Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ (3)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuivõrd on prognoositud vajadus usaldatav ?
  • Milliseid ressursse hoida varuks, arvestades võimaliku nõudluse muutusega ?
  • Millised on puudujäägi ja hiliste tarnete kulud ?
  • Millised ressursid on turul realiseeritavad ?
  • Millised ressursid on kergesti asendatavad ?
  • Millised on mahu muutuse lisakulud ?
  • Milline on tasuvus ?
  • Kuidas muuta tööjõu hulka ja töö korraldust ?
  • Kuidas määrata prioriteete ?
  • Miks hoida varusid ?
  • Keskladu või mitut hajutatud ladu ?
 
Säutsu twitteris
  • Üldine logistika ja tarneahela olemus
    Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil.
    Logistika rakendusvaldkonnad
    Äritegevus
    Tootmine, transport, laofirmad, hulgimüüjad, jaemüüjad, vahendajad, teenusepakkujad
    Ühiskondlikud teenused
    Energia, vesi, tervishoid , haridus , politsei
    Militaarvaldkond Ürituste korraldamine
    Kvalifitseerunud logistikajuht peab olema pädev paljudes valdkondades:
    Majanduse põhitõed
    Juhtimine
    Finantsid, arvestus
    Turundus
    Tehnoloogia , inseneeria, IT
    Seadused, rahvusvahelised normid
    Keskkonnakaitse
    Võõrkeeled, suhtlemine
    Psühholoogia
    Logistika missioon - tagada õigete kaupade ja teenuste kättesaadavus õige hinnaga, õigel ajal, õiges kohas, õiges koguses.
    Tarneahela tegutsemise ulatus hõlmab varustamist, tootmist ja distributsiooni.
    Juhtimine ulatub üle organisatsiooni piiride hõlmates planeerimise ja kontrolli teiste organisatsiooni üksuste tegutsemise üle
    Kas logistika loob väärtust?
    Kauba või teenuse kasulikkuses eristatakse kolme komponenti:
    • Tootmine loob vormi kasulikkust
    • Logistika loob aja ja koha kasulikkust
    • Turundus loob omamise kasulikkust

    Tarneahelas toimuvaid tegevusi on kolm liiki:
    Väärtust lisavad
    Vajalikud, kuid mitte väärtust lisavad
    mittevajalikud

    7R mudel
    • right product
    • in the right quantity
    • and in the right condition
    • at the right place
    • at the right time
    • for the right customer
    • at the right cost

    ehk: õige toode õiges koguses ja olukorras õigel ajal õigesse kohta õigele kliendile õigete kuludega.
  • Logistika arengu mõjutegurid
  • Inimkonna arvukuse kasv, tarbimisühiskond
  • Inimkonna mobiilsuse (km päevas) ja sotsiaalse suhtlemise kasv
  • Tugevnev konkurents turgudel , üleminek müüja- turult ostja-turule, tarbijate valikuvõimaluste ja informeerituse kasv, hinna, kvaliteedi ja innovatsiooni surve
  • Kaupade eluea lühenemine
  • Tehnoloogia areng, tootmis- ja veomahtude kasv, automatiseerimine
  • Geograafilised erinevused. Keegi ei oma varusid kõigist ressurssidest. Transpordi odavnemine, rahvusvahelise kaubanduse kasv, barjääride vähendamine, globaliseerumine
  • Kommunikatsiooni lihtsustumine ja kiirenemine IT-lahenduste läbi
  • Spetsialiseerumine põhitegevusele, tugitegevuste outsourcing
  • Keskkonnaprobleemid (ummikud, õhu-saaste, transpordi maksustamine)
    10. Poliitiline ja sõjaline mõju. Suured militaar -operatsioonid eeldavad tipptasemel logistilist võimekust (nt Normandia dessant, Lahesõda)
  • Rahvusvaheline suhtlemine , standardid , regulatsioon
  • Uus filosoofia ja praktika firmades (keskendumine protsesside optimeerimisele ja koostöösidemetele)

  • Logistika arenguetapid
    • ( Tootmiskeskne – 1950ndad)
    • Füüsilise jaotuse etapp (~1960/70)
    • Ettevõttesisese integratsiooni etapp (~1980)
    • Tarneahela integratsiooni etapp (1990…)


    Natukene lähemalt
    Füüsilise jaotuse etapp
    • Algselt: toodete kättesaadavuse probleemid
    • põhieesmärgiks valdavalt tootlikkuse kasv, logistics = necessary evil
    • Jaotuskulude põhjal otsustati, kui kaugele tooteid lähetada.Logistika tähendas rutiinseid funktsioone, laonduse ja veonduse omahinnast lähtuvat juhtimist.
    • Kaup teele alles siis, kui ühe suuna jaoks sai täiskoorem kaupa valmis toodetud
    • Sisend - ja väljundlogistikat juhiti eraldiseisvatena
    • Aga: Aja jooksul konkurentsi kasv
    • Vajadus olla tarbijale järjest kättesaadavam, jaotuse tähtsustumine
    • Trend: rohkem ladusid , suurenevad varud, ideaal: teenindustase 100%


    Ettevõttesisese integratsiooni etapp
    • Varude kasv tingis jaotuskulude osatähtsuse tõusu, mistõttu tähelepanu pöördus logistiliste tegevuste paremale ja kõrgetasemelisemale planeerimisele .
    • Kogukulude ja suboptimeerimise vältimise kontseptsioon : logistika osakulud on enamasti pöördvõrdelises seoses.
    • Kogukulu = veokulu+ laokulu + varude kulu+ pakkimise kulu +…
    • Lennutransport on kallim kui maanteevedu, ent kiirus võimaldab säästa varude koguses
    • Kogu protsessi terviklik käsitlus võtab aega, vaheetapis kaks poolt:

    Ostmine ja materjalide haldamine
    Füüsilise jaotuse juhtimine
    Selles etapis kasutatakse tõmbamise põhimõtet ( pull )
    • Tarneahelat juhib lõpptarbija nõudlus
    • Kiire, paindlik reageerimine muutuvale nõudlusele
    • Laovarude optimeerimine üle tarneahela
    • Sageli tihedam transport ja väiksemad kogused
    • Võtmefaktoriks on läbimisaeg (teoreetiline aeg, mis kuluks tarneahelas, kui kauba varud oleksid minimaalsed)

    Tarneahela integratsiooni etapp
    • Osakulude konfliktid võivad esineda nii osakonnas , firma osakondade vahel kui ettevõtete vahel tarneahelas.
    • Tarneahela juhtimise ( supply chain management , SCM) kontseptsioon: alates 1990ndad .
    • Logistikakulude osatähtsuse kasv
    • Ettevõtte dilemma : maksimeerida enda efektiivsust või optimeerida tarneahela koostööd, et lõppklient saaks suurimat väärtust
    • Integreerumine ettevõttest välja tähendab, et lisaks üksikute ettevõtete konkureerimisele lisandub turule tarneahelate konkurents

  • Fragmenteerituse probleem integratsioon tarneahelas
    • Kui üks käsi ei tea, mida teine teeb. Näiteks:
    • Ostuosakond keskendub usaldusväärsemate tarnijate leidmisele, laos minimeeritakse tegevuskulusid, transpordis säästetakse kütust aga turundus rõhub toodete kättesaadavusele.
    • Laos hoitakse kokku ja säästetakse tooraine varude vähendamise pealt aga kriisi korral peab ostuosakond tegema kiirtellimusi
    • Ostetakse harva ja suurtes kogustes ( allahindlused ), kuid laovarud kasvavad ebamõistlikult suureks

    Järeldused:
    • Erinevad, sageli konfliktsed eesmärgid ja põhimõtted osakondade vahel
    • Pärsitud infovoog ja koostöövõime
    • Ebakindlus ja viivitused
    • Keerulisem planeerida
    • Olulise info kadumine ebaolulise alla
    • Tegevuste dubleerimine ja madal produktiivsus, liigsed puhvrid

    Tulemus: madalam konkurentsivõime
    kogukulu kontseptsioon
    Eeldab, et kõikide logistika tegevusvaldkondade kulusid vaadeldakse tervikuna , arvesse võttes kõiki võimalikke kulusid. Eesmärk on leida lahendus, mille puhul kogukulud oleksid minimaalsed (säilitades seejuures vajaliku klienditeeninduse taseme).
    Logistiliste kogukulude arvestamisel võetakse arvesse järgmised kulud:
    • transpordikulud ;
    • ladustamiskulud;
    • ladude ja ettevõtete asukohad;
    • kaupade laovarude suurus;
    • kaubakäsitlusoperatsioonide kulud;
    • kommunikatsiooni ja andmetöötlusega seotud kulud;
    • pakkimiskulud;
    • ettevõttesisese transpordiga seotud kulud;
    • klienditeenindusega seotud kulud.

    Kontseptsiooni võti seisneb kõigi logistiliste kulude üheaegses arvestamises, saamaks minimaalseid kogukulusid.
    Integratsioon tarneahelas
    Ettevõtte dilemma:
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #1 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #2 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #3 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #4 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #5 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #6 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #7 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #8 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #9 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #10 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #11 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #12 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #13 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #14 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #15 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #16 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #17 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #18 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #19 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #20 Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ #21
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-01-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 574 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Cyber15 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Kõik vajalikud ärilogistika küsimused ja vastused eksami edukaks sooritamiseks.
    ärilogistika , logistika

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (3)

    potakso profiilipilt
    potakso: Väga põhjalikult vastatud küsimused. küsimused klapivad mai 2012 eksami teemadega
    12:02 13-05-2012
    mikrookonoomika profiilipilt
    mikrookonoomika: Asjalik
    13:02 08-01-2014
    rauno90 profiilipilt
    rauno90: aitäh!
    12:09 02-12-2012


    Sarnased materjalid

    76
    docx
    Ärilogistika- eksamimaterjal
    44
    docx
    Ärilogistika kordamisküsimuste vastused
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    7
    docx
    Ärilogistika eksami kordamisküsimused
    11
    doc
    Logistika 1 KT küsimuste vastused
    74
    docx
    Ärilogistika konspekt
    41
    docx
    Kordamisteemad ärilogistika eksamiks
    56
    doc
    Logistika konspekt



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun