Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

VARARENESSANSS ja KÕRGRENESANSS MAALIKUNST (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

VARARENESSANSSI JA KÕRGRENESSANSSI VÕRDLUS , Siret Upan 11.klass
VARARENESSANSS

„Püha Kolmainsus“ – tsentraalperspektiivi järjekindla rakendamisega lõi illusoorse ruumi,mis näib nagu kirikuruumi jätkuna.
Brancacci kabeli freskod olid samuti mõjurikkad.Neil kujutatud inimestele andis Masaccio veenva ruumilisuse ja kehalisuse,kasutades valguse suunamist ja sellega tugevate varjude tekitamist.
Pearaha stseen“
Pooside ja näoilmete intensiivsus.Perspektivjoonte abil osutavad need kõik Kristusele.Ühendav valgus,mis muudab maastiku õhuliseks ja annab realistlikult drapeeritud figuuride kaalu.
„Paradiisist väljaajamine“
Kitsas formaat.Tugev vertikaal, mis kulgeb Aadama ja Eeva peadest kandadeni.
KÕRGRENESSANSS
  • Raffael(1483-1520)
Kuulus ideaalide väljendaja.
Ateena kool“
Lakke on maalitud 4 teadusharu(ülal paremal),mille järgi raamatu oleksid klassifitseeritud, kuid seinafreskod kujutavad kõiki klassikalise ja kristliku ajastu kirjandustegelasi.“Ateena kooli“ muistsed filosoofid (paremal) ilmuvad õpetatud teoloogide seina vastas, kes diskuteerivad armulauasakramendi müsteeriumi üle, ning Parnassi suured poeedid (paremal serval ) vaatavad seadusandjate poole.“Ateena kool“ maaliti ligikaudu 1510 -12 ajal, mil paljastati Michelangelo lae esimene osa – kopsakas figuur,kes puhkab kiviplokil, näib imiteerivat Michelangelo prohveteid ja sibülle.
Arvukate figuuride asetus sügaval perspektiivlaval järgib Ghiberti meetodeid .Raffael on laiendanud sarnase täpsuse ja iga üksikfiguuri poosile.
Tema teoste tavaline kompositsioon on sümmeetriline ja sageli kolmnurkne.
„Sixtuse Madonna“
(Kolmnurga perspektiiv jällegi.) – madalamad põlvitavad figuurid .
  • Michelangelo – Michelangelo Buonarroti (1475-1564)
Arendas oma põlvkonna kunstilise ideaali ja selle füüsilise ja stilistilise äärmuseni.
Sixtuse kabeli lagi
15.saj teise poole kuulsaim kunstnik Firenzes.
Venuse sünd“ pole lihtsalt antiikaja legendi illustratsioon ja aktimaali taastamine.Neoplatonismi kohaselt oli antiikaja müütide ja kristliku sõnumi sisu olemuslikult üks ning nõnda võidi Botticelli „Venuses“ leida sidet Neitsi Maarjaga.
Botticelli ei hoolinud ruumilisest sügavusest ega kehade mahulisusest.Madalreljeefe meenutavad kujutised on loodud tugevate ja ilmekate piirjoonte(kontuuride)abil.
Veel tasapinnalisem on luksusliku piltvaiba taoline allegooriline maal „Kevad“
Sixtuse kabeli lagi kujutab Michelangelo saavutuste tippu.Selle tellis paavst Julius II.Michelangelo tegi lae jaoks üle kahesaja visandi, mis töötati hoolikalt edasi kartoonideks.
Inimlik mitmekesisus :monumentaalsetel troonidel istuvad prohvetid ja sibüllid silmitsevad üle lae teineteist.Troonide karniisid, mida hoiavad putod, toetavad marmoristmeid, millel poseerib 20 kuulsat ignudo’t. Figuurid esindavad hämmastavat vanuse, kehatüüpide ja näoilme skaalat, tõestades Michelangelo võimete „äärmusi ja täiuslikkust.“
„Püha perekond“
Ainus Michelangelo säilinud tahvelmaal .Püha perekonna keerulised läbipõimunud poosid rajanesid Leonardo kartoonil ja olid määratletud peegeldama ümara maali kumerust .Kunstipärastes poosides meesaktid taustal olid arvatavasti toodud tõendama Michelangelo oskusi selles vallas.
Võttis eeskujuks antiikskulptuure, sest pidas nende üldistatud vormi kauneimaks maailmas.Varjudega mahuliseks muudetud figuurid asetsevad joonistuslikus,enamasti arhitektuurilises ruumis.Kujutatule lisavad monumentaalsust ja dramatismi perspektiivi toonitamine ning ootamatud vaate -või pagupunktid.Mantegna kujutab antiikaegset riietust ja esemeid täpsemini kui teised, kuid ehitised on tema piltidel enamasti varemetes,nagu rõhutades,et antiik on küll kaunis, kuid kadunud.
Laemaal Mantova hertsogilossis.Fresko.
„Surnud Kristus“
  • Leonardo da Vinci (1452-1519)
Jõuline kompositsioon – keerulised,osalised kattuvad,läbipõimunud figuurid moodustavad püramiidi.
Märgid – Figuuride emotsioone väljendavad nende näoilmed ja olekud.
Heletume tehnika – tehnika, kus kontuurd on pehmendatud ja varjud laialivalguvad.
„Mona Lisa“
Kuulsa portree petlik ilu tuleneb võrdselt kummituslikust mägimaastikust ja mõistatuslikust firenzelannast selle taustal.Kahemõtteliselt looritatud naeratus omistab maalile ajatu veetluse.Kõrgel rõdul istuv naine mõjub nii ligimeelitavalt kui ka tõrjuvalt.
„Madonna kaljukoopas“
„Püha õhtusöömaaeg“
  • Tizian(u.1490-1576)
Tema mõjul muutus õlivärvidega lõuendile maalimine uusaegse maalikunsti peamiseks tehnikaks.Tiziani maalide temaatika on väga mitmekesine.
„Maarja taevaminek"
Emotsionaalselt laetud poosid, kompositsiooni julgus, värvide rikas meelelisus.Neitsi siluett on ümbritsetud valgussärast, mida näevad apostlid, kelle segadust ja üllatust on rõhutatud tumedate varjudega.
„Karl V“
„Urbino Venus“
Vasakule Paremale
VARARENESSANSS ja KÕRGRENESANSS MAALIKUNST #1 VARARENESSANSS ja KÕRGRENESANSS MAALIKUNST #2 VARARENESSANSS ja KÕRGRENESANSS MAALIKUNST #3 VARARENESSANSS ja KÕRGRENESANSS MAALIKUNST #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-10-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor srtzu Õppematerjali autor
vararenesanssi ja kõrgrenessansi võrdlus

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
116
pdf

Renessanssi sünd Itaalias

Renessanss Sünnimaa Itaalia (15-16. saj.) Teistes Euroopa riikides 1500-1630 Eestis 1520/30-1650 GAG, Marju Liidja, 2005 14-15. saj. tekkisid Itaalias ja Madalmaade linnades esimesed manufaktuurid. Kiiresti arenes kaubandus ja tärkas pangandus (uute kaubateede otsinguil võeti ette pikki merereise ning leiti tee Indiasse ümber Aafrika ja avastati Ameerika). Kriitikatule alla võeti religioon, keskaegne moraal. Kasvas usk inimmõistuse jõusse, hindama hakati tugevat isiksust, inimest kui loojat. Leiutatakse trükimenetlus, mis soodustas hariduse levikut ja raamatute trükkimist, samuti pannakse alus graafikale. Itaalias korraldati antiikseid väljakaevamisi, õpiti tundma antiikfilosoofide ja kirjanike teoseid. Otsiti ja leiti paralleele antiikajaga. Antiikkunsti mõju oli kõige tugevam arhitektuuris. Renessanss Itaalias 1

Kunst
thumbnail
116
pdf

Renessanss

Renessanss Sünnimaa Itaalia (15-16. saj.) Teistes Euroopa riikides 1500-1630 Eestis 1520/30-1650 GAG, Marju Liidja, 2005 14-15. saj. tekkisid Itaalias ja Madalmaade linnades esimesed manufaktuurid. Kiiresti arenes kaubandus ja tärkas pangandus (uute kaubateede otsinguil võeti ette pikki merereise ning leiti tee Indiasse ümber Aafrika ja avastati Ameerika). Kriitikatule alla võeti religioon, keskaegne moraal. Kasvas usk inimmõistuse jõusse, hindama hakati tugevat isiksust, inimest kui loojat. Leiutatakse trükimenetlus, mis soodustas hariduse levikut ja raamatute trükkimist, samuti pannakse alus graafikale. Itaalias korraldati antiikseid väljakaevamisi, õpiti tundma antiikfilosoofide ja kirjanike teoseid. Otsiti ja leiti paralleele antiikajaga. Antiikkunsti mõju oli kõige tugevam arhitektuuris. Renessanss Itaalias 1

Ajalugu
thumbnail
48
doc

Ajalugu - konspekt ja pildid

: ¤Vararenesanssi kujutavast kunstist ¤Kõrgrenesanssi arhitektuurist ¤Kõrgerensanssi suurtest meistritest VARARENESANNS JA KUJUTAV KUNST 15. sajand oli vararenesanssi aeg ja aega markeerib Medicite valitsemisaeg Frirenzes, Firenze aga oli tähtsaim renesanssikeskus. Renesanss järgnes keskajale, tõlkes tähendab renesanss taassündi. Vararenesanssile paljud omased nähtused said alguse juba keskajal, aga renesanssiajastu moraal erines rüütlimoraalist,samuti on gootika ja renesanssi piir hägune. Maailma keskvaateks muutus humanism-veendumus, et suurim väärtus on isiksuse vaba areng. Ideaaliks muutus üksikisik. Hakati väärtustama meelelisi naudinguid. Antiikkunsti mõju tugevaim arhitektuuris. Kujutavas kunstis avaldub renesanss aga väga hästi läbi teatud kunstnikke teoste. Skulptuur muutus 15. sajandil iseseisvamaks, eesmärgiks sai kujutada piiblitegelasi nagu reaalseid inimesi ja pühakud hakkasid sarnanema itaalia kaupmeeste, sõdalaste ja seiklejatega. Teose re

Ajalugu
thumbnail
13
ppt

Renessanssiaegne kunst

Renessanss järgnes keskajale. Renessansikultuuril on üks kindel tunnus - eneseteadvus. Renessansiajal levis veendumus, et kaasaeg on uue ajastu algus ja täiesti erineväsjamöödunust. Kiriklik õpetus taevase elu õndsusest kaotab oma aktuaalsuse ja inimene õpib ise oma elu kindlustama. Suure õhinaga õpiti tundma antiikaja kunsti, kirjandust, filosoofiat ja igapäevast elu. Samas aga ei tahetud antiikaega korrata, vaid luua midagi veelgi paremat. Vararenessanssi maalikunst 15. sajandil jätkus freskomaali õitseng. Masaccio (1410-1428) püüdis maalida elavaid inimesi. Ta kujutab Aadamat ja Eevat erinevatel tasapindadel, mis tekitab ruumilisuse tunde. Maalikunstis õpiti kõigepealt anatoomiliselt õigesti inimest kujutama, edasi andma keha vorme, kõikvõimalikke liigutusi ja näoilmeid. Seejärel tekkis kohe vajadus kujutada ka inimese ümbrust, nii õpiti kujutama ka kõike muud- ehitisi, linde, loomi, puid, ilmastikke jm.

Kunstiajalugu
thumbnail
18
doc

Renessanssi maalikunst

Renessanssi maalikunst Vararenessanssi maalikunst Kui varem andis meister oma õpipoisile edasi maalikunsti saladusi, siis nüüd arutleti nende üle avalikult ja anti välja õpikuid. Üks murrangulisemaid uuendusi oli lineaarperspektiivi avastamine ja selle kasutuselevõttmine maalikunstis. Firenze toomkiriku kupli arhitekt Brunellechi oli märganud, et kõik paralleelsed jooned looduses paistavad meie pilgule ühte punkti koonduvatena. Ta selgitas, et pildipind on justkui aken kunstniku ja kujutatava vahel. See pildipind püüab

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Renessanss

· Akende ja uste kohal kasutati viile. · Korruste vahel kaunistuseks tihti friis või antiigipärased kaunistused. · Palazzo Rucellai Firenzes · San Andrea kirik Mantovas Skulptuur: · Tähelepanu proportsioonidele. · Hakatakse kasutama modelle. · Pühakud tavainimeste sarnased. · Iseloomustab värskus ja naiivselt rõõmus põhitoon. · Tähtsaim skulptor Donatello.- · ,,Taavet", ratsamonument Gattamelata(1453). Maalikunst: · Fresco maali õitseaeg. · Liigne süvenemine pisidetailidesse. · Lähtuti loodusesse. · Loomulike pooside edasiandmine. · Ruumikujutamine. · Õpiti inimesti anatoomiliselt õigesti kujutama. · Töötati välja perspektiiviõpetus ja tihti maaliti loodud matemaatiliste reeglite järgi. · Esimene renessanssiaegne kunstnik Masaccio- uued taotlused, esimesi töid Aadam ja Eeva, püüab edasi anda ümarusi,

Kunstiajalugu
thumbnail
3
docx

Itaalia renessansi maalikunst

Itaalia renessansi maalikunst Itaalia renessansi maalikunst hõlmas perioodi 15. sajandi algusest 16. sajandi keskpaigani ja ilmnes praeguse Itaalia piirkonnas, mis oli tol ajal jagatud mitmeks poliitiliseks piirkonnaks. Olgugi et Itaalia renessansi maalikunstnikke tihti seostati kindlate õukondadega ja nad oli ustavad kindlatele linnadele, rändasid nad Itaalia pikkuses ja avaruses, sageli hõlvates diplomaatilise staatuse ja levitades nii kunstilisi kui filosoofilisi ideid.

Kunstiajalugu
thumbnail
5
doc

Kunsti konspekt: renessans

· suurem ilmalikkus · humanism ­ maailmavaade, mis peab inimest kõrgeimaks väärtuseks · avastused, leiutised (trükikunst; leiutised merenduses, sõjanduses, metallurgias) · rahvusriikide kujunemine · rahvustunde ärkamine · suured usulised liikumised (reformatsioon, vastureformatsioon) · antiikkultuurist ja ­kunstist eeskuju võtmine Renessansi ajalised piirid: Itaalias 14.-16. sajand, mujal 15.-16. sajand. Juhtiv maa on Itaalia (seal eristatakse: vararenessanss 14.-15. sajand, kõrgrenessanss 16. sajand) Renessanss-kunsti üldiseloomustus Antiikaja mõjud on kõige tugevamad arhitektuuris. Renessansi ajal muutusid maalikunst ja skulptuur iseseisvateks kunstiliikideks, nad ei olnud enam seotud arhitektuuriga. Maalikunstis ja skulptuuris pääses lõplikult võidule realistlik ja looduslähedane kujutamislaad. Kasutati järjekindlalt anatoomia- ja perspektiiviseadusi. Suurenes kunstnikuisiksuse tähtsus (töid hakati signeerima). I Arhitektuur

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun