Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Õpetaja kui juht ja nõustaja (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks on oluline jälgida lapse arengut ?
  • Millised sisemised tegurid takistavad konsulteerimist spetsialistiga ?
  • Kes siis peaks õpetaja toetamisega tegelema ?
 
Säutsu twitteris

Terviseteaduste ja Spordi Instituut
Õpetaja kui juht ja nõustaja
Essee
Ants Ivask

Tallinn 2014
Meie ühiskonnas on paraku aktsepteeritud ikka rohkem edukad ja toimetulevad õpilased ning see võib olla üks põhjusest, miks paljud tavakooli õpilased ennast seal kindlalt ei tunne: nende vanemad on ju ikkagi eelkõige tavalised inimesed, kes teevad tavalist tööd ja seni kuni ühiskonna tasandil ei aktsepteerita ega kirjutata edulugusid müüjatest, õpetajatest, sekretäridest, laotöölistest, autojuhtidest, ei saagi nad ennast hästi tunda. Ometi on tegemist absoluutselt vajalike ja väärikate ametitega . Sotsiaalse õppimise alus on modelleerimine , mille kohaselt õpivad lapsed käitumist täiskasvanud inimeste jäljendamise ja imiteerimise kaudu. Nad imiteerivad, mida täiskasvanud teevad, mitte seda, mida nad räägivad, ning kiitus ja karistus on tähtsusetumad, kui konkreetsed teod ( Tuulik , 2002). Viimase aja probleem lastel, millega koolis kokku puututakse, on motivatsioonipuudus . Õpilased ei tea miks nad õpivad. Motivatsioonipuudus võib olla seotud mingil määral sellega, et õpilased ei adu hästi oma kohta ühiskonnas. Sellega on seotud kindlasti tööpuudus ja see, et tööturg ei võta ilma vastava erialalise ja samas ka sotsiaalsete kogemuseta noori vastu. Kui vanematel on raha ja soov, siis nad võivad omi lapsi üliõpilasperioodil toetada nende õpingutel, kuid suurem osa peab ise plaani koostama, kuhu minna ning kuidas peale keskkooli hakkama saada. Mida suurem on eeskuju, seda suurem on jäljendatava mõju. Mõju on seda suurem, mida kindlam on usaldus- ja armastussuhe osapoolte vahel (Tuulik, 2002), seega on vanematel kodus kui usaldusisikul koolis suur võimalus olla uue norm käitumise loojateks. Mingil määral võib see olla seotud ka lootusetusega, kui õpilased näevad, et äkki neil ei olegi võimalust marjamaale pääseda, sest paljud neist otsivad kompromisse juba gümnaasiumis töö ja õpingute vahel ning kui ei ole konkreetset nägemust, mis suunas liikuda , siis on raske ka eesmärke seada.
„Samas koosneb ühiskond inimestest, kellel kõigil on soov olla õnnelik. Õiglane ühiskond on õnnelikkuse eeldus või tingimus. Riigi ülesanne on luua võimalused, kus inimene võiks elada õnnelikult. Riik saab seda teha õiglaste ühiselureeglitega. Kui seadused ei juhi ühise hea- õnnelikkuse – juurde, ei ole nad seadused sisuliselt, vaid ainult nimeliselt. Õiglus ja seaduslikkus on kattuvad mõisted“(Tuulik, 2002).
Meie, õpetajate, täiskasvanute, eesmärgiks on luua igale lapsele tema arengut toetav ja tema eripära arvestav kasvukeskkond . Selleks, et lapse arengu käiku kasvatamise ja õpetamise protsessis soodsalt mõjutada, vajame teadmisi normaalse arengu seaduspärasuste ja seda protsessi mõjutavate tegurite kohta.
Arengu all mõistame- kvalitatiivseid muutusi selle või teise psüühilise funktsiooni või isiksuse omadustes, teatud uusmoodustiste teket. Arengu käigus toimuvad muutused mitte üksnes üksikute funktsioonide, vaid kogu psüühika kui süsteemi tasandil- erinevatel arenguetappidel omandavad erinevad funktsioonid olulise või juhtpositsiooni.
On väga oluline silmas
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Õpetaja kui juht ja nõustaja #1 Õpetaja kui juht ja nõustaja #2 Õpetaja kui juht ja nõustaja #3 Õpetaja kui juht ja nõustaja #4 Õpetaja kui juht ja nõustaja #5 Õpetaja kui juht ja nõustaja #6 Õpetaja kui juht ja nõustaja #7
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-02-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 28 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Vabanq Õppematerjali autor

Lisainfo

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

50
pdf
Pedagoogiline psühholoogia
168
pdf
KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6 -7 -AASTASTELE LASTELE
31
doc
Erivajadustega laste Identifitseerimine
42
doc
Õpetaja koolis ja ühiskonnas
45
doc
Andekas laps
352
pdf
Andekusest ja andekatest lastest
128
docx
Poliitika keskkond ja sotsialiseerimine
55
pdf
Astroloogilised tõlgendused





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun