Konspekt barokk ja rokokoo kunsti kohta

50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti. Loe siit kuidas punkte saada 31 korda Seda faili on alla laetud 31 korda 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis 27/11/2012 Kuupäev, millal dokument üles laeti

Barokk. Küsimused (barokk ja rokokoo)

Muutused, mis toimusid Itaalia 17.saj kunstis võrreldes 16.saj?Baroki eesmärk?
16. sajandil e kõrgrenessansi perioodil keskenduti loomutruule kujutlemisele, kuid barokk tõi
endaga kaasa idealiseerimise. Euroopa oli poliitiliselt killustunud, ususõjad, jesuiitide ordu
loomine, priiskavad õukonnad. Populaarseks said paraadportreed, toretsevad kaunistused
hoonetel. Maadeavastustega avardus inimeste maailmapilt, tuldi tagasi rohkem antiikkunsti
juurde, maaliti ideaalmaastikke ning antiikmütoloogilisi kangelasi. Renesanssi rahulikkus ja
piiritletus unustati, keskenduti kunstile, mis oleks meelelahutuslik.

Missugune oli barokk üldiselt erinevates maades17., 18.saj

Itaalias keskenduti kirikute ehitamisele, Itaalia barokk oli kõige rahutum ja toretsevam,
meeletus koguses stukkdekoori, voluute. Madalmaades ehitati eelkõige kodanike elamuid,

Iseloomusta Itaalia maali – Cravaggio looming?
„Sauluse pöördumine“, skulptuur Bramante „Püha
Thereza ekstaas, mis on skulptuuris baroklikku?
Barokkmaalijad eelistasid sooje küpseid toone ning
maalisid sujuvate värviüleminekutega, ilma teravate
piirjoonteta. Nad tundsid huvi valguse ja varju
kujutamise vastu, nende töödes on palju heleda ja
tumeda kontraste. Suurt tähelepanu pöörasid nad ka
erinevate materjalide loomutruule
edasiandmisele.Tüüpilistel barokkmaalidel kujutati
pingelisi hoogsaid stseene. Pildid on rahutud, rõhutatud
on diagonaalsuunad. Palju on neis hetkelist: ebatavalisi
poose, ägedaid liigutusi - nagu momentvõttel on jäädvustatud
jõulised, vormikad inimesed keset oma liikumishoogu. Tunnete ja kirgede
rõhutamiselt polnud kauge maa nende ülepaisutamiseni. Ilmekust ja mõju pidid lisama nii
pühakute teatraalsed žestid ja nõretavad taevasse tõstetud pilgud kui ka müüdikangelaste
vägivaldselt väänlevad kehad, aina igasugustes võitlus- ja röövimisstseenides. Omapärase
laadi arendas välja Michelangelo Caravaggio. Ta püüdles tõetruuduse poole, olgugi et see
tõde võis ka inetu või isegi labane olla. Tema maalide tegevuspaik on võetud tegelikust elust,
sündmustik hargneb enamasti poolpimeduses, mida lõhestab poolviltu ülalt langev ere
valgusvihk, nn. keldriluugivalgus. Selle ilmeka ja dramaatiliselt mõjuva võtte omandasid
hiljem teisedki maalijad, näiteks Rembrandt ja Georges de La Tour. See oli ka aeg kus teiste
maade kunstnikele sai lausa pühaks kohuseks käia kindlasti Itaalias õppimas ja uurimas
antiikaja renessansi kunstisaavutusi. Maalil „Sauluse pöördumine“ on huvitav kompositsioon,
valgus ja rõhk oleks justkui hobusel ning inimesed on pigem varju jäetud, siin põimuvad
ideaalselt Caravaggio valgusemäng ning inimemotsioonide esile tõstmine ilma, et inimene
just esiplaanil oleks. Giovanni Lorenzo Bernini [Bramante] (1598 – 1680) meistriteos “Püha

Kogu dokumendi sisu näeb kui laed faili alla
Autori kommentaar: Muutused, mis toimusid Itaalia 17.saj kunstis võrreldes 16.saj?Baroki eesmärk?16. sajandil e kõrgrenessansi perioodil keskenduti loomutruule kujutlemisele, kuid barokk tõi endaga kaasa idealiseerimise. Euroopa oli poliitiliselt killustunud, ususõjad, jesuiitide ordu loomine, priiskavad õukonnad. Populaarseks said paraadportreed, toretsevad kaunistused hoonetel. Maadeavastustega avardus inimeste maailmapilt, tuldi tagasi rohkem antiikkunsti juurde, maaliti ideaalmaastikke ning antiikmütoloogilisi kangelasi. Renesanssi rahulikkus ja piiritletus unustati, keskenduti kunstile, mis oleks meelelahutuslik.