Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Õpistrateegiad (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milleks meile rühmatöö ?
 
Säutsu twitteris

ÕPISTRATEEGIAD
ÕPISTRATEEGIA MÕISTE
Õpistrateegiad on õpitud tegevuskavad, mida kasutatakse teadmiste,
oskuste omandamiseks, töötlemiseks, kasutamiseks; eriti oma õppimise juhtimiseks
aga ka kontrollimiseks.
Õpistrateegiateks ehk kognitiivseteks strateegiateks nimetatakse erinevaid viise, kuidas
õppija hangib, säilitab ning taaskasutab teadmisi ja oskusi.
Nimetatud strateegiad sisaldavad informatsiooni hankimist, valimist ja organiseerimist, valitud materjali kordamist, uue materjali seostamist varem õpituga, informatsiooni säilitamist ning taaskasutamist.
Enda õpistrateegiate analüüsimist ja nende kohandamist nimetatakse ka
metakognitiivseks strateegiaks, mis sisuliselt tähendab õppima õppimist. Sellised õppijad suudavad ise oma õppimist kontrollida ja hinnata. (T. Marandi, 2005)
Iga õppija kuulub vastavalt oma kalduvustele teatud õpitüüpi ja võib arendada oma õpitehnikaid ja -strateegiaid, millega on võimalik võõrkeeletunnis võimalikult individuaalselt arvestada.

ÕPISTRATEEGIATE LIIGID
Õpistrateegiaid on uuritud alates 1970ndate aastate keskpaigast ning on selgunud, et õppijad kasutavad kuni 200 erinevat õpi- ja suhtlusstrateegiat. Selle põhjal, kuidas me erinevat informatsiooni tunnetame, millisel kujul me seda töötleme ja millises vormis me seda erinevates olukordades edastame ja kasutame, eristatakse tervikule ja osadele keskenduvaid ning kujundlikult ja verbaalselt mõtlevaid inimesi. Need õppija taju iseärasused mõjutavad tema poolt kasutatavaid õpistrateegia valikuid . ( http://www.e-uni.ee )
OSADELE KESKENDUJA
Seda tüüpi õppijad tajuvad olukordi erinevate väikeste osade kogumina, keskendudes enamasti ühele või kahele osale. Teadmisi kalduvad nad koguma üksteisele järgnevate sammudena, püüdes neid omavahel loogiliselt seostada . Neil on hea analüüsivõime ning nad võivad kerge vaevaga probleemi osadeks jaotada, mis aitab kiiremini selle põhjusteni jõuda, samuti märkavad nad kergemini erinevusi ja sarnasusi . Neile võib tekitada probleeme terviku üksikosade ületähtsustamine ja teistega mittearvestamine. Keeleõppes sobivad nad täitma analüütilisi keeleülesandeid, probleeme võib esineda üldlugemise ja soravusharjutustega.
TERVIKULE KESKENDUJA
Sellised õppijad tajuvad olukordi tervikuna, saades
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Õpistrateegiad #1 Õpistrateegiad #2 Õpistrateegiad #3 Õpistrateegiad #4 Õpistrateegiad #5 Õpistrateegiad #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-01-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 93 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kati sai Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (1)

lillekerohus17 profiilipilt
lillekerohus17: Väga hea!
02:59 12-10-2017


Sarnased materjalid

38
doc
Õppimine ja areng
352
pdf
Andekusest ja andekatest lastest
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
343
pdf
Maailmataju uusversioon
105
doc
Lõpueksam-2008 õppekava alusel Majanduse alused
21
docx
Mälu-mälutüübid ja õpistrateegiad
477
pdf
Maailmataju
26
docx
Õppeedukust mõjutavad tegurid



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun