Logistika
Logistika on see tarneahela juhtimise osa, mis planeerib, teostab ja kontrollib lähtepunkti ja tarbimiskoha vahel õigeimaid ning efektiivseimaid kaupade, teenuste ja kaasneva informatsiooni edasi- ja tagasisuunalisi voogusid ning hoiustamise eesmärgiga täidab kliendi nõuded.
Baaslogistika
- Eesti Mereakadeemia
59
Inglise keel - torutransport
-
2
Klienditeenindus logistikas
-
4
Laomajandus
- Kutsekool
62
Laomajandus
- Akadeemiline
4
Laonduse alused
- Kutsekool
11
Lastindus ja laondus
- Eesti Mereakadeemia
10
Logistika
- Tallinna Tehnikakõrgkool
84
Logistika
- Akadeemiline
3
Logistika
- Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
2
Logistika
- Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
5
Logistika
- Eesti Maaülikool
4
Logistika alused
- Kutsekool
12
Logistika alused
- Tallinna Tehnikaülikool
26
Logistika ja tarneahelad
-
6
Majanduskeskkond ja logistika
-
2
Meretranspordi kommertseksplutatsioon
-
1
Meretranspordi ökonoomika
-
8
Stividoritöö ja tehnoloogia
-
2
Transpordi infosüsteem
-
7
Transpordi- ja laologistika
-
8
Transpordiökonoomika
- Tallinna Tehnikaülikool
6
Transpordiökonoomika
- Tallinna Tehnikakõrgkool
2
Transport
- Tallinna Tehnikaülikool
9
Transport ja ekspedeerimine
-
7
Transport ja kaubakäsitlemine
- Kutsekool
7
logistikast inglise keeles
-
1
Ärilogistika
- Tallinna Tehnikaülikool
20
Kategooria logistika populaarseimad õppematerjalid
1. Mis on hankelogistika?
Eesmärgiks on laia sortimenditooraine ja pooltoodete omandamine ning tootmise (töötlemise) paika
toimetamine õiges koguses, õigel ajal ning vastuvõetava hinna eest.
Sisendlogistikat nimetatakse ka hankelogistikaks, mille eesmärgiks on laia sortimendi tooraine,
materjalide, pooltoodete või omandamine ning tootmispaika toimetamine õiges koguses, õigel ajal ning
vastuvõetava hinna eest. Hankelogistika peamised ülesanded on:
Materjali nõudluse prognoosimine;
Materjalide otsimine ja omandamine;
Materjalide kohaletoimetamine ettevõttesse;
Hangete monitooring (kontroll)
2. Mis on jaotuslogistika?
Eesmärgiks on toimetada lõpptoode lõpptarbijani neid rahuldaval moel ja ajal.
3. Mis on tarnelahel?
Tarnelahel on jada üksteisel
1. Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine
Märksõnad: interdistsiplinaarsus, logistika missioon, tarneahela ulatus, 7R
mudel
Logistika mõiste:
? Tegevus, mis vastutab organisatsiooni ja tarnijate vahelise materjalivoo eest.
Materjalivoog liigub organisatsiooni, selle sisestest tegevustest läbi kuni tarbijani.
? Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala toodete liikumine, informatsiooni
liikumine, aeg, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika
edukusele, lisandväärtuse loomisele ja konkurentsivõime parandamisele (Craig 1997).
? Logistika on vajaminevate ressursside ja teenuste organiseerimine mistahes
operatsiooni jaoks.
? Ärilogistika on kaupade, teenuste ja seonduva informatsiooni kulusäästliku ja
veosega ja ta ei olnud ise sellest teadlik, võib ta ohtliku veose maha
laadida, ladustada, tagasi vedada, vajaduse korral aga kahjutuks teha
või hävitada. Vedaja ei pea saatjale hüvitama sellest tekkinud kahju.
(3) Vedaja võib nõuda saatjalt eelmises lõikes nimetatud abinõude
rakendamiseks tehtud vajalike kulude hüvitamist.
9.05.2010 Transport ETV0120 17
Autokaubaveo üldtingimused
Kinnitatud Eesti Logistika ja Ekspedeerimise
Assotsiatsiooni (vt ekspedeerimine) juhatuses 27.02.2007
Mõisteid:
9.05.2010 Transport ETV0120 18
9
Laadimine
9.05.2010 Transport ETV0120 19
Laadimismehhanismid.
Näited
Kraanad
sildkraanad
tornkraanad
portaalkraanad
Tõstukid
Edu faktoriteks on:
informatsiooni liikumine nõudluse kohta tellijalt tarnijale toimub operatiivselt ja
usalduslikult
kauba liikumine on kiire ning paindlikult juhitav, informatsioon kauba liikumise kohta on
tarneahela eri osadele kättesaadav
planeerimisotsuste tegemiseks vajalik informatsioon on kättesaadav ja seda osatakse
kasutada.
8) Infotehnoloogia eesmärk logistikas
?
on minimaalsete kulutustega tagada logistika kvaliteetne funktsioneerimine
vahendid, materjalid ja kaubad on kättesaadavad õiges sortimendis, õiges
koguses, õiges kohas ja õigel ajal.
? Tänapäevased logistika korraldamise meetodid lähtuvad põhimõttest, et
nõudluse tekkimise korral käivitatakse tootmine ja erinevad logistilised
tegevused transport, ladustamine, jaotus jne.
9) Tootega seotud transpordikulusid mõjutavad tegurid:
? tihedus
Logistikakonspekt
LOGISTIKA JA TRANSPORT/ÄRILOGISTIKA
1. Logistika mõiste, olemus ja üldkontseptsioon
1992. aastal Stockholmis peetud Euroopa Logistika Assotsiatsiooni (European Logistics
Association) rahvusvahelisel sümpoosionil märgiti, et sõnal logistika puudub tänapäeval
üheselt aktsepteeritav tähendus. Logistikat defineeritakse erinevalt. Euroopa Standardiseerimis
Komitee (European Committee of Standardization) peab logistikaks inimeste ja/või kaupade
vedamise ja ladustamise kavandamist, korraldamist, kontrollimist ning kaasabi eesmärgiga
saavutada süsteemne tulemus.
USA Logistika Juhtimise Nõukogu (U.S
BILANSS VERTIKAALANALÜÜS 31.12.2010 31.12.2011
Eurodes
VARAD
käibevara %
raha 10 786 25,18% 10 587
nõuded ostjate vastu ja muud nõuded 7 821 18,26% 7 944
Varud 733 1,71% 770
KÄIBEVARA KOKKU 19 340 45,15% 19 301
Põhivara
Sidusettevõtte aktsiad ka osakud 46 0,11% 116
Pikaajalised nüuded ja rendi ettemaksed 2 973 6,94% 1 524
Kinnisvarainvesterringud
Materiaalne põhivara 16 321 38,10% 16 007
Immateriaalne põhivara 4 159 9,71% 4 061
PÕHIVARA KOKKU 23 498 54,85% 21 708
VARAD KOKKU (aktiva kokku)
Eesti Maaülikool
Majandus- ja sotsiaalinstituut
MS.0715 LOGISTIKA MAAMAJANDUSES
Variant A 9; D 6
Juhendaja: E. Plaan majdr.
Koostas: Kadi Tsimmer, MS III (stat)
Tartu 2011
Algandmed:
1. Koorma keskmine veokaugus lk, km 60 km
2. Kandevõime q, t 32 tonni
3
või klient tarbija?
3. Millised peaksid olema tootmisettevõtte, hulgifirma ja
jaekaubandusettevõtte klienditeeninduse peamised eesmärgid?
4. Millistest alltegevustest koosneb klienditeeninduse protsess tootmisettevõttes,
millistest hulgimüügiettevõttes ja millistest kaupluses?
5. Milliseid eesmärke ja ülesandeid täidab ettevõttes turundus ja milliseid logistika?
Kuidas on need valdkonnad omavahel seotud?
6. Miks on klienditeeninduse protsess osaliselt turundus- ja osaliselt logistikaprotsess?
7. Kuidas aitab tasemel klienditeenindus kaasa tarneahela toimimisele?
8. Kuidas aitab tasemel klienditeenindus kaasa ettevõtte edu saavutamisele?
9. Miks käsitletakse klienditeenindust kui vahendit tarneahela juhtimisel
VASTUSED:
1. Edasimüüja on oma tarnija jaoks klient (äriklient), kes ostab kaupu eesmärgil teenida
Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja
tähtsustumine
Logistika olemus
Logistikal ei ole kindlat definitsiooni. Logistika sisu määratlemine sõltub sellest,
kas rõhk asetatakse tootmisele, äritegevusele, üksikfirmale, mingile
majandusharule või globaalsele optimeerimisele. Logistika kui teadusharu
hõlmab järgmisi tegevusvaldkondi:
1)laotegevus
2)laovarud
3)veondus
4)info, tellimisprotsess, administreerimine
5)pakkimine
6)tagastused
Logistika on :
1)mõttelaad, kompetentsus ja tegutsemisviis konkurentsivõime tõstmiseks
2)strateegia parema koha saavutamiseks turul
3)eelmainitud tegevusvaldkondade ühteliitmine
4)protsess, mis seob tarneketi osalised integreeritud tegevuseks
Logistika osategevused
Artjom Petrov
Arvutada:
1. kauba F jääk soetusmaksumuses 30.06.2010
2. müüdud kauba F soetusmaksumus aastal 2010.
01.01.2010-30.06.2010 maksti hankijale
20900-17100=3800
01.01.2010-30.06.2010 müüdi 96200+3800=100000,
mis on soetusmaksumuses 100000*0,75=75000
01.01.2010-30.06.2010 osteti
88800-3800=85000 eest
Kui perioodil 01.01.2010-30.06.2010 ei oleks midagi müüdud, oleks varude jääk 30.06.2010
5000+85000=90000
01.01.2010-30.06.2010 jäi ostjatelt laekumata 20900-17100=3800
30.06.2010 olid laos kauba F varud 90000-75000= 15000 see on kauba väärtus, mis varastati
01.07.2010-31.12.2010 osteti 215000
Esimesel poolaastal müüdi kaupa 80000 euro väärtuses.
Teisel aasta poolel osteti 215000 euro kaupasid ning aasta lõpuks oli jääk 25000, siis
müüdi 215000-25000= 190000 euro eest
Müüdud kauba F soetusmaksumus 2010 - 80 000 + 190 000 eurot = 270 00 eurot
Kordamisteemad ärilogistika eksamiks
Kõik alljärgnevalt toodud punktid on vähemal või rohkemal määral loengutest või
seminaridest läbi käinud. Loendist leiad ka viited eksami jaoks kõige tähtsamale
lugemismaterjalile: Ain Kiisleri Logistika ja tarneahela juhtimine.
Product, place, time, condition, cost!, quanity, customer
Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine
? Kiisler ptk 1 logistika olemus lk 15-37
? Märksõnad: interdistsiplinaarsus, logistika missioon, tarneahela ulatus, 7R
mudel
1)Logistika missiooniks on pidevalt otsida parimat tasakaalu klientidele
maksimaalse väärtuse loomise ja tegevuse minimaalsete kulude vahel.
2)7R: Right product, right place, right time, right condition, right quantity, right
cost, right customer. Ütleb firmale, mis on erinevad logistilise kvaliteedi
Hankelogistika põhieesmärk: tootmisettevõtte materjali
vajaduste (pooltoote, tooraine, tootmiskomponendi) rahuldamine
maksimaalselt võimaliku majandusliku efektiivsusega.
Hankelogistika saavutamiseks: Materjalide ja
komplekteeritavate pooltoodete ostutähtaegadest kinnipidamine,
täpse vastavuse kindlustamine hangitavate kaubapartiide suuruse
ja tootmisettevõtte konkreetse vajaduse vahel, materjalide ja
pooltoodete kvaliteedi kontroll.
Hankelogistika majanduslik efektiivsus: määratud nõutava
kvaliteediga materjalide, pooltoodete ja tootekomponentide
otsimise-leidmise ja ostmisega õigel ajal, õiges kohas ja
minimaalsete kulutustega.
Ühest allikast hankimine: võimaldab alandada kulusid, mida
kannab tarnija, võimaldab alandada hinda, mida kehtestab
tootmisettevõte ning tõsta kvaliteeti, millest on huvitatud
mõlemad osapooled.
Müügiketi loomist: tegemist on keerulise tootega; toote
müügiks on vaja erinevaid tugiteenuseid; ostjaid on vähe ning
nende asukoht on geogr
TALLINNA TRANSPORDIKOOL
LOGISTIKA JUHTIMINE ETTEVÕTTES
X
ESSEE
KOOSTAJA:
JUHENDAJA:
RÜHM:
TALLINN 2015
SISSEJUHATUS
Ettevõte X on väga tihedalt seotud logistikaga, sest kaup liigub igapäevaselt väga erinevatesse
sihtkohtadesse. Tellimusi esitatakse välismaalt väga paljudest riikidest ning transport nendesse
riikidesse tuleb ära korraldada. Samuti on ennem tellimuse väljastamist vajalik teha
komplekteerimistööd, et täita kliendi soovid ning vajadused. Antud referaadis uurin kuidas on
seotud X logistikaga.
KAUBALE KOHA MÄÄRAMINE
Hoiustamissüsteemide ülesandeks on määrata kaupadele hoiukohad selliselt, et töö hoiukohtadele
paigutamisel, komplekteerisel, ümbersiirdamisel ja inventeerimisel oleks võimalikult efektiivne.
Kui riiulid ja nende hoiukohad on adreseeritud siis on komplekteeri
2. Logistika struktuur logistilise keti järgi. Teha ka joonis. [10 p.]
Logistikat käsitletakse logistilise kaubaketina (vt. joonis 2). Kõik logistilise keti
funktsioneerimiseks vajalikud tegevusalad ning nende omavaheline ladus koostöö ning
sünkroniseeritus optimaalsete kulude juures moodustavadki logistika objekti.
Logistika struktuur selgub logistilisest ketist:
? hankelogistika hõlmab materjalide liikumist ettevõttesse,
? materjalilogistika hõlmab materjalide liikumist ettevõtte sees,
? jaotuslogistika hõlmab kaupade liikumist koosteliini lõpust tarbijani. Kuid logistika
struktuur sisaldab ka teisi struktuurse liigendamise tunnuseid, mida võib väljendada järgmise
skeemiga (joonis 3).
4. Logistika prioriteedid läbi aegade. [5 p.]
Logistika prioriteedid läbi aegade:
toodete liikumist ja ladustamist, kui ka sellega seotud teenuste ja infovoogude juhtimist tarnepunktist
lõpptarbijani klientide nõudmiste täitmiseks.
... tegutsemine, mis vastutab materjalide ja info liikumise eest tarnijatelt organisatsiooni, läbi tegevuste
organisatsioonis ja sealt kliendile.
ressursside ajaline positsioneerimine või kogu tarneahela strateegiline juhtimine. Tarneahel on jada
üksteisele järgnevaid tegevusi mille eesmärgiks on kliendi rahuldamine.
2) Logistika jaotub: lk 18-19
? hankelogistika - tooraine ja pooltoodete laia valiku omandamine ning toimetamine tootmis- või
töötlemispaika õiges koguses, õigel ajal ja vastuvõetava hinna eest.
? materjalilogistika - tooraine ja pooltootevoogude haldamine tootmis- ja töötlemisprotsessi
käigus.
? jaotuslogistika - valmistoodete toimetamine klientideni neile sobival ajal ja moel.
3) Logistika tekkimise ja arengu tegurid (loengumaterjalidest)
TALLINNA TRANSPORDIKOOL
R.........
LG.......
Roheline logistika
REFERAAT
Tallinn
2015
Sisukord
Sisukord......................................................................................................................................2
1.Sissejuhatus..............................................................................................................................3
2.Traditsiooniline versus roheline tarneahel...............................................................................4
3
juhtimist tarnepunktist lõpptarbijani täitmaks klientide nõudmisi. Tootmisega seonduvad
logistika probleemid ulatuvad alates katkematutest tootmisprotsessidest (naftatööstus,
klaasitööstus jne) kuni väike- ja individuaaltootmiseni.
Reeglina tulevad konkreetsed logistikaalased probleemid lahendada lähtudes juba
konkreetsest tootmistegevusest.
Esile võib tuua neli võimalikku lähenemisviisi logistikale: logistika kui rakenduslik tegevus -
transport, laomajandus, varustus, klienditeenindus, turundus, arvestus ja infovahetus; logistika
kui ettevõtte juhtimistegevus tagab kõikide juhtimisfunktsioonide eduka koostöö ja võimaldab
paindlikku tegevust konkurentsitingimustes; logistika kui mõtteviis võimaldab mitmesuguseid
logistilisi protsesse vaadelda komplekselt, omavahelistes põhjus-tagajärg seostes; logistika kui
1.Nimetage, millised on lao asukoha valiku kaks etappi ja ärimajanduslikud
tegevused?
1. Esialgne valik põhinedes kuluhinnale ja klienditeenindusele
2. Lõplik valik lähtudes kvalitatiivsetest teguritest
Ärimajanduslikud tegevused
Ladustatavate kaupade iseloom
Kaupade geograafiline päritolu
Kaupade geograafiline sihtkoht
Jaotuskanali iseloom
Kaupade toomisel ja viimisel kasutatavate transpordivahendite iseloomustajad
Vajalikud töötlemismahud (min, max varude tasemed ajaühiku ja lao kohta)
Transpordi, ladustamise, käsitlemise ja klienditeenindusega seotud kulud
2.Milline on varude reguleeriv funktsioon, tooge näide?
Varud moodustavad puhvri tootmise ja tarbimise vahel
Nõudluses/tarbimises peab olema teatud regulaarsus
Tootmist on võimalik planeerida pikema aja peale, tehes väikeseid korrektuure
Näide : Ostame odavalt lattu mingit toodet, ning siis, kui toote hind tõ
6. Maanteetransport
Transpordi sõlmpunktid:
1. Sadamad
2. Raudteejaamad
3. Jne
Statistikas mõõdab logistilist kulu või tulu vastavat näitajat.
1. Kulud
2. Logistiline kaubakäive
3. Logistiline puhaskäive
Mõõdetakse reaalsetest näitajatest:
1. Lülilisus
2. Käibekiirus
3. Tulud
Mida vähem lülisid kaup läbib, seda kiirem ja odavam on logistika ahel. Seda vähem on
kauba kadusi ja riknemist. Logistilistes uuringutes arvestatakse sellist näitajat nagu lülilisuse
konfisent.Kõige väiksemad kulud logistikas on kauba transiitvedudel. Lülilisuse konfisendi
arvutamisel tuleb arvestada kauba hindade võrreldavust kõikides lülides.
Statistika põhimõisted
Statistika põhimõisteid tuleb täpselt tunda, et uuringud ja uuringu tulemused oleksid
võrreldavad ehk identsed, objektiivsed ja mõistetavad.
Kuidas toimib logistika?
Logistika on tarneahela protsessi osa, kus osategevuste efektiivne planeerimine,
elluviimine ja kontroll hõlmab toodete liikumist ja ladustamist ning sellega seotud teenuste ja
teabevoogude juhtimist tarnepunktist lõpptarbijani täimaks klientide nõudmisi. Logistika
ülesanne on toimetada toorained, materjalid ja valmistooted soovitud kohta, õigel ajal
soovitud koguses. Tarne tuleb teha klientidele kooskõlas ettevõtte pakutava teenindus-
tasemega viisil, et tarnijaettevõtte majandustegevuse tulemus oleks võimalikult hea. Seejuures
tuleb looduskeskkonda võimalikult vähe koormata. Logistikat tuleb käsitleda ja uurida kui
terviklikku protsessi, mille abil püütakse suurendada nii ettevõtte (tarneahela lüli) kui ka kogu