Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mängud - erinevad mängud (7)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millal on sinu sünnipäev?
  • Mida ta peaks endale ostma?
  • Kus Millal Kuidas?
  • Mis on magusam kui vesi tugevam kui lõvi sügavam kui meri?
  • Kui tahab läheb kui aetakse?

Lõik failist

SISUKORD
1. MÄNG. LIIGID. PÕHINÕUDED MÄNGUDE VALIKUL 3
2. MÄNGUJUHT 6
3. MÄNGUDE LÄBIVIIMISE METOODIKA 7
5. HARJUTUSMÄNGUD 9
6. RINGMÄNGUD 13
7. VÕISTLUSLIKUD MÄNGUD 18
8. INTELLEKTUAALSED MÄNGUD 21
9. MÕISTATUSED JA VANASÕNAD 25


1. MÄNG. LIIGID. PÕHINÕUDED MÄNGUDE VALIKUL


Mäng on isiksuse üks põhitegevusi, mängimine on aktiivsuse ja lõbu rahuldamise väljund. Mängivad kõik, olenemata vanusest, soost, usust, tervislikust seisundist – sünnist surmani.
Mäng on teadlik tegevus, pedagoogiline protsess aktiivses meelelahutuslikus vormis, millel on alati selge eesmärk – taotletav tulemus:
õpetuslik – saadakse teada midagi uut, kogetakse mõnda uut tegevust
kasvatuslik – üksteisega arvestamine, abivalmidus, viisakus, sõbralikkus,
koostegemisühtsus
arenduslik – vaimselt (tähelepanu, mälu, fantaasia , loovus), füüsiliselt (kiirus, täpsus,
visadus, osavus jne).
Mäng on motiveeritud tegevus – ma tahan mängida, ma tahan mängida seda mängu, et
lõõgastuda, lõbutseda või oma võimeid proovida-näidata. Noortel endil on esmaseks eesmärgiks ( motivatsiooniks ) mängudes osalemiseks lihtsalt
Vasakule Paremale
Mängud - erinevad mängud #1 Mängud - erinevad mängud #2 Mängud - erinevad mängud #3 Mängud - erinevad mängud #4 Mängud - erinevad mängud #5 Mängud - erinevad mängud #6 Mängud - erinevad mängud #7 Mängud - erinevad mängud #8 Mängud - erinevad mängud #9 Mängud - erinevad mängud #10 Mängud - erinevad mängud #11 Mängud - erinevad mängud #12 Mängud - erinevad mängud #13 Mängud - erinevad mängud #14 Mängud - erinevad mängud #15 Mängud - erinevad mängud #16 Mängud - erinevad mängud #17 Mängud - erinevad mängud #18 Mängud - erinevad mängud #19 Mängud - erinevad mängud #20 Mängud - erinevad mängud #21 Mängud - erinevad mängud #22 Mängud - erinevad mängud #23 Mängud - erinevad mängud #24 Mängud - erinevad mängud #25
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-02-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 223 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor eliko877 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
32
docx

Liikumismängud ja teatevõistlused

LIIKUMISMÄNGUD Nurkade täitmine Mänguks vajalikud vahendid: 5 koonust - 4 nurkades ja 1 keskel. Mängu kirjeldus: Mängijad seisavad koonuste juures. Vile peale hakkavad nurkades olevad mängijad päripäeva järgmise koonuse poole jooksma. Keskel olev mängija püüab jõuda väljaku ühte nurka enne nurgast jooksvat mängijat. EPS Osalejate arv: vähemalt 3 Mängu kirjeldus: Valitakse osalejate seast üks isik, kes peab silmad kinni teised osalejad poolelt korvpalliväljakult ülesse leidma. Kõigepealt seisab ta väljaku keskel ja keerutab ennast silmad juba kinni ning loeb mõttes järjest tähti E,P,S,E,P,S jne. Lepitakse kokku, kes ütleb ühel hetkel "stopp" ning seejärel ütleb keerutaja tähe kõvasti välja. E tähendab Elus (võib vabalt piiride sees liikuda), P tähendab Poolsurnud (alakeha (alates puusadest) peab liikumatult olema, kuid ülejäänud keha võib liigutada), S surnud (peab täiesti liikumatult olema). Osalejate eesmärk on mitte lasta end ülesse leida

Pedagoogika
thumbnail
4
doc

Seltskonna mängud.

Laagrilaste mängud. Tõde ja Tegu. (Mängijad: paarisarv, vaja läheb toole) Kaksa vöistkonda istuvad üksteise vastas toolidel. Toa kummaski otsas kahe istujate rea vahel on tühi tool. Üks neist on ,,töe" tool, teine ,,vale" tool. Vöörustaja loeb igale mängijatepaarile kordamööda ette ühe lauase. Kui nad arvavad, et lause on töene, jooksevad nad ,,töe" tooli juurde, kui nad arvavad, et mitte, jooksevad nad ,,vale" tooli juurde. Mängija, kes istub öigele toolile, toob oma vöistkonnale punkti

Vabaaeg
thumbnail
46
doc

Mänge lastele - referaat

.........................................................45 Kasutatud kirjandus...................................................................................................................46 Sissejuhatus Mäng on väga tähtis osa lapse igapäevaelust. Ma arvan, et lapsel peaks olema võimalus mängida palju erinevaid ning meelepäraseid mänge. Selle mapi koostades lähtun ma sellest, et saaksin neid mänge hiljem oma töös kasutada. Valisin välja mängud, mis pakuvad minu arvates lastele huvi ning on samas ka arendavad. Mängud süstematiseerisin ma esiteks vanuste ja siis ka teemade kaupa. Alguses on näpu- ja sülemängud, mis sobivad väga hästi noorematele lastele, kuid edasi kasutasin samasugust teemedejaotust nagu on Maaja Männi koostatud raamatus "Mänge siit ja sealt". Mängud on jaotatud: meelte- ja tähelepanumängud; suhtlemis- ja loovusmängud; keele-, kõne- ja lugemismängud; võrdlemis- ja arvutamismängud ning liikumismängud

Mäng
thumbnail
2
docx

Seltskonnamängud

*Teki keeramine Vaja läheb: väikest tekki ja kahtekümmet mängijat. Mängijad peaksid teki peal seisma suhteliselt kitsalt; teki suurust ja mängijate arvu saab alati varieerida. Nüüd on mängijate eesmärgikstekk tagurpidi pöörata, ilma tekilt maha astumata või maad puudutamata. *Sõnaseletusmäng *Münditeatevõistlus Mängivad 5-7 liikmelised võistkonnad. Mängijad istuvad kas pingil või tihedalt üksteise kõrval asetatud toolidel. Mängujuht paneb kummagi võistkonna esimese mängija parema käe seljale 5-kopikalise. Märguande peale algab lõbus võistlus. Esimene peab mündi asetama teise käeseljale, see omakorda kolmandale ja nõnda edasi. Keegi ei tohi teist kätt appi võtta, münt liigub ainult käeseljalt käseljale. Kui münt maha kukub, peab selle oma käeseljale tagasi panema mängija, kes mündi maha pillas. Võidab võistkond, kes mündi kiiremini edasi annab. Magic stick · Inimeste arv: 6-15 · Vahendid: Pikk pulk või suusakepp · Kirjeld

Ühiskond
thumbnail
10
doc

Mängud loodusõpetuses

Tal on märkmik ja pliiats, mida ei tohi korrakski käest panna, kuna mängult on tal käed haiged ja ta ei saa nendega midagi puutuda. Üldiselt ta ei sekku ise mängu (ei räägi midagi, ei soovita), küll aga märgib olulisemad pöördepunktid mängus lühidalt üles. Vastutab pimeda ohutuse eest. Mängijad peavad oma rollis püsima kogu mängu aja. See nelik, kus seda reeglit rikutakse, kaotab mängu või alustab algusest. Mängujuht on eseme erinevad osad peitnud erinevatesse paikadesse, kust neid lihtsalt võttes kätte ei saa. Abivahendid on läheduses (nt vajalik vedelik on suures nõus, kõrgel riiulil on tühi pudel, kusagil silmnähtavas paigas on lehter jne). Aeg: Olenevalt võimalustest. Parima tulemuse saavutamiseks oleks vaja vähemalt 20...30 min. Seega sobib mäng suurepäraselt klassiõhtule koolivälises paigas. Mängu käik:

Loodus
thumbnail
13
doc

Grupitöö Sünnipäevapidu

KOKKU 9450kr Finants Iga külaline peab maksma 50 krooni rendi eest. Ülejäänud raha saab sünnipäeva lapse vanemate käest. 6 Kava külalistele 18.00 ­ Väljuvad bussid 18.25 ­ Klubis kohtumine 18.45 ­ Ette valmistus üllatuseks 19.00 ­ Sünnipäeva lapse saabumine 19.15 ­ Söömine ja toosti ütlemine 19.50 ­ Kingituste andmine 20.10 - Sünnipäeva lapse tõstmine 20.20 ­ Mängud 21.00 ­ Söömine ja joomine 21.50 ­ Karaoke ja tantsimine 00.00 ­ Esimese bussi väljumine (klubi eest) 02.30 ­ Teise bussi väljumine 7 Mängud Ajalehe tants Seda mängu saab mängida ainult paaris. Tuleb võtta ajaleht, minna kahekesi sinna peale ning kui muusika mängima hakkab peab tantsima. Muusika lõppedes volditakse ajaleht iga korraga aina väiksemaks ning võitja paar on see kes kõige kauem suudab ajalehelt maha astumata

Perekonna õpetus
thumbnail
2
doc

Mängud

Liikumismängud, kehatunnetusmängud. Leia oma jalanõud! Eesmärgid: arendada tähelepanu ja kiirust Vahendid: jalanõud Mängu käik: Kõik mängijad võtavad oma jalanõud jalast ära. Seejärel antakse neile ülesanne joosta näiteks ümber maja. Samal ajal kui mängijad jooksevad, aetakse jalanõud segamini. Et mäng oleks põnevam, võib lisada üllatusi ­ mõne kinga sisse võib peita kivikese või käbi, toppida heina jne. Mängu võidab see, kes kõige rutem saab õiged jalanõud jalga. Põder sööb Eesmärgid: arendada reageerimisvõimet ja-kiirust Mängu käik: Juhendaja või üks rühma liikmetest on põder, kes näksib maast mustikavarsi. Teised osalejad on jahtipidavad kiskjad, näiteks hundid. Hundid on ringis ümber põdra (umbes 10 m kaugusel) ja üritavad talle märkamatult lähedale pääseda. Reeglid: See jahtija, keda põder märkab liikuvat, langeb mängust välja (või läheb tagasi alguspunkti). Mäng lõpeb, kui mõni kiskja pääseb põ

Kehaline kasvatus
thumbnail
10
odt

Sünnipäevapidu

Sünnipäev Valisime oma rühmatööks ,, Sünnipäev ", sest selle teema kohta on oma kogemuste põhjal kõige lihtsam kirjutada. Pea iga aasta kõik kolmekesi ju korraldame oma sünnipäevasid ja seetõttu on väga lihtne üks ,,suur sünnipäevapidu" kokku panna kamba peale. Tegevused, kava, hinnad, eelarve: Tegevused on kavas järgmised: 1. päev · 21:00 Piduliste kogunemine, kingituste üleandmine sünnipäevalapsele · 21:20 Mäng ,,Pliiatsi pudelisse ajamine" · 22:00 Mäng ,,Tikutoosimäng" · 23:30 Söömine, kingituste avamine · 00:00 Mäng ,,Õllemäng" 1. päev · 12:30 Hommikusöök ja valmistumine järgmiseks peopäevaks · 13:00 Mäng ,,Püüa saba kinni" · 15:00 Mäng ,,Kus on minu kingad?" · ~ 17:00 Puhkepaus ja soovituslik natuke süüa, sest edasine puudutab alkoholi tarbimist

Ainetöö




Kommentaarid (7)

mesi4mumm profiilipilt
mesi4mumm: Asjalikud mängud, andisd palju häid ideid. Korralikult vormistatud.
18:29 30-05-2012
esterkaasik profiilipilt
Ester Kaasik: Väga huvitav ning kasulik materjal. Oli suureks abiks ! :)
21:14 18-02-2013
Enely05 profiilipilt
Enely05: Suurepärane materjal ;)

18:23 02-01-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun