Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Ökomärgid (2)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks on ökomärk turismitootele hea ?
 
Säutsu twitteris
Jõhvi Gümnaasium


Referaat
”Ökomärgid”




Jõhvi 2007

Ökomärgid
Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne.
Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel , ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Selliseid ökomärgiseid antakse ainult toodetele /teenustele, mis vastavad seatud kriteeriumitele. Viimased ei ole võrdsustatavad esitatavate miinimum nõuetega, vaid on ranged , et tagada soovitavat eesmärki. Nii eesmärgid kui ka kriteeriumid on erinevatel ökomärgistel erinevad. Selliseid ökomärgiseid ei tohi tootjad kasutada enne kui on saanud vastava kinnituse ökomärgise komisjonist, et tegu on tõesti loodusõbralikult toodetud tootega . Komisjon lähtub, lisaks muudele kriteeriumitele, loa andmisel ka elutsükli analüüsist (life-cycle assessments, LCA), mis uurib toote keskkonnamõjusid alates toorainete hankimisest kuni toote käibest kõrvaldamiseni, s.t. "hällist hauani". Märgi kasutamise lubamise nõue annabki tarbijale võimaluse valida kindlaid tooteid, kartmata, et tegelikult ei olegi seda toodet/teenust keskkonnasõbralikult toodetud.
Üle maailma eksisteerib ligikaudu 20 erinevat keskkonnamärgi süsteemi. Enamikke süsteeme haldavad riikide valitsused või iseseisvad organisatsioonid, kuid märgi omistamise kriteeriumid on paika pandud koostöös huvirühmadega ning neid vaadatakse regulaarselt läbi, et kiirete muudatustega tehnoloogiates kaasas käia ja tagada märgi kättesaadavus vähestele, teistest "rohelisematele" toodetele või teenustele. Samas ei tohi latti liiga kõrgele tõsta: normid peavad jääma piirile, mida on võimalik reaalselt täita.
Lisaks toote/teenuse märgistamisele tuntakse ka ökomärgiseid, mis peavad andma tarbijale informatiivset teavet: toode on taaskasutatav , toodet võib põletada jne. Ka tuntakse märke, mis propageerivad näiteks puhtuse hoidmist.
Kõigi selliste märgiste eesmärk on propageerida keskkonnasäästlikku käitumist ja tarbimist.
Keskkonnamärgistamisel on mitmeid eeliseid:
  • informeerib kliente: milline on nende ostust tulenev mõju, annab võimlause vähendada energiakulu, ladustatava prügi hulka jne.
  • parandab majanduse efektiivsust : tootmine saab areneda ilma ettekirjutusteta, mis tehnoloogiat kasutada. Turule tullakse uute efektiivsemate, ökonoomsemate ja loodust säästvamate tootmisprotsessidega, mis vastavad ökomärgistuses nõutavatele kriteeriumitele:
  • turu areng kiireneb: kui järjest enam klient valivad ökomärgisega toote, siis on sellel otsene mõju tootjatele. Sellel, kellel on märgis ehk kes toodab loodussõbralikumalt on eelis selle tootja ees, kes on jäänud truuks vanadele tehnoloogiatele, mis vastavad küll keskkonnanõuetele, kuid mitte ökomärgiste nõuetele.
  • toodete pidev areng: kuna kliendid on järjest keskkonnateadlikumad ja hakkavad ajapikku rohkemat nõudma, siis tuleb pidevalt arendada ka toodete.
    keskkonnamärgiste pidev areng: klientidelt saadav vastukajad aitavad parandada märgistust - informatiivsemaks ja arusaadavamaks. Samuti arenevad pidevalt kriteeriumid.

Kui tahaksid osta ainult keskkonnasõbralikke tooteid, siis:
  • loe, millest toode koosneb;
  • uuri, kas reklaamitakse mõnd keskkonnasõbralikku omadust.
  • Eista tooteid, millel on tunnustatud keskkonnasõbralikkust tõendavad märgid. Ent mõned keskkonnamärgid, mida igapäevastel toodetel näeme, Eesti tingimustes enamasti veel ei toimi.
Teie huvi rahuldamiseks ja käitumise mõjutamiseks loodigi Keskkonnaveebile Ökomärgiste lehekülg, kus on püütud käsitleda võimalikult laialt nii Eesti kui ka maailma teenuste/toodete, infot pakkuvaid/propageerivaid ökomärgiseid.






Esti toodete/teenuste ökomärgid:
EHE
Ökomärk EHE - " Ehtne ja huvitav Eesti" on - tootemärk ökoturismi põhimõtetele vastavate turismitoodete märgistamiseks. EHE on süsteem, millega turismiettevõtted võivad vabatahtlikult liituda.
Turismitoodete ökomärgistamise eesmärk on ökoturismi põhimõtete propageerimine turismiettevõtjate, tarbijate, kogu üldsuse seas. Turismiettevõtetele annab süsteemiga liitumine konkurentsieelise ja väljundi kiiresti kasvavale turuosale, mille märksõnadeks on keskkonnatundlikkus ning ehedad kultuuri- ja looduselamused.
Milleks on ökomärk turismitootele hea?
Tootja tasandil:
  • pakub turismiettevõttele kriteeriumid, millest lähtuda turismitoodete koostamisel ja korraldamisel;
  • annab turunduses konkurentsieeliseid; motiveerib kasutama ökoturismi põhimõtteid, toetama loodus- ja kultuuripärandi säilitamist ja kohalikku majandust.
Tarbija tasandil:
  • annab teada ökoturismi põhimõtetest;
  • äratab tähelepanu, kutsub ostma;
  • annab võimaluse valida ökoturismi põhimõtteile vastavaid turismitooteid;
  • propageerib säästvat elulaadi.
Süsteemi tasandil:
  • teavitab üldsust ökoturismi põhimõtteist;
  • stimuleerib koostööd erinevate turismiettevõtete ja muude asjaosaliste vahel;
  • laseb looduskaitse teostajail ära tunda ökoturismi põhimõtteile vastavad turismitooted ja nende pakkujad ;
  • võimaldab kohalikel omavalitsustel toetada oma piirkonna ökoturismi arengut.

Hiiumaa Roheline Märk
Hiiumaa Roheline Märk - loodussõbralik teenindus
Hiiumaa Roheline Märk tähistab majutus - või söögikohta, mis majandab säästes looduskeskkonda. See tähendab: kasutab kõiki võimalusi, et oma tegevusega vähem koormata Hiiumaa puhast loodust. Rohelise Märgiga teenindusfirma kohustub täitma endale võetud säästliku majandamise kohustusi ja kutsub Hiiumaa külalisi toimima samuti. Teenindajat valides eelista
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Ökomärgid #1 Ökomärgid #2 Ökomärgid #3 Ökomärgid #4 Ökomärgid #5 Ökomärgid #6 Ökomärgid #7 Ökomärgid #8 Ökomärgid #9 Ökomärgid #10 Ökomärgid #11 Ökomärgid #12 Ökomärgid #13 Ökomärgid #14 Ökomärgid #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-12-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 57 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Maria000 Õppematerjali autor

Lisainfo

Referaat üldkasutavatest ökomärkidest Eestis ja Euroopas
Ökomärgid

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (2)

Ksootna profiilipilt
Ksootna: Väga hea(Y)
19:49 04-02-2009
JxxK profiilipilt
Jaak Aaso: Thänks
18:13 14-05-2009


Sarnased materjalid

13
doc
Ökomärgised
20
doc
Ökomärgistus Eestis
16
doc
Referaat-Ökomärgid
5
doc
Ökomärgid
24
odp
Ökomärgised
7
docx
Ökomärgised
8
doc
Toidumärgid
25
doc
Märgistused





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun