Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Õppimine (10)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Rakvere Reaalgümnaasium
Silver Reinsaar
10.RL klass
ÕPPIMINE JA MÄLU
psühholoogia referaat
Juhendaja : Eda Peinar
Rakvere 2008
sisukord
1 sissejuhatus 3
2 õppimine 4
2.1 Harjumine 4
2.2 Tingimine 5
2.2.1 Klassikaline tingimine 5
2.2.2 Operantne tingimine 6
2.3 Vaatlus - ehk mudelõppimine 7
2.3.1 Albert Bandura (1925) 8
3 Mälu 10
3.1 Mälu protsessid 10
3.1.1 Meeldejätmine 10
3.1.2 Info säilitamine 11
3.1.3 Meeldetuletamine 13
3.2 Mälu liigid 14
3.2.1 Püsimälu liigitamine 15
3.3 Mälu ja aju 15
3.4 Mäluhäired 15
3.4.1 Amneesia 16
3.4.2 Liigmälu ehk hüpermneesia 16
3.4.3 Vaegmälu 16
3.4.4 Joobe-mälulünk 16
3.4.5 Hüsteeriline amneesia 16
3.4.6 Afektiivne mälulünk 17
kokkuvõte 18
kasutatud allikad 19



  • sissejuhatus


    Mina valisin sellise teema, sest kõik inimesed puutuvad õppimisega iga päev kokku. Koolis õpime me matemaatikat, eesti keelt, psühholoogiat, füüsikat ja paljuid teisigi aineid. Enda töös üritan keskenduda sellele, mis õppimine, kui psühholoogiline protsess on. See huvitab mind just selle pärast, et kõik inimesed tegelevad sellega pidevalt. Tegelikult ju ei teatagi, kuidas see täpselt toimub. Just selle pärast valisingi selle teema, et selgust vähemalt enda jaoks tuua.
    Mälu on see, mida kasutame pidevalt enda elus. Koolis õppides üritame midagi meelde jätta. Mälu on siis see, kuhu see info läheb. Töö käigus loodan sellest rohkem teada saada ning loodan, et ka teised, kes mu tööd lugevad, saavad mõndagi uut teada.
  • õppimine


    Õppimine on protsess, mille käigus kujunevad kogemuse vahendusel suhteliselt püsivad muutused inimese teadvuses. Kogemusi võidakse omandada nii välismaailmaga kokkupuudete kui ka mõtteoperatsioonide kaudu. Õppimisprotsess iseenesest ei ole jälgitav, seepärast saab teadvuse muutuste üle otsustada inimese välise käitumise ja tegevusvõime põhjal (3: 88)
    Õppimine on üks kohanemise liik. Inimeste puhul õppimine koosneb: a) vaatlusest, b) treeningust, c) järelemõtlemisest, et omandada teadmisi ning kujundada a) oskusi, b) vilumisi, c) hoiakuid, d) veendumusi, e) käitumisviise, d) harjumusi. Loomad õpivad omandama ainult mingile stiimulile vastavat reaktsiooni. Õppimine ja organismi küpsemine on seoses. Küpsemiseeldused määravad õppija õpetamiseks soodsaima aja ja õppimise murrangulise järgu. Loomulikuks küpsemiseks on omakorda vaja kogemusi. Inimene õpib kogu elu. Koolieas on õppimine peamine tegevus, mis mõjutab inimese edasist arengut. Õppimise vastandprotsess on unustamine (vt peatükki Unustamine). (6: 608)
    Õppimine on uute kogemuste omandamise protsess ja suhteliselt püsiv muutumine, mille tulemuseks on edasise käitumise organiseerimine varasemate kogemuste alusel.(9)
    Õppimine on tavaliselt edukaim hommikuti , pärast puhkamist. Õppimist segavad lärm, vali muusika , teiste kõne. (2: 228)
    Õppimiseks on mitmeid erinevaid mooduseid. Selles peatükis tutvustangi neist mõnda.
  • Harjumine


