Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"mõjutamine" - 1006 õppematerjali

mõjutamine - tingimuste muutmisega saab tasakaalu nihutada päri- või vastassuunas: • Lahteaine kontsentratsiooni suurendamisel nihkub tasakaal saaduste tekke suunas, vahendamisel lahteainete tekke suunas.
thumbnail
12
pptx

Visuaalne mõjutamine

Visuaalne mõjutamine Kärbseperspektiiv ja konnaperspektiiv • Kärbseperspektiivi kasutatakse kui tehakse luua muljet alistatusest, nõrkusest, jõuetusest.  • Konnaperspektiivi puhul filmitakse isikut või olukorda alt üles.  Mis mõjutab pildikeelel • Pildikeelest on mõjutatud trükimeedia, kus lisaks sõnadele loovad tähendust ka fotod või joonistused ning neid kaht poolt ühendav kujunduslik võttestik.  Kujunduse peamised ülesanded Kujunduse peamised ülesanded on  Köita lugejate tähelepanu, et võimalikult paljudest saaksid väljaande püsilugejad  Muuta lugemine ja pildimaterjali vaatamine võimalikult mugavaks ja mõjusaks  Teha ajaleht teiste trükiväljaannete seas visuaalselt äratuntavaks ja omanäoliseks  Mis on oluline  • teksti ja pilte korrastamine  • Kus tekst paikneb  • Pildimaterjal

Füüsika → Aineehitus
5 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Suhtlemine: Info vahetuse kaudu mõjutamine

SUHTLEMINE Info vahetuse kaudu mõjutamine Jaguneb: Kaudne ­ mõjutamine toimub kas ühepoolselt või pika aja tagant (nt meedia, raamatud, film, teater, kirjad, e-post) Otsene ­ mõjutamine on vastastikune ja kohene (vahendite abil telefon, sms, msn) Suhtlemine näitab meie suhtumist iseendasse, teistesse ja ümbritsevasse Pole võimalik mitte suhelda, kõik meie ümber on suhtlemine. ( G. Aarma) KEHAKEEL Kehakeelel on oma sõnad silmside, kehahoiak, käeliigutused, näoilme, hääle valitsemine, distantsitsoonid. Olulisim on silmside, sest lapsest peale teame, et inimene, kes otsa ei vaata, valetab. Samuti on ebamugav raakida inimesega, kes meile üldse otsa ei vaata

Psühholoogia → Suhtlemine
21 allalaadimist
thumbnail
6
docx

MEEDIA JA MÕJUTAMINE

KORDAMISKÜSIMUSED MEEDIA JA MÕJUTAMINE 1. Meedia mõiste info vahendaja/edastaja. Teabelevivahendid: trükiväljaanded, raadio, internet, TV 2. Meedia ülesanded ja roll ühiskonnas: · info edastamine · järelvalve · ühiskonna osade seostamine · sotsiaalse ja kultuuripärandi ülekanne · sotsiaalsete normide ülalhoidmine · avalikkuse loomine · kriitika ja kontroll · lõiming · kultuur ja haridus · meelelahutus 3. Kes on meedia taga? Omanike mõju, ajakirjanike mõju, allikate mõju ja reklaamiandjate mõju 4. Kvaliteetajakirjanduse roll: · vahendab tõepärast infot, ei spekuleeri · esitab kontrollitud fakte · annab konfliktse olukorra puhul sõna mõlemale osapoolele · austab kirjakeele vormi 5. Tabloid ehk kollane ajakirjandus Ajakirjand...

Meedia → Meedia
105 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meedia ja mõjutamine

olnud, keerulised sündmused. Uudislugu: sündmuse värskus, sündmuse mõju lugejatele, sündmuse geograafiline lähedus. Uudise pealkiri: uudis algab pealkirjast. Head pealkirjad on lühikesed ja löövad. Pealkirjas ei kasutata üldsusele tundmatuid isikunimesid ega lühendeid. Arvamusloode funktsioonid: selgitada sündmusega kaasnevaid muutusi ja edaspidist mõju, veenda lugejat, andes juhtnööre, kritiseerida. Uudise komponendid: juhtlõik, teema arendus ja lisamaterjalid. Mõjutamine: suures osas hinnangu andmise kaudu, reklaamisõnumi edastamine, manipuleerimine. Keeleline mõjutamine: tõene ja veenev teabeedastus, tahtmatu või tahtlik. Kui kõneleja või kirjutaja surub teisele peale endale kasulikku arvamust hämamise, tõe moonutamise või pettusega, siis on tegemist demagoogiaga. Demagoogiavõtted: enesekindlalt esitatud põhjendamata väide, eelarvamuste kasutamine, sildistamine,

Eesti keel → Eesti keel
48 allalaadimist
thumbnail
4
doc

MEEDIA JA MÕJUTAMINE

KORDAMISKÜSIMUSED MEEDIA JA MÕJUTAMINE 1. Meedia mõiste (ÕPIK, TERA) keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon 2. Meedia ülesanded ja roll ühiskonnas (TERA) Meedia ülesanded: · Info edastamine · Järelvalve- kes, mida, kus teeb · Ühiskonna osade seostamine · Sotsiaalsete normide ülalhoidmine · Avalikkuse loomine poliitilised otsused, kujundab avalikku arvamust, vahendab seda · Kriitika ja kontroll · Meelelahutus 3. Kes on meedia taga? (ÕPIK) 4. Kvaliteetajakirjanduse roll(TERA) Vahendab tõepärast infot, ei spekuleri; esitab kontrollitud fakte; annab konfliktse olukorra puhul sõna mõlemale osapoolele; austab kirjakeele normi 5. Tabloid ehk kollane ajakirjandus(TERA) Ajakirjandus mis vassib ja valetab; ajab taga kõmu ja sensatsiooni; kodu, pere, eraelu, sport, meelelahutus 6. AJAKIRJANIKE ROLL (TERA) 7. Sõnavaba...

Eesti keel → Eesti keel
65 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Mõjutamine, Psühholoogia referaat.

arvestades, ei paku tänapäeva pidevad muutused ja üha kiirenev elutempo meile sageli sobivaid tingimusi selliseks hoolikaks analüüsiks ning kõigi heade ja halbade külgede kaalumiseks. Järjest enam oleme sunnitud abi otsima teistsugustest meetodist- otseteest, millega otsus vastu tulla (või nõustuda või uskuda) tehakse ainult ühe, tavaliselt usaldusväärseks osutunud stiimuli põhjal. (Cialdini 2005:291). KOKKUVÕTE Inimeste mõjutamine ei ole kunst ega maagia, see on teadus. On kindlaks tehtud viisid, kuidas saavutada märkimisväärset edu. Enamik inimesi ei oska seda seletada, miks nad tegid just sellise valiku ja langesid mõjustamise ohvriks. Referaadist saab lugeda kuute peamist mõjustamistüüpi: vastastikune toime, ehk me tunneme kohustust vastata meile tehtud teenetele samaga. Pühenduvus/järjekindlus, sotsiaalne heakskiit- jälgime teiste käitumist ja käitume sellele vastavalt, meeldivus, autoriteet- laseme

Psühholoogia → Mõjutamise psühholoogia
61 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Arutlev demokraatia

Arutlev demokraatia 1. Mida peetakse avalikuks sfääriks?- Mõtteline ruum, mis eksisteerib ühiskonnast väljaspool privaatsfääri (eraelu) väljaspool suletud instituitsioone ja organisatsioone. 2. Mis on arutlev demokraatia?- demokraatia vorm, kus otsused tehakse konsensuse (kokkuleppe) alusel. 3. Mis on meedia rollid? –Meedia ühiskondlik roll on avaliku safari tootmine. 4. Mis tagab meedia kvaliteedi? Meedia kvaliteedi tagab professionaalne ajakirjandus. 5. Kuidas kommertsialiseerumine ja globaliseerumine võivad avalikule sfäärile kahjulikud olla? Meediasüsteem ei suuda avalikus safääris kõikide huvigruppide huve piisavalt ja adekvaatselt kajastada, kaitsta unikaalseid rahvuskultuure ja keeli. 6. Mis on avalik-õigusliku meedia roll? Kvaliteetmeedia ja tabloidide ehk kollase kommertsmeedia vahelise tasakaalu hoidmine. 7. Mis on tabloid? Väiksem ja käepärasemas formaadis ajaleht, mida on kerge l...

Eesti keel → Meedia ja mõjutamine
18 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Lapse arengu tundmaõppimine ja mõjutamine

Kordamisküsimused kursusest Lapse arengu tundmaõppimine ja mõjutamine 1. Arengu olemus, sh mõisted protsess, kvantitatiivne ja kvalitatiivne muutus Areng on kvalitatiivsete muutuste protsess ­ st. pidev uuenemine, teisekssaamine. See on sisuline muutus. Areng on isereguleeruv protsess, mis toimimiseks eeldab arengukeskkonda, tagasisidet, pärilikkust. Arenema peavad kõik ­ laps, õpetaja ja lapsevanemad. Laps areneb ise! Protsess ­ asjad toimuvad mingis järjekorras - ajarida. Kvantitatiivne muutus pole areng vaid kasvamine (nt

Pedagoogika → Lapse areng
219 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Meedia ja Mõjutamine - töökava

kumine, infoallika kaitse, pressisõber ja -vaenlane) III. MÕJUTAMINE 2 hinnang, peit- Õ lk 44–47, vestlussaade Suuline suhtlus Õpilane 8. Keeleline mõjutamine väide  teksti mõjutusvahendite analüüs  teab, kuidas vormistiku, sõnavara,  arutelu: millest sõltub teksti vastuvõtt modaalsuse ja lauseehitusega teksti LÕIMING Tekstiloome vastuvõtjat mõjutatakse

Meedia → Meedia
13 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Nõudluse mõjutamine- mis see on ?

Nõudluse mõjutamine- mis see on ? Nõudlus on seos hüvise hinna ja selle koguse vahel, mida tarbijad antud ajaperioodil soovivad ja suudavad osta (ceteris paribus). Vastavalt nõudlusseadusele on hüvise hind ja nõutav kogus antud ajaperioodil pöördvõrdeliselt seotud (ceteris paribus). Nõutav kogus on see hüvise hulk, mida tarbijad konkreetse hinna korral soovivad ja suudavad osta. Nõudlust võib väljendada nõudlustabeli või nõudluskõvera abil (joonis 3). Nõudluskõveral on negatiivne tõus. Selle kaks peamist põhjust on asendus- ja sissetulekuefekt. Saab eristada individuaalset ja turunõudlust. Turunõudlus kujutab endast seost vastava hinna ja kõigi individuaalsete tarbijate poolt sel konkreetsel hinnatasemel nõutavate koguste summa vahel. Seega on turunõudluskõver individuaalsete nõudluskõverate horisontaalsumma. Nõudlust võivad mõjutada mitmed tegurid. Tähtsamad nõudluse mõjurid on: 1) tarbijate sissetulek; 2) teiste hüviste hinnad; 3) ta...

Majandus → Kaubandus ökonoomika
16 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Meedia mõju 2

Meedia mõju ERAELU PUUTUMATUS Õ. lk 33 Relika Roostalu äia argumendid:  „Ma pole andnud ühelegi meediaväljaandele autoriõigusi ega muid volitusi minu isiku või lähedaste isikuandmete ( nimi, aadress) avalikustamiseks. “  Meedia tähelepanu tagajärjel on häiritud tema kodurahu, näiteks on võõrad inimesed hakanud terroriseerima tema peret ning häiritud on tööl käimine.  „Olen teadlik, et ajakirjanikud on omavoliliselt suhelnud minu pereliikme, 85-aastase vanainimesega ja üritavad tema öeldut avalikustada. Keelan pere peana ja tõsiste tagajärgede ärahoidmiseks igasuguse andmete minu loata ja kooskõlastuseta edastamise nii trüki- kui ka internetimeedias. “ Ants N...

Meedia → Meedia
46 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Meedia ja mõjutamine reklaami analüüsid vigade parandusega

Liis-Maria Toomsalu XI klass reklamide analüüs 1. Esimesel reklaamil on kasutatud visaalset võtet reklaamimaks kingi. Ilmselgelt on sihtgrupiks naised, kuna naised kannavad kingi. Reklaam taotleb, et uue kinga kandjat saadab edu välja tegemisega. Kasuatatkse visuaalselt kahte erinevat kinga pilti kõrvuti; vana paar on vasakul ja uus king on paremal. Reklaamitakse uut sügis/talk kollektsiooni. Reklaam kujundab hoiakut justkui mehed vaataksid mis naistel jalas on ja see järel kas teevad neile välja, kui tegelikult üldjuhul mehed ei pane tähele selliseid asju. 2. Teine reklaam on nii visuaalne kui auditiivne ja ilmselgelt laste sihtgrupile. Tegu on joonistegelasega, naljakas hääl, sõbralik, armas; kõik mis lastele meeldib. Värv on silmapaistev. Kasutatud on draakonit mis lastele meelde jääb, poes ei pea laps rääkima millist kommi ta tahab vaid saab näpuga näidata äratuntava pakendi peale. Lõbus hoiak reklaamil. 3. Kolmas reklaam on so...

Meedia → Reklaam
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kuidas aeg, nii ka ajakirjandus

Ajakirjanduse all võime mõelda paljusid erinevaid meediume. Ajalehed, televisioon, raadio, internet ning loomulikult ajakirjad vahendavad kõik informatsiooni ja hoiavad meid kursis maailmas toimuvaga. Täielikus teadmatuses elamist ei kujutaks keegi ette. Kuid kas meile serveeritu on läbi aegade ka muutunud ning kas me teame kõike, mida tahaksime? Ajakirjandus on läbi teinud pika arengu. See algas teadetetahvlite ning kuningate kirjapandud seadustega, mis olid kohustuslikud täitmiseks kõigile. Kaua oli kogu kirjandus vaimulike pärusmaa; teemasid, mida me praegu ajakirjanduses kohtame, anti edasi pigem suuliselt. Trükikunsti levik soodustas ilmaliku kirjanduse arengut ning peagi võis näha esimesi ajalehti. Viimased sajandid on perioodikale olnud eriti soodsad. Kõikide eluvaldkondade jaoks võime leida oma väljaande, sageli on neid mitu. Nii on olemas ajakirjad loodusest, inimestest ja poliitikast - igaüks võib leida midagi ...

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Demagoogia

Demagoogia Demagoogia on kuulajaskonna sihipärane ja ebaaus mõjutamine emotsioonide ja vassimise kaudu. Ausas diskussioonis, väitluses või arutelus püütakse demagoogiat vältida ning tugineda üksnes faktidele ja loogikale, et leida parim lahendus. Demagoogia puhul kasutatkse ära kuulajate nõrkusi, et panna neid uskuma väiteid, mis on kõnelejale kasulikud. Demagoogia võtteid on kasulik tunda, et neid märgata ja mitte lasta end mõjutada. Põhilised demagoogiavõtted on järgmised. 1. Emotsionaalne mõjutamine 1. Hirmutamine 2

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Saksa keele sõnad

7. aneignen midagi omandama, ära õppima 8. angehen puutuma, korda minema 9. der Anhänger,- pooldaja, poolehoidja 10. ansetzen kindlaks määrama, paika panema 11. die Anwendung,-en kasutamine, rakendamine 12. ausgeprägt väljakujunenud 13. die Auskunft,-“e informatsioon, teave 14. begleiten saatma 15. beklagen haletsev 16. die Berieselung pidev mõjutamine 17. der Berufsverband,-“e erialaliidud 18. der Betreuer,- juhendaja 19. betreuen juhendama 20. die Betreuung,- järelevalve, hoolitsemine 21. der Bewerber,- taotleja, kohasoovija 22. bohren puurima, peale käima 23. die Datenbank,-en andmepank 24. das Debugger,- silur (selle abil parandatakse arvutiprogrammi või riistvara vigu) 25. der Dozent ,-en dotsent 26

Keeled → Saksa keel
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mõjustamise psühholoogia - Teooria ja praktika (Kokkuvõte)

Mõjustamise psühholoogia ­ Teooria ja praktika ­ Robert B. Cialdini Kokkuvõtte. ..sellepärast, et - Paludes teiselt inimeselt mingit teenet, saavutatakse suurem edu siis, kui pakutakse välja ka mingi põhjendus, kuid põhjendus, mis järgneb lause osale sest, et... ei pea olema üldse tõsine põhjus, vaid piisab lihtsalt kasvõi mingi tobeda ja lihtsa põhjuse ütlemisest.(Nt."Vabandage, mul on viis lehekülge, kas ma võin koopiamasinat kasutada, sest mul on vaja mõned koopiad teha.") ­ tähtis on vaid, et oleks käitumine põhjendatud, ükskõik mis põhjuseks võib olla välja mõeldud. Kallis=hea Inimuste arvamus, et kallis peab kohekindlasti hea kvaliteediga olema. Enamus inimesi, kes kahtlevad eseme kvaliteedis, lähtuvad selle eseme ostmisel printsiibist, et mida kallim, seda parem.Ja nii ostavadki inimesed tihti kallimaid tooteid ainult sellepärast, et nad ei suuda vahet teha esemete kvaliteedi osas ja kasutavad nii öelda otseteed ­ loo...

Psühholoogia → Psühholoogia
673 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Veenmine

oma ideedele. Kui sa neid oskusi täiustad, suurendad ka võimalust muuta oma suurepärased ideed väärtuslikuks tulemuseks. [H. Mills, Inimeste veenmine, Äripäev, 2010] Kuna veenmist võib nimetada üheks olulisimaks eduka suhtlemise aluseks, on tal inimestevahelisel suhtlemisel suur tähtsus. Filosoof Aristoteles rajaski juba rohkem kui 2300 aastat tagasi eduka suhtlemise põhialused. Tema jaoks oli veenmine kunst. 2. Mõjutamine 2.1 Manipuleerimine Manipuleeriv inimene ei anna teistele selgesõnaliselt ja otse teada, mida ta soovib ja ootab, vaid püüab oma eesmärke saavutada mingeid kaudseid teid kasutades (ohates, näomoonutusi tehes, hoiatades, hirmutades jne.). Kusjuures enamasti ei anna ta endale isegi täpselt aru, mida ja milleks ta teeb. Tihtipeale võib tajuda manipuleerimist sageli selle kaudu, et sõnad ja keha keel pole omavahel vastavuses

Psühholoogia → Psühhiaatria
71 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Inimese õpetuse mõisted

7. Painduvus- omadus, mis näitab, kui liikuvad on liigesed ning kui venivad on lihased. 8. Kalorsus- toidu energiavaru sisaldus 9. glükoos- viinamarjasuhkur 10. aneemia- kehvveresus, vere punaliblede vähesus 11. positiivne vaimne energia- vaimne heaolu 12. negatiivne vaimne energia- psüühikahäired, vaimsed probleemid 13. meditatsioon- süvakeskendumist taotlev vaimne tegevus 14. autosugesstioon- enesesisendus, iseenese mõjutamine mõttes või häälega lausutud sõnade abil 15. eksistentsiaalne- olemasolusse puutuv, selle seisukohast oluline IV osa mõisted 1. endogeensus- sisetekkelisus 2. empaatia- kaasaelamine, võime mõista teise inimese tõelisi tundeid 3. seksuaalne- sugueluline 4. erootika- seksuaalsed tundmused ja elamused ning see, mis neid põhjustab 5. moraal-kõlblus, juhindumine reeglitest, mis määravad inimese käitumise ja kohustused ühiskonnas 6

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
2 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mida saab teha rahvas

Mida saab teha rahvas, et mõjutada Riigikogu või vaitsuse tegevust? Me kõik ju teame, et meie riigi suureks valitsejaks oleme me ise. Rahvas. Meie eest aga mõtlevad seadusi Riigikogu ja valitsus, sest muidu kukuks riik kokku. Nad on selleks meile antud, et me oleksime kõigega rahul, meil oleks hea ja turvaline. Küll aga vahel nad ei mõtle ikka kõigi peale. Kuidas saame me teada anda, et meid on kahe silma vahele jäetud? Kuidas me saaksime Riigikogu või valitsust mõjutada nende otsustel? Esimene asi, mida inimesed tavaliselt teevad kui neile midagi ei kõlba, on see, et nad arutavad probleemidest ja üritavad neile lahendusi leida näiteks internetis. Hea koht selleks on näiteks foorum või jututuba. Mina liigitaks selle avaliku arvamuse avaldamiseks, kuigi osad meist ainult ,,vinguvad". Aga kes teab. Minuarust selline tegevus ei mõjuta kedagi, kui siis väga vähe. Aga sellest ei aita, et nende otsuseid muuta. ...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhi ja alluva rollid ja ülesanded

kriitilistes situatsioonides, jagaks vahendeid. Seega püstitavad peamised rolliootused juhile alluvad. Nad ootavad, et juht laseks neil tegutseda ja tagaks kindlustunde rasketes olukordades. Rollikujutlus peaks seonduma juhtimise ülesannetega. 1. Planeerimine. Juht peab oskama ette näha organisatsiooni tulevikku ja koostada tulevikuplaane. 2. Organiseerimine. Juht peab looma vastutuse ja tööjaotuse süsteemi, mis tagaks ülesande täitmise. 3. Mõjutamine. Juhi ülesandeks on alluvate juhtimine ja juhendamine. Selle ülesande täitmisel on olulised suhtlemisoskus, tasude ja karistuste kasutamine. 4. Kontrollimine. Kontrollimine ühendab tegevused, mille abil tagatakse planeeritud eesmärkide ja tegeliku tegevuse kooskola, vastavus plaanile. Juhi ülesanded on omavahel tihedalt seotud. Rollikäitumise seisukohalt peab juht teadma, et pole olemas juhtimisstiili, mis oleks sobiv kõigis olukordades. Edukuse tagab see, kui juht oskab

Ühiskond → Ühiskond
24 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Suhtlemispsühholoogia - Mina kui teiste mõjutaja

MINA KUI TEISTE MÕJUTAJA Mõjutamine on inimeste allutamine enda tahtele. Mõjutamine saab olla nii positiivne kui ka negatiivne. Positiivne mõjutamine väljendub selles, kui inimest on mõjutatud ning see on mõjutatavale kasulik. Negatiivse mõjutamise korral kogeb mõjutatav halba või teda kahjustavat tagajärge. Mõjutamiseks on mitmeid erinevaid meetmeid. Kõige tavalisem on nakatamise meetod. Rääkides kannad oma emotsioone üle teisele inimesele. Nakatamine ei pea olema tahtlik, see võib tekkida iseeneslikult. Enda kohta võin öelda, et põhikoolis ja gümnaasiumis suutsin ma inimesi oma paanika või ärevustundega nakatada

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
59 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti keel - demagoogiavõtted

Demagoogiavõtted Tunnete kaudu mõjutamine:  Apelleerimine kainele mõistusele ("Mis inimene on teinud halvasti, seda peetakse meeles ka veel siis, kui ta on juba surnud. Tema heateod maetakse harilikult ühes temaga. Nii olgu see Caesarigagi!")  Apelleerimine kollektiivile: ("Kaaskodanikud! Sõbrad! Roomlased!")("Te kõik nägite/.../")("Oo, kodanikud!")  Teise mälu ja mõtlemisvõime alavääristamine ("Õilis Brutus ütles teile, et Caesar oli täis valitsemishimu

Eesti keel → Eesti keele suuline ja...
10 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Inimene ja keskkond

....................................................................................................3 1. INIMESE MÕJU KESKKONNALE.....................................................................3 1.1 Linnastumine...................................................................................................3 1.2 Autostumine....................................................................................................3 1.3 Kliima mõjutamine.........................................................................................4 1.4 Veekriis ja veereostamine...............................................................................4 1.5 Energia probleemid.........................................................................................5 KOKKUVÕTE............................................................................................................................7 KASUTATUD KIRJANDUS....

Bioloogia → Bioloogia
85 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuidas meedia mõjutab minu elu?

Kuidas meedia mõjutab minu elu? Meedia osatähtsus meie elus kasvab iga päevaga. Tänapäeval puutun sellega kokku igal pool. Näen seda televiisoris, ajakirjanduses, tänavatel, internetis. Meedia on suur mõjutaja olnud minu elus. Meedia on huvitav ja kaasakutsuv. See avardab minu silmaringi. Tänu sellele saan teada mis toimub minu ümber maailmas, mis on hetkel moes ja mis pole, mis uued ja huvitavad asjad on poelettidele jõudnud. Meedia mõjutab mind kindlasti, kasvõi näiteks kui ma näen, et reklaamitakse miskit uut, siis tekib mul huvi selle vastu ja tahan samuti seda endale. Meedia aitab ka mul inimestega suhelda. Ma suudan end paremini väljendada ja leida teemasid, millest rääkida. Mul on võimalus avaldada tervele maailmale enda arvamust ja saada sealt tagasisidet. Näiteks oma blogi pidamine, ma saan seal arvamust avaldada ja kutsuda ka teisi endaga kaasa rääkima. Samuti saan anda oma blogiga inspiratsiooni teistele inimestele. Meedia...

Meedia → Meedia
118 allalaadimist
thumbnail
2
doc

VIRTUAALMAAILMAD JA SUHTLEMISE SAJAND

inimeste e-mailidele saadetakse üsnagi tüütuteks muutuma. Kahjuks ei saa aga öelda, et virtuaalmaailmad meie eludesse ainult headust ning mugavust tooks. Edulugude kõrval eksisteerib ka süngem poolus, mis räägib mängude ja jututubade tõttu lõhutud perekondadest, abielupattudest või sootuks millestki hullemast. Toimuvad nii-öelda identiteedivargused, väga ehmatav on ka läbi virtuaalmaailma ahistamine ning inimeste mõjutamine ning suunamine millelegi ebanormaalsele ­ näiteks on väga suureks probleemiks see, et noored unustavad reaalmaailma, süvenevad arvutimängudesse ning arvavad, et ongi normaalne astuda kodust välja relvad koolikotis ­ ma leian, et arvutimängudest saavadki alguse koolitulistamised. Samas tuleb aga tunnistada, et väga paljud inimesed saavad tänu virtuaalmaailmatele ka oma probleemidest üle, sest seal leidub inimesi, kes on valmis toetama ning aitama.

Kirjandus → Kirjandus
261 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Suhtlemispsühholoogia

Käitumisviiside kinnistumine läbi biheivioristliku seletuse Biheivioristliku käitumise, sh suhtlemisstiili püsimine selgitatav läbi tagajärgede. Tasud kinnitatud käitumise esinemise tõenäosust tulevikus (õnnestunud kehtestamine peale suhtlemisalast koolitust motiveerib kordma), karistused (häbi tundmine ebaõnnestunud kehtestamise katse järel vähendab motivatsiooni). Suhtlemise komponendid: tajumine, kommunikatsioon, mõjutamine Tajumine ja suhtlemine Tajumine on tunnetusprotsess, mille käigus kujuneb nähtustest terviklik tajupilt tänu stiimulite üksikomaduste integreerimisele psüühiliste operatsioonide abil. Tajumine hõlmab nii väliskeskkonnast saadavate signaalide (nt. sensuaalne parfüüm, närvilised liigutused) vastuvõtmist eri meelte (nägemine, kuulmine, haistmine, jt.) vahendusel, kui ka nende mõtestamist. Stiimulite tõlgendamine on edasiste käitumuslike, emotsionaalsete ja

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
315 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Hüpnoos ja sugestioon

Võidakse ellu kutsuda kehalisi ja vaimseid nähtusiinimese käsk, nõue Hingeline seos hüpnotiseeritu ja hüpnotiseerija vahelraport Kui raport lakkab olemast, siis siirdub ka hüpnoos tavaliseks uneseisundiks Hämarusseisund ärkveloleku teadvuse tumenemine Hüpnotiseeritu suuremal/väiksemal määral välismaailmast lahutatud ja vallutatud meelepetteist Teadvuse maht kahaneb Kõik ilmingud kasvavad välja rapordist Ilmingud sugestiooni kaudu ellu kutsutud 2) Liigutuste mõjutamine hüpnoosis Lihaste liikumine, liikumisvõime Kehaliige vastavas asendis käsu lõpuni ,,kange nagu palk" Pealesunnitud kehaasendit võimatu ise muuta Sugereeritud asendid püsivad kauem, kui inimene reaalselt võimelinepuudub väsimustunne Tegelikult psüühiliselt tingitud jõudlusetõus Hüpnootilised automatismid Posthüpnootiline toime Hüsteerilised nähtused 3) Aistingute mõjutamine Väljalülitamine Aistingute tõstmine, intensiivistamine, peenendamine

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
18 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Sotsiaalpsühholoogia. Inimestevaheline suhtlemine

Sotsiaalpsühholoogia Inimestevaheline suhtlemine Tartu 2009 Sisukord Sissejuhatus 3 1. Suhtlemine, kehakeel 4 2. Suhtlemistõkked 5 3. Mõjutamine ehk interaktsioon 6 3.1. Mõjutamismehhanismid 6 4. Kuulamine 8 Kokkuvõte 10 Kasutatud allikad 11 2 Sissejuhatus Suhtlemisoskus kuulub sotsiaalsete oskuste alla ja nagu iga oskus nõuab ka suhtlemisoskus õppimist. Suhtlemisoskuse õppimine algab sünniga ja lõppeb surmaga.

Psühholoogia → Psühholoogia
252 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Majandus ja psühholoogia

JUHTIMISE FUNKTSIOONID Fayol (1916) otsustamine indiviidi PLANEERIMINE ja grupi tasandil Motiveerimine on inimese tegevusele HERBERT SIMON NOBEL 1978 ajendavate jõudude teadvustamine ning Tegevuse juhendamine soovitavas suunas ORGANISEERIMINE individuaalsus nende vahendusel inimese mõjutamine. sotsiaalne taju eestvedamine motiveerimine Eestvedamine hõlmab endas tegevusi, MÕJUTAMINE grupiomadused mille käigus grupi liikmetes kujundatakse suhtlemine

Psühholoogia → Psühholoogia
86 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Demagoogiavõtted

ARGUMENTUM AD HOMINEM INIMESEST LÄHTUV ARGUMENT  Enesekiitus “Kui oleksin peaminister, siis sellist olukorda ei oleks.” (E. Savisaar)  Vastase ründamine "Ta [Savisaar] ei pea lugu parlamendidemokraatiast ja kasutab nõukogulikke meetodeid meediaga suhtlemisel.“ (Marju Lauristin)  Siltide külgekleepimine “Eestit juhivad kommarid [viidates Ansipile]!” (Andres Langemets) ARGUMENTUM AD POPULUM ENAMUSELE APELLEERIMINE  Mõjutamine grupi kaudu „Sa kas oled meiega või oled terroristidega.” (George W. Bush)  Eelarvamused ja stereotüübid Muslim = terrorist rõhutamine  Mõjutamine arvamusliidri kaudu “Jää iseendaks ja austa teiste õigust olla vaba!” (José Mujica, Uruguay president) EMOTSIONAALNE MÕJUTAMINE  Hirmutamine, kiitmine, meelitamine “Kui sa sõna ei kuula, siis päkapikud ei tule!” (keskmine Eesti lapsevanem) “…, tule tahvli juurde, ma annan šokolaadi ka

Eesti keel → Meedia ja mõjutamine
7 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Keskkonnakaitse ja säästev areng eksamiks

Säästev ( jätkusuutlik) areng on areng mis vastab tänapäevastele vajadustele ohustamata tuleviku põlvkondade võimalusi vastavalt nende vajadustele. Säästva arengu kontseptsioon : · Tähistab säästlikkust kolmel alal- keskkonna, majanduse ja kogukond · Kui areng on säästev, siis innustab see kogukonna inimesi, säilitab ja tugevdab majandust ning suhtub loodusesse austusega. Säästva arengu printsiibid: · majanduse arengu mõjutamine keskkonda säästvas suunas. Eesmärgiks on praeguse põlvkonna vajaduste rahuldamine tulevaste põlvkondade huve kahjustamata. · keskkonnakahjustuste ennetamine ja vältimine. Peatähelepanu tuleb pöörata kahjustuste tekkimise põhjustele, sest tagajärgede likvideerimine on tunduvalt kallim ja mõnikord isegi võimatu. · ettevaatlikkus otsuste tegemisel. Printsiip on kasutatav eelkõige majandustegevuses:

Loodus → Keskkonnakaitse ja säästev...
824 allalaadimist
thumbnail
24
ppt

Suhtlemine

distants Näoväljendused Silmside Näitab suhtlemisvalmidust Toetab suhtlemisrütmi kujunemist Annab tagasisidet Näitab, kuidas inimene ennast olukorras tunneb Vokaalsed vihjed Sõnaline suhtlemise puhul soovitatakse mitte unustada, et Tähendused on inimestes, mitte sõnades Sõnaline suhtlemine ei ole täisulik Sõnaline suhtlemine on pöördamatu protsess Võim ja mõjutamine Suhtlemise definitsiooni kohaselt on mõjutamine üks suhtluse põhieesmärkidest. Mõjutamine on püüe muuta teise inimese uskumusi, mõtteid, käitumist.  John French ja Bertram Raven on välja toonud viis võimalust (kuues lisati sellele loetelule hiljem) mõjutada: tasudest tuleneva võimu abil karistusest tuleneva võimu abil seadusliku võimu abil isiksusest tuleneva võimu abil oskustest tuleneva võimu abil

Psühholoogia → Psühholoogia
101 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Demagoogia võtete põhjal dialoog

rahul. Nagu kõigi meie teenustega. Kõik kliendid kiidavad meie teenust ning loodetavasti saate seda tundma õppida ka teie , kui meie uus klient!" Jan : ,, Andke lepingud. Ma kirjutan alla. ,, Müüja : ,, Siin need on. Soovi korral anname kaasa ka oma firma pastaka ning siit saate võtta visiitkaardi, et meie teenust veelgi kasutada ning probleemide korral, mida ei ole tulnud ja ei tule ka, võite samuti siit abi paluda." Jan : ,, Aitäh." Demagoogia võtted : · Emotsioonide mõjutamine ( et mujalt ei saa nii head teenust, muresi pole jne ) · Valetamine, tegelikkuse moonutamine ( kunagi ei saa kindel olla, et nt kõikjal levi on ) · Argumentum ad populum ( mõjutamine, et kõik meie kliendid on rahul jne ) · Argumentum ad hominem ( et see firma on just kõige parem, kiidavad ennast ) · Subjekti vahetamine ( räägid kõigest muust, et saab hästi palju asju kaasa jne ) · Keeleline mõjutamine ( kordas hästi palju kui hea on nende firma )

Keeled → Tekstiõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ühiskonnaõpetuse 1. KT - kodakondsus Eestis

Õigus kuuluda erakonda Õigus hääletada ja kandideerida riigikogu valimistel Õigus osaleda rahvahääletusel Õigus otsida Eesti Vabariigi diplomaatilistest esindustest kaitset välismaal olles Reklaamiliigid: Valimisreklaam: tutvustab erakonda, inimesi, ideid, valimislubadusi; inimeste mõjutamiseks Sotsiaalreklaam: inimeste teavitamine; väärtuste ja hoiakute kujundamine; tervisekäitumise mõjutamine Kommertsreklaam: toote või teenuse müük; tarbiakõitumise mõjutamine

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
4 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Turunduskommunikatsioon

Reklaam kindla isiku, firma või organisatsiooni tellitud ideede, kaupade ja teenuste tutvustamine ning esiletõstmine Valimisreklaam Tutvustada: -kandidaate/erakondi -ideid -valimislubadusi Mõjutada valijat Näide: http://www.youtube.com/watch?v=XsN7hf8pHJU http://www.youtube.com/watch?v=W4pnjZ4R0ZU http://www.youtube.com/watch?v=OuQtnkxloHA 20.10.2013 KOV valimised Sotsiaalreklaam Inimeste teavitamine Väärtuste ja hoiakute kujundamine Tervisekäitumise mõjutamine Näide: http://www.youtube.com/watch?v=9-hsfJ9sQ2A http://www.youtube.com/watch?v=4Ocq1Abfs_Q Kommertsreklaam Toote või teenuse müük Tarbimiskäitumise mõjutamine Näited: http://www.youtube.com/watch?v=SyRvzeNuqa4 http://www.youtube.com/watch?v=lqT_dPApj9U Tootepaigutus toote filmi, telesarja, raamatusse, videomängu jne süžeesse sisse kirjutamine Varjatud reklaam Näide: http://www.youtube.com/watch?v=AfAzUAxWELU Autoriõigus

Meedia → Sissejuhatus kommunikatsiooni...
8 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Välisõhu kaitse seadus

isõhu kaitse dus Koostajad: Jana Raudsepp, Keidi Kolts, Birgit Vana, Helen Meier Seaduse eesmärk ja reguleerimisala Käesoleva seaduse põhieesmärk on välisõhu kvaliteedi säilitamine piirkondades, kus see on hea, ja välisõhu kvaliteedi parandamine piirkondades, kus see ei vasta käesolevas seaduses sätestatud nõuetele Seadus reguleerib tegevust, millega kaasneb välisõhu keemiline või füüsikaline mõjutamine, osoonikihi kahjustamine või Karistused Välisõhu kaitse nõuete rikkumise eest ­ rahatrahv kuni 100 trahviühikut, juriidilise isiku puhul kuni 2000 eurot Kasvuhoonegaaside heitkoguse ühikutega kauplemise nõuete rikkumise eest ­ rahatrahv kuni 300 trahviühikut, juriidilise isiku puhul kuni 3200 eurot Välisõhk on troposfääri hooneväline õhk, välja arvatud õhk töökeskkonnas Välisõhu kvaliteedi halvenemine

Ökoloogia → Keskkonnakaitse ja säästev...
4 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Laser ehk valguskvantgeneraator

laseri kiire lahknemisnurk, kiirgusvõimsus või välke kestus, energia ja ilmumissagedus, kasutegur mõõtmed Eri spektrialal kiirgust genereerivaid lasereid nimetatakse ka genereeriva kiirguse järgi: Iraser on infrapunalaser, evaser on ultraviolettlaser, raser või xaser on räntgenikiirguse gasser gammakiirguse laser Aktiivlaine oleku järgi eristatakse gaas-, vedel- ja tahkislasereid. Laserikiirguse rakendused saab jaotada kahte põhirühma: Objektide mõjutamine laserkiirgusega: Teabe hankimine ja töötlemine, teabe salvestamine, väljastamine, edastamine ja levitamine. Teabe hankimine ja töötlemine: Nende hulka kuuluvad laserite rakendused metroloogias ning kontrolli- ja tüürimisseadmeis, pindade fikseerimisel, teadus- ja tarbeuuringutes, keemias, bioloogias, meditsiinis, keskkonnkaitses. Valve- ja hoiatusseadmed, kassaseadmed. Objektide mõjutamine

Füüsika → Füüsika
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Suhtlemispsühholoogia

Suhtlemispsühholoogia Kordamisküsimused 1. Suhtlemises toimuvad põhiprotsessid · Teabevahetus ehk kommunikatsioon · Koostöö ja mõjutamine ehk interaktsioon · Vastastikune tajumine ehk pertseptsioon 2. Suhtlemisvajadused · Inklusioon ehk püüd seltsi järele · Vastastikuste sidemete loomine · Ärevuse kõrvaldamine · Kontrollitarve · Eneseaustus 3. Suhtlemise tähtsus isiksuse kujunemisel Suhtlemise käigus toimub inimeste vahel vastastikune tajumine ja mõjutamine ning sotsiaalsete suhete aktualiseerimine

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
287 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Eestvedamine

Protsess Isiksuseomadus Juht Mõjutamine Northouse 2009 Eestvedamine on protsess, mis X X X toimub grupis, see sisaldab endas mõjutamist ja ühiseid eesmärke Popper,Alimo- Eestvedamine on vastastikune X X X X X Metcalfe,Alban- mõjutamis protsess juhtide ja nende Metcalfe 2004 järgijate vahel, selleks et saavutada organisatsiooni eesmärgid.

Majandus → Juhtimis alused ja...
15 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kõigel siin ilmas on hind?

Kõigel siin ilmas on hind? Hind on millegi väärtus, mille eest me tasume. Me ei pruugi seda teha ainult rahaga, vaid ka aja ja vaevaga. Me ei sarnane üksteisega, seega on meie mõjutamine erinev. Kes läheb kergelt õnge, kes mitte. Aga kas kõigel siin ilmas on hinnasilt küljes ja kui kalliks võib see osutuda? Väga paljud käivad tööl, seega teavad, mis see on. Kõike, mida sa teed, tuleb teha õigesti. Selle eest ju palka saadaksegi. Kuid on ka neid inimesi, kes eelistavad eelkõige raha. Nad ei ole huvitatud, kuidas rahakott täitub, peaasi et täitub. Kõige levinum viis on korruptsioon, kus altkäemaksu pärast saavad teised kannatada. Aga kui see nii levinud on, siis järelikult töötajad eelistavad hästi teenida kui õiglust järgida. Oleme teadlikud sellest, mis toimub enne valimisi. Kõikvõimalikud kandidaadid üritavad end võimalikult hästi reklaamida. Selle kõrvalt lubatakse inimestele maad ja ilma ko...

Eesti keel → Eesti keel
82 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kontrolltöö nr 2-küsimused Kursus 2 Ühiskond

1) Riigi majandustegevusse sekkumise põhjused ja vahendid. Tulude ümberjagamine (3.10) Kui turg ei toimi, raisatakse ressursse ja konkurents ei ole piisav siis on riigil põhjust sekkuda ja majandust reguleerida läbi seadusandluse ja hüvede ümber jagamisega. 2) Riigi majanduspoliitika eesmärgid. Eelarvepoliitika ja rahapoliitika: eesmärgid ja elluviijad (3.10) Eelarve poliitika: Ellu viib poliitika ja eesmärk on majanduse mõjutamine maksudega, tulu teenimise ja ka kulude kaudu. Rahapoliitika: Ellu viib Keskpank, kes jälgib valuuta stabiilsust ja tarbijahinde inflatsiooni. Eesmärk on majanduse mõjutamine nõudluse ja pakkumise läbi. 3) Maksud kui riigieelarve tuluallikas. Maksukoormus ja selle seos elanike heaoluga (3.11) Maksukoormus: On riigi põhiline tuluallikas, seos elanike heaoluga, kui kodanikud maksavad makse

Ühiskond → 12. klassi ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Lipiididide metabolism

Sünteesi aktiveerib tsitraat ja pärsib atsetüül-CoA ning soodustab kõrge INS/glükagooni tase, sest INS on antilipolüütilise toimega. Üldised regulatsioonifaktorid: ATP, vitamiinide tase, nälgimine (stimuleerib rasvhapete oksüdatsiooni ensüümide stressi) Rasvhapete oksüdatsiooni regulatsioon: 1) Lipolüüsi kontroll hormoonide poolt (TG lipaasi aktiveerimine): adrenaliin, glükagoon, kortikotropiin, somatotropiin kiirenevad, insuliin pärsib 2) Karnitiini töö mõjutamine (CTP I inhibeerimine malonüül-CoA toimel toitumisjärgselt) 3) B-OX töö mõjutamine (beeta-hüdroksüatsüül-CoA-dehüdrogenaasi aktiveerimine NAD/NADH taseme tõusul, B-OX pärssimine kõrge NADH ja FADH korral, tiolaasi inhibeerimine kõrgenenud atsetüül-CoA korral) Rasvhapete sünteesi regulatsioon: 1) Lipogeneesi kontroll hormoonide ja metaboliitide poolt (atsetüül-CoA karboksülaasi

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kõlvatu konkurents

toota vaid üks ettevõte. Näiteks Eesti Energia. Monopol on küllalt ebaefektiivne konkurentsivorm, kuna ta toodab vähem kui oleks optimaalne ja küsib liiga kõrget hinda. 3. Monopolistlik konkurents: a) ettevõtjaid palju, b) kaup eristatav, c) uusi tulijaid ei takistata, d) mõningane võime hindu mõjutada. Hinna mõjutamine käib tavaliselt kauba erilisuse reklaamimisega. Monopolistlik konkurents on turumajanduse kõige tavalisem konkurentsivorm. 4. Oligopol: a) ettevõtjaid vähe, b) kaup on väheste eristustega, c) uutele tulijatele tehakse takistusi, d) võimalus hinda mõjutada. Tüüpilised oligopolid on kujunenud lennuki- ja autotööstuses. Oligoopsel turul paistab kohe

Majandus → Majandus
58 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Õigusriik, valimised, võimude lahusus

See omakorda riivab ühiskondlikku õigustunnet Kollektiivne otsustamine ­ Hääletamine Kodanikud saavad sõna sekka öelda 2 peamisel moel : 1) valimised 2) rahvahääletus (referendum) Demokraatiliste valimiste peamised tunnused: 1) Vaba konkurents ­ valijal õigusi ka mitte hääletada, kanditaatidel võrdsed võimalused 2) Üldisus ­ hääletusõigus on suurel osal ühiskonna liikmetest 3) Ühetaolisil ­ kõigil häältel on võrdne kaal. Hääletaja mõjutamine on keelatud 4) Otsesus ­ Valimistulemustel on võimalikult suur kaal Puudel ­ Väike erakond kes tegutseb mõne suurema/võimsama erakonna huvides. Valijate tüübid 1) Parteiaktiivsed 5.7-5.8% valijatest. Kindla partei veendunud toetajad. 2) Rutiinsed valijad ­ teevad valiku vanast harjumusest või traditsioonide põhjal. 3) Jooksikud ­ hääletavad selle poolt kes neile kõige paremaid mugavusi pakub.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
165 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

KURESAARE AMETIKOOLI ÕPILASTE SISEKORRAEESKIRI

avalikus kohas, suitsetamine tänaval ja mujal avalikus kohas, lärmamine, ropendamine, sõimlemine jne). ÕPILASTE TUNNUSTAMINE, MÕJUTAMINE §3. Tunnustamine kiitmine (suuline või kirjalik) tänamine (suuline või kirjalik) tänukiri tänupäevale kutsumine mälestusese preemiaekskursioon kiituskiri kooli lõpetamisel (väga hea õppimise eest, heade tulemuste eest erialaõppes) §3. Mõjutamine suuline märkus märkus e-päevikus vestlemine/nõustamine lapsevanemate informeerimine (alla 18-aastaste õpilaste puhul) märgukirjad lapsevanemale (alla 18-aastaste õpilaste puhul) direktori käskkiri (noomitus koos tingimisi kooli jätmisega, eelnevalt tehtud vähemalt 2 märgukirja) koolist väljaarvamine (direktori käskkiri) §4. Nõustamine Õppevõlgnevuste tekkimisel vesteldakse õpilasega ja sõlmitakse individuaalsed kokkulepped.

Muu → Eeskiri
2 allalaadimist
thumbnail
1
pptx

Enesetõhususe mõstekaart-1

Enesetõhususe Affektiivne pr-s enesehinang tõstamine vähendab Elustehtavate negatiivseid valikute emotsioone ja stresse Valikuline pr-s mõjutamine Enesetõhusus määrabki ära selle, kuidas inimene mõtleb, tunneb, ennast motiveerib ja käitub.

Meditsiin → Õenduse alused
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Elektromagnet võnkumine,võnkering

võnkumine mis toimub välisjõudude mõjul Isevõnkumine-on see kus enregiaallikat sisldab süsteem endasElektomagnetväli- om muutuva magnetjaelektrivälja koos eksisteerimineElektromagnetlaine on ristlaineElektromagnetlaine(ristlaine) on elektromagnetvälja levimine ruumisLainepikkus on kaugus 2lähima samas taktis võnkuva punkti vahelAvatud võnkering ehk Hertzi vibraator on seada mille abil saadakse elktromagnet lainedModleerimine-kõrgsagedus võnkumise mõjutamine madal sagedus võnkumise abilElektromagnetlainete omaduse:peegelduvad metallpindadelt,difrageeruvad,interfereeruvad

Füüsika → Füüsika
32 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Juhtimise alused esimene osa

Anne Aidla Hoiakud mõjutavad: tööl pingutamist, tööl valitsevat õhkkonda, grupitöö edukust ja organisatsiooni tulemuslikust. Samuti ka organisatsioonile pühendumist, soovi töölt lahkuda, tööga rahulolu, tööle pühendumist ja motivatsiooni. Hoiakud koosnevad kolmest komponendist: Emotsionaalne, käitumuslik ja kognitiivne. Kognitiivne dissonants ­ on juhul kui hoiaku komponendid on omavahel vastuolus. Hoiakud Väärtused Hoiak on suhteliselt püsiv hinnanguline suhtumine Väärtused on abstraktsed ideaalid, kuidas peab/ei pea mingisse nähtusse, inimesesse, objekti käituma Suunatud kindlale objektile või situatsioonile Seotud paljude objektide või situatsioonidega üheaegselt Hulk on mõõdetav sadades Hulk on mõõdetav kümnetes Hinnanguline, peegeldab meeldib/ei meeldi sisu O...

Majandus → Juhtimine
89 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Tekstiliigid

Tekstid Tekstid on kindlas olukorras kindlal eesmärgil kasutatud keel. Tekste esineb vestluses, raamatutes, ajakirjades. Suhtlemisvõimalused: -kõne -zestid -tekstid -meedia -miimika -sümbolid -joonised Et suhtlus toimuks ladusalt peab selles osalema teate saatja ja vastuvõtja, keda ühendab keel, sarnased teadmised jne. Teineteisest peab aru saama. Suhtlemine võib olla otsene või kaudna (nt. Raamatu lugemine). Eesmärgid: +info vahetamine +tunnete edastamine +mõjutamine +kontakti loomine Tekstiliigid: Tarbetekstid- sisaldavad argielus vajalikku teavet, esitatakse lühidalt ja konkreetselt Näide: CV, ametikiri, volitus Ajakirjandustekstid- kajastavad ühiskondlikult olulisi päevakajalisi teemasid Näide: reklaam, kuulutus, uudis Teadustekstid- sisaldavad täpset, kontrollitud infot, mis on kõigile ühelest mõistetav Näide: essee, uurimus Kuntsitekstid- pakuvad elamusi, mõjutavad tundeid ja kujutlusvõimet Näide: luuletus, romaan, muinasjutt ...

Eesti keel → Eesti keel
67 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sisenõrenäärmed

Hormoonid on keemilised ained, mida iseloomustab erinev toimeaeg, väga aktiivsed ja spetsiifilised. Sisenõrenäärmete tegevuse suurenemine (hormooni eritub rohkem) ja vähenemine (hormooni eritub vähem) põhjustab häireid kogu organismis. Sisenõrenäärmeid on 7 (harknäärmega 8). Nende kõigi tegevust juhib ajuripats. 3. Täienda. Hormooni mõju organismile Sisenõrenääre 1.Inimese kasvu mõjutamine ajuripats 2.Sootunnuste arenemine sugunäärmed 3.Vererõhu tõstmine neerupealised 4.Suhkrute ainevahetuse regulatsioon kõhunääre 5.Ööäevaste rütmide reguleerimine käbikeha

Bioloogia → Bioloogia
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun