.0 TEOSTUSE PLAAN 6.1 PEAMISED PLAANI TEOSTUSE ETA
Hotellid: Reval Hotel Group hotellid, Radisson SAS Hotell, Hotell Viru, Grand Hotel Tallinn, Confort Hotel Oru Tallinn, Laulasmaa SPA, Susi Hotell, Grand Hotel Tallinn, Scandic Hotel Rannahotell, Scandic Hotel Palace, Pühajärve Puhkekodu, Viimsi Athena Hotell, Viimsi Tervis, SPA hotell, Saku mõis jt. Toitlustusettevõtted: Restoran Balthasar, Restoran Le Bonaparte, Viitna Kõrts, Ööklubi Panoraam, Ööklubi Terraarium, Koeru Kõrts, Restoran Lydia, Restoran Oliver, A & G Toitlustus, Fazer Eesti AS/Amica, Saku Suurhall, Olde Hansa, Restoran Troika, Select Service Partner Eesti AS jt. Õppeasutused: Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu, Consorcios Escuelas de Hosteleria de Malaga and Benalmadena, Jyväskylä Palvelualuen Oppilaitos, Tallinna Teeninduskool, Kuressaare Ametikool, Kehtna Majandus- ja Tehnoloogiakool, Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskool, Olustvere Teenindus- ja Maamajanduskool. Turismifirmad:
....19 Omandatud oskus.....................................................................................19 SISSEJUHATUS Praktika eesmärgiks oli õpilase teadmiste süvendamine ja praktiliste oskuste omandamine kliendikeskses klienditeeninduses, erinevate müügitehnikate rakendamine ning tehniliste vahendite korrasolekuga seotud probleemide lahendamine vastavalt ettevõttes kehtestatud nõuetele. Praktika toimus ettevõttes Vilde Kaubandus OÜ, kelle põhitegevusalaks on toitlustus. Ettevõtte poolseks juhendajaks oli Mirjam Ojavere, kes on ametilt juhtiabi personalijuht. Koostöö juhendajaga oli väga hea. Praktika aruandes on välja toodud vajalikud punktid praktikast. Võin väita, et oli minu jaoks väga hariv ning põnev praktika, sain oskusi juurde. 1 ETTEVÕTTE LÜHITUTVUSTUS Vilde Kaubandus OÜ on toitlustusel põhinev ettevõte, mis asutati 2000. Aasta septembris. Ettevõte koosneb juhatajast, juhataja abist ning
eripuhkused, haiguspäevad jne.) Efektiivne tööaeg = aeg, mil töötaja viibib töökohal - plaanilised vaheajad häiretest tingitud tööseisakud. Efektiivne tööaeg moodustab tariifsest ca 70% Materjalimajandus: Materjalid: tööraine, abimaterjalid, kütus. Jäätmemajandus: hävitamise viis ja sellega seotud kulud. Eesmärgid: kiirus ja ratsionaalsus!! Varustamine: juhuslik, sünkroonne, laovarude loomisega Laondamine: tooraine, pooltoodete, valmistoodangu ja tootmislaod Transport: ettevõttesisene ja väline. Transpordi planeerimine. Tootmine Valdkond, kus valmistatakse ettevõtte tooteid ja teenuseid. · Tootmisprogrammi planeerimine; · Tootmisprotsessi planeerimine · Tootmise varustamine vajalike tootmistegulitega OLULINE ON TOOTMISVÕIMALUSTE ÜHTLANE KOORMUS Tootmisvahendid Kasutamine: Kasutusiga, tehniline kasutusaeg, majanduslik kasutusaeg
3.1. Ajalugu ja taust 3.2. Põhiväärtused, missioon ja visioon 3.3. Konkreetsed taktikalised eesmärgid missiooni ja visiooni täitmiseks 3.4. Juhtkond ja personal, meeskond 4. Ettevõtluskeskkonna kirjeldus 5. Tooted ja teenused 5.1. Toodete/teenuste kirjeldus 5.2. Tootmisprotsess 6. Klient, turg ja konkurents 6.1. Tüüpkliendi profiil 6.2. Turg 6.3. Turundus- ja jaotuskanalid 6.4. Konkurents 6.5. Konkurentsieelised 6.6. Hinnapoliitika 6.7. SWOT-analüüs 6.8. Turundus 7. Tegevusplaan 8. Riskianalüüs 9. Finantsplaan 9.1. Stardikapital, investeeringud ja rahastamine 9.2. Müügitulu ja müügikulu
Poksi põhikool Anti Tiib Tervislik kiirtoidukoht äriplaan Juhendaja: Kusti Potti Tartu 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................... 2 1.ÜLDANDMED............................................................................................................ 3 2.LÜHIKOKKUVÕTE...................................................................................................... 3 3.PROJEKTI KIRJELDUS................................................................................................. 4 3.1. Äriidee........................................................................................................... 4 3.2.Toode/teenus..................................................................................................... 5 3.3. Teenus..........................................................................
Ka teenindus on samalaadne, seepärast püüdlevad ettevõtted aina kiirema ja kvaliteetsema teeninduse poole ning pakuvad klientidele erinevaid pakendeid. Sageli kasutatakse kiirtoiduettevõtetes iseteenindust. Teenindusliin on lihtsalt ja kliendile arusaadavalt korraldatud, informatsioon toodete ja hindade kohta väga hästi nähtav. Tavaliselt saab pakendatud toitu valida ja selle eest tasuda iseteenindusleti juures. Või siis pakendab tellitud toidu teenindaja, paneb kandikule ja klient viib selle ise lauda või võtab kaasa. Ka kasutatud nõud või toidupakendid viib klient ise kas kärusse või selleks mõeldud lauale. Interjöör neis ettevõtetes on lihtne, hinnad ei ole tavaliselt kõrged. Suurimad kiirtoiduettevõtete ketid maailmas on McDonald´s, Hesburger, Carrols, Pizza Hut jt. Peamiselt on sellist tüüpi ettevõtete klientideks lapsed ja noored, ka pikamaa-autojuhid, bussijuhid, turistid ja autodes pikemaid vahemaid läbivad reisijad. Üle maailma levinud
Minu eesmärk oli ettevõttes hästi töötada ja näidata, et olen koolis arenenud ja saanud palju uusi teadmisi erinevate müügikorralduslike erialade kohta. 2. Üldandmed praktika ettevõtte koht. AS Pere on eestimaine toidutööstuskontsern, mis koondab enda alla tootjad: AS Pere Leib Tootmine, AS Werol Tehased, AS Lihameister ning ettevõtte turundus käib läbi AS Pere. Kogu toodang kannab ühtset kaubamärki PERE. Lisaks kuuluvad AS Pere kontserni toidlustusettevõtted Tartu Ülikooli Kohvik, Pärnu Kuursaal, õllerestoran Place, Püssirohukelder ning müügipunktid (Leiko-1, Leiko-2, Pagarikiosk). Leikod on müügipunktid Tartu kesklinnas, bussijaama kõrval, Linnaturu piirkonnas, mis müüvad peaaegu kõikki AS Pere poolt pakutavaidtooteid. Lisaks veel välismaiseid komme, küpsiseid, jookidest - A.Le. Coq ja Coca Cola tooted. Pakutakse veel kohvi teenust ning suvisel ajal väike valik Premia jäätiseid. 2.1 Pakutavad tooted
telesaadetega seotud tegevusalad Ettevõtte tegevuspiirkond Eesti 3. Äriidee kirjeldus Ettevõte on meelelahutusäri, mille eesmärk on pakkuda inimestele ja ettevõtetele filmimisteenust (sh ka striimingut ehk otseülekannet) üle eesti, kliendile sobivasse kohta ja ajal. Idee mis pakub filmimis- ja striiminguteenuseid kõigile inimestele, ettevõtetele ja üritustele. Klient peab vaid oma soovi avaldama ja meie tuleme kohale ning teeme asja kõrgkvaliteetselt valmis turu parima hinnaga. Filmimine käib sõltuvalt vajadusest lihtsamate ja väiksemate kaameratega kuni profikaamerate, kaamerakraanade ja rööbasteni välja. Viimased võimaldavad saada eriti huvitavad kaadreid ja võttenurki. Tavaliselt eelneb filmimisele mingilgi määral ettevalmistus – see eeldab tellija poolset koostööd: keda või mida on vaja filmida? Kui kaua