    Harjumine on lihtsaim ja levinuim õppimisvorm. See on nii inimeste kui ka loomade puhul. Tugev ja ootamatu stiimul (ärritaja) kutsub esile füsioloogilisi reaktsioone ehk orienteerumisreaktsiooni. Selle all on mõeldud näiteks sülje eritumist (koertel), lihaste pinguldumine, ärritaja poole vaatamine jms. Kui stiimul on inimesele tähtsusetu, siis reaktsioon kaob – inimene harjub stiimuliga. Näiteks harjuvad inimesed, kes elavad raudtee ääres rongide mürinaga. Harjumine põhineb orienteerumisrefleksil, mis kaob, kui stiimulil pole inimese seisukohast tähtsust. (3: 88)
  • Tingimine


    Õppimine tingimise teel jaguneb kaheks: a) klassikaline tingimine, b) operantne tingimine.
  • Klassikaline tingimine


    Klassikaline tingimine on seotud tingitud refleksidega, mis kujunevad õppimise tulemusel. Tingitud regleksid avastas vene füsioloog Ivan Pavlov (1849 – 1936). Tema käsitletud reflekse hakati nimetama klassikalisteks tingitud refleksideks. (3: 89)
    Pavlov uuris, kuidas kujuneb koeral tingitud süljerefleks. Kui koera toitja tuli söögiga, hakkas koeral koheselt sülg jooksma . Kui nüüd esitada koerale mingi neutraalne stiimul ja koheselt ka sööki näidata, siis koer hakkab tulevikus seostama seda neutraalset stiimulit söögiga ja tulevikus hakkab koeral sülg jooksma ka kella helina tõttu. (3: 89-90)
  • Ivan Pavlov (1849-1936)


    Ivan Pavlov (vt. joonist 1)oli vene füsioloog. Ta sündis 1849 aastal Rjasanis. 1879 . aastal sai ta doktorikraadi Peterburi ülikoolis. 1890. aastatel viis Pavlov läbi katseid koertega, uurides nende reageerimist erinevatele stiimulitele. Enda töö eest premeeriti teda 1904 . aastal Nobeli preemiaga, tänu millele oli ta Nõukogude ajal soositud teadlane . Selle tõttu oli tal ka võimalus enda tööd jätkata kuni kõrge eani. Ivan Pavlov suri tolleaegses Leningradis 1936. aastal, kui ta oli 86 aastane. (7)
    Joonis 1. Ivan Pavlov
  • Operantne tingimine


    Operantne tingimine on õppimine, kus käitumise esinemise tõenäosus suureneb, kui sellele järgneb tasu ja väheneb, kui järgneb
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Õppimine #1 Õppimine #2 Õppimine #3 Õppimine #4 Õppimine #5 Õppimine #6 Õppimine #7 Õppimine #8 Õppimine #9 Õppimine #10 Õppimine #11 Õppimine #12 Õppimine #13 Õppimine #14 Õppimine #15 Õppimine #16 Õppimine #17 Õppimine #18 Õppimine #19
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 19 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-10-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 238 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 10 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Sillu Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Referaat siis selle kohta, mis asi õppimine on, kuidas see ajus toimub jms.
    mäluhäired , vaegmälu , mälulünk , mälu , meeldejätmine , meeldetuletamine

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (10)

    LordOfTheEstonia profiilipilt
    LordOfTheEstonia: Väga hea referaat suured tänud oli suureks abiks
    21:19 29-03-2009
    LordOfTheEstonia profiilipilt
    LordOfTheEstonia: Väga hea referaat suured tänud oli suureks abiks
    21:20 29-03-2009
    Frenchkiss profiilipilt
    Frensu N: suured tänud. hea materjal.
    21:11 13-03-2010


    Sarnased materjalid

    9
    doc
    Õppimine ja mälu
    10
    doc
    Õppimine - Referaat
    7
    doc
    Õppimine ja mälu
    14
    docx
    ÕPPIMINE JA MÄLU
    55
    doc
    Mõtlemine
    6
    docx
    Õppimine ja mälu
    9
    doc
    Õppimine ja mälu
    13
    docx
    Mälu - referaat





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun