Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Konflikti psühholoogilised põhjused (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks sa minusse nõnda suhtud?

Lõik failist

Tallinna Ülikool
Konflikti psühholoogilised põhjused
Lõputöö

Tallinn 2010


SISUKORD
Sissejuhatus..........................................................................................................................3

  • Konfliktist üldiselt......................................................................................................5
  • Konflikti psühholoogilised põhjused........................................................................10
  • Võimuvõitlus.............................................................................................10
  • Eelarvamused ............................................................................................13
  • Rollikäitumine............................................................................................15
  • Muljejuhtimine ...........................................................................................18
  • Haavatud õiglustunne ................................................................................20
  • Isiksuslikud probleemid.............................................................................22
  • Pingeolukordadest karjäärinõustamisel....................................................................26
    Kokkuvõte.........................................................................................................................31
    Kasutatud kirjandus............................................................................................................33

    SISSEJUHATUS
    Konfliktid teiste inimestega on osa meie igapäevaelust. Eriarvamused, arusaamatused ja tülid lähedaste inimestega, pinged , sallimatus ja isegi tagakius töökohal, vaen parteide vahel ning lepitamatus riikide ja kultuuride vahel. Kõik see mahub konflikti mõiste alla.
    Samas on konfliktil ka positiivne pool. Vastasseisud aitavad meid sageli iseendas ja teistes inimestes selgusele jõuda. Konflikti käigus tekkinud pinged sunnivad meid otsima lahendusi, mille peale me muidu ehk polekski tulnud. Seega taandub konflikt meie jaoks just sellele, kuidas me konflikti suhtume.
    Antud töös on põhiliselt käsitletud isikutevahelist konflikti ning konfliktis toimuvat on püütud avada suhtlemispsühholoogia mõiste kaudu. See teema on mind huvitanud juba varem. Olen juhina kogenud, et ma ei ole hea konfliktide juhtija. Alati ei suuda ma konfliktsituatsioonis langetada häid otsuseid ning tunnen ennast eriarvamuste ja rünnakute all äärmiselt ebamugavalt. Püüd lepitada osapooli ei pruugi viia parima lahenduseni. Samas hoiab selline tegutsemine sageli ära tühjast tüli tõusmise.
    Karjäärinõustajana on mul võimalik kohtuda paljude väga erinevate inimestega. Enamasti
  • Vasakule Paremale
    Konflikti psühholoogilised põhjused #1 Konflikti psühholoogilised põhjused #2 Konflikti psühholoogilised põhjused #3 Konflikti psühholoogilised põhjused #4 Konflikti psühholoogilised põhjused #5 Konflikti psühholoogilised põhjused #6 Konflikti psühholoogilised põhjused #7 Konflikti psühholoogilised põhjused #8 Konflikti psühholoogilised põhjused #9 Konflikti psühholoogilised põhjused #10 Konflikti psühholoogilised põhjused #11 Konflikti psühholoogilised põhjused #12 Konflikti psühholoogilised põhjused #13 Konflikti psühholoogilised põhjused #14 Konflikti psühholoogilised põhjused #15 Konflikti psühholoogilised põhjused #16 Konflikti psühholoogilised põhjused #17 Konflikti psühholoogilised põhjused #18 Konflikti psühholoogilised põhjused #19 Konflikti psühholoogilised põhjused #20 Konflikti psühholoogilised põhjused #21 Konflikti psühholoogilised põhjused #22 Konflikti psühholoogilised põhjused #23 Konflikti psühholoogilised põhjused #24 Konflikti psühholoogilised põhjused #25 Konflikti psühholoogilised põhjused #26 Konflikti psühholoogilised põhjused #27 Konflikti psühholoogilised põhjused #28 Konflikti psühholoogilised põhjused #29 Konflikti psühholoogilised põhjused #30 Konflikti psühholoogilised põhjused #31 Konflikti psühholoogilised põhjused #32 Konflikti psühholoogilised põhjused #33
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 33 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-10-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 162 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Kirke Moor Õppematerjali autor
    Lõputöö

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    34
    doc

    Konfliktipsühholoogia

    Tallinn 2009 SISUKORD TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL...................................................................1 SISUKORD....................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................3 1. KONFLIKTIST ÜLDISELT..................................................................................4 1.1 Konflikti mõiste....................................................................................................4 2. KONFLIKTI TÜÜBID...........................................................................................8 2.1 Konflikti tüpoloogiate alused............................................................................... 8 2.2 Konflikti kliima.................................................................................................. 11 2.3 Kliima konflikti käigus...

    Psühholoogia
    thumbnail
    19
    doc

    Konflikti lahendamine

    OSA. KONFLIKTIDE LAHENDAMINE Käesolev osa käsitleb konfliktide lahendamist kolmest vaatenurgast. Need vaatenurgad ei välist üksteist, küll aga tegelevad konfliktiga mõnevõraa erinevalt. Esimest võib nimetada kõrvaltvaataja perspektiiviks. Teine vaatenurk on konfliktis osaleja oma. Kolmas vaatenurk on lepitaja oma (Lehtsaar, 207). 4.1 KONFLIKTIDIAGNOSTIKA JA KONSTRUKTIIVNE VASTANDUMINE Selles peatükis tuleb juttu kahes omavahel seotud valdkonnast. Esiteks sellest, kuidas üldse konflikti analüüsida, ning teiseks sellest, kuidas välja ütelda oma arusaam probleemist. Konfliktidiagnostika ehk konfliktide analüüsimisega kindlate kriteeriumite alusel saab tegelde nii algavate kui kaugelearenenud konfliktide puhul. Kõige otsesem seos diagnostika ja vastandumise vahel seisneb selles, et konfliktidiagnostika loob üldise konfliktide analüüsi oskuse, mis omakorda mõjutab seda, kuidas me sõnastame konflikti põhiküsimust.

    Psühholoogia
    thumbnail
    50
    docx

    Konfliktid ja nende lahendamine

    SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lahenduse stiilid, viisid ja reeglid. Millised on konflikti lahendamise ohud. Lõpetuseks annan täpsema ülevaate, et kuidas konflikt on lahendatud ja omapoolse hinnangu. Samuti lisasin õpimappi mõned artiklid, mis minu meelest on väga head ja haakuvad hästi teemaga..........................................................3 1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ?..........................................

    Sotsiaalpsühholoogia
    thumbnail
    17
    docx

    Konflikt, probleem, läbirääkimine, lahend

    üksteise vastu tegutsema (Lacey 2002:25). Inimesed on erinevad ja niikaua kui eksisteerivad erinevused, tekivad ka konfliktid. Konflikt ei ole iseenesest hea ega halb, see on lihtsalt elu tõsiasi. Ilma vastandlike arvamusteta ei toimuks muutusi, arengut ega edasiliikumist. Konflikti puhul takistab ühe osapoole tegutsemine teisel osapoolel eesmärgi saavutamist. Eriarvamusi on võimalik väljendada nii positiivsel kui negatiivsel moel. Konflikti lahendamine ei tähenda selle vältimist ja allasurumist, vaid ärakasutamist, et ise kasu saada ja edasi liikuda. Konflikti lahendamise filosoofia põhineb usul, et enda eest vastutust võttes saadakse üheskoos asjaga hakkama (Lacey 2002:7-8, 26). Konflikt ei avaldu alati ilmselgelt avalikes lahkarvamustes, sõimamises või karjumises. Konfliktist annavad tunnistust ka liialdatud viisakus, halvustavad kommentaarid, iroonia,

    Kombed
    thumbnail
    23
    doc

    Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS

    ORGANISATSIOONIS Kursusetöö Juhendaja : Anne Muusik Tallinn 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 3 1. Konflikt................................................................................................................................... 4 1.1 Konflikti liigid...................................................................................................................5 1.2 Mis põhjustel konflikt tekib.............................................................................................. 6 1.3 Mis on konfliktis head ? .............................................................

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    17
    docx

    KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK

    KONFLIKTID JA NENDEGA TOIMETULEK Referaat Sissejuhatus Elus tekib inimestel vahel konflikte, kuid ei osata neid õigesti lahendada. Selleks on vaja teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda. Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema. Mis on konflikt? Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal pidevalt erinevaid

    Suhtlemispsühholoogia
    thumbnail
    9
    doc

    Konflikt-vajalikud või kahjulikud

    Konflikt- vajalikud või kahjulikud? Defineerides konflikti on see lahkheli või arusaamatus, mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad ­ seega on ta oma olemuselt sotsiaalne situatsioon, milles kaks või enam isikut esindades erinevaid seisukohti, arvamusi, huvisid või eesmärke, püüavad üksteist nende realiseerimisel võita. Konflikti võib ära tunda järgmiste tunnuste järgi:

    Kirjandus
    thumbnail
    11
    doc

    Konfliktid

    kergesti kuid sama kiirelt ka kaob mu ärrituvus. Kui mina olen valmis oma probleeme või arusaamatusi lahendama suhtlemise teel siis sageli olen märganud, et teised inimesed pole nii altid seda vestlust ette võtma. Ei oska öelda, kas see on eestlasele kohane tagasihoidlikkus ning asjade ,,rahule jätmise" taktika või lihtsalt ei olda oma välja öeldavates sõnades nii kindel, igal juhul on sageli väga raske inimesega taas kontakti leida. Seepärast püüangi oma töös veidi konflikti olemust valgustada, et saada ise sellest edaspidisteks probleemide lahendamiseks juhtnööre kuid ka selleks, et juhuslik lugeja mõistaks, et konflikti tekkimine ei tähenda, et sellega oleks tutvused lõppenud. Tuleb vaid probleemide lahendamiseks vestelda. 3 KONFLIKT ,,Ladinakeelne sõna communicatio tähendab suhtlust, sidet, ühendusteed.

    Ajakasutuse juhtimine




    Kommentaarid (1)

    kristinktt profiilipilt
    kristinktt: Töös ei ole mitte ühtegi viidet, mis on väga halb.
    21:55 26-04-2016



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun