Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes. (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes.
Ameerika Ühendriikide koolijuhid on silmitsi järsu ja kiireneva perioodi muutusega-uue aja vastutus. Suurenenud tempo ja keerukus on jätnud koolijuhid suurte otsuste ette, mida nad peavad langetama kiiresti. Õpetaja professionaalne areng on vastutusrikas koolis ning koolijuhtidelt oodatakse „ aidata õpetajatel luua ülevaadet teadmistest ja oskustest, mis peaksid klassiruumis toimima efektiivselt ja koolijuhid oskaksid paremini suurendada õpilaste huvi õppimise vastu“ (National Staff Development Council, 2001, p.vi). Üldiselt, professionaalne areng õpetajatele on läbi viidud väljaspool kooli, aga suurenev nõudlus on koolijuhtidele, et nad arendaksid programmi, mis toetab jätkuvat professionaalset õpet. Üks väljakutse koolijuhtidele, kes on vastutavad õpetaja koolipõhise arengu eest, on struktureerimise protsess, mis looks innuka õhkkonna vastastikuse uurimise ja kasvu kohta ning vastastikuse vastutuse õpilaste vahel. Selle asemel muretsetakse liiga palju ja keskendutakse „millele on vaja vastata õppimiseprotsessis; kuidas sisu oleks organiseeritud mitmeks peatükiks; milline oleks kõige loogilisem peatükkide järjestus; ja mis oleks kõige kasulikum sisu edastamisviis“(Glaser, 2002, p.7). Kui töödata täiskasvanud õppijatega, koolijuhid peavad olema kursis olulise täiskasvanudhariduse infoga -nagu näiteks, peab oskama eristada täiskasvanud õppijaid tavalistest õpilastest-ja põhimõtteid, millel põhineb täiskasvanuharidus.
Ülevaade.
Professionaalse õppe programmi planeerimisel on palju koolijuhid arvamusel, et professionaalse õppe meetodid peaks peegeldama neid meetode , mida õpetajad kasutavad oma õpilaste peal. Teisisõnu , nad võtavad vastutuse selle eest, et mida nad peaksid õpetama. See tähendab, et meetodid, mis põhinevad pedagoogikal- kunst ja teadus-rakendatakse täiskasvanutele. Sõna andragoogika on päris Kreekast, sõna agoge tähendab õppimist ja andr- tähendab täiskasvanut, koos tähendavad nad kunsti ja teaduse meetode, et aidata täiskasvanutel õppida.
Täiskasvanute eneseteadvus.
Palju koolijuhid nõustuvad sellega, et õpetajad on täiskasvanud ja ei ole enam sõltuvad; nad vastutavad enda eest ise ja on võimelised elama oma elu täiskasvanu maailmas. „Inimeste eneseteadvuses juhtub midagi dramaatilist kui nad hakkavad end täiskasvanutena mõistma. Nad hakkavad nägema oma elu kui mitte enam täiskohaga õppijad. Nad näevad end kui produtseerijana“( Knowles , 1980, p. 45). Koolijuhtidel on ülesanne luua tasakaal õpetajate ja koolitöötajate vahel. Et seda ülesannet täide viia, peavad koolijuhid kaaluma õpetaja isikut ja asjakohaseid vahendeid, et teada saada, mis on kasulikum koolile.
Täiskasvanute rolli kogemused.
Andragoogikas, kogemus eeldab rikast eeltööd täiskasvanu õppes . Koolijuhid peaksid teadma, et õpetajate kogemusi tuleb hinnata, sest see esindab nende kauakestvat investeeringut enda enesehinnangule. Kasvava või suure kogemusega õpetajad panustavad mitte ainult oma õpilastele vaid ka kolleegidele ja iseendile, kuna nad pidevalt täiendavad end. Paljude koolide kogukonnad on tugevnenud tänu koolijuhtide märkamisele koolitöötajate erinevatest rollidest. Kuna nad jagavad ja peegeldavad oma kogemusi, siis kõikidel on alati midagi uut õppida.
Täiskasvanute valmisolek.
Valmisolek õppimiseks on teine aspekt andragoogika, mis eristab täiskasvanud õppijaid lastest. Ingalls on täiskasvanute puhul teatavaks teinud, et on selge, et kergem on õppida läbi tegevuste, et õppijal oleks erinevaid õppimisvõimalusi, kuidas õppida teatuid teemasid ja kuidas neid endasse sisendada. Tuginedes andragoogika mudelitele , arusaamine laste ja täiskasvanute vahel on nende valmisolek õppida, sest täiskasvanu otsus edasi õppida on nende enda teha.
Täiskasvanute orientatsioon.
Täiskasvanute hoiak
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #1 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #2 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #3 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #4 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #5 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #6 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #7 Õpetaja professionaalse arengu elemendid täiskasvanuõppes #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor jaan100 Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

168
pdf
KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6 -7 -AASTASTELE LASTELE
130
rtf
Amundsoni raamat
50
pdf
Pedagoogiline psühholoogia
194
pdf
Käitumine klassiruumis-Bill Rogers
990
pdf
Maailmataju ehk maailmapilt 2015
343
pdf
Maailmataju uusversioon
42
doc
Nõustamispsühholoogia
42
doc
Õpetaja koolis ja ühiskonnas





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun