Äriplaan "Tasuta Asjad" ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks (1)

3 KEHV
Punktid
 
Säutsu twitteris

Tasuta asjad OÜ
Äriplaan
Autorid: Tõnis Teinemaa , Veiko Niinemäe ja Sander Salurand
Tallinn 2013


SISUKORD


1. Lühikokkuvõte


Äriidee seisneb reklaamteenuse müügis ettevõtetele, kes soovivad end tudengite seas reklaamida. Reklaami müüakse tudengitele tasuta jagamiseks mõeldud t-särkidele, mille valmistamist finantseerivad ettevõtted, kes soovivad end ja oma tooteid/teenuseid tudengite seas reklaamida.
Meie eesmärgiks on olla innovaatiliseks reklaamteenuse pakkujaks, kes jõuab kõige efektiivsemini tudengiteni. Tahame pakkuda ettevõtetele võimalust jõuda efektiivselt, soodsalt ja silmatorkavalt tudengiteni.
Tulenevalt äriidee projektipõhisest elluviimisest on esialgse finantseeringu vajadus võrdlemisi väike – tarvis on katta vaid ettevõtte registreerimisega seotud kulutused. Kuivõrd finantsvahendeid vaja väga palju ei ole, siis otsustasime algselt finantseerida oma tegevust meie endi vahenditest. Edaspidi projektide käigus tulevad vahendid koostööpartneriteks olevatelt ettevõtetelt.

2. Ettevõtte üldiseloomustus

2.1. Ettevõtte asutamine ning peamised andmed


Ettevõte alustab tegevust 2014. aasta jaanuarikuu esimesel nädalal, mil ettevõte nime all Tasuta asjad OÜ registreeritakse. Ettevõtlusvormiks on osaühing. Ettevõtte nimi: Tasuta asjad OÜ. Aadress: X, Tallinn. Telefon: Y.
Ettevõtte omanikud on Sander S ( kontaktandmed Annaabi jaoks eemaldatud ), Tõnis T (kontaktandmed Annaabi jaoks eemaldatud), Veiko N (kontaktandmed Annaabi jaoks eemaldatud) ja disainer , keda hetkel meeskonnas ei ole. Osakapitali suurus 2500 €. Osade nimiväärtus 625 € ja igale omanikule kuulub üks osa. Osaniku häälte arv on võrdeline tema osa suurusega, osa iga üks euro annab ühe hääle.
Ettevõtte asukohaks on X, Tallinn. Tegemist on ühe osaniku kodus paikneva bürooga. Asukoha valimisel lähtuti sellest, et kodubüroo ei too kaasa täiendavaid kulutusi ning koht ise asub kesklinnale võrdlemisi lähedal. Ettevõttel puudub vajadus suuremate ruumide järele, sest tegevusalaks on reklaami müük t-särkidele ning tootmine ise ostetakse allhankijatelt sisse.
Ettevõtte töötajate arv on 4, kelle moodustavad ettevõtte 4 asutajaliikmest omanikku. Ettevõte asutatakse osakapitali sissemakset tegemata - osakapital tõstetakse 2500€ majandusaasta lõpul.
Kuna ettevõte on projektipõhine ning koosneb esialgsete prognooside järgi vabatahtlikest, siis mingisugust püsivat keskset büroopinda me ei vajaks. Tööd tehakse vastavalt vajadusele ning kodukontorit ning ülikooli tasuta pindasid kasutades. Pikemas perspektiivis võib alati statsionaarse kontori luua ning erinevad töötajad palgata, kuid see on tänasest äriplaanist liiga kaugele ulatuv, et prognoose teha.
Üldiselt oleks võimalik töötajate vajadus kolmeks jagada: Esiteks osavad müügimehed, kes leiaksid ettevõtted, kes oleksid nõus reklaami eest maksma. Teiseks peab meeskonda kuuluma tugev äriline läbirääkija, kes looks aluse tiimi ja partnerite koostööks ning võimaldaks mõttega laiemat reklaami saada, et kontseptsiooni levikule kaasa aidata. Kolmandaks oskuslik ja loominguline disainer, kes suudaks tekkinud mõtted särgile kujundada.

2.2. Ettevõtte tegevus ja selle edukus


Ettevõte müüb reklaamteenust läbi meie arvates üsna uudse reklaamkanali. Tegemist on tudengitele tasuta jagamiseks mõeldud t-särkidega, mille valmistamist finantseerivad ettevõtted, kes soovivad end ja oma tooteid/teenuseid tudengite seas reklaamida.
Reklaami osatähtsus on ettevõtete tegevuses läbi aastakümnete oluliselt kasvanud, mistõttu võib oletada, et üleüldiselt reklaamturg on stabiilne või pigem kasvav. Samas on reklaamiturg üsna keerukas ning traditsiooniliste reklaamkanalite kaudu soovitud sihtgrupini jõudmine muutub järjest keerukamaks. Kuigi internetis on võimalik oma sihtgruppi sarnaselt meie särkidele üsna täpseks viia ning konkreetselt Google või Facebooki vahendusel vaid TTÜ tudengkonnale oma toodet-teenust suunata, siis praktiaks on erinevad reklaame blokeerivad vidinad aasta-aastalt populaarsust kogunud ning ühe Tehnikaülikooli tudengini praktiliselt nii ikkagi ei jõua. Sarnaselt internetile ona ka televisioon , mille eripäraks on traditsiooniliselt niigi üsna kehv segmenteeritus olnud, alla käimas. Elioni uue NutiTV üks populaarsemaid funktsionaalsusi on võime reklaame edasi kerida. Võib prognoosida, et sarnaste toodete levik on küllaltki kindel ka tulevikus ning mingi hetk võib tekkida vajadus erakanalitel oma ärimudel üle vaadata. Välireklaamide madal efektiivsus on reklaamiga tegelevatele ettevõtetele ajalooliselt püsiv madala efektiivsusega ning väga kulukas vahend enda mõtete tutvustamiseks.
Konkreetsemalt reklaam t-särkide sihtturu segment on üldjuhul küll veidi teisel kontseptsioonil põhinev, kuid siiski Euroopas ning arenenud maailmas näidanud kasvavat trendi. Samuti on meie eeliseks üliõpilaste suur hulk nii Eestis kui arenenud maailmas. Ainuüksi Tallinna Tehnikaülikoolis on ~13 000 ning Eestis ~65 000 tudengit.
Kuna konkreetselt sellise ideega, et suures mahus tasuta tudengitele erinevaid tooteid ja konkreetsemalt t-särke jagada, keegi varasemalt Eestis välja tulnud ei ole, siis hindame olemasolevat konkurentsi nõrgaks. On olemas küll erinevate reklaamikampaaniate jooksul tarbijatele jagatavaid tooteid, kuid meie meeskond usub, et see on siiski midagi muud. Tegemist on seni olnud üksikut kampaaniat või ettevõtet reklaamivate toodetega, millel puudub ka pikaajaline laiem väärtus tarbija jaoks. Meie plaanime oma t-särke teha atraktiivse kujundusega, millel oleks kliendi jaoks ka personaalne side. Nagu varasemalt tutvustatud, siis seda plaanime teha läbi väga konkreetsele kliendile suunatud toodetega, st tudengisärkidega. Teiselt poolt on turul olemas juba huvitava välimusega tooteid, mis tudengitele meeldivad, kuid need ei ole üliõpilastele tasuta kättesaadavad, vaid tegemist on tavapäraste riidefirmade toodanguga. Seetõttu usume, et oleme leidnud üsna huvitava nišši, kus sisuliselt konkurents puudub.
Ettevõttel on olemas olulised ja konkurentidega võrreldes eristuvad hüved ning konkurentsieelis tulenevalt sihtgrupi hästi tundmisest ning heast kontaktvõrgustikust.
Võimekus jõuda oma toodetega tudengiteni paneb aluse meie ärile, sest see teeb võimalikuks reklaami müümise ettevõtetele. See, et me oleme ise aktiivsed tudengiorganisatsioonide liikmed ning omame tutvusi mitmetes erinevates organisatsioonides ja ülikoolides, on kindlasti meie meeskonna tugevuseks. See võib olla üks võtmetähtsusega tegureid, mis võimaldab meil kiiresti ning edukalt püsti panna oma võrgustik, mille abil tudengiteni jõuda. Samuti plaanime koostööd teha t-särkide tootmise ja kujundamisega tegelevate ning võimalik, et ka reklaami vahendavate ettevõtetega.

2.3. Tulevikuplaanid


Lühiajalises plaanis on eesmärgiks ellu viia esimestel tegevusaastatel 2-4 kõikidele tudengitele suunatud reklaamkampaaniat, luua aktiivselt toimiv särkide jagamise võrgustik ning arendada välja koostöö hankijate ja reklaami ostvate ettevõtetega.
Pikaajalises plaanis on saada Eesti tuntuimaks ning suurimaks otse tudengitele korraldatud reklaamkampaaniate elluviijaks. Meie jaoks on oluline ka aktiivselt töötada välja uusi ja põnevaid reklaamkontseptsioone ning –tooteid, mille abil tudengiteni
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #1 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #2 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #3 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #4 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #5 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #6 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #7 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #8 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #9 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #10 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #11 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #12 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #13 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #14 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #15 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #16 Äriplaan-Tasuta Asjad-ettevõtluse kursuse ning Mektory konkursi jaoks #17
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 65 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor tonis9999 Õppematerjali autor

Meedia

Lisainfo

Tegemist on põhjaliku äriplaaniga, mis sai valmistatud TTÜ Ärinduse õppekava raames oleva "Ettevõtluse" kursuse raames. Äriplaani sisuks on tutvustada ideed kasutada t-särke reklaampinnana. Kuna Eestis pole seda massiliselt kasutatud, kuid on olemas üksikud näited projektipõhistest reklaamsärkidest, siis võiks seda kasutada ka märksa laiemalt, mida tehakse juba välismaal. Reklaami levitamiseks oleks vastavad reklaamsärgid tasuta huvilistele (antud juhul sihtgrupiks valitud tudengid, kuna nad kannavad meie hinnangul kõige enam avalikult t-särke) jagatavad. Populaarsuse suurendamiseks on arvestatud, et särgid luuakse atraktiivse kujundusega ning vastavalt sihtgrupi huvidele. Töö valmis grupiga, äriplaaniga oli ka seotud muid tegevusi ning lõpuks saime kursusel maksimumpunktid.
Ettevõtlus , äriplaan , tudengisärk , tasuta , Tallinna Tehnikaülikool , TTÜ , äriidee , raha , majandus , ärindus

Mõisted

Sisukord

  • TASUTA ASJAD OÜ
  • Lühikokkuvõte
  • Ettevõtte üldiseloomustus
  • Ettevõtte asutamine ning peamised andmed
  • Ettevõtte tegevus ja selle edukus
  • Tulevikuplaanid
  • Majanduskeskkond
  • Ettevõtlust reguleeriv seadusandlus
  • Makromajanduslikud tendentsid
  • Tootmisharu arengutendentside analüüs
  • Organisatsiooni struktuur ja töötajad
  • Tootmisprotsess
  • Hankijad
  • Kulutused tarnetele
  • Tootmistegevus
  • Toodang
  • Turustamine
  • Turunduse strateegia
  • Sihtturgude valik
  • Toodangupoliitika
  • Hinnakujundus
  • Müügitoetuspoliitika
  • Konkurents
  • Finantsarvestused
  • Vajaliku stardikapitali hinnang
  • Investeeringute allikad
  • Bilanss
  • Tulude ja kulude analüüs
  • Kassavoog
  • Kasumi-kahjumi läve arvutus
  • Riskikäsitlus
  • Nõudluse langus, millest tulenevalt langevad hinnad
  • Planeeritud müügistrateegia ei toimi
  • Laenude ja muu võõrkapitali, tootmisvõimsustega ning klimaatiliste tingimustega
  • Allhanke probleemid
  • Kliendid ei täida lepingukohustusi

Teemad

  • Lühikokkuvõte
  • Ettevõtte üldiseloomustus
  • Ettevõtte asutamine ning peamised andmed
  • kontaktandmed Annaabi jaoks eemaldatud)
  • kontaktandmed Annaabi jaoks
  • eemaldatud)
  • Ettevõtte tegevus ja selle edukus
  • Tulevikuplaanid
  • Majanduskeskkond
  • Ettevõtlust reguleeriv seadusandlus
  • Makromajanduslikud tendentsid
  • Tootmisharu arengutendentside analüüs
  • Organisatsiooni struktuur ja töötajad
  • Tootmisprotsess
  • Hankijad
  • Kulutused tarnetele
  • Tootmistegevus
  • Toodang
  • Variant 1
  • Variant 2
  • Riskikäsitlus
  • seotud riskid

Kommentaarid (1)

pow1 profiilipilt
pow1: guud
13:03 12-01-2015


Sarnased materjalid

1072
pdf
Logistika õpik
161
pdf
Juhtimise alused
126
doc
Lõpueksami küsimused ja vastused 2008
22
pdf
Äriplaani juhend
33
docx
OÜ Mööblipioneer
288
doc
Töövihik-Laondus ja veokorraldus
60
doc
Ettevõtluse alused
105
doc
Lõpueksam-2008 õppekava alusel Majanduse alused





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !