Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Äriidee - sarnased materjalid

riide, äriidee, atraktiivsus, praktilisus, turunõudlus, müügiautomaadid, pood, rentimine, pagaritoote, algkapitaliks, kiires, pehmemööbli, pakutud, batuudi, fitnessger, koduloomade, virtuaalne, arstiabi, riideid, sihtgrupp, üritan, ülikoolid, 50000, ettevõtlus, ärindus, teder, äriideed, baseerub, kuulma, esialgse, esmatarbekaubad, lubada
thumbnail
10
docx

Enesehinnang ettevõtjana - Kodutöö aines Ettevõtluse alused

valida. (Mida oled näinud teistes riikides, mida võiks ka Eestis rakendada?) 4. Jumestamis teenus– jumestuskunstnik (Tooted/teenused, mida oled palju kasutanud ning tunned seetõttu hästi nendega seonduvat/ hobid) 5. Stiilsete riiete rent (Mida oled näinud teistes riikides, mida võiks ka Eestis rakendada?) 6. Koerte hoiu- ning jalutamis teenuse pakkumine (Mida oled näinud teistes riikides, mida võiks ka Eestis rakendada?) 7. Pagaritoodete müügiautomaadid ( Mida oled näinud teistes riikides, mida võiks ka Eestis rakendada?) 8. Personaal treener (teenused, mida oled palju kasutanud ning tunned seetõttu hästi nendega seonduvat) Äriideede esialgne hinnang kaheksa teguri põhjal. Fototeenuste pakkumine Hinnang Idee atraktiivsus 5 Võimekus seda ette võtta 4 Praktilisus 3,5 Potentsiaalne turunõudlus 3,5 Võime konkurentsiga toime tulla 3

Ettevõtlus alused
16 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtluse konspekt

Hinnapoliitika- Hind sõltub konkurentide hinnast. Soodustusi tehakse teatud perioodi tagant ( keskmise aja tagant, kui see toode tavaliselt otsa saab). Müügipoliitika- Pakkumise kättesaamine tehakse mugavaks(poodides).Müügikohast ei sõltu väga midagi, sest inimesed tahavad nii õvi naa pesupulbrit osta. Turunduskommunikatsioonipoliitika- Televisioonis reklaamida, sest seal inimene kohe näeb reklaami. Rõhutatakse lõhna ning selle häid pesemisomadusi. KT jaoks kordamine. Selgita oma äriidee strateegiat. Reklaamikanalite vajalikkus on oluline. Pigem televisiooni kaudu, sest toode on uus ning siis märgatakse seda. Kättesaadavus potensiaalsetele tarbijatele on hea( müüakse poodides).On üsna otstarbekas, sest see võiks olla enamustele inimestest päris vajalik. Isiklikku müüüki või müügisoodustusi ei ole väga otstarbekas kasutada. Toodet on saada erinevates värvides ning kujundustes, hind kujuneb sellest, kui palju materjali ühe toote tegemiseks läheb

Ettevõtlus
14 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

D. McClellandi ettevõtjakäsitlus. Olulisemad motivaatorid ettevõtjana tegutsemisel McClellandi järgi. · üle 70% uutest töökohtadest tekib gasellides Ettevõtja roll McClellandi järgi. · kõrge riskiga ettevõtted Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele · Ettevõtluse arendamiseks oli oluline stimuleerida indiviide alustama oma 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus äriga ning kiirendada selle abil majandusarengut; tekkis ahvatlus selgitada ning järjekord ettevõtte rajamisel. välja isiksuse-omaduste profiili, mis seostuks ettevõtlus-alase eduga (või läbikukkumisega). 1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väkjatöötamine+toote prototüübi valmistamine)

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Klientide ja konkurentide uuring

...................................................8 1.7Konkurentide uuringu kokkuvõte.........................................10 Lisa 1 Intervjuu juhend......................................................11 Lisa 2 Intervjuu potentsiaalsete klientidega ­ eksklusiivne sülearvuti pesa..................................................................12 3 Klientide uuring Kliendiuuringu eesmärk on testida äriidee toimimist ning teha selgeks, kes ja millistel tingimustel pakutavat toodet ostavad. Selleks tuleb määratleda sihtturg ehk selgitada välja potentsiaalsed kliendid. Kliendiuuringu puhul on oluline välja selgitada sihtturu suurus, et hinnata oma müügivolüüme ja nõudlust pakutavale tootele. 1.1 Sihtturg Sihtturu määratlemise eesmärk on leida tootele potentsiaalsed kliendid ja neid iseloomustada. Tuleb määratleda sihtturu suurus ning ettevõtte potentsiaalne turuosa.

Majandus
16 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Ettevõtluse alused kordamiseks

head informatsiooni turu kohta. Selleks tuleb teha TURU-UURING: vastused põhiküsimustele: ­ kes on antud toodete tõenäolised ostjad (teenuste kasutajad), ­ kas neid on piisavalt palju ja nende ostujõud piisav (mõjutab kasumiläve!), ­ kuidas nad antud toodet (teenust) hindavad, ­ kuidas nendeni jõuda. ­ kas ja kuidas on nende vajadused juba rahuldatud. Turu-uuring tuleks teha enne, kui käivitada uus ettevõte või projekt. Turu-uuringu tüüpilise etapid on: ­ turundus- ehk äriidee genereerimine (sobib ajurünnakuna) ­ tööhüpoteesi kujundamine ­ infovajaduse määramine ­ teiseste infoallikate uurimine ­ esmaste infoallikate uurimine ­ andmete töötlemine, analüüs ja interpreteerimine ­ tööhüpoteesi kontroll (kui ei sobi, tagasi etappi b > uus hüpotees) ­ turundusplaani (äriplaani, strateegia) koostamine Turundusplaan tuleb seostada finantsplaaniga ja kavandada konservatiivselt!

Ettevõtlus alused
16 allalaadimist
thumbnail
38
odt

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

sissetuleku taseme ja töökoormuse, mida nad teeniksid palgatöötajana. 2. Elustiili ettevõte: Ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele võimaluse järgida teatud elustiili ja teenida sellega elatist. 3. Innovatsioonidele orienteeritud ettevõte: Ettevõte, mis toob turule uusi tooteid ja teenuseid, avastades ja luues uusi võimalusi, sõltumata ressurssidest, mis tal on jooksvalt kasuta Barringer´i ja Ireland´i äriidee teostatavuse analüüs 3. Kuidas jaotatakse Euroopa Liidus ettevõtteid mikroettevõteteks, väikeettevõteteks, keskettevõteteks ja suurettevõteteks (töötajate arvu järgi)? • 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) • 7% väikeettevõtted (10-49) • < 1% keskettevõtted (50-249) • 0,2% suurettevõtted (250+) • SMEs – Small and Medium Enterprises – 0-249 töötajat (VKEd). 4. Nende (küsimuses 3 nimetatud) ettevõtete orienteeruv osakaal ettevõtete koguarvus

10. klassi majandus
4 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

· Leidur (disainer, kunstnik vms) ­ nõudlust omava toote/teenuse autor. · Ettevõtja ­ see, kes näeb tootes ärivõimalust ja suudab seda ära kasutada. · Kasvava organisatsiooni juht ­ juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. · Väljakujunenud, stabiilse organisatsiooni juht. 15. Ettevõtja ja väljakujunenud organisatsiooni juhi omaduste erinevused. 16. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. · Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väljatöötamine + toote prototüübi valmistamine). · Äriidee teostatavuse analüüs (feasibility study) ­ kas äriidee on ka ärivõimalus? Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele:

Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

TEGEVUSED KANALID VÕTMEKULUD TULUM UDEL 4 7. Äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel ­ kõige üldisemalt nende roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis. Teostatavuse analüüs kontrollib äriidee elujõulisust. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna? Leidub väga erinevaid metoodikaid. Teostatavuse analüüsiga kontrollitakse, kas äriidee on elujõuline. Ta seisneb äriidee esmases hindamises, et otsustada, kas äriidee elluviimisega tasub edasi minna. Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks. Lihtsustatud variant-Teha kolm testi: 1

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

TEGEVUSED KANALID VÕTMEKULUD TULUM UDEL 4 7. Äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel ­ kõige üldisemalt nende roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis. Teostatavuse analüüs kontrollib äriidee elujõulisust. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna? Leidub väga erinevaid metoodikaid. Teostatavuse analüüsiga kontrollitakse, kas äriidee on elujõuline. Ta seisneb äriidee esmases hindamises, et otsustada, kas äriidee elluviimisega tasub edasi minna. Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks. Lihtsustatud variant-Teha kolm testi: 1

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

kindlaks ametikohtadele ja töötajatele esitatavad nõuded. Personali värbamine: · Ettevõttesisene värbamine: teadete tahvel, intranet · Ettevõtteväline värbamine: ajalehed, raadio, teler, internet, üritused, eriala- ja kõrgkoolide lõpetajad, tööamet · Värbamise alternatiivid: ületunnitöö, allhange- tellitakse mingid tööd teise ettevõtte poolt, tähtajaliste töölepingutega ajutised töötajad, töötajate rentimine. Personali valik: Otsustusprotsess, mille tulemuseks on kohataotlejate hulgast kõige paremini sobivate väljavalimine. Meetodid: eelintervjuu, ankeet (CV), tausta uuring, soovituskirjad, test, käitumisülesanne ja töölevõtuintervjuu. Töötuid mehi on rohkem kui töötuid naisi. Eesti naisettevõtjate olulisemad barjäärid ettevõtlusega alustamisel: 1. Naisi ei võeta tõsiselt 2. Mees julgeb rohkem riske võtta kui naine 3

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Äri planeerimine kordamisküsimused

suurus, disain, värv, materjal, funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid. • Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas? o MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine) o KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus) o KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis) Hea äriidee omadused: o uuenduslik iseloom, 4 o orienteeritus tarbijale, o turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, o vajalike teadmistega inimeste olemasolu, o realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus) Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele: o Kes on Teie klient ja tarbija?

Analüüsimeetodid...
136 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused 2016

Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu. 4. Lean Start-up ärimudeli lõuend. Mõnede autorite arvates Osterwalderi ärimudeli lõuend (business model canvas) lean start-up tüüpi alustajatele hästi ei sobi, vastavalt on välja pakutud ärimudeli modifitseeritud variant. 5. Äriidee teostatavuse analüüs - roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis. Teostatavuse analüüs seisneb äriidee elujõulisuse esmases hindamises. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas selle tasub edasi minna? Leidub erinevaid metoodikaid selle läbiviimiseks. Tulu analüüsist: - Mõnedel väidetel on vaid üks viiekümnest äriideest elujõuline. - Analüüsi ajastamine ­ sobiv aeg selleks on uue äriidee väljavaadete hindamise algfaasis.

Ettevõtluse alused
39 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Ettevõtluse alused, kordamisküsimused eksamiks

Soovi ettevõtjaks saada mõjutavad: Rahvuslik kultuur ja kohalikud traditsioonid Perekond Läbitud üppeasutused Sõbrad, tuttavad, eeskujud Võimalust hakata ettevõtjaks mõjutavad: Üldine majandusolukord, -poliitika ja ettevõtluse tugisüsteem Algkapitali olemasolu või kättesaadavus Vajalike teadmiste, oskuste ja kogemuste olemasolu Turu tundmine ja varasem kokkupuude müügitegevusega 15. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan – sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. 1. Äriidee on idee, mile abil selle autor ja/või elluviija võib saada tulu. 2. Äriidee teostatavuse analüüs – kas äriidee on ka ärivõimalus? 3. Ärimudel – kirjeldab ettevõtte olemust strateegilises vaates – mida pakutakse, kellele ja kuidas. 4. Äriplaan – ettevõtte detailne ja põhjendatud äriidee, eesmärkide ning

Ettevõtluse alused
33 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse aluste kordamisküsimused 2016 ja eksamiküsimused

 Rahvuslik kultuur ja kohalikud traditsioonid.  Perekond  Läbitud õppeasutused  Sõbrad ja tuttavad  Eeskujud Võimalust hakata ettevõtjaks mõjutavad:  Üldine majandusolukord, majanduspoliitika ja ettevõtluse tugisüsteem.  Algkapitali (ja ka teiste vajalike ressursside) olemasolu või kättesaadavus.  Vajalike teadmiste, oskuste ja kogemuste olemasolu.  Turu tundmine ja varasem kokkupuude müügitegevusega. 16. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan – sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. 1) Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väkjatöötamine+toote prototüübi valmistamine) 2) Äriidee teostatavuse analüüs(feasibility study) – kas äriidee on ka ärivõimalus? 3) Ärimudeli koostamine 4) Äriplaani koostamine Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasumit. Äriidee valikuprotsess: 1

Ettevõtluse alused
112 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

konsultandina/juhtkonna liikmena)- erinevused Frantsiis tagab sulle: Püsiva juhtimisalase toe Suurem kõlapind ­ reklaamikampaaniad riiklikul ja rahvusvahelisel tasemel ning ärinime ja kaubamärgi tuntus. Kulude jagamine (nt reklaamikulud) Väiksem risk Mitmekülgsem ärijuhtimise tugi (nt väljaõpe) ........... Aga vähem vabadust. 23. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. 1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väljatöötamine+toote prototüübi valmistamine) 2. Äriidee teostatavuse analüüs (feasibility study) ­ kas äriidee on ka ärivõimalus? 3. Ärimudeli koostamine 4. Äriplaani koostamine Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasumit. Äriidee valikuprotsess: 1

Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
156
pdf

Äriplaani e-kursuse materjal

infot; 4) küsitluskulud on oluliselt suuremad kui ettevõtte käivituskulud. Turu-uuring ei pea tingimata olema küsitlus. Valdkonna perspektiivile saab anda hinnangu ka statistilisi näitajaid ja piirkonna arengukavu uurides. Nende materjalide leidmiseks sobib kõige paremini internet. Silmas tuleb pidada seda, et internetifoorumeid siiski usaldusväärseteks andmeallikateks ei loeta. Enne äriidee lõplikku välja valimist on soovitav läbi vaadata äriplaani ülesehitus. Tuleb veenduda, et põhjaliku sisulise osa kirjutamiseks on piisavalt teadmisi ja informatsiooni. Kui äriplaani kirjutajale tundub, et ta on leidnud enda jaoks parima idee ning ta suudab seda ideed lahti kirjutada kõigis töö sisulistes osades, siis on ta äriplaani koostamiseks valmis. 1.3 Äriplaani struktuur Käesoleva juhendi aluseks on võetud EAS-is kasutatav äriplaani struktuur. Kuigi käesolevas juhendis

Majandus
69 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Ettevõtluse alused - eksami kordamisküsimused

Töökus, initsiatiivikus, püsivus, ambitsioonikus. Lisaks ideede genereerimisele tuleb need ellu viia. 3. Suhtlemisoskus. Väikeettevõtja suhtleb sageli isiklikult nii hankijate, pangatöötajate, klientide ja muidugi ka oma töötajatega. 4. Kompetentsus oma äri alal. Oma tegutsemisvaldkonna tundmine. 5. Enesekindlus koos otsustusvõimega. Valmisolek mõõdukaks riskiks, eesmärkide seadmise oskus. 15. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. 1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väljatöötamine+toote prototüübi valmistamine) 2. Äriidee teostatavuse analüüs (feasibility study) ­ kas äriidee on ka ärivõimalus? 3. Ärimudeli koostamine 4. Äriplaani koostamine Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasumit. Äriidee valikuprotsess: 1

Ettevõtlus
168 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

õnnestu, tuleks muuta strateegiat, mitte eesmärke. · Ärikeskkonda analüüsides kopeeritakse äriplaani erinevaid arengukavasid ja riiklikke strateegiaid. Sellisest tegevusest pole ettevõtjal mingit kasu. Ärikeskkonna analüüsi mõte on võimaluste ja ohtude tuvastamine, seega tuleks uurida vaid neid ärikeskkonna aspekte, mis eesmärkide saavutamise seisukohalt kriitilised on ja neid tuleks uurida antud äriidee realiseerimise seisukohalt. · Ebausaldusväärsed turu-uuringud. Internetist võib leida mitmesuguseid uuringuid. Need võivad olla vananenud, ebapädevalt läbi viidud ja teistel eesmärkidel läbi viidud. · Konkurentide loetlemine ilma konkurentsieelise tuvastamiseks vajaliku analüüsita. Turu-uuringust peaks selguma, milliste kriteeriumite alusel langetab klient otsuse, millise ettevõtte teenuseid kasutada või milliseid tooteid osta

Majandus
482 allalaadimist
thumbnail
92
docx

Äriplaan kohvikule

Sisukord Lühikokkuvõte........................................................................................................................4 Üldised andmed......................................................................................................................6 1.Äriidee.................................................................................................................................7 1.1Konkurentsieelis............................................................................................................8 1.2Visioon...........................................................................................................................8 1.3Missioon........................................................................................................................8 1.4Eesmärgid......................................................................................................................8 2.Tegevuskeskkonna analüüs.......

Äriplaan
784 allalaadimist
thumbnail
54
doc

“Ettevõtte majandusõpetus” kordamisküsimused

materjal, funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid.  Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas?  MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine)  KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus)  KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis)  Hea äriidee omadused: o uuenduslik iseloom, o orienteeritus tarbijale, o turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, o vajalike teadmistega inimeste olemasolu, o realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus)  Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele: o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus?

Ettevõtluse alused
71 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Eksami kordamisküsimuste vastused aines ettevõtte majandusõpetus

materjal, funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid. · Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas? · MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine) · KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus) · KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis) · Hea äriidee omadused: o uuenduslik iseloom, o orienteeritus tarbijale, o turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, o vajalike teadmistega inimeste olemasolu, o realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus) Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele: o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus?

Ettevõtte majandusõpetus
949 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Nimetu

funktsioon, maksumus). Seejärel püüdke igale omadusele leida maksimaalselt palju alternatiive/valikuid. · Tuua välja toote/teenuse iseloomustus 5 küsimuse toel: kes? mida? kus? millal? kuidas? · MIDA? (toode/teenus, idee läbikaalumine, eesmärkide püstitamine) · KELLELE? (kliendid, e/v loomise eeldus) · KUIDAS? (s.o kontseptsioon, eesmärkide saavutamise viis) · Hea äriidee omadused: o uuenduslik iseloom, o orienteeritus tarbijale, o turu valmisolek äriidee realiseerimiseks, o vajalike teadmistega inimeste olemasolu, o realiseeritavus (tööjõu, kapitali, seadmete, materjalide kättesaadavus) Hästisõnastatud äriidee peab vastama järgmistele küsimustele: o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus?

77 allalaadimist
thumbnail
58
pdf

Turismitalu Äriplaan

SISUKORD SISSEJUHATUS ...................................................................................................................... 3 1 ÜLDANDMED ................................................................................................................. 4 1.1 Ettevõtte üldandmed .................................................................................................... 4 1.2 Ettevõtte taustaandmed ................................................................................................ 5 1.3 Äriidee ja ärilause ........................................................................................................ 5 2 PROJEKTI ISELOOMUSTUS JA EESMÄRK ........................................................... 5 2.1 Ettevõtte põhiväärtused ............................................................................................... 6 2.2 Missioon ja visioon.................................

Ettevõtlus alused
589 allalaadimist
thumbnail
73
docx

Sissejuhatus strateegilisse juhtimisse

Kooskõla ettevõttesiseste ja ­väliste tingimustega Konkurentsieelise suurus Ettevõtte tegevuse tulemused Lisakriteeriumid: Selgus Strateegia komponentide omavaheline kooskõla Ajakohasus Vastavus juhtide isiklikele väärtustele ja ambitsioonidele Riski vähendamine Paindlikkuse tagamine Ettevõtte strateegiat mõjutavad olulised tegurid: Globaalsed, regionaalsed ja rahvuslikud kaalutlused Ühiskondlikud ja poliitilised kaalutlused Tegevusharu atraktiivsus ja konkurentsitingimused Ettevõtte ressursid ja konkurentsivõime Juhtide ja omanike isiklikud ambitsioonid, ärifilosoofiad ja eetilised seisukohad 12 Organisatsioonikultuur Eetilised kaalutlused Strateegia väljatöötamine ja täiustamine Väikeettevõttes on strateegia omaniku peas. Suurettevõttes iga-aastane strateegilise planeerimise protsess.

Juhtimine
85 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Turunduse vastused

Esiteks ettevõte missioon Turundus strateegiate mõju turundusmarginaalile: Mida pikem on strateegia, seda suurem mõju. TURUNDUSMARGINAAL= [Turumaht * turuosa * (käive ­ muutuvkulu kliendi kohta)] ­ turunduskulu 1. Strateegia turumahu suurendamiseks 2. Strateegia turuosa suurendamiseks 3. Strateegia suurendamaks tulu tarbija kohta 4. Strateegia muutuvkulude alandamiseks 5. Strateegia turunduskulude vähendamiseks 2. Turg ja turupotentsiaal. Turunõudlus ja turuosa arengupuu. Turg (market) on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Turupotentsiaal on turu võime maksimaalselt osta. Turunõudlus- palju tarbijad tahavad seda osta. Turuosa arengupuu (peab joonistama! Vt. Raamatust või maili pealt!) 3. Turu atraktiivsuse hindamine ja kasvuvõimaluste analüüs. Turu atraktiivsuse hindamisel arvestatakse tavaliselt nelja tegurite rühma:

Majandus
117 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Oleksin ma edukas ettevõtja?

olen rahul. Jõudsime ju oma õpilasfirmaga punktis A punkti B. Pärast seda aastat ei pea ma enam kahtlema, kas ma saan tulevikus ettevõtlusmaailmas hakkama. See aasta andis mulle usku, et kui ma usun endasse, pole miski nii võimatu. Kas ma üldse sobin ettevõtjaks? Kindlasti meie klassi mõtlesid sellele paljud. Kohati oli ju raske ja see näitas, kes ei sobi ettevõtjaks ja kes saab hakkama raskes olukorras. Oli ju klassis neid, kelle äriidee ei leidnud rakendamist, kuna õpilased ei olnud kohusetundlikud ja neil puudus saavutusvajadus. Mina leiangi, et ettevõtja vajalikud omadused on enesekindlus, eneseteadlikus, saavutusvajadus, loovus, paindlikkus, stabiilsus ja kindlasti töökus. Mina näen, et minul on need omadused olemas, kuigi mõnda neist peaksin veel arendama, et veelgi edukam olla. Mida ma üldse saan olles ettevõtja? Kindlasti saan heaolutunde, sest nähes, kuidas minu toode

Turundus
53 allalaadimist
thumbnail
50
doc

ETTEVÕTLUS ÄRIPLAANI KOOSTAMISE ALUSED

1. Ettevõtluse olemus ja ettevõtjaks kujunemine 1.1. Ettevõtja mõiste Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks, ning seaduses sätestatud äriühing. Äriühinguks on täisühing, usaldusühing, osaühing, aktsiaselts ja tulundusühistu. (Sellest tulenevalt käsitlevad Eesti statistilised väljaanded ettevõtjatena nt osaühinguid ja aktsiaseltse, mitte nende rajajaid.) Ärinimi ehk firma on äriregistrisse kantud nimi, mille all ettevõtja tegutseb. Ettevõte on majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. 1.2. Ettevõtjaks kujunemine Ettevõtjaks saamise otsust mõjutab sageli mingi muutus elus, mis seab inimese teelahkmele, kus tuleb otsustada, kuidas edasi elada ja töötada. Tegemist võib olla ka teadliku sooviga oma eluviisi muuta. Sellisteks pöördepunktideks võivad olla: * töökoha kaotus * õppeasutuse lõpetamine, sh mittestatsionaarses vormis * konflik

Ettevõtlus
85 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Uurimustöö Ettevõtte esimene aasta AS Baltic Pack Est näitel

puudumine. Näiteks ettevõtte alustamise eesmärgiks ei tohiks olla: soov, teenida palju raha; soov, omada rohkem aega enda jaoks; soov, mitte kellelegi alluda. Palju parem põhjus ettevõtte loomiseks on kirg ja tugev usk, mis tugineb uurimuslikel faktidel, et toodet on tegelikult turul vaja. Äriplaan on tähtis ja see peab põhinema realistlikul ja täpsel informatsioonil. (Schaefer 2010) Oma ettevõtte alustamiseks on vaja äriideed. Äriideed ei tasuks aga ületähtsustada. Nimelt hea äriidee on vaid umbes 20%-i firmade edu aluseks, ülejäänud sõltub selle teostamisest. Äriideest rääkides peetakse tihti silmas hoopis konkurentsieelist, sest mingit täiesti uut 7 ärimudelit on raske leiutada. Konkurentsieelise all mõeldakse näiteks, miks peaks hakkama klient käima just sinu autotöökojas, mitte paar kilomeetrit eemal asuvas. Konkurentsieelist on

Uurimistöö
102 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Ettevõtluse alused

6. Privaatsus 7. Suhted naabritega 5. Äriidee, ettevõtte missioon, eesmärkide seadmine, äriplaan 5.1. Äriidee ja äriplaan Ettevõtluse võtmeküsimuseks on eduka strateegia kujundamine, mis saab alguse äriideest. Äriidee on idee, mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijatele kasu. Äriidees antakse vastus küsimustele, kellele toodetakse, mida toodetakse, kuidas tegutsetakse ja milline kujutlus ostjaskonnas ettevõttest tekib. Mõnikord võib äriidee leidmine olla lausa juhuslik, kuid mõeldav on ka süstemaatiline tegevus perspektiivse idee leidmise nimel. Äriidee valikuprotsess: 1. Idee otsingud ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. 2. Ideede väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegelda. 3. Väljavalitud ideede põhjalik majandusanalüüs. 4. Idee realiseerimine, materialiseerimine (võib järgneda testimine, kaubanduslike eksperimentide korraldamine enne tootmise alustamist).

Ettevõtluse alused
169 allalaadimist
thumbnail
15
docx

ckospekt

tähelepanu on moduleeritav kõrgema taseme kognitiivsete tegurite poolt ja tahtlik on sõltuv alt üles suunatud protsesside poolt pakutavast stiimulmaterjalist Hovland'i 4 faktorit, mis määravad sõnumi mõjusust: ­ Vastuvõtja/sihtrühma omadused s.h. arukus/intellekt, enesehinnang, vastuvõtja üldine meelelaad, meeleolu, hetketuju. ­ Allika/meediumi omadused s.h. usaldusväärsus, ekspertsus, atraktiivsus. ­ Sõnumi omadused s.h. sõnumi vormistus. ­ Mõjustusteed/kanalid (Cognitive Routes): ­ 1 Tsentraalne mõjustuskanal ­ (central route to persuasion) ­ ­ reklaami vastuvõtja ­ psühholoogilised ­ teabetöötlusmehhanismid, mis ­ vahendavad reklaamiteates ­ sisalduva teabe vastuvõttu ­ tingimustes, kus keskendunud ­ infotöötluse tõenäosus on kõrge. ­ Mõju ­ ­ ratsionaalne reaktsioon

Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Väärtusahela juhtimine kordamisküsimused

tulenevaid muutusi 13. Sisseostu roll ja selle suurenemine viimasel 20. aastal Üheks võimaluseks väärtusahelas suuremat tähtsust omavatele tegevustele keskendumiseks on vähem oluliste tegevuste teenusena sisseostmine. Sisseostetavad on tavaliselt transport, laondus, ka osa turundusest. Tegevuse sisseostmist võib võrrelda ressursside rentimisega, sest ettevõte kasutab neid kokkulepitud perioodi jooksul ja kokkulepitud mahus ning maksab vastavalt sellele ressursside omanikule. Rentimine võimaldab enamasti kasutada vara lühema aja jooksul, mis pakub ettevõttele rohkem paindlikkust. Kui võib eeldada, et vara kasutatakse vähe või ebaregulaarselt, siis osutub enamasti soodsamaks vara rentimine, mis võimaldab suhteliselt väiksemaid kulusid vara väiksema kasutusmahu korral. Teenuste sisseostmine ehk tegevuste edasiandmine võimaldab ettevõttel keskenduda väiksemale arvule tegevustele. Piiramatute võimalustega efektiivsuse loomine. Iga lüli

Väärtusahele juhtimine
131 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

· Personaliteenistuse töö korraldamine 10.Personalipoliitika Organisatsioonis heakskiidetud põhimõtete kogum, millest lähtumine on loomulik kõigile töötajatele; arendamises tuleb fookus viia organisatsiooni sisemisest keskkonnast organisat-siooni välimisse keskkonda. Eesmärgiks on sõnastada põhimõtted, millest lähtutakse juhtimistegevuses,organisatsiooni kujundamisel ja protseduuride väljatöötamisel kõikidel juhtimistasanditel. Organisatsiooni äriidee, visioon, missioon ja personalipoliitika peaksid omavahel kooskõlas. 11. Personalijuhtimise valdkonnad, mida tuleks personalipoliitikas kajastada personali värbamine ja valik töö tasustamine töötajate karjääri planeerimine personali koolitus suhtlemine ametiühingute ja kutseorganisatsioonidega töötervishoid ja töökaitse organisatsioonisiseseid töösuhteid reguleerivad normatiivaktid ja dokumentatsioon. 12

Juhtimine
123 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Mikro- ja makroökonoomika

muudest psühholoogilistest mõjuritest mitte mõjutatavad inimesed Mikroökonoomika lähtepunktiks on üksik majandussubjekt oma kõikvõimalike otsustustega. Üksikotsustustest tulenevad majandussubjektide vastastikused suhted, nende seaduspärasuste selgitamise alusel on võimalik tuletada majandusprotsesside kulgemise üldised seaduspärasused. Seega suundutakse mikroökonoomilise majandusmudeli koostamisel üksikult üldisele, näiteks tuletatakse mingi kauba turunõudlus üksikute majapidamiste otsustustest lähtudes. Mikroökonoomika keskseteks probleemideks on valiku- (parima tegutsemisalternatiivi valik) ja jaotusprobleem (nappide ressursside jaotamine parimal viisil alternatiivsete kasutusvõimaluste vahel). Mikroökonoomilise majandusmudeli püstitamisel tehtavad ranged eeldused võimaldavad mudeli analüüsil kasutada täpseid matemaatilisi seoseid. Makroökonoomikas analüüsitakse rahvamajanduslike agregaatide vastastikuseid suhteid ja

Majandus
53 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun