Kategoorias pedagoogika leiti 65 faili

Pedagoogika >> Pedagoogika
Õuesõppe pedagoogika kui teadmiste allikas lähiümbrusest saab õpiõu
6
docx
Oluline on kasvatada keskkonnateadlikkust ja arusaama inimtervise ohustatusest terves maailmas. Seega on haridussüsteemil täita keskne tulevikku suunatud ülesanne ning kindlasti ka seda, et elujõulised teadmised luuakse sise- ja väliskeskkonna koosmõjus tekkinud õpikeskkonnas. Õppemaastikul saab ajaloo ja nüüdisaegse teadusega tegeleda sel kombel, et sellest võidavad nii tervis ja õppimine kui ka füüsiline keskkond ise. Õuesõppimise juures on olulis...
10 allalaadimist, 0 arvamust
Hüperaktiivsed lapsed
2
pdf
Hüperaktiivsuse esimesi tunnuseid võib märgata väga varastel eluaastatel. Sellised sümptomitega lapsed on väga impulsiivsed ja see võib tekitada eluaegseid komplikatsioone, sest oma loomupärase tormaka käitumisega kutsub laps esile täiskasvanu negatiivse suhtlusstiili: karistamine, keelamise, pahandamise, kuid see võimendab omakorda probleemi. Saksa meedikud on leidnud, et hüpeaktiivsust pole võimalik välja ravida, küll aga leevendada. Kuigi tänapäeval mitmed spetsialisti...
Pedagoogika - Kutsekool
27 allalaadimist, 0 arvamust
Rinnapiim ja imiku toitumine
10
doc
Lastehoiu eriala, Laste Tervishoid
Pedagoogika - Kutsekool
7 allalaadimist, 1 arvamus
Kooli ajalugu ja tänapäev
5
docx
Hariduse eesmärgid ja korraldus antiik - Kreekas. HARIDUSE EESMÄRK – täiuslikkuse ja harmoonia saavutamine ATEENA • 6-5 saj. eKr tekkinud haridussüsteem, milles oli ühendatud vaimne, esteetiline ja kehaline kasvatus • Kasvatuse ja hariduse lõppeesmärk: KALOKAGATHIA (kr.k. kalon – ilu, agathon – headus) Ateenas...
6 allalaadimist, 0 arvamust
Downi sündroom - referaat
9
odt
Mis on Downi sündroom? 2.Ajalooline informatsioon. 3.Kui tihti Downi sündroom esineb? 4.Kuidas Downi sündroomi ära tunda? 5.Iseloomulikud tunnused. 6.Kokkuvõtteks. Kasutatud kirjandus 2 1.Mis on Downi sündroom? Downi sündroomiga lastel on erinevaid jooni tunduvalt rohkem kui sarnaseid. Kõigil lastel on palju oma vanematelt päritud individuaalseid omadusi. Lapsed võivad sarnaneda oma em...
Pedagoogika - Kutsekool
25 allalaadimist, 2 arvamust
Lapse hirmud
3
doc
Referaat Koostanud Pille Jürisaar HT´09 KURSUS Juhendaja Karin Luts Pärnu 2009 Laste hirmud Hirmude esinemine on laste üliarenenud fantaasia, väikese elukogemuse ja psüühiliste iseärasuste tõttu täiesti loomulik ja normaalne nähtus. Kui lapsele lähedased inimesed pakuvad talle turvalisust ja mõistavad lapse hirme, siis enne kooli iseloomulikud hirmud lapse arenedes kaovad, mitte ei kasva üle pidevaks ängistuseks või psü...
Pedagoogika - Kutsekool
20 allalaadimist, 0 arvamust
Eelkooliealise lapse päevakava
2
sxw
Eelkooliealise lapse päevakava. Pille Jürisaar HT´09 Juhendaja K.Luts Pärnu 2010 Lapse päevakava 7.30-8.30 Laste vastuvõtt, vabategevus rühmas 8.30-9.00 Hommikusöök 9.00-9.45 Vabategevus, mängud 9.45-10.30 Muusikatund, liikumistund 10.30-11.00 Ettevalmistus õueminekuks 11.00-12.00 Vabategevus, liikumismängud ja vaatlused õues 12.00-12.30 Õuest tulek, ettevalmistus lõunasöögiks 12.30-13.00 Lõunasöök 13.00-15.00 Päevane uni 15.00-15.30...
Pedagoogika - Kutsekool
75 allalaadimist, 3 arvamust
Aktiivsus- ja tähelepanuhäire-ATH-sümptomitega lapse-toetamine kodus-lasteaias ja koolis
12
odt
Www. ATH.ee – seal on infot Rahvusvaheline tähis on ADHD. Häire F90 Termin hüperaktiivsus on kreeka-ladina päritolu. Kreeka hyper` on peal, üleval, teisel pool ` on seotud normi ületamisele osutavate sõnadega. Ladina activus tähendab tegutsemist, toimekust. Psühholoogiasõnastikutes on hüperaktiivsust kirjeldatud kui tähelepanematust, impulsiivsust, kõrgendatud liikumisaktiivsust. MIS ON ATH...
Pedagoogika - Kutsekool
58 allalaadimist, 0 arvamust
Pedagoogilise situatsiooni kirjeldamine ja analüüs
1
doc
Selles linnas on üks kõrgkool, mille nimetus on Y. Nii eestlased, kui ka venelased õppivad selles kõrgkoolis. Peaagu kõik ained on ainult eesti keeles või suurem osa infot on eesti keeles, aga paljud õpetajad teavad ka vene keelt . Konflik on selles: venelased tahavad, et neil oleks võimalus saada informatsiioni ka vene keeles – nii lektsiooni ajal ( õpetajad...
3 allalaadimist, 0 arvamust
TELEMEEDIA MÕJU EESTI LASTELE
24
doc
TALLINNA ÜLIKOOLI PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendusõppe osakond Moonika Tanila TELEMEEDIA MÕJU EESTI LASTELE Referaat Juhendaja: Jane Rätsep Tallinn 2013 2 SISUKORD 3 1. SISSEJUHATUS Teema valikul oli suur roll minu perel. Minu abikaasa armastab väga teleri ees istuda. Olen üritanud talle selgitada, millist mõju avaldab see lastele, kes tahtmatult jäävad samuti teleri ette vaatama. Se...
13 allalaadimist, 0 arvamust
Erivajadustega inimesed
1
rtf
Et sellised inimesed üritustel osaleda saaks tuleks nende vajadustele eriliselt tähelepanu pöörata. Kuna erivajadustega inimesel on liikumine sageli piiratud, siis peaks kindlasti tähelepanu pöörama sellele, et juurdepääs üritusetoimumispaika oleks nii lihtne kui võimalik. Kui sinna viivad trepid, siis on trepi käsipuude olemasolu...
4 allalaadimist, 0 arvamust
Aja vaim ja kasvatus
9
docx
Ma arvan, et vaatamata praeguse ajastu ülikiirele elutempole, oleks tähtis, et me suudaksime tegeleda oma toimetustega ja samas olla lastele lähedal, et nad saaksid aru, et me oleme nende jaoks olemas, et nad tunneks meie lähedust, mis neile turvatunde annaks, mida lapsed nii vajavad meie riigi kiirustavas, närvilises maailmas. Kristi Metshein Kasutatud kirjandus Kuurme, T., 2003 Kasvatuse võim ja võimetus Tallinna Pedagoogikaülikool ja autorid, 2004, Kasvatusteadused muutuste ajateljel Vapper, T., 2012, Ei ole halbu lapsi, on valed kasvatusvõtted http://www.opleht.ee/admin/pages/preview/?archive_mode=article&articleid=8055 Kasutatud fotod Foto 1 – Internet http://www.realussr.com/ussr/the-patriotic-education-in-ussr-part-2-pioneers- soviet-boy-scouts/ Kristi Metshein Kool kui areneva inimese kogemusruum. Õppimist soosiv keskkond. Vana ja uus kool. Vanakoolilikult ra...
4 allalaadimist, 0 arvamust
Liisusalmid
2
docx
· Vihma hakkas sadama Krokodill see nuttis palus Lapsed tuppa plagama Ära vihu viht on valus Voodi alla pugema Võttis oma reisipauna Raamat kätte, lugema Pidas halvaks külma sauna Kadus kiirelt üle mäe · A-B, hakka pähe Lapsed eks nüüd tuppa läe Kui ei hakka lükkan takka Kellega, millega · Üks on minu pea Suure pika kepiga Kaks silma kassilgi...
9 allalaadimist, 0 arvamust
ERINEVAD TRÜKITEHNIKAD
4
docx
TARTU ÜLIKOOL SOTSIAAL – JA HARIDUSTEADUSKOND HARIDUSTEADUSTE INSTITUUT TRÜKKIMISVAHENDID LOOVUSÕPETUS JA KÄELINE TEGEVUS ERINEVAD TRÜKITEHNIKAD. KILETRÜKK. On olemas erinevaid variante, kuidas kiletrükki kasutada. Nendeks on:  Joonistada pilt kilele, sinna paber peale, seejärel pudeliga üle rullida. Hea värvide segunemise õpetamiseks. Näiteks „Vik...
6 allalaadimist, 0 arvamust
Tartu Ülikool joonistamisvahendid
6
docx
lühikonspekt joonistamisvahenditest
2 allalaadimist, 0 arvamust
ORIENTEERUMISPÄEV II KOOLIASTMELE
14
docx
Häädemeeste Keskkool ORIENTEERUMISPÄEV II KOOLIASTMELE Loovtöö Kalev Seilmaa ja Rando Klein 8B. klass Juhendaja: Epp Lorents Lubatud kaitsmisele Õppealajuhataja ......................................... "....."..................2013...
Pedagoogika - Põhikool
2 allalaadimist, 0 arvamust
MÄNGU ROLL LAPSE ARENGUS
15
doc
1 REFERAAT...................................................................................................................................................1 KRISTINA VASSUS...
16 allalaadimist, 0 arvamust
Psühholingvistika kujunemise eeldused
21
doc
• Keele omandamise vahend- kaasasündinud mehhanism-keelepädevuse alge on olemas, kuid tegelikult see ei ole veel ikkagi olemas (3. etapp seletab). Bioloogilise küpsuse teel omandab tipptaseme lausemoodustuses. • Põhiüksus lause- kõik struktuurid seotud- MILLERI UURIMISPRINTSIIBID- mida peaks saama pedagoogikas arvesse võtma, vt raamatust Rakenduslikule poolele pöörata rohkem tähelepanu (meil õpikut lugedes). Miks ma seda õpin jne. PSL 3. etapp- kognitiivne psühholingvistika • uurimisüksus- ütlus • heuristiline- avastuslik kõneloome. • Kõneloome ja tajumise käigus tuleb sooritada erinevaid operatsioone. MOSKVA KOOLKONNA UURIMISPRINTSIIBID- Karlepi raamatust! Pedagoog PEAKS TEADMA! Loe läbi! Ükskõik, kus on suhtlemine, on psühholingvistika! Nt enesetapukirjade psühholingvistiline analüüs, et uurida, kas t...
32 allalaadimist, 0 arvamust
Kuulamine referaat
13
doc
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool ST12 KÕ1 KUULAMINE Referaat Õppejõud: MÕDRIKU 2013 SISSEJUHATUS...
8 allalaadimist, 0 arvamust
REFORMATSIOON JA MARTIN LUTHERI PANUS KOOLI AJALUKKU
11
odt
Vaatlen reformatsiooni põhiseisukohti , reformieelset ja -järgset perioodi Baltimaades ja kuidas toimus õpetamine sada aastat hiljem Eesti aladel. Sada aastat hilisemat perioodi püüan kirjeldada usutegelase Paulus Lempeliuse, kes oli Eesti aladel kirikuõpetaja, näite varal. Oli ju õpetamine tol ajal usaldatud kirikuõpetajate kätte. Peamiste allikatena kasutan H. Piirimäe koostatud „Tartu Ülikooli ajalugu I osa“, L. Andreseni „ Eesti rahvakooli ja pedagoogika ajaloo I osa“ , A. Põldvee kirjutist „ Ajalugu Aino Kalda lugudes“ ja K.Trasbergi loengu- ja internetimaterjale. REFORMATSIOONIEELNE AJAJÄRK BALTIMAADES Alustan ülevaatega reformatsioonieelsest ajajärgust Baltimaade koolides, kus ei olnud veel jõutud seitsme vaba kunsti õpetamisest kaugemale. Seitsme vaba kunsti – aritmeetika, geomeetria, planimeetria, stereomeetria, astronoomia, harmoonia, dialektika – õpetamisel õpiti triiviumi aineid – grammatikat, dialektikat ja retoorikat. Ainult üksikud jõudsid toomkoolides kva...
1 allalaadimist, 0 arvamust