Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mina ja loodus (0)

1 Hindamata
Punktid
Mina ja loodus #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-10-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 37 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor triinguess Õppematerjali autor
Sajandeid on inimene pidanud ennast looduse ülimaks kätetööks. Aegadetaguses maailmas austasid inimesed loodust ja tegid selle nimel ohverdusi. Tänapäeval tuntakse ümbritsevat, kui puhkepaika, kus on hea ja rahulik olla. Maailmas on väga palju kohti, mis on imetlemist väärt ja loomi, keda me ei kohta igapäevaselt.
Kirjand kirjutatud 9. ndas klassis. 293.sõna.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

Fred Jüssi - Referaat

Fred Jüssi- Õnnelik, kes on vahel õnnetu ,, Loodus on , inimene mõtestab . On raske kirjutada , kui pilgul ei ole ruumi . Asjad , millega koos elad , muutuvad omaks ja teevad sullegi ruumi . Minu ideaaliks on viljakas mittemidagitegemine . ,, Töö koostas 2009 Sisukord 1 . Elulugu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3-4 2 . Intervjuu Fred Jüssiga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Bioloogia
thumbnail
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

Brügge, Glanz ja Sandell toovad välja, et inimene on oma evolutsiooni ja arengu kestel õppinud suure osa ajast õues, kogemusest ja suulisest pärimusest. Tehnoloogiline areng ja linnastumine on vähendanud kokkupuudet looduskeskkonnaga ning loomuliku õppekeskkonnaga. „Kuna 85% meie kommunikatsioonist on mitteverbaalne, vajame me tagasipöördumist teistsuguste suhtlemiskeskkondade ja õppimisvõimaluste poole. Siis muutuvad maastik, loodus kultuur „klassiruumiks ja õppevahendiks“ ning tõeliselt hariva kooli kandjaks.“ (Brügge, Glanz, Sandell 2008, 51). Esmased looduskeskkonnaga toimetuleku oskused omandatakse eelkoolieas. Esimene oluline osa selles on õppida endaga toime tulema. Teine osa on õppida enda eest seisma ja oma vajadusi rahuldama viisil, mis loodust ei kahjustaks. Võib öelda, et olulised on nii loodusega seotud eetilised väärtused, kui ka praktilised oskused ning käitumisviisid, mida

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

ILM: Ilm on nagu naine, meeleolu on alati muutlik. Päikeseloojang on uue ja parema alguseks. Ma kõnnin üksinda sügis tuules ja kuulen, kuidas tuul su nime hüüab. Armastus on nagu tuul, me ei näe seda, aga me tunneme seda. Sajab sellist vihma nagu nutaks hea inimene. Peale vihma tuleb alati päikest ja veel topelt. Vihma ajal ei laena isegi kõige parem sõber/sõbranna sulle vihmavarju, kuna muidu saaks ta ise märjaks. Kõik me armastame päikest, kuid mina armastan vihma, sest see on ainus asi, mis varjab mu pisaraid. Sa oled kui soe päike, sinuta poleks suve olemas, sinuta ei saaks ma elada. Tänu sinule ma märkasin päikest, mis koguaeg nii eredalt paistnud. Kui pöörad näo päikese poole, jäävad varjud selja taha. Ma jälgin pilvi taevas ja alati leian ma pilve, millel sa valvad. Pilved on lootuse ja unistuse reaalne kujund. Tulevad ja lähevad, muutuvad ning on alati erinevad. Isegi kõige pilvisemas taevas paistab päike.

Kirjandus
thumbnail
11
doc

Aforismid (eesti keeles)

330. Mul on krooniline haigus. See järjest süveneb. Selle nimi on areng. 8 331. Tarkus on nagu jõgi - mida sügavam ta on, seda vähem häält ta teeb. 332. Naerata ja see paneb inimesed huvi tundma, millest sa mõtled. 333. Rikas on see, kellele piisab sellest, mis tal on. 334. Kindlasti on kuskil keegi, kes võiks samu asju teha paremini, aga selles elus ja ajas teen neid MINA! 335. Ära maadle seaga- te mõlemad määrite ennast ära, aga ainult tema tunneb sellest rõõmu. 336. Libedal jääl ja noateral käies ei ole eelkäija sammudest sittagi kasu. 337. Suurim risk on inimese usaldamine, ning suurim kuritegu on selle usalduse omakasupüüdlik ärakasutamine. 338. Need emotsioonid, mida on võimatu kirjeldada, ongi kõige paremad. 339. Pole vaja olla sõltuv ja järeleandlik patsient: hakka ise enda hinge arstiks. 340

Kirjandus
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Igatsus armsa sõbra vastu tunned alles siis, kui olete lahkunud. Vahepeal igatsen Sind nii palju, et mul hakkab paha. Inimesed, kes tõeliselt igatsevad on hoopiski teistsugused, nemad ei ütle välja seda, just nemad istuvad keskööni üleval, just need püüavad sõprade juures naerda, käivad mälestustemaal ning tänu sellele on igatsus nii tohutult valus neile! Igatsen sind hoolimata sellest, et sa murdsid igaveseks mu südame. Igatsedes ei suuda olla Mina ise, pole isu, ei maga, ei taha midagi... nagu oleks haigus keha vallutanud. Keegi ei saa minna tagasi ja alustada uuesti algusest, kuid igaüks saab alustada täna ja teha uue lõpu. Mäletad, kuidas sa naeratasid mulle esimest korda? Mina istusin pingil, sina istusid uksejuures ja naeratasid. Selles naeratuses oli midagi mis jäi. Sa meeldisid mulle, ma otsisin sind kõikjalt, paljud pidasid mind veidi rumalaks, aga ma otsisin sind ikka. ja leidsin. Kas võib olla veel

Kirjandus
thumbnail
16
rtf

Seneca moraalikirjad Luciliusele

(7) Kui ma sind õigesti tunnen, siis vaatasid sa juba algusest peale selle järele, mida see kiri toob sulle kingituseks. Uuri teda hoolikalt ja sa leiad. Minu mõtteviisi üle pole sul vaja imestada; ikka veel olen ma helde võõrast vara jagama. Miks ütlesin "võõrast"? Iga hea mõte, tulgu ta kellelt tahes, kuulub mulle. Nagu see, mida on öelnud Epikuros: "Kui elad looduse järgi, pole sa kunagi vaene; kui väärkujutluste järgi, siis ei muutu sa kunagi rikkaks." (8) Vähe ihkab loodus, väärkujutlus tohutult. Koondugu sinu kätte paljude rikaste omandus, kandku sind saatus üle eravaranduse võimaliku piiri, katku ta sind kullaga, riietagu purpurisse, viigu luksus selleni, et sa maa varjad ära marmoriga. Olgu sul võimalik rikkusi mitte ainult omada, vaid ka nendel tallata. Lisandugu kujud ja maalid ja kõik see, mida kunstid luksuse tarbeks on välja ponnistanud. Kõigest sellest õpid sa ainult veel rohkemat ihkama. (9) Loodusega kooskõlalised

Haridus
thumbnail
28
pdf

konspekt Brain-Powered Weight Loss

Konspekt raamatust: Brain-Powered Weight Loss: The 11-Step Behavior-Based Plan That Ends Overeating and Leads to Dropping Unwanted Pounds for Good 2017 by Eliza Kingsford Töölehed (tähistatud Pealkiri 3 stiiliga) on allalaetavad: https://www.elizakingsford.com/brain- powered-weight-loss-resources/ Kollased numbrid tähistavad track’e audioraamatus keskkonnas Audiobooks. Allajoonitud asjad on võimalikud affirmatsioonid või viited nende koostamiseks. Vabandan osade eest, mida ei osanud tõlkida ja võimalike kirjavigade eest mõlemas keele. 1 Sisukord Sissejuhatav kokkuvõte........................................................................................................................4 I samm – otsus muuta elustiili..............................................................................................................4 Healthy obsession.......................................................................................................................

Kognitiivne psühholoogia
thumbnail
72
doc

Kevade värvid õpimapp

..........................................59 LISA 24 Aiatuuliku askeldused.................... 3 SISSEJUHATUS Käesolev õpimapp on koostatud abimaterjaliks õpetajale. Õpimapi eesmärgiks on: tutvustada kevadel õitsevaid metsalilli ja lehtivaid puid tutvustada kergesti ära tuntavaid kevadel saabuvaid linde õpetada loodust nautima ja hoidma. Igas aastaajas on talle omased värvid, helid ja lõhnad. Loodus kui suur avatud raamat pakub meile väga palju: nähtavat silmailu ­ värviküllus, vee sillerdus päikesekiirtes, helesinised kiilid, vikerkaar; kuuldavat kõrvale ­ linnulaul, veevulin, vihmapladin, puudekohin, lehtede sahin; lõhnavat ninale ­ rõske metsaaluse lõhn, lillede, mulla, puidu lõhn; kombitavat käele ­ puukoor, lehed, muld, kivid, vesi, taimed. Ei tohi unustada, et ka inimene on tükike loodusest. Lastes tuleb süvendada hoolivat

Keskkond




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun