Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tehnilise Järelevalve Amet (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


TALLINNA TEENINDUSKOOL
…...............................................
…..................................
TEHNILISE JäRELVALVE aMET
Referaat
Juhendaja : ….........................................
Tallinn 2012
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1 Tehnilise Järelevalve Amet 4
2 Tehnilise Järelevalve Ameti struktuur 7
3 Tööstusohutuse teenistus 11
4 Tehnilise Järelvalve Ameti koostööpartnerid 16
KOKKUVÕTE 18
KASUTATUD ALLIKAD 19

SISSEJUHATUS

Käesolev töö on koostatud Tehnilise Järelvalve Ametist kui valitsusasutusest, mis juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest , Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest ja käskkirjadest ning Euroopa Liidu õigusaktidest.
Tehnilise Järelvalve Amet tegeleb ohutusalase järelevalvega elektripaigaldiste ja elektritööde, ohtlike kemikaalide käitlemise, küttegaasi seadmete ja paigaldiste, liftide ja köisteede, masinate, surveseadmete, kaevandamise ja lõhketööde ning pürotehnika, ehitiste ja ehitustegevuse, sh raudtee -ehituse ning raudteeveeremi ja raudteeliikluse üle.
Töö eesmärk on anda ülevaade Tehnilise Järelvalve Ameti olemusest ja tegevusest, struktuurist kui ka Järelvalve Ameti koostööpartneritest Eestis.
Antud töö esimeses osas tutvustatakse Tehnilise Järelvalve Ameti tegevusvaldkondi, eesmärke ja põhiülesandeid. Teises osas tuuakse välja Tehnilise Järelvalve Ameti struktuur ning erinevate osakondade ja teenistuste põhiülesaned. Struktuuri jagunemise selgitamiseks on lisatud ka lihtne joonis. Töö kolmandas osas antakse ülevaade Tööstusohutuse teenistusest. Tööstusohutusega tegeleb Tehnilise Järelvalve Ametis kolm osakonda , kelle tegevust kirjeldataksegi kolmandas peatükis. Neljas peatükk annab põgusa ülevaade Tehnilise Järelvalve Ameti koostööpartneritest.
Käesoleva töö koostamisel on võetud aluseks eelkõige Tehnilise Järelvalve Ameti kodulehekülg, kuid on kasutatud ka teisi allikaid internetist.
Kõik kasutatud allikad on ära toodud töö lõpus kasutatud allikate nimekirjas.
  • Tehnilise Järelevalve Amet

    Tehnilise Järelevalve Ametist (edaspidi ka Amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusasutus. Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest ja käskkirjadest ning Euroopa Liidu õigusaktidest. Tehnilise Järelevalve Amet on aruandekohustuslik majandus- ja kommunikatsiooniministri ees, kes suunab ja koordineerib Ameti tegevust ning teostab Ameti üle teenistuslikku järelevalvet õigusaktidega sätestatud korras. Tehnilise Järelevalve Amet koostab ja esitab raamatupidamise, tegevus- ja statistilisi aruandeid õigusaktidega sätestatud korras ning Ameti tegevust korraldab ja koordineerib kantsler. Samuti teeb Amet koostööd ministeeriumi siseturu-, side- ning teede- ja raudtee -, ehitus- ja elamuosakonnaga ja ministeeriumi teiste osakondadega.1
    Tehnilise Järelevalve Ameti tegevus on läbipaistev, lahendused asjatundlikud ja erapooletud, asjaajamine korrektne ning oluline osa antud ameti töös on ennetustegevusel.2
  • Ameti tegevusvaldkond


    Ametil on juhtimisfunktsioon ja Amet teostab riiklikku järelevalvet ning kohaldab riiklikku sundi ning menetleb süütegusid:
    • infoühiskonna teenuse, elektroonilise side, ringhäälingu sagedushalduse valdkondades ning digitaalallkirja sertifitseerimis- ja ajatempliteenuse osutajate registreerimise alal;
    • raudteevaldkonnas
    • mäetööde; tsiviilkäibes oleva lõhkematerjali ja lõhketööde, pürotehniliste toodete ja ilutulestike korraldamise; surveseadmete; liftide ja köisteede; masinate; gaasiseadmete, -tööde ja -paigaldiste; elektriseadmete, -tööde ja -paigaldiste, seadmete energiatõhususe, elektromagnetilise ühilduvuse; ehitiste, ehitusmaterjalide ja -toodete ning ehitusprojektide ja ehitiste mõõdistusprojektide, ehitiste projekteerimise, ehitamise ja kasutamise ning ehitiste arvestuse; ohtlike kemikaalide käitlemise; legaalmetroloogia ja väärismetallide valdkondades.3
  • Ameti tegevuse eesmärk


    Ameti tegevuse eesmärgiks on riigi majanduspoliitika elluviimine , ohutuse suurendamine , ning teenuste ja toodete usaldusväärsuse tõstmine kui ka piiratud ressursi kasutuse korraldamine Tehnilise Järelvalve Ameti eelnevas peatükis loetletud tegevusvaldkondades.4
    Eesmärkide saavutamiseks on oluline viie osapoole koostöö:
    • Tehnilise Järelevalve Ameti töötajad
    • elanikud
    • ettevõtjad
    • teised riigiasutused
    • kolleegid teistest riikidest5

  • Ameti põhiülesanded


    Ameti põhiülesandeks on teostada riiklikku järelevalvet Ameti tegevusvaldkondi reguleerivate õigusaktide nõuete täitmise üle ja nende nõuete rikkumise korral riikliku sunni rakendamine. Samuti on põhiülesanneteks osaleda Ameti:
    • tegevusvaldkondi reguleerivate õigusaktide väljatöötamisel ning nende õigusaktide muutmiseks ettepanekute tegemisel;
    • tegevusvaldkondade standardimises ja terminoloogia korrastamises;
    • tegevusvaldkondadega seotud poliitikate, strateegiate ja arengukavade väljatöötamisel;
    • tegevusvaldkondadega seotud projektide ettevalmistamisel ja elluviimisel;
    • rahvusvahelistes projektides ja nende ettevalmistamisel.6

  • Tehnilise Järelevalve Ameti struktuur

    Tehnilise Järelevalve Ametis töötab ligi 100 ametnikku . Ametis on üldosakond ning kolm teenistust- elektroonilise side teenistus, raudteeteenistus ja tööstusohutuse teenistus. Teenistused on tegevusalapõhiselt jaotatud osakondadeks, mis on äratoodud alloleval joonisel.7
    Joonis 1. TJA struktuur
  • Üldosakond


    Üldosakonna põhiülesaned on:
    • Ameti halduskorralduse, töövahendite ja inventari olemasolu tagamine;
    • Ameti valduses oleva riigivara ja vahendite haldamise ning riigihangete korraldamine;
    • koolituste korraldamine;
    • töötervishoiu ja tööohutusalase tegevuse korraldamine;
    • klienditeeninduse ning dokumendihalduse ja arhiivi haldamise korraldamine;
    • avalikkuse informeerimine ameti tegevusest ning ameti ja avalikkuse vaheliste suhete korraldamine;
    • Ameti rahvusvahelise suhtluse korraldamine;
    • teabetoa ja raamatukogu tegevuse korraldamine.8
  • Elektroonilise side teenistus


    Elektroonilise side teenistuse põhiülesanneteks on:
    • Eesti raadiosageduste plaani koostamine ja raadiosagedusalade kasutamise planeerimine , koordineerimine, notifitseerimine ning haldamine ;
    • raadiosagedusalade kasutamiseks sageduslubade andmine;
    • raadioamatööri kvalifikatsioonitunnistuste ja amatöörraadiojaamade töölubade väljastamine;
    • vee- ja õhusõiduki raadiolubade väljastamine;
    • ringhäälingukanalite ja -sageduste määramine, koordineerimine ning notifitseerimine;
    • raadiosagedusala kasutamise üle järelevalve teostamine ja raadiosagedusala häirepuhtuse tagamine;
    • raadiohäireteadete vastuvõtt ja nende lahendamine;
    • ringhäälinguloa tehniliste tingimuste üle järelevalve teostamine;
    • ööpäevaringse raadiosageduste kasutamise riikliku järelevalve korraldamine ja teostamine;
    • aparatuurile esitatavate nõuete väljatöötamine ja rakendamise korraldamine;
    • aparatuuri maaletoomisest teavituste vastuvõtmine;
    • aparatuuri nõuetele vastavuse üle järelevalve teostamine ja ameti turujärelevalve alase tegevuse korraldamine;
    • sideteenust osutada soovivate ettevõtjate tegevuse alustamise teadete vastuvõtmine;
    • sideteenustele ja -võrkudele esitatavate nõuete väljatöötamine ja nende rakendamine;
    • sideteenustele ja -võrkudele kehtestatud nõuete täitmise üle järelevalve teostamine;
    • sideteenuste lõppkasutaja õiguste kaitse;
    • liinirajatise kaitsevööndis tegutsemise tingimuste täitmise ja liinirajatise märgistamise nõuete üle järelevalve teostamine;
    • infoühiskonna teenuse seaduse täitmise üle järelevalve teostamine vastavalt ameti pädevusele;
    • Eesti numeratsiooniplaani haldamine, mis seisneb selle kavandamises, koostamises ja kasutamise planeerimises ning kasutamise efektiivsuse analüüsimises ja korraldamises;
    • numeratsiooni haldamine, mis seisneb numeratsiooni eraldamises ja broneerimises vastavuses Eesti numeratsiooniplaaniga, numbrilubade andmises ning järelevalves numeratsiooni kasutamise üle;
    • numeratsiooni kasutamise osas esitatud tehniliste kaebuste ja vaidluste lahendamine;
    • numeratsioonialase tehnoloogia arengu, regulatsiooni ning õigusaktide ja soovituste, sealhulgas rahvusvaheliste, jälgimine ja analüüs, ülevaadete koostamine ning ettepanekute tegemine;
    • numeratsioonialase teabevahetuse tagamine Euroopa Komisjonile ning vastava nõude esitamise korral Eesti ja välisriikide järelevalveasutustele;
    • numbri liikuvuse rakendamine ja numbri liikuvuse nõuete täitmise üle järelevalve teostamine;
    • digitaalallkirja teenuste osutajate ning teenuste osutamise lõpetamise registreerimine.9

  • Raudteeteenistus


    Raudteeteenistuse põhiülesanneteks on:
    • erinevate finantsvahendite raames rahastatavate projektidega seotud ülesannete täitmine, sealhulgas Euroopa Liidu abifondidest kaasrahastatavate arendusprojektide rakendusüksuse ülesannete täitmine;
    • teiste raudteevaldkonna arendusprojektide algatamine, haldamine ja juhtimine;
    • raudteeinfrastruktuuri läbilaskevõime jaotamisel seaduses sätestatud juhul läbilaskevõimeosade jaotamise otsuse ettevalmistamine, koordineerimisotsuse ettevalmistamine, läbilaskevõime ammendunuks tunnistamise ettevalmistamine, läbilaskevõime jaotamise otsuse ettevalmistamine läbilaskevõime ammendumise korral, liiklusgraafiku kinnitamise otsuse ettevalmistamine, kehtiva metoodika ja raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja raamatupidamisandmete alusel raudteeinfrastruktuuri kasutustasu määramise otsuste ettevalmistamine;
    • raudteeveeremi ning raudteeinfrastruktuuri ja raudteeliikluse korralduse nõuetele vastavuse kontrollimise aruannete ning raudtee tehnokasutuseeskirjas ja teistes õigusaktides raudteeveeremi ja raudteeinfrastruktuuri valdajatele kehtestatud nõuete täitmise kontrollimine ning ohutustunnistuste väljaandmise, kehtivuse pikendamise ja kehtetuks tunnistamise ettevalmistamine;
    • veoeeskirjade ja tegevuseeskirjade ning nende muudatuste läbivaatamine;
    • raudtee-ehituse riikliku järelevalve korraldamine ning raudtee-ehituse ehitusloa, kirjaliku nõusoleku ja kasutusloa andmise ning ehitusloa, kirjaliku nõusoleku ja kasutusloa kehtetuks tunnistamise ettevalmistamine;
    • raudteeliiklusõnnetuste, raudteeintsidentide ja otsasõitude kohta raudtee-ettevõtjatelt saadud teabe ministeeriumile edastamise korraldamine ning ministeeriumile raudteeavariide, raudteeintsidentide või raudteel viibinud inimestele otsasõitude kohta hinnangute andmine;
    • vedurijuhtide eksamineerimise korraldamine ning vedurijuhilubade väljaandmise ja vedurijuhilubade kehtivuse pikendamise, samuti raudteeveeremi juhtimise õiguse peatamise või arstlikult komisjonilt saadud otsuse alusel raudteeveeremi juhtimise õiguse äravõtmise ettevalmistamine;
    • õigusaktidest tulenevate kriisireguleerimisalaste ülesannete täitmine raudteevaldkonnas ja raudteevaldkonna kriisireguleerimisplaanide väljatöötamine;
    • raudteealaste väärtegude kohtuväline menetlemine .10

  • Tööstusohutuse teenistus

    Tööstusohutusega tegeleb Tehnilise Järelevalve Ametis 3 osakonda:
    • Kemikaali ja mäetööde osakonna tegevusvaldkondadeks on lõhkematerjalid ja pürotehnika, mäetööd ning ohtlikud kemikaalid .
    • Ehitus- ja elektriosakonna tegevusvaldkondadeks on ehitised ja ehitustooted , elektriseadmed , elektripaigaldised , elektritööd ning energiatõhusus.
    • Tehnikaosakonna tegevusvaldkondadeks on masinad , surveseadmed, gaasiseadmed, gaasipaigaldised, gaasitööd, liftid ja köisteed, legaalmetroloogia ning väärismetalltooted. 11

  • Ehitus- ja elektriosakond


    Ehitusalal on Tehnilise Järelevalve Ametil kolm järelevalvesuunda:
    • ehitistele (hooned ja rajatised) esitatavad ohutusnõuded- kontrollitakse ehitisele esitatavate nõuete täitmist nii ehitamise käigus kui ka kogu kasutusaja jooksul;
    • ehitusalal tegutsevale ettevõtjale esitatavad nõuded- kontrollitakse majandustegevuse registri registreeringu õigsust ja nõuetekohase vastutava spetsialisti olemas;
    • ehitustegevusele esitatavad nõuded- kontrollitakse, et ehitusprotsessis osalejad (omanik, ehitaja, omanikujärelevalve teostaja jne) täidaks neile pandud kohustusi.

    Ehitustoode on mõeldud püsivaks paigaldamiseks ehitisse ning peab vastama kehtestatud nõuetele, mis on märgitud tootestandardis või tehnilises tunnustuses.
    Tootjal on kohustus tagada toodete nõuetekohasus, mis eeldab toote vastavushindamist, asjakohaste dokumentide koostamist ja CE-märgiga varustamist. Tehnilise Järelevalve Amet teostab ehitustoodete nõuetekohasuse järelevalvet, mille käigus kontrollitakse vastavusmärgistust ja dokumente ning vajadusel tellitakse kontrollkatsetusi.12
    Elektriohutuse valdkonnas on Tehnilise Järelevalve Ameti ülesanded:
    • turujärelevalve elektriseadmetele - elektriseade peab olema ohutu ja varustatud vajaliku teabe ning märgistusega. Eestis peavad olema varustatud energiamärgistusega külmikud, sügavkülmikud ja nende kombinatsioonid, pesumasinad , kuivatid ja nende kombinatsioonid, nõudepesumasinad, elektriahjud, elektrilambid, õhukonditsioneerid, veekuumutid ja kuumaveesalvestid, vedel- ja gaaskütusega köetavad kuumaveekatlad ning luminofoorlampide liiteseadised13
    • järelevalve elektriseadmete ja -paigaldiste elektromagnetilise ühilduvuse nõuetele vastavusele - elektriseade/paigaldis ei tohi tekitada häiringuid ning peab olema ise küllaldaselt häirekindel
    • riiklik järelevalve elektripaigaldistele - elektripaigaldise kasutamine peab olema ohutu ning seal peab ettenähtud juhtudel olema tehtud tehniline kontroll ja määratud käidukorraldaja
    • järelevalve elektritöö ettevõtjate tegevusele - elektritöö tegemiseks peab ettevõtja olema registreeritud, omama pädevusega töid juhtivat isikut ning järgima elektritöödel elektriohutusnõudeid
    • järelevalve tehnilise kontrolli teostajatele ning isiku nõuete hindajatele ja tõendajate tegevusele - need asutused peavad olema akrediteeritud vastavas valdkonnas, olema oma töös sõltumatud ja asjatundlikud ning omama vajalikke teadmisi ja vahendeid
    • elektriõnnetuste põhjuste väljaselgitamine ning ennetavate meetmete kavandamine - elektripaigaldiste omanikel ja elektritööde ettevõtjatel on kohustus teavitada Ametit toimunud elektriõnnetustest.14

  • Tehnikaosakond

  • Masinad


    Tehnilise Järelevalve Ameti ülesandeks on kontrollida seadmete ja potentsiaalselt plahvatusohtlikes keskkondades kasutatavate masinate ja kaitsesüsteemide nõuetekohasust:
    • nõutava dokumentatsiooni olemasolu ning selle sisu (vastavusdeklaratsioon, eestikeelne juhend)
    • masina märgistust (CE märk, Ex märk, eestikeelsed hoiatustekstid)
    • masina vastavust tehnilistele normidele (oluliste ohutusnõuete täidetus ja EN standardikohasus)
    • Registreerimisele kuuluvate kraanade, kaubaliftide ja tõstukite juures kontrollitakse vastutavate isikute ja käitajate nõuetekohasust, tehnilise kontrolli olemasolu ning paigaldamise, ümberehitamise ja remondi nõuetele vastavust. Jälgitakse, et tehnilise kontrolli teostaja ja vastutavate isikute eksamineerija järgiks neile kehtestatud nõudeid.15
  • Surveseadmed


    Tehnilise Järelevalve Amet teostab riiklikku järelevalvet surveseadme nõuetele vastavuse üle, surveseadme paigaldamise, kasutamise, remontimise ja ümberehitamise ning ohtliku vedeliku anuma valmistamise nõuetele vastavuse üle, tunnustatud asutuse, tehnilise kontrolli teostaja ja ettevõtja suhtes sätestatud nõuete järgimise üle.16


  • Gaasiseadmed ja paigaldised ning gaasitööd


    Küttegaasi (maagaas, vedelgaas, biogaas , tehisgaas) kasutamise ohutuse tagamiseks teostab Tehnilise Järelevalve Amet riiklikku järelevalvet gaasipaigaldiste kasutamise, ehitamise ning gaasitööde ( hooldus , remont, paigaldus jt) teostamise üle. Gaasipaigaldise kasutuskontrolli käigus kontrollitakse eelkõige, kas gaasipaigaldis vastab ohutusnõuetele ning kas on läbi viidud seadusega ette nähtud tehniline kontroll ja nõutaval juhul määratud gaasipaigaldise kasutamise järelevaataja.
    Samuti teostab Tehnilise Järelevalve Amet Eestis müügilolevate gaasiseadmete (gaasipliidid, gaasiveesoojendid, gaasil töötavad katlad jt) nõuetekohasuse järelevalvet, mille käigus kontrollitakse seadme ja selle märgistuse nõuetekohasust ning eestikeelsete paigaldus-, kasutus- ja hooldusjuhendite olemasolu.
    Gaasitööde teostajate ja gaasipaigaldiste ehitajate puhul kontrollitakse majandustegevuse registri registreeringu olemasolu ning personali pädevust ning nende tegevuse nõuetekohasust.17
  • Legaalmetroloogia


    Tehnilise Järelevalve Amet tegutseb mõõteseaduses ning kontrollib:
    • mõõtevahendite turule laskmise, kasutusele võtmise ja kasutamise ning mõõtetulemuste tõendatud jälgitavuse nõude täitmist;
    • mõõtevahendite vastavushindamisasutuste ja taatluslaborite tegevust;
    • kohustuslike mõõtühikute kasutamist.

    Järelevalve objektiks on ka mõõtevahendid, mida kasutatakse näiteks tolli- ja aktsiisiladudes, tanklates, kauplustes, transpordis , liiklusjärelevalves, vee, elektri ja gaasi koguste mõõtmisel jm.18
  • Kinnispakid


    Tehnilise Järelevalve Amet kontrollib ettevõtjaid, kes valmistavad või impordivad kinnispakke. Kinnispakid on tooted, mille täitekogust ei saa pakendit rikkumata muuta. Kinnispaki näiteks on õlipudel, suhkrupakk, kommikarp jmt. Märgis ℮ pakendil tähendab, et pakendi täitekoguse nõuetelevastavuse tagamiseks on EL liikmesriik, kelle territooriumil pakendaja tegutseb, rakendanud asjakohaseid nõudeid ning kontrollimeetmeid.
    ℮ - märgisega kinnispakid on EL siseturul täitekoguse kontrollist ostjariigis vabastatud. Juhul kui märgis puudub, peab siiski kinnispaki täitekogus vastama kehtestatud nõuetele.19
  • Liftid


    Tehnilise Järelevalve Amet kontrollib:
    • liftide ohutust ning lifti ja köistee ohutuse seadusega  kehtestatud nõuete täitmist
    ( liftidele peab olema teostatud tehniline kontroll ning peab olema määratud vastutavad isikud, et toimuks regulaarne hooldus);
    • tehnilise kontrolli teostaja, lifti paigaldaja, hooldaja ja vastutavate isikute nõuetele vastavust.20

  • Tehnilise Järelvalve Ameti koostööpartnerid

    Arendus- ja järelevalvetegevuse valdkonnas on Tehnilise Järelvalve Ameti koostööpartneriteks Eestis:
    • Kaitsepolitseiamet: www. kapo .ee  
    • Maksu- ja Tolliamet : www. emta .ee  
    • Politseiamet: www.pol.ee  
    • Päästeamet: www.rescue.ee  
    • Ravimiamet: www.sam.ee  
    • Tarbijakaitseamet : www.tka.riik.ee  
    • Tervisekaitseinspektsioon: www.tervisekaitse.ee  
    • Tööinspektsioon: www.ti.ee 
    • Eesti Akrediteerimiskeskus www.eak.ee  
    Uuringute ning projektidega teeb Tehnilise Järelvalve Amet koostööd:
    Vastavushindamine on menetlus, mille eesmärk on teha kindlaks toote või kvaliteedisüsteemi vastavus nõuetele. Tüüpilisteks vastavushindamise protseduurideks on proovivõtt, katsetamine ja inspekteerimine; hindamine, tõendamine ja vastavuse kinnitamine (sertifitseerimine); akrediteerimine ja heakskiitmine kui ka nende kombinatsioonid.21
    Vastavushindamist Eestis teostab Tehnilise Järelvalve Amet koostöös:
    • Metrosert AS: www.metrosert.ee  
    • Teede Tehnokeskus:www.teed.ee  
    • Inspecta Estonia OÜ: www.inspecta.ee  
    • TTÜ Katsekoda: www.sise.ttu.ee/katsekoda22
     

    KOKKUVÕTE


    Käesolevas töös anti ülevaade Tehnilise Järelvalve Ametist kui valitsusasutusest, mis juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest ja käskkirjadest ning Euroopa Liidu õigusaktidest.
    Antud töös saadi teada, et Tehnilise Järelvalve Amet tegeleb ohutusalase järelevalvega elektripaigaldiste ja elektritööde, ohtlike kemikaalide käitlemise, küttegaasi seadmete ja paigaldiste, liftide ja köisteede, masinate, surveseadmete, kaevandamise ja lõhketööde ning pürotehnika, ehitiste ja ehitustegevuse, sh raudtee-ehituse ning raudteeveeremi ja raudteeliikluse üle.
    Töös tutvustati Tehnilise Järelvalve Ameti tegevusvaldkondi, eesmärke ja põhiülesandeid ning anti ülevaade Tehnilise Järelvalve Ameti struktuurist kui ka erinevate osakondade ja teenistuste põhiülesannetest. Töö kolmandas osas keskenduti Tööstusohutuse teenistusele, milles tegutseb Tehnilise Järelevalve Ameti kemikaali ja mäetööde osakond (tegevusvaldkondadeks on lõhkematerjalid ja pürotehnika, mäetööd ning ohtlikud kemikaalid); ehitus- ja elektriosakond (tegevusvaldkondadeks on ehitised ja ehitustooted, elektriseadmed, elektripaigaldised, elektritööd ning energiatõhusus) ning tehnikaosakond - tegevusvaldkondadeks on masinad, surveseadmed, gaasiseadmed, gaasipaigaldised, gaasitööd, liftid ja köisteed, legaalmetroloogia ning väärismetalltooted.
    Samuti anti põgus ülevaade Tehnilise Järelvalve Ameti koostööpartneritest.

    KASUTATUD ALLIKAD


  • http://www.mkm.ee/vastavushindamine/ (21.09.2012)
  • https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822 (14.09.2012)
  • http://www.tja.ee/ehitusohutus (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/elektriohutus (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/energiatohusus (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/kodanikule (15.09.2012)
  • http://www.tja.ee/koostoopartnerid (21.09.2012)
  • http://www.tja.ee/kuttegaasiseadmed (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/legaalmetroloogia (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/liftid-ja-koisteed (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/masinad (21.09.21012)
  • http://www.tja.ee/organistasioon (15.09.2012)
  • http://www.tja.ee/struktuur (21.09.2012)
  • http://www.tja.ee/test-6 (21.09.21012)
  • http://tja.ee/toostusohutus (21.09.21012)
    1 https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822 (14.09.2012)
    2 http://www.tja.ee/organistasioon (15.09.2012)
    3 https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822 (14.09.2012)
    4 http://www.tja.ee/kodanikule (15.09.2012)
    5 http://www.tja.ee/organistasioon (15.09.2012)
    6 https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822 (14.09.2012)
    7 http://www.tja.ee/struktuur (20.09.2012)
    8 https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822
    9 https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822 (14.09.2012)
    10 https://www.riigiteataja.ee/akt/13190822 (14.09.2012)
    11 http://tja.ee/toostusohutus (21.09.21012)
    12 http://www.tja.ee/ehitusohutus (21.09.21012)
    13 http://www.tja.ee/energiatohusus (21.09.21012)
    14 http://www.tja.ee/elektriohutus (21.09.21012)
    15 http://www.tja.ee/masinad (21.09.21012)
    16 http://www.tja.ee/test-6 (21.09.21012)
    17 http://www.tja.ee/kuttegaasiseadmed (21.09.21012)
    18 http://www.tja.ee/legaalmetroloogia (21.09.21012)
    19 http://www.tja.ee/legaalmetroloogia (21.09.21012)
    20 http://www.tja.ee/liftid-ja-koisteed (21.09.21012)
    21 http://www.mkm.ee/vastavushindamine/ (21.09.2012)
    22 http://www.tja.ee/koostoopartnerid (21.09.2012)
  • Vasakule Paremale
    Tehnilise Järelevalve Amet #1 Tehnilise Järelevalve Amet #2 Tehnilise Järelevalve Amet #3 Tehnilise Järelevalve Amet #4 Tehnilise Järelevalve Amet #5 Tehnilise Järelevalve Amet #6 Tehnilise Järelevalve Amet #7 Tehnilise Järelevalve Amet #8 Tehnilise Järelevalve Amet #9 Tehnilise Järelevalve Amet #10 Tehnilise Järelevalve Amet #11 Tehnilise Järelevalve Amet #12 Tehnilise Järelevalve Amet #13 Tehnilise Järelevalve Amet #14 Tehnilise Järelevalve Amet #15 Tehnilise Järelevalve Amet #16 Tehnilise Järelevalve Amet #17 Tehnilise Järelevalve Amet #18 Tehnilise Järelevalve Amet #19 Tehnilise Järelevalve Amet #20
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 20 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor papinuk Õppematerjali autor
    Referaat

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    90
    docx

    Kinnisvara haldamise vastused.

    ....26 70.Tehnohooldus ja heakorratööde sisu ning olemus, nende põhilised erinevused .........27 76. Kasutusluba ­ sisu, saamise eeldused, vajalikkus.......................................................28 77. Kohaliku omavalitsuse poolt läbiviidav ehitusjärelevalve ­ põhikohustused ja õigused ......................................................................................................................................... 30 78. Ehituse ja ehitiste riiklik järelevalve ­ põhikohustused ja õigused...............................32 79. Omanikujärelevalve põhikohustused ja õigused..........................................................33 80. Ehitise omaniku kohustused ehitusseaduse tähenduses.............................................35 82. Mälestised ja muinsuskaitse alal paikneva ehitise omaniku kohustused ja õigused....37 83. Ehitiste eluead ja nende omavaheline seos................................................................38 84

    Hüdroisolatsiooni tööd
    thumbnail
    31
    doc

    AVALIK HALDUS 2016 kevad

    Kohtusüsteem koosneb: 1) maa- ja linnakohtutest ning halduskohtutest; (I astme kohtud) 2) ringkonnakohtutest; (Ringkonnakohtud on teise astme kohtud ning nad vaatavad apellatsiooni korras läbi esimese astme kohtu lahendeid) 3 3) Riigikohtust. (Riigikohus on riigi kõrgeim kohus, kes vaatab kohtulahendeid läbi kassatsiooni korras. Riigikohus on ühtlasi põhiseadusliku järelevalve kohus) ÕK- tegevuses sõltumatu ametiisik, kes teostab järelevalvet seadusandliku ja täidesaatva riigivõimu ning kohaliku omavalitsuse õigustloovate aktide põhiseadusele ja seadustele vastavuse üle. ÕK nimetab ametisse RK VP ettepanekul 7 aastaks. ÕK saab ametist tagandada üksnes kohtuotsusega 1) ÕK analüüsib seaduste muutmise, uute seaduste vastuvõtmise ja riigiasutuste töö kohta talle tehtud ettepanekuid ning esitab vajaduse korral RK ettekande.

    Avalik haldus
    thumbnail
    99
    rtf

    Põllumajandusega seotud seadused

    taotleja poolt riigilõivu tasumisest arvates viie tööpäeva jooksul. Taotlejale saadetakse registrikande muutmise otsuse ärakiri otsuse tegemisest arvates viie tööpäeva jooksul posti teel. § 26. Registreerimise otsuse kehtivuse peatamine (1) Registreerimise otsuse kehtivus peatatakse, kui: 1) väetise edasine käitlemine võib olla ohtlik inimese ja looma elule ja tervisele või varale või keskkonnale; 2) käitleja on esitanud sellekohase kirjaliku avalduse; 3) järelevalve ajal on avastatud, et väetisekoostis ei ole nõuetekohane; 4) käitleja on rikkunud väetise pakendi ja selle märgistuse kohta kehtestatud nõudeid; 5) käitleja ei ole volitatud töötlejat kirjalikult teavitanud registrisse kantud andmete muutumisest; 6) käitleja ei ole ettenähtud tähtajaks tasunud riigilõivu. [RT I 2008, 49, 271 - jõust. 01.01.2009] (2) Registreerimise otsuse kehtivuse peatamise otsuse teeb volitatud töötleja käesoleva

    Põllumajandus
    thumbnail
    31
    docx

    Dokumendi halduse eksamiks

    kavandab tegevused asjaajamise ja dokumendihalduse alaste õigusaktide ja juhiste ning dokumendihaldusnõukogu otsuste rakendamiseks Liikmed: Ministeeriumid, Riigikantselei, SIM-KOV´id, Rahvusarhiiv, RISO, RIA MKM- i juhised 2012 Moreq2 Eesti ,,nullpeatükk" DHS´ide miinimumnõuded Moreq2 ja Eesti ,,nullpeatüki" baasil (4 taset) Dokumendihalduse metaandmed Dokumendiliigi andmekirjelduse juhis Riigi Infosüsteemi Amet Koordineerib riigi infosüsteemi arendamist ja haldamist, korraldab infoturbega seotud tegevusi ja käsitleb Eesti arvutivõrkudes toimuvaid turvaintsidente. RIA konsulteerib avalike teenuste osutajaid, kuidas oma infosüsteeme nõuetekohaselt hallata ja teostab nende üle järelevalvet. Riigi infosüsteemi haldussüsteem (RIHA) RIHA on riigi infosüsteemi kataloog. Ühtlasi on see menetlus- ning halduskeskkond, mille kaudu tagatakse riigi infosüsteemi terviklik ja tasakaalustatud areng

    Infoteadus- ja dokumendihalduse eriala
    thumbnail
    22
    doc

    Eesti Avalik Haldus konspekt

    1. SISSEJUHATUS EV Põhiseadus Sissejuhatav loeng: ­ Normikontrolli teostavad: 1) Riigikogu, 2) Vabariigi President, 3) Õiguskantlser, 4) Kohtud (põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium), 5) ametnik, 6) üksikisik. ­ Põhiseaduslikud institutsioonid: 1) Riigikogu, 2) Vabariigi President, 3) Eesti Pank, 4) Riigikontroll, 5) Õiguskantlser, 6) KOV ja 7) Kohus ­ Täidesaatva riigivõimu asutused: 1) valitsusasutused; 2) valitsusasutuste hallatavad riigiasutused (ministeeriumite valitsemisalas, Riigikantlselei või maavalitsuse haldamisel)

    thumbnail
    53
    pdf

    Keskkonnakaitse üldkursus konspekt

    Keeld ei kehti teenistusülesannetel koertele (teenistuskoerad ja jahikoerad) Kalapüük:
 Mitteavalikuks kasutamiseks mõeldud kalapüük sõltub omanikust (keelab/lubab)! 
 Metsaannid:
 Kui ei ole selgelt keelatud, siis võib seeni, marju ja pähkleid korjata 
 Massid metsas kahjustavad omaniku huve, isegi, kui korilus on lubatud 
 Kuivanud puud tohib langetada maaomaniku loal 
 Omaniku loata ei tohi kasvavatelt puudelt oksi murda 
 (vihad, pärjad, koore koorimine) 
 NB! Tehnilise toorme, nagu pajukoor, korvivitsad, pilliroog, männikasvud, vaik jm kogumise õigus ei kuulu igaüheõiguse alla! 
 
 KESKKONNAÕIGUS 
 Keskkonnaõigus – normide kogum, mille eesmärgiks on kaitsta meid ümbritsevat keskkonda.
 TUNNUSJOONED:
 Keskkonnaõiguseprintsiibid(eriti ettevaatusprintsiip) 
 Avalikkusekaasamiseja KMH*nõue (keskkonnamõju hindamine)
 Suur rahvusvahelise õiguse roll 
 Tihe seos EL keskkonnaõigusega 
 Teemavaldkonnadjavaldkonnaülesedteemad 


    Keskkonna kaitse
    thumbnail
    53
    docx

    Töötervishoiu ja tööohutuse seadus

    tehnoloogiat on vahetatud või uuendatud, kui on ilmnenud uued andmed ohuteguri mõju kohta inimese tervisele, kui õnnetuse või ohtliku olukorra tõttu on riskitase esialgse tasemega võrreldes muutunud või kui töötervishoiuarst on tervisekontrolli käigus tuvastanud töötaja tööga seotud haigestumise; [RT I 2007, 3, 11 - jõust. 01.03.2007] 51) tagama, et ohualal töötab ainult asjakohase erijuhendamise või eriväljaõppe saanud töötaja või tööd tehakse sellise töötaja järelevalve all; [RT I 2007, 3, 11 - jõust. 01.03.2007] 52) teavitama alaealist ja alla 15-aastase alaealise seaduslikku esindajat alaealise tööga seotud riskidest ning tema ohutuse ja tervise kaitseks rakendatud abinõudest; [RT I 2007, 3, 11 - jõust. 01.03.2007] 6) teavitama töötajaid töökeskkonnavolinike, töökeskkonnanõukogu liikmete ja töötajate usaldusisikute kaudu ohuteguritest, töökeskkonna riskianalüüsi tulemustest ning tervisekahjustuste vältimiseks rakendatavatest abinõudest;

    Õiguskaitseasutuste süsteem
    thumbnail
    345
    pdf

    HALDUSÕIGUS

    • Haldustegevusvormid: haldusakt, määrus, haldusleping, toiming. • Haldusmenetlus I: menetlustähtajad, menetlusosalised, taotlus. Märgukiri, selgitustaotlus, teabenõue. • Haldusmenetlus I:menetlusõigused. • Haldusmenetlus I: haldusmenetluse läbiviimine jne. • Haldusakti vormistamine ja õiguspärasuse eeldused. • Haldusmenetlus II: haldusakti muutmine ja kehtetuks tunnistamine. • Haldustegevuse kontroll: mõiste ja liigid (sh teenistuslik järelevalve ja vaidemenetlus, halduskohtumenetlus). • Haldustäitemenetlus. • Riigivastutus Kodutöö • Esimesel loengul määrab (kohustuslik) igaüks end ühte gruppi ja valib teemakohase kohtulahendi. • Loengu alguses tutvustab grupp u 10 minuti jooksul kohtulahendit rõhuasetusega loenguteemale • Soovitus – oluline põhimõte, seisukoht vm hakkab osast: Kohtu seisukoht, kohtu põhjendused Eksam • Eksami ajad – paku aeg

    Kategoriseerimata




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    tallinnateeninduskoo profiilipilt
    09:10 23-11-2014



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun