Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Vaatluspraktika 2010 (2)

3 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis jääb ütlemata?
  • Mis on juba teada?
  • Millised on peamised mõisted?
  • Millised on seosed nende mõistete vahel?
  • Millised on olemasolevad teooriad?
  • Millised on lüngad olemasolevas teadmises?
  • Milliseid arvamusi tuleks lähemalt edasi uurida?
  • Mille kohta puudub tõestusmaterjal?
  • Miks uurida seda probleemi?
  • Mida annaks uue uurimuse läbiviimine?
  • Millised uurimiskavad või meetodid on sobivad ebasobivad ja miks?
  • Millistele küsimustele sa püüad vastust leida?
  • Missugune kirjandus on sobiv?
  • Millised ideed või informatsioon on oluline?
  • Miks on viitamine psühholoogias oluline?

Lõik failist

Jüri Uljas . Vaatluspraktika . Mainori Kõrgkool 2010. 25
VAATLUS
Programm
Kevad 2010
Jüri Uljas
[email protected]
Eesmärk: Praktika eesmärgiks on sotsiaalpsühholoogiliste teadmiste rakendamine igapäevaelu kontekstis, vaatlusoskuste ning sellealase uurimistöö oskuste arendamine.
Tähtaeg: kevad 2010

1-2. Inimese uurimise tasandid. Eetika teaduses. Petmine teaduses. Uurimustele esitatavad nõuded: objektiivsus, seesmine ja väline valiidsus, reliaablus. Teooria ja uurimus. Uuringute alustamine – tutvumine kirjandusega ja andmebaasidega.


3-4. Vaatlus. Vaatluse liigid. Käitumise kaardistamine: Koha- keskne ja indiviidi-keskne kaardistamine. Vaatluse organiseerimine. Vaatlusega seotud ohud ja vead.
Nõuded arvestuseks:
  • Loengutest osavõtt on kohustuslik.
  • Iseseisva vaatluse programmi koostamine ja teostamine mitte vähem kui 10 tunni jooksul. Ettekanne oma vaatluse tulemustest ja materjali esitamine elektroonilisel kujul 7 päeva enne viimast loengut.
    Vaatlusprotokolli vormistamine:
    Esmane nõue: vaatlusprotokoll tuleb vormistada vastavalt Mainori Kõrgkooli kirjalike tööde koostamise ja vormistamise juhendile.
    Vaatlusprotokoll peab koosnema järgmistest osadest:
  • Tiitelleht.
  • Sissejuhatus, milles kirjeldatakse probleemi – miks üldse vaadeldakse. Kui selle probleemi lahendamiseks on tehtud varasemaid uurimusi, tuleks nendele lühidalt viidata. Sissejuhatus peab sisaldama vaatluse eesmärgi/hüpoteesi täpset sõnastust ja läbiviidud vaatluse lühikirjeldust. Sissejuhatus peaks andma ülevaate, mida antud töös leida võib.
  • Meetod, mis annab ülevaate selle kohta, keda, kus, millal ja kuidas vaadeldi. Samuti sisaldab meetod ülevaadet andmete analüüsimisest.
  • Tulemused tuleb sõnastada esmalt lühidalt ja konkreetselt. Seejärel tuleb esitada võimalikud arvandmed. Vajadusel võib lisada vormikohased tabelid.
  • Arutluses hinnatakse ja tõlgendatakse saadud tulemusi. Tuleb hinnata vaatluse eesmärkide saavutatust. Tulemuste tõlgendamisel on soovitatav kasutada üldisi sotsiaalpsühholoogilisi teadmisi.
  • Kokkuvõte sisaldab järeldusi, mis rajanevad saadud tulemustel ja on põhjendatud arutelu käigus. Hinnatakse uurimustega saavutatut ning vastavust eesmärkidele. Samuti võib kokkuvõttes esitada ideid uurimuse jätkamiseks.
  • Kasutatud kirjanduse loetelu .
  • Protokoll peab olema sisutihe ja lakooniline. Kõike ülearust tuleks vältida, samas peab sisalduma kõik sisu mõistmiseks vajalik. Protokolli lugeja peaks saama soovi korral uurimust iseseisvalt korrata.
    Soovitatav kirjandus:
    Goodwin, C. J. 2002. Research in Psychology. Methods and Design. John Wiley ja Sons. Inc.
    Myers , D. G. 1996. Social Psychology. McGraw- Hill . INC.
    Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B.., Zechmeister, J.S. 2003. Research Methods in Psychology. McGraw-Hill.
    Sommer , S., Sommer, B. 1997. Practical Guide to Behavioral Research. Tools and Techniques. Fourth Edition . Oxford University Press.

    1. Inimese uurimise tasandid (Myers,1996)

    INTEGRATIIVNE
    SELETAMINE
    Teoloogia
    Filosoofia
    Sotsioloogia
    Sotsiaalpsühholoogia
    Psühholoogia
    Bioloogia
    Keemia
    Füüsika
    ELEMENTNE
    SELETAMINE
    KUI ME OLEME MINGI LÄHENEMISE OMAKS VÕTNUD, EI PEA ME ENDALE ESITAMA KÜSIMUSI, MIS SELLE JUURDE EI KUULU.
    Kurt Lewin „Ei ole midagi praktilisemat kui hea teooria“.

    2. Eetika


    Eetika kujutab endast teatud printsiipide süsteemi, mis kindlustavad moraalse käitumise. Käituda eetiliselt tähendaks seega toimida õieti. Psühholoogilises uurimistöös on eetikaküsimused seotud 3
  • Vasakule Paremale
    Vaatluspraktika 2010 #1 Vaatluspraktika 2010 #2 Vaatluspraktika 2010 #3 Vaatluspraktika 2010 #4 Vaatluspraktika 2010 #5 Vaatluspraktika 2010 #6 Vaatluspraktika 2010 #7 Vaatluspraktika 2010 #8 Vaatluspraktika 2010 #9 Vaatluspraktika 2010 #10 Vaatluspraktika 2010 #11 Vaatluspraktika 2010 #12 Vaatluspraktika 2010 #13 Vaatluspraktika 2010 #14 Vaatluspraktika 2010 #15 Vaatluspraktika 2010 #16 Vaatluspraktika 2010 #17 Vaatluspraktika 2010 #18 Vaatluspraktika 2010 #19 Vaatluspraktika 2010 #20 Vaatluspraktika 2010 #21 Vaatluspraktika 2010 #22 Vaatluspraktika 2010 #23 Vaatluspraktika 2010 #24 Vaatluspraktika 2010 #25
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-08-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 116 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor indrek semm Õppematerjali autor
    Ülevaade vaatluspraktika ülesehitusest, vormistamisest, nõuetest ja osadest, millest see peab koosnema. Hea abimees.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    13
    docx

    Sportimisharjumused jaansoni rajal

    MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia Instituut Personalijuhtimise eriala PS-2-E-P-par MILLISED ON INIMESTE SPORTIMISE EELISTUSED JAANSONI TERVISERAJAL Vaatluspraktika Juhendaja: Jüri Uljas Pärnu 2009 SISUKORD Millised on inimeste sportimise eelistused Jaansoni terviserajal SISSEJUHATUS Vaatluse eesmärgiks on uurida , millised on inimeste sportimise eelistused Jaansoni terviserajal Pärnus.Uurimus viidi läbi selletõttu,et näha ,mis sorti füüsilist tegevust inimesed eelistavad vabal ajal harrastada

    Vaatluspraktika
    thumbnail
    46
    docx

    Kvalitatiivsete meetodite üldkursus

    Teadusliku uurimise eesmärgiks on saada usaldusväärset teadmist uuritava tegelikkuse objekti kohta Traditsioonilised teadusliku uurimise eesmärgid Mõista ja kirjeldada uuritavat objekti (mis ja missugune on see fenomen, nähtus või sündmus, mida uurime?) Selgitada välja uuritava fenomeni seoseid teiste fenomenidega, selle põhjusi (miks sündmus või nähtus on selline nagu ta on?) Prognoosida võimalike tuleviku arenguid (kuidas sündmus või nähtus edasi areneb?) TEOORIA (kr.k. – vaatlus, uurimus, õpetus) ♥ Inimtegevuse spetsiifiline valdkond ja selles valdkonnas toimuva tegevuse tulemus, mis kujutab endast ideede, vaadete, kontseptsioonide, seletuste, õpetuste kogumit ümbritsevast tegelikkusest. Mõttelise konstruktsioonina T. vastandub praktikale, kuid samas on sellega tihedas ja orgaanilises ühtsuses (Babbie 2004) ♥ Tõeste teaduslike teadmiste vorm, mis annab ühtset ettekujutust ümbritseva tegelikkuse seadusepärasustest ja objektide iseloomustustest

    Sotsioloogia
    thumbnail
    12
    doc

    Kuidas sisustavad inimesed oma aega taaraautomaadi järjekorras

    MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia õppesuund Personalijuhtimise eriala KUIDAS SISUSTAVAD INIMESED OMA AEGA TAARAAUTOMAADI JÄRJEKORRAS Vaatluspraktika Juhendaja: Jüri Uljas PS-2-E-P-tal Kuidas sisutavad inimesed oma aega taaraautomaadi järjekorras 2 Tallinn 2008 Kuidas sisutavad inimesed oma aega taaraautomaadi järjekorras 3 SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................4 1. MEETODID..............

    Vaatluspraktika
    thumbnail
    15
    docx

    Uurimismeetodid psühholoogias kordamisküsimused (2018)

    väärtuste korral esineb kõrvalekaldeid. G.T.Fechner kasutas stiimuli ja subjektiivsete tajuhinnangute vahelise psühhofüüsikalise suhte kindlakstegemiseks kaudset meetodit, tuletades seose: y = K * log S , mida nimet. Fechneri seaduseks (järjestades kõik JND-d , leidis ta, et kehtib logaritmiline seos stiimuli väärtuste skaala ja subjektiivse skaala vahel). 26. Süstematiseeritud ja süstematiseerimata vaatlus. Loomulik vaatlus ja eksperimentaalne vaatlus. Formaliseeritud (süstematiseeritud) huvipakkuvate nähtuste kriteeriumid määratletud enne vaatlust Süsteem (kategooriad) registreeritakse ainult käitumise teatud aspektid Formaliseerimata vaatlus (süstematiseerimata) kriteeriumid pole enne määratletud registreeritakse enam-vähem kõik toimuv täielikult olulised tunnused määratletakse alles pärast vaatlust / vaatluse ajal Loomulik vaatlus

    Uurimismeetodid psühholoogias
    thumbnail
    45
    docx

    Sotsioloogia uurimismeetodid - EKSAM

    nähtuste põhjuslikku selgitamist , inimteadused aga inimese tegevuse mõistmist. *Erinev arusaam uurivate nähtuste olemusest : Loodusteaduses alluvad nähtused seaduspärasustele,mis väljenduvad kasuaalsetes seostes.Inimteaduses on inimesel vaba tahe, nad tegutsevad mõtestatult ,püstitavad endile eesmärke ,tegutsevad sihipäraselt ja orienteeruvad tähendustele. *Erinev arusaam sellest kuidas saada tõest teadmist: Loodusteadustes on vaatlus ja mõõtmine ,,väljaspoolt". Objektiivsus s.t . sõltumatus uurija subjektiivsusest kehtib kõikidele uurimisele ,mida saab pidada teaduslikuks.Inimteadustes on tähenduste mõistmine ,,seestpoolt". Ainult uurija subjektiivse osaluse abil saame tõese teadmise. 2.Selgitage mis on teooria ning milline on selle roll teaduslikus uurimises. Kuidas erinevad teooria roll kvantitatiivsetes ja kvalitatiivsetes uurimustes. ­ Kõige

    Sotsioloogia
    thumbnail
    6
    doc

    Pedagoogika uurimismeetodid kordamisküsimused

    Uurimisstrateegia ja üksikute uurimismeetodite valik sõltub valitud uurimisülesandest ja uurimuse probleemist. Kvalitatiivne uurimus · Uurimus on tervikut haarav teadmiste hankimine, andmed kogutakse tegelikus olukorras · Teadmiste kogumise instrumendina eelistatakse inimest · Kasutatakse induktiivset analüüsi ­ järeldamine üksikult üldisele · Andmete kogumisel kasutatakse kvalitatiivseid meetodeid (intervjuu, vaatlus, dokumentide analüüs) · Uurimisobjektid valitakse eesmärgipäraselt, mitte juhusliku valimina · Uurimuse kava kujuneb uurimise käigus · Juhtumeid käsitatakse kui ainulaadseid, vastavalt sellele tõlgendatakse ka andmeid Kvalitatiivne naturalistlik (millegi jälgimine) andmete kirjeldamine (andmed enam sõnad ja pildid kui numbrid) tegelemine progressiga ei otsita andmetest tõendeid hüpoteesidele, mis püstitatud enne uuringut

    Pedagoogika uurimismeetodid
    thumbnail
    30
    doc

    Kvalitatiivsete meetodite üldkursus

    1) Traditsiooniline etnograafia. 20 saj algus ­ II ms algus. Esimesed etnograafid, sotsiaalantropoloogid, Malinowski. Positivism, funktsionalism. Kaugete kultuuride ,,objektiivne" kirjeldus lääne inimesele. Chicago Ülikooli sotsioloogid arendavad linna-etnograafia ja interpreteeriva sotsioloogia 2) Modernism. II maailmasõja järgne aeg ­ 70ndad. Positivistlik realism ja naturalism ­ vaatlus kui dokumenteerimise viis. Loovus, püüd töötada välja kvalitatiivsete uurimusmeetodite formaalseid näitajaid: arendada kvalitatiivsed meetodid, mis vastaksid traditsioonilise teaduse nõuetele (valiidsus ja reliaablus). Teadusliku uurimise eesmärk: maailma avastamine, kogetud reaalsuse fikseerimine. Osalusvaatlus ­ eesmärk fikseerida, mida näed, mida kuuled. 3) Ähmased zanrid (blurred genres). 1970-1986. Zanrite, teooriate paljusus. võimalikult

    Ainetöö
    thumbnail
    15
    docx

    KVALITATIIVNE VS KVANTITATIIVNE METOODIKA

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool KÕ II MT Triinu Tomson KVALITATIIVNE VS KVANTITATIIVNE METOODIKA Referaat Juhendaja: Airi Mitendorf Mõdriku 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS Uurimismeetodite alases kirjanduses arutatakse selle üle, missugused meetodid või tehnikad on sobivamad või ,,teaduslikumad". Mõnikord kinnitatakse, et struktueeritud ja kvantitatiivsed meetodid on ,,teaduslikumad" ja seetõttu paremad. Kuid tehnikaid või meetmeid ei saa nimetada paremateks ainult sellepärast, et nad on kvantitatiivsed. Meetodite ja tehnikate sobivus uurimuse jaoks sõltub uurimisprobleemist ja uurimuse eesmärgist.

    Õiguse alused




    Kommentaarid (2)

    getuvl profiilipilt
    getuvl: Väga ei olnud abiks
    17:03 01-10-2010
    scream profiilipilt
    scream: Natukene ikka. :)
    21:02 20-09-2010



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun