Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Äriplaan eksam - sarnased materjalid

äriplaan, laen, äriidee, prognoosidttevõtja, frantsiisttevõtlus, turundus, käibekapital, juhtkond, missioon, visioon, äriideed, kasumiprognoos, missugust, konkurentsieelis, turundusplaan, finantseerimine, riskid, äritegevus, ärinimi, haridus, rahakäibe, omanikud, allikaid, bilanss, riskianalüüs, müügitulu, olemasolevat, uurima, investor
thumbnail
22
pdf

Äriplaani juhend

.................................................................................. 3 1. KOKKUVÕTE ........................................................................................................................... 4 2. ETTEVÕTTE ÜLDANDMED .................................................................................................. 4 3. ÄRIIDEE .................................................................................................................................... 4 4. VISIOON, MISSIOON JA EESMÄRGID ................................................................................. 4 4.1 Visioon ..................................................................................................................................... 4 4.2 Missioon ................................................................................................................................... 4 4.3 Slogan ......................................................................................

Äriplaan
398 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani koostamine

· Investeeringute ulatus ja maht · Finantseerimisallikad · Projekti oodatavad tulemused ja tähtajad 4. Ettevõtte ülevaade · Ettevõtte andmed, sh: ärinimi, ettevõtlusvorm, aadress, sidevahendid, registrinumber, asutamisaeg, tegevusalad, pangaarve number jms. · Lühike ajalugu, ärimissioon, eelnev ja praegune majandustegevus, sh turg, tooted ja sihtrühmad. · Praegune finantsseisund ja ettevõtte tulevikunägemus ehk visioon lähema 3-5 aasta jooksul. 5. Juhtkond, organisatsioon, personal ja omanikud · Juhtkonna liikmed, nende haridus, täiendõpe, varasem teenistuskäik (Lisa CV), osalus ettevõttes, jm oluline taustinformatsioon. · Organisatsioon ja personali struktuur (vt Skeem), suurus, kavlifikatsioon ja põhilised oskused. 6. Äriplaani iseloomustus · Äriidee konkreetne määratlus, äri tegevusvaldkonna ja äri kirjeldus, sh olulised

Laomajandus
156 allalaadimist
thumbnail
14
doc

ÄRIPLAANI VAJADUS JA SELLE KOOSTAMINE

...5 2. Äriplaani koostamine...................................................................................................6 2.1. Sisukord ja kokkuvõte.........................................................................................6 2.2. Turusituatsioon ja arenguväljavaated...................................................................7 2.3. Ettevõtte analüüs..................................................................................................7 2.4. Visioon ja strateegia.............................................................................................8 2.5. Marketingiplaan...................................................................................................8 2.6. Ettevõtte juhtkond ja personal.............................................................................9 2.7. Finantsmajandusplaanid........................................................................................9 2.8. Riskitegurid..........

Äriplaan
91 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kuidas koostada äriplaani

suure panuse kindlustamaks kasumliku tuleviku. Turundusplaani suurus ja detailide tase avaldab tavaliselt mõju äri eesmärkidele ja püüdlustele. Iga äri on erinev, kuid on olemas teatud arv põhilisi teemasid, mida plaan peaks käsitlema. Kuidas seda teha? (pdf) Juhtkond Eduka ettevõtte tagamiseks on vaja kogemustega ning oskuslikku juhtkonda, kes oskab konkreetset ettevõtet juhtida ja arendada. · Kirjeldatakse juhtkonna pädevust: töökogemus, haridus, isiklikud andmed. Töökogemuse all viidatakse juhtimiskogemusele ning töökogemusele sarnases ettevõtlusvaldkonnas. · Tuuakse ära juhatuse kohustused ja vastutus: kes mida otsustab. · Kirjeldatakse ettevõtte organisatsiooni struktuuri. Personal · Kirjeldatakse ettevõtte tööjõuvajadust ja hetkel olemasolevat personali. · Analüüsitakse ettevõtte tööjõuvajadust lähemate aastate jooksul: kui palju ja millise

47 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

- tõestab investoritele, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga; - tõestab, et saadav raha on võimalik koos intressidega või dividendidega tagasi teenida; - tõestab, et teab riske ja on nendega arvestanud. Äriplaan tuleb koostada võimalikult professionaalsel tasemel, sest professionaalselt koostatud äriplaan tõestab, et : - ettevõtja on võimekas inimene; - ettevõtja suhtub oma ettevõtmisesse tõsiselt; - veenab, et ettevõtjal on visioon oma ettevõttest, et ta suudab ette kujutada oma firmat ka mitme aasta pikkuses perspektiivis; - on oma tegevust vastavalt prognoositud turumuutustele planeerinud. Üldisi näpunäiteid äriplaani kirjutamiseks: 2 · Kirjutage professionaalselt, kuid vältige akadeemilisust. · Paragrahvid peavad olema lühikesed ja üksteisest eraldatud. · Varustage äriplaan tiitellehega ja köitke korralikult. · Äriplaanil on alati autor ja koostamise kuupäev.

Majandus
585 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Äriplaani Struktuur

- toote/teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - mis eesmärgil ja vormis ettevõte luua - kui palju vaja algkapitali / kui palju algkapitalist on ettevõtjal olemas 3. Ettevõtte omanikud, juhtkond, personal - omanike senised kogemused ja teadmised kavandatava tegevuse valdkonnas - ülevaade juhtkonna pädevusest ja töökogemusest - ettevõtte struktuuri kirjeldus - ettevõtte tööjõuvajadus 4. Missioon, visioon, eesmärgid - missioon ­ kellele, missugust toodet/teenust ja mil viisil pakutakse - visioon ­ kuhu tahetakse jõuda ; ei tohiks olla liiga kergelt saavutatav - eesmärgid ­ saavutatavad ja mõõdetavad ; ajaliselt piiratud, realistlikud ja konkreetsed 5. Tooted ja teenused - üksikasjalik tootekirjeldus ja tootmisprotsessi või tegevuse kirjeldus - ülevaade vajaminevatest hoonetest, ruumidest, seadmetest - tootmise maksumus ja hinnakujunduse alused

Ettevõtlus
59 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Äriplaani koostamise juhend

· Toetavad faktid, andmed, illustratsioonid lisadesse · Äriplaan peab tuginema konkreetsetele lähteandmetele · Arvesta sihtgrupiga · Ära valeta /moonuta fakte · Ettevõtja peaks äriplaani ise koostama · Oluline on näidata, et tunnete turgu ja kliente · Lugejal peab tekkima pilt plaani realistlikkusest Äriplaani struktuur (Töötukassa) 1. Tiitelleht 2. Äriplaani kokkuvõte 3. Ettevõtte üldandmed 4. Äriidee kirjeldus 5. Visioon, missioon, eesmärgid 6. Ärikeskkonna analüüs 7. SWOT analüüs 8. Toode/teenus 9. Tootmine/teenindamine. Vajalikud ressursid 10. Turu analüüs. Turusituatsioon ja arengutrendid. 11. Konkurents 12. Turundusplaan. Hinnakujundus, müük ja turustamine. 13. Personal ja juhtimine 14. Müügiprognoosid 15. Käivituskulud 16. Ettevõtte käivitusprogramm 17. Investeeringute allikad 18. Tegevuskulud 19. Kasumiaruande prognoos 20. Bilansi prognoos

Karjäärinõustamine
46 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äri versus äritsemine

2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi ja juriidiline vorm, ettevõtte registrikood (kui on tegutsev ettevõte), registreerimise aeg ja koht, tegevuskoha aadress, ettevõtte kontaktandmed ja info omanike kohta. 3. Ettevõtte kirjeldus. Ettevõtte kirjelduses avatakse ettevõtte taust ja ajendid ettevõtte asutamiseks. Äriidee, missioon, visioon ja Sõnastatakse ettevõtte missioon ja visioon ning konkreetsed eesmärgid nende eesmärgid saavutamiseks. Kuna äritegevust plaanitakse esitatud visiooni ja eesmärkide saavutamiseks, siis on see äriplaani osa kogu äri plaanimise aluseks. 4. Ettevõtluskeskkonna Analüüsitakse ettevõtluskeskkonda mõjutavaid tegureid: ettevõtlust reguleerivaid kirjeldus õigusakte, makromajanduslikke ja tootmisharu arengusuundi, ressursse ning vajaduse

Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Äriidee leidmine, hindamine. Äriplaan konspekt

Võtmeisikute CV-d, sõlmitud (eel)lepingud, reklaamvoldikud, mingite uuringute või ekspertiiside tulemused, statistilised andmed, koolitustunnistused, tegutsemisloa või tegevuslitsentsi koopiad jne. Lisasoovitusi äriplaani koostamiseks: - Enamik plaane peaks ära mahtuma 10-20 leheküljele, vahel ka 4-5 leheküljele. - Vali otstarbekas ajaline horisont. Põhitähelepanu järgmisele 12 kuule. Üldised prognoosid paariks järgnevaks aastaks. - Äriplaani stiil olgu konkreetne ja asjalik, mitte ilukirjanduslik. Samas peab ta olema kergesti mõistetav. - Toetavaid fakte, andmeid ja illustratsioone esitatakse lisades. Põhitekst olgu kokkuvõttev, kus on selged viited lisadele. - Äriplaan peab tuginema konkreetsetele lähteandmetele. Väiteid tuleb toetada faktidega. - Kohandage äriplaani sisu vastavalt eesmärgile ja sihtgrupile, kuid ärge

Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Äriidee leidmine, hindamine

Võtmeisikute CV-d, sõlmitud (eel)lepingud, reklaamvoldikud, mingite uuringute või ekspertiiside tulemused, statistilised andmed, koolitustunnistused, tegutsemisloa või tegevuslitsentsi koopiad jne. Lisasoovitusi äriplaani koostamiseks: - Enamik plaane peaks ära mahtuma 10-20 leheküljele, vahel ka 4-5 leheküljele. - Vali otstarbekas ajaline horisont. Põhitähelepanu järgmisele 12 kuule. Üldised prognoosid paariks järgnevaks aastaks. - Äriplaani stiil olgu konkreetne ja asjalik, mitte ilukirjanduslik. Samas peab ta olema kergesti mõistetav. - Toetavaid fakte, andmeid ja illustratsioone esitatakse lisades. Põhitekst olgu kokkuvõttev, kus on selged viited lisadele. - Äriplaan peab tuginema konkreetsetele lähteandmetele. Väiteid tuleb toetada faktidega. - Kohandage äriplaani sisu vastavalt eesmärgile ja sihtgrupile, kuid ärge

Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ÄRIPLAANI STRUKTUUR

Äriidee võimalikud komponenendid mida antud äriplaani osas kirjeldada on: · ärivaldkond; · toode/teenus (lühidalt); · sihtgrupp; · idee uudsus ja erilisus; · teie ettevõtte omadused, oskused, kogemused, võimalused (eeldused) idee elluviimiseks (miks just teie ja ei keegi teine); · teie idee koht turul; · tegevuse alustamine: kus, kuidas; · mõjud keskkonnale (negatiivsete mõjude olemasolul nende kõrvaldamise sammud). 4. Visioon, missioon, eesmärgid Visioon - kuhu tahetakse välja jõuda? Visioon on võimalikult realistlik kirjeldus, millisena ettevõtja tahab oma ettevõtet tulevikus näha. Visioon määratakse vähemalt 5 aasta perspektiivis, Visioon peegeldab teatud ideaali ja ei sisalda numbreid, va aastaarv. Kõrget kvaliteeti ja kõrgel tasemel tegevust käsitlev visioon on pidevalt muutuvas maailmas suunanäitajaks ning peab olema loodud ja läbi tunnetatud võimalikult

Äriplaan
111 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN

................13 3. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA................................................................. 15 3.1 Imidz ja põhieesmärgid...................................................................................15 3.2 Tootearendus ja kvaliteet................................................................................16 3.3 Tootmisprotsessi kirjeldus..............................................................................16 3.4 Ettevõtte visioon ja missioon.......................................................................... 17 4. ETTEVÕTTE ANALÜÜS........................................................................................ 18 4.1 Ettevõtte mikrokeskkond................................................................................18 4.2 SWOT- analüüs............................................................................................... 19 5. TURUSITUATSIOON JA SELLE ARENGUVÄLJAVAATED.....

Majandus
383 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ABIMATERJAL ÄRIPLAANI KOOSTAMISEKS

planeeritavad summad? 8. Eeldatavad tulemused. 8.1.Millised on projekti elluviimisel saavutatavad tulemused, mis ajaks? II Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi: Ettevõtte juriidiline vorm: Registreerimise no. Registreerimise aeg ja koht: Aadress: Telefonid: Faks: e-mail: Juhatuse liikmed: Põhikapital: Omanikud, nende osa kapitalist: Kontaktisik, tema telefon: III Põhiväärtused, missioon, visioon Sõnastage oma ettevõtte strateegilise orientatsiooni komponendid. 1. Põhiväärtused. Millistest tõekspidamistest töötajad ja omanikud oma tegevuses lähtuvad? 2. Missioon ­ sisaldab vastust kolmele küsimusele Mida pakutakse? Kellele pakutakse? Kuidas pakutakse? 3. Visioon ­ üldise pikaajalise eesmärgi kirjeldus ja tegevuste plaan selle eesmärgi saavutamiseks, olukorra kirjeldus firmas 3-5 aasta pärast.

Äriplaan
76 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani Koostamine

- tõestab, et ta teab riske ja on nendega arvestanud. Hooletult koostatud äriplaan tekitab potentsiaalses investoris mulje, et ettevõtja on hooletu inimene, kes ei vaevu kõike olulist arvesse võtma. Äriplaan tuleb koostada võimalikult professionaalsel tasemel, sest professionaalselt koostatud äriplaan tõestab, et : - ettevõtja on võimekas inimene; - ettevõtja suhtub oma ettevõtmisesse tõsiselt; - veenab, et ettevõtjal on visioon oma ettevõttest, et ta suudab ette kujutada oma firmat ka mitme aasta pikkuses perspektiivis ja on oma tegevust vastavalt prognoositud turumuutustele planeerinud. Äriplaan testib äriideed. Juhul kui prognoosid näitavad suurt kahjumit, tuleks kaaluda otsida vigu, leida uusi võimalusi või isegi kaaluda äriideest loobumist. Tavaliselt on ettevõtja ise veendunud oma idee headuses. Ei tasu loota kohe väga suurele kasumile

Majandus
515 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani koostamine

- tõestab, et ta teab riske ja on nendega arvestanud. Hooletult koostatud äriplaan tekitab potentsiaalses investoris mulje, et ettevõtja on hooletu inimene, kes ei vaevu kõike olulist arvesse võtma. Äriplaan tuleb koostada võimalikult professionaalsel tasemel, sest professionaalselt koostatud äriplaan tõestab, et : - ettevõtja on võimekas inimene; - ettevõtja suhtub oma ettevõtmisesse tõsiselt; - veenab, et ettevõtjal on visioon oma ettevõttest, et ta suudab ette kujutada oma firmat ka mitme aasta pikkuses perspektiivis ja on oma tegevust vastavalt prognoositud turumuutustele planeerinud. Äriplaan testib äriideed. Juhul kui prognoosid näitavad suurt kahjumit, tuleks kaaluda otsida vigu, leida uusi võimalusi või isegi kaaluda äriideest loobumist. Tavaliselt on ettevõtja ise veendunud oma idee headuses. Ei tasu loota kohe väga suurele kasumile

Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

- Võrrelge oma tootmist konkurentide tootmisega kirjeldades kaasaegsust, kiirust jms. - Millist toorainet vajate, kust planeerite seda hankida, kes vastutab varustamise eest - Kes vastustab tootmise eest - Kui palju ja millise kvalifikatsiooniga tööjõudu on vaja - Kui pikk on tootmise käivitamise periood - Kuidas mõjub tootmine keskkonnale. Kui tegemist on mingil moel reostava tootmisega, tuleb kindlasti kirjeldada meetodeid, kuidas reostusest hoidutakse. 3. Turg ja turundus Järgnevalt kirjeldatakse turgu, klienti ja meetodeid, kuidas oma toode klientideni viiakse. 3.1. Tööstusharu ülevaade Kirjeldatakse üldiselt milline on tööstusharu. Tuuakse ära: - turu maht - kas on tegemist areneva, stabiilse või kahaneva haruga - tulevikunägemus - olulisemad tegijad (konkurendid) 3.2. Sihtturg Sihtturu osas kirjeldatakse täpsemalt, millises piirkonnas asutakse tegutsema (tänav, linnaosa, linn või riik)

Majandus
482 allalaadimist
thumbnail
156
pdf

Äriplaani e-kursuse materjal

................................................................. 65 20. KASUMILÄVE ANALÜÜS ................................................................................................................... 67 21. FINANTSPROGNOOSID .................................................................................................................... 68 22. ALUSTAVA ETTEVÕTTE/ETTEVÕTJA ÜLDANDMED ......................................................................... 69 23. PÕHIVÄÄRTUSED, MISSIOON JA VISIOON ....................................................................................... 70 24. KONKREETSED TAKTIKALISED EESMÄRGID MISSIOONI JA VISIOONI TÄITMISEKS .......................... 70 25. TURUNDUSEESMÄRGID ................................................................................................................... 71 26. SWOT-ANALÜÜS .............................................................................................................................. 72 27

Majandus
69 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Majanduse ja ettevõtluse alused materjal

turustajad ­ otsivad uusi ja efektiivseid müügimeetodeid, oskavad konkurentidest paremini klientideni jõuda, teevad ostmise lihtsamaks ja mugavamaks võimaluste otsijad ­ uurivad, mida mujal maailmas leiutatakse, püüavad siseneda ,,võimaluste aknasse" (arvuti ja mobiilitööstused) võimaluste märkajad ­ näevad võimalusi seal, kus teised ainult nurisevad elustiili ettevõtjad ­ oskavad teha oma huvialast äri Ettevõtlusega alustamise eelduseks on äriidee olemasolu ja suur soov ettevõtjaks saada Põhjused: isiklik sõltumatus piiramatu kasumipotentsiaal võimalus töötada millegi kallal, mis meeldib ja teha seda just siis, kui tahtmist Infoallikad: internet (www.aktiva.ee , www.nip.ee , ) ettevõtluskeskused - Eestis paiknevaid ettevõtluskeskused ettevõtluse inkubaatorid ettevõtluskoolitused väljaõpe töökohas perekond Ettevõtted jaotatakse töötajate arvu järgi: alla 10 töötaja ­ mikroettevõte

Majanduse alused
60 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Töövihik

Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale osavõtjale materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. 1. koolituspäev Ülesanne nr.1. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.

Äriplaan
720 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusalused

Kriisi üks õppetunde ütleb, et tööpuudus pole jagunenud ühtlaselt. Näiteks kurdavad infotehnoloogia firmade juhid just praegu, et neil napib tööjõudu. Napib inimesi, kes on kodus reaalainetes, loodus ja inseneriteaduses. See on selge märk õpilastele, lapsevanematele ja Eesti hariduselu suunajatele: mitte vältida õppeaineid, mis täna tunduvad raskemad ja nõudlikumad. Eesti Vabariigi presidendi kõne 24.02.2010 Märksõnad 1) Haridus haridusreform, 2) Poliitika riigikogu, 3) Tulevik PõhjaEuroopa kõige integreeritum riik saab olema Eesti. · EL liige · Shengeni viisa ruum · NATO liige · Euro 4) Suremus vähenenud kordades võrreldes 15 aasta tagusega. 5) Töötus- majanduskriis (investeeringud, toetused) 6) Haldusreform- 7) Seadusandlus- seaduste kvaliteet Sissetulekute ebavõrdsus Riigi pühifunktsioon- sissetulekute ümberjaotamine, et vähendada sissetulekute ebavõrdsust.

Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

Vertikaalsest seosest lähtudes: pea- ja kõrvaleesmärgid, primaarsed ja sekundaarsed eesmärgid. Horisontaalsest seosest lähtudes: samasuunalised, vastassuunalised ehk konkureerivad, teineteist välistavad, sõltumatud. EESMÄRKIDE OMADUSED SMART printsiip 1. Spetsiifilised (specific) 2. Mõõdetavad (measurable) 3. Kokkulepidud 4. Realistlikud 5. Ajastatud 2. loeng 8. sept 2011 Ettevõtte funktsionaalsed valdkonnad: personalimajandus, materjalimajandus, tootmine, turundus, strateegia, arvestus Personal · Personali hulka kuuluvad ettevõtte kõik töötajad · Personali juhtimine ­ üks juhtimise põhifunktsioonidest · Personali juhtimise raames uuritakse töö iseärasusi ettevõttes ning määratakse kindlaks ametikohtadele ja töötajatele esitatavad nõuded. Personali värbamine: · Ettevõttesisene värbamine: teadete tahvel, intranet

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

• Programmi lõpus esitlused investoritele. 5. Ärimudeli mõiste, erinevad ärimudelite näited („bite and hook“, „bricks and clicks business model“ „freemium business model“ jt Ärimudel - on kontseptuaalne tööriist, mis koosneb suurest hulgast omavahel seotud elementidest ning võimaldab väljendada konkreetse firma äriloogikat. G. Hameli järgi on ärimudelil neli põhikomponenti:  Põhistrateegia: kuidas ettevõte konkureerib: missioon, toodete/turgude ulatus, taotletav konkurentsieelis – kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus.  Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad – midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis.

Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

7. Keel? Kirjapildi vastavus hääldusele? AS Estonian Holidays (varem AS Eesti Puhkereisid) 8. Esimesed tähed, täpitähed. AAA AUTORENT OÜ 5. Ärimudeli mõiste. erinevad ärimudelite näited (,,bite and hook", ,,bricks and clicks business model" ,,freemium business model" jt) Eksisteerib erinevaid määratlusi. G. Hameli järgi on ärimudelil neli põhikomponenti: 1.Põhistrateegia: kuidas ettevõte konkureerib: missioon, toodete/turgude ulatus, taotletav konkurentsieelis ­ kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2.Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad ­ midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. 3

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

7. Keel? Kirjapildi vastavus hääldusele? AS Estonian Holidays (varem AS Eesti Puhkereisid) 8. Esimesed tähed, täpitähed. AAA AUTORENT OÜ 5. Ärimudeli mõiste. erinevad ärimudelite näited (,,bite and hook", ,,bricks and clicks business model" ,,freemium business model" jt) Eksisteerib erinevaid määratlusi. G. Hameli järgi on ärimudelil neli põhikomponenti: 1.Põhistrateegia: kuidas ettevõte konkureerib: missioon, toodete/turgude ulatus, taotletav konkurentsieelis ­ kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2.Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad ­ midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. 3

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

ETTEVÕTTE JA ORGANISATSIOONI ASUTAMINE

Kõigile neile küsimustele peaks vastused andma äriplaan. Äriplaan koostatakse mingi konkreetse idee või projekti elluviimiseks. Projekt on ühekordne konkreetse eesmärgi ja sellega seotud ülesannete elluviimise tegevustik, ka- sutades kindlaksmääratud ressursse. Äriplaani kavandamine koosneb järgmistest etappidest: 1) äriidee leidmine ja sõnastamine; 2) ärikontseptsioon: toode-teenus, tarbija, rahuldatav vajadus, konkurentidest eristav unikaalsus; 3) turundus: turu-uuring, turuprognoos, eesmärkide püstitamine lähtudes turu võimalustest, tegevusviisi- de valik eesmärkide saavutamiseks; 4) turundusmeetmestik, mis koondab turule suunatud tegevuse; 5) riskide ja hälvete analüüs. 196 ÜLDTEADMISED Turundus on kliendi vajaduste rahuldamisele suunatud tegevus, samuti turukeskne õpetus, mõtteviis ja filosoofia.

Ettevõtlus
16 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Äriplaani näidismudel

Hind (kulutused tootele kuni selle jõudmiseks kliendini ja millist hinda on klient valmis maksma). Müügiprognoos tuleks koostada vähemalt üheks aastaks kuude või kvartalite (kui on muu tsükkel, siis selle) lõikes. Samuti kolme ja/ või viie aasta prognoos aastate kaupa, kuidas kliendid saavad teada pakutavast tootest/ teenusest-otsused reklaami, hindade, müügimeetodite, logistika suhtes. Firma juhtimine ja personal Omanike ja juhtkonna haridus, töökogemus jm oluline. Personal (kui palju töötajaid, milliste oskuste/teadmistega töötajad ja milliste töökohustuste täitmiseks). Optimaalsed väljaõppe ja palga kulud nii töötajatele kui ka juhtkonnale. Kuidas toimub palkamine. Peatükk algab alati organisatsiooni skeemiga, kust on võimalik näha alluvussuhteid ja alluvate arvu. Seejärel tutvustatakse juhtimismeeskonda alustades nõukogust ja lõpetades keskastme juhtidega.

Kutsevalik
196 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani kokkuvõte

Annika Allik 11b TKoG Äriplaani kokkuvõte · Äriplaan on vaja luua selleks, et ette planeerida äri tuleviku · Äriplaani kohandatakse muutuvatele tingimustele · Vajalik selleks, et oleks olemas tegevuskava, millest otsuste langetamisel lähtuda · Vajalik selleks, et ette näha ja nö läbi mängida erinevaid situatsioone, et nendega oskaks arvestada · Selle abil saab hinnata ettevõtte edusamme, võrrelda planeeritud eduga · Selle abil investor otsustab, kas ettevõttesse tasub investeerida · Laenuandja saab otsustada, kas ettevõte suudab tasuda intresse ja laenu tagasimakseid · Äriplaan koosneb: *Lühikokkuvõttest *Äriidee *Missioon *Visioon *Eesmärgid *Swotanal�

Ettevõttlus
74 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

Leidub kohti kus innovatsioonilised ettevõtted kuhjuvad (Silicon Valley). Geograafiline lähedus soodustab teadmiste ülekandumist ettevõtete vahel. Lähestikku paiknevate väikeettevõtete kogumite korral toimub ``kollektiivse õppimise'' protsess, kas teadlikult või alateadlikult 22. Ettevõtte põhiväärtused. Ettevõtte põhiväärtused on tõekspidamised, millest töötajad oma tegevuses lähtuvad. Kokkuvõttes võib see kasvatada ka kogu firma edukust. 23. Ettevõtte missioon. Kellele, mida ja kuidas me pakume? Kes me oleme ja mida me teeme?Ei defineerita läbi tehnoloogiate, toodete või teenuste, sest need aeguvad aga põhiväärtused jäävad tarbijatel samaks. 24. Ettevõtte visioon. Ettevõtte visioon kirjeldab milliseks soovitakse ettevõtet arendada pikas perspektiivis. Visioon näitab meeskonnale millesse ettevõte usub ja kuhu soovitakse edasi minna. Visioon: kirjeldab ideaali, ei sisalda

Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu. 4. Lean Start-up ärimudeli lõuend. Mõnede autorite arvates Osterwalderi ärimudeli lõuend (business model canvas) lean start-up tüüpi alustajatele hästi ei sobi, vastavalt on välja pakutud ärimudeli modifitseeritud variant. 5. Äriidee teostatavuse analüüs - roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis. Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas selle tasub edasi minna? Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks. Tulu analüüsist: - Mõnedel väidetel on vaid üks viiekümnest äriideest elujõuline. - Analüüsi ajastamine ­ sobiv aeg selleks on uue äriidee väljavaadete hindamise algfaasis.

Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

· Tulevaste tulude hindamine arvestades võimalikke olulisi muutusi. · Bilansiline väärtus (varad - kohustused). · Korrigeeritud bilansiline väärtus. · Asendusväärtus ­ kui palju läheks maksma analoogilise ettevõtte loomine. · Analoogiliste ettevõtete müügikogemused (nt nende müügihind võrreldes läbimüügi või kasumiga). · Likvideerimisväärtus. 16. Äriidee mõiste ja komponendid. Hea äriidee omadused. Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasumit. Äriidee võib olla sõnastatud ühe lausena või ka detailsemalt lahti kirjeldatud. Äriideed sõnastades ja edasi arendades peaks mõtlema sellele, et vastuse saaksid 3 küsimust: kes mida kuidas. Omadused: Atraktiivne, õigeaegne, kestev, seotud toote või teenusega, mis pakub ostjale või lõppkasutajale lisaväärtust. Veel omadusi: · uuenduslik iseloom;

Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

(Investeeringud + käibekapital). · Miinuseks on ettevõtte senine nõrk finantsseis või ka probleemid varasemate laenude tagasimaksmisel. · Ettevõtte omanike ja juhtkonna varasem negatiivne krediidiajalugu. · Kapitali riskantne struktuur ­ kaalu projekti etapiviisilist elluviimist ning erinevate finantseerimisallikate kombineerimist. · Ebapiisav tagatis. Üheks võimaluseks on garantiifondide kasutamine (KredEx). · Liigoptimism. Kui prognoosid ei täituks ei suudetaks laenu teenindada. · Laenuandjate (panga) ja riskikapitali erinevad ootused ja käitumine: Pank · Annab laenu. · Huvitatud laenu ja intresside kättesaamisest. · Eeldab väikest riski (tagatised). · Eeldab juhtkonna ausust ja usaldusväärsust. · Ei osale ettevõtte juhtimises. Riskikapital · Investeerib omakapitali. · Ootab kapitali kasvu > 25% aastas. · Eeldab väljumisvõimalust 5-7 (10) aasta pärast.

Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

D. McClellandi ettevõtjakäsitlus. Olulisemad motivaatorid ettevõtjana tegutsemisel McClellandi järgi. · üle 70% uutest töökohtadest tekib gasellides Ettevõtja roll McClellandi järgi. · kõrge riskiga ettevõtted Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele · Ettevõtluse arendamiseks oli oluline stimuleerida indiviide alustama oma 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus äriga ning kiirendada selle abil majandusarengut; tekkis ahvatlus selgitada ning järjekord ettevõtte rajamisel. välja isiksuse-omaduste profiili, mis seostuks ettevõtlus-alase eduga (või läbikukkumisega). 1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väkjatöötamine+toote prototüübi valmistamine)

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Äriplaan

tugevad küljed, tooted ja teenused, tarbijad, turustuskanalid ja teised edukaks konkureerimiseks vajalikud komponendid, siis tuleb koostada üksikasjalik ja põhjendatud äriplaan. Äriplaan on ettevõtte äriidee edasiarendus, ta kajastab sõnades ja numbrites seda, milliseid võimalusi ettevõte näeb püstitatud eesmärgi saavutamiseks ja milliseid ressursse ta selleks vajab. Ettevõte ei saavuta kiiret arengut, kui tal puudub eesmärk ja teadmine, kuidas seda saavutada. 5.2. Ettevõtte missioon, visioon tema tulevikust ning tegevuse eesmärgid Enne täpsemate eesmärkide püstitamist ja konkreetsete tegevuskavade väljatöötamist tuleks endale selgeks teha, milline on üldse ettevõtte missioon – milles seisneb tema roll, miks on ta vajalik oma tarbijate seisukohalt vaadates. 43

Majandus
40 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun