Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Õpetaja isiksus ja kutse (0)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • MILLINE ON HEA ÕPETAJA ?
  • MILLINE ON HEA ÕPETAJA ?
  • Milline on ikka hea õpetaja ?
  • Miks vajab eesti õpetaja eetikakoodeksit ?
 
Säutsu twitteris



ÕPETAJA ISIKSUS JA KUTSE- EETIKA
Referaat




SISUKORD
1. SISSEJUHATUS 3
2. ÕPETAJA PROFESSIONAALSUSEST 4
1.1 ÕPETAJA ISIKSUS 5
1.2 ÕPETAJA EETIKAPRINTSSIBID 6
3. ÕPETAJA ROLL EESTIS 9
4. MILLINE ON HEA ÕPETAJA? 11
5. KOKKUVÕTE 13
KASUTATUD KIRJANDUS 14








SISSEJUHATUS
Teema valikul on lähtutud eesmärgist uurida, mida kujutab endast õpetaja isiksus ja professionaalsus . Uuritav valdkond on haridus , kus uurimisobjektiks on õpetaja.
Teema aktuaalsus kajastub hariduse edendamise tähtsusel, et arvestada õpilaste arenguvajadusi ning sellest lähtuvalt võimaldada õppetööd kaasaegsel tasemel kaasaegsete õppevahenditega.
Tehtud töö põhieesmärk oli uurida, analüüsida ja välja tuua nägemus, kes on professionaalne õpetaja, millised on tema ametialased kohustused, kuidas avaldub õpetaja aines.
Tööks materjalide kogumise meetodiks oli teemaga seonduvate autorite poolt koostatud erialase kirjanduse otsimine raamatute, ajalehtede artiklite ning veebimaterjalide näol
Valitud kirjanduse põhjal teostati erinevate teemaga seonduvate nägemuste vaatlemist ja analüüsimist, millest lähtuti töös erinevate järelduste tegemistel ning isiklike seisukohtade välja toomisel.





  • ÕPETAJA PROFESSIONAALSUSEST
    Õpetaja amet on väga vastutusrikas töö. Õpetaja on see, kes kujundab noort inimest, juhib teda kohanemisel laia maailmaga , arendab õpilast tema isiksuse kujunemisel, avardab õpilase mõttemaailma, paneb nad arutlema , analüüsima ja küsimustele vastuseid otsima , et õpilased saavutaksid vaimse küpsuse ja kujuneksid iseseisvaks ning saaksid hakkama tulevases elus, toetudes koolis omandatud teadmistele ja oskustele.
    Et õpilasi hästi õpetada, selleks peavad õpetajal olema laialdased teoreetilised teadmised, praktilised kogemused, varasem kokkupuude õpetamisega, visioon kuidas õpetuse läbiviimine peab toimuma, mida konkreetselt sisaldama ning kuidas see õpilastele edastada, et see oleks tulemuslik, õpilastele arusaadav ning kergesti vastuvõetav.
    Kogemusi ja staaži omaval õpetajal on algaja õpetajaga võrreldes eelised, sest ta saab õpetades toetuda varasematele kogemustele. Algaja õpetaja saab toetuda vahetult koolis või praktikal õpitule ning selle baasil õpetades ta alles omandab kogemusi ja vilumust.
    Õpetaja kohus ja ülesanne on oskus kõikides õpilastes välja tuua nende teadmiste ning oskuste kõige tugevamad küljed, mis sageli on õpilase sisemuses ja välismaailma eest varjatud, ning nende edasiarendamisele suurt rõhku pöörama, õpilast suunama, juhendama ning abistama. / Mikk , J. 2003.a./
    Väga tähtsaks aspektiks õpetamisel on õpetaja suhtumine õpetamise tähtsusesse ja õpilastesse- ning nende arenguvajadusse. See eeldab, et õpetaja tunneb sügavat huvi individuaalselt iga õpilase hetkelise ja hilisema käekäigu vastu. Tuleb arvestada faktiga, et iga õpilane on individuaalselt erinev, erinevate vaimsete ning füüsiliste võimetega.
    Õpetades õpilaste rühma on mõistetav, et osadel õpilastel toimub areng kiiresti ning ta haarab kõike “ linnulennult ”, teistel õpilastel läheb jälle rohkem aega. Õpetaja kohus on kasutada õppemeetodeid, mis soodustaksid kõikide õpilaste arengut võrdselt ning mahajääjatega grupi keskmisest õppetöötasemest tuleb rohkem tegeleda ja vaeva näha, sest vastasel korral võib õpilase enesekindlus mureneda ning selle tagajärjel õpilase õpitahe kaob, ta tunneb et ei saa nõutavaga hakkama, ta loobub ja lööb käega. Õpetaja kohus on vajalike abinõude kasutusele võtmine taolise sündmuse ennetamiseks.
    Õpetaja peab olema kindel, tugev isiksus, et võtta endale vastutus õpilase ees. Ta peab looma turvalise ja õpilasesõbraliku õppekeskkonna, kus kohas ei ole õppimist häirivaid tegureid. Õpetamisel on väga oluline, milline on õpperuum, selle välimus ja sisustus , õppevahendid ja nende korrasolek, valgustus peab olema piisav, samuti peab olema soojus temperatuur paras , mitte liiga külm või palav. Õpetaja on kohustatud selle eest hoolt kandma ja puudujääkide korral korraldama nende likvideerimise. / Krull , E. 1998.a./
    Õpetamise spetsiifikas, lisaks teoreetilistele teadmistele ja praktilistele oskustele on tähtsad, olenemata õpetatavast õppeainest, õpetaja iseloomu-
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Õpetaja isiksus ja kutse #1 Õpetaja isiksus ja kutse #2 Õpetaja isiksus ja kutse #3 Õpetaja isiksus ja kutse #4 Õpetaja isiksus ja kutse #5 Õpetaja isiksus ja kutse #6 Õpetaja isiksus ja kutse #7 Õpetaja isiksus ja kutse #8 Õpetaja isiksus ja kutse #9 Õpetaja isiksus ja kutse #10 Õpetaja isiksus ja kutse #11 Õpetaja isiksus ja kutse #12 Õpetaja isiksus ja kutse #13 Õpetaja isiksus ja kutse #14 Õpetaja isiksus ja kutse #15
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-12-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 87 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor hellet Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    60
    docx
    Õpimapp- Lapse areng ja tundmaõppimine
    152
    docx
    KASVATUSE KLASSIKA
    50
    pdf
    Pedagoogiline psühholoogia
    194
    pdf
    Käitumine klassiruumis-Bill Rogers
    83
    doc
    Õiguse sotsioloogia
    990
    pdf
    Maailmataju ehk maailmapilt 2015
    198
    doc
    SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID
    343
    pdf
    Maailmataju uusversioon



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun