Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kasvatus eri kultuurides (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

LOODUSINIMENE
Algul oli kasvatus väga tagasihoidlik (mänguline) ning lapsed muutusid vara iseseisvaks. Distsipliin oli nõrk ja arenemisjärgus
Muinsusühiskonnas kasvatati eeskujuga, vanemate ja laste suhted olid tunnetuslikul tasandil.
Inimese kõige olulisem kasvataja oli loodus. Ta õpetas inimesele ka hirmu, ettevaatust ja kannatlikkust, lohutas ning andis turvatunde. Looduse kaudu mõistis inimene igavikku, surma, aja tinglikku perioodilisust.
Kujunesid välja esteetika alged. Ilu nägemine peegeldus eelkõige enesekaunistamises.
Algselt oli kõik seotud maagiaga.
Igapäevase olelusvõitluse hädad ja vajadused kujundasid tahet. Tähtsamad tegurid, mis reguleerisid tahet olid töö, müütiline mõtlemine, mis tulenes looduse tunnetamisest, sõda tahtedistsipliini kujundaja.
Müüt koos müütilise mõtlemisega oli eriti oluline kasvutegur. Tegemist oli suulise mäluga, mida anti edasi põlvest põlve. Müütides peegeldusid tähtsamad muutused: sünd, lapsest täiskasvanuks sündimine ja sellega koos seksuaalse elu algus ja surm. Müüt käis religiooni eel, õigemini sisaldas endas kõiki hiljem eraldunud vaimse tegevuse vorme: religiooni, filosoofiat , teadust, luulet, kunsti, eetikat, haridust.
Sünnist surmani saatis inimest traditsiooniline, ammu kasutusel olev rituaal (pidulikel juhtudel tänati, sõja eel paluti võitu, jahil rohket saaki ja abi). Mängul olid juba iidsel ajal oma kindlad moraalsed alused. Ta allus kokkulepitud, s.t. tavaõigusega pühitsetud reeglitele ja oli püha.. Mäng oli rituaalse toimingu-initsiatsiooni, müsteeriumi, õpetuse, loitsimise, laulu ja tantsu alatine kindel osa, ning oli väga tõsiselt võetav.
Vasakule Paremale
Kasvatus eri kultuurides #1 Kasvatus eri kultuurides #2 Kasvatus eri kultuurides #3 Kasvatus eri kultuurides #4 Kasvatus eri kultuurides #5 Kasvatus eri kultuurides #6 Kasvatus eri kultuurides #7 Kasvatus eri kultuurides #8 Kasvatus eri kultuurides #9 Kasvatus eri kultuurides #10 Kasvatus eri kultuurides #11 Kasvatus eri kultuurides #12 Kasvatus eri kultuurides #13 Kasvatus eri kultuurides #14 Kasvatus eri kultuurides #15 Kasvatus eri kultuurides #16 Kasvatus eri kultuurides #17 Kasvatus eri kultuurides #18 Kasvatus eri kultuurides #19 Kasvatus eri kultuurides #20 Kasvatus eri kultuurides #21 Kasvatus eri kultuurides #22 Kasvatus eri kultuurides #23 Kasvatus eri kultuurides #24
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 24 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-02-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 187 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kama37 Õppematerjali autor
Kokkuvõte raamatust M.Tilk "Kasvatus eri kultuurides" I-III osa

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
32
docx

Kasvatus eri kultuurides

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere kolledz alushariduse pedagoog AP I Sigrid Kaasik KASVATUS ERI KULTUURIDES Juhendaja: magister Lehte Tuuling Rakvere 2008 Sissejuhatus Esimeses raamatu osas on üldistatud iga perioodi ideaaltüüpi: muinasaeg on loodus- inimese kujundamine, Vana-Idamaades kujuneb kirjutaja, juudid on ennekõike ühe jumala ja tema seaduse inimesed, kreeklased kasvatavad kangelast ja roomlased rõhutavad kodanikku.

Pedagoogika
thumbnail
32
doc

Kasvatus eri kultuurides

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere kolledz alushariduse pedagoog AP I Sigrid Kaasik KASVATUS ERI KULTUURIDES Juhendaja: magister Lehte Tuuling Rakvere 2008 Sissejuhatus Esimeses raamatu osas on üldistatud iga perioodi ideaaltüüpi: muinasaeg on loodus- inimese kujundamine, Vana-Idamaades kujuneb kirjutaja, juudid on ennekõike ühe jumala ja tema seaduse inimesed, kreeklased kasvatavad kangelast ja roomlased rõhutavad kodanikku.

Sissejuhatus kasvatuseteadusesse
thumbnail
11
doc

Kasvatus Jaapani traditsioonis

............................................2 Teema valik.....................................................................................................................................3 Perekond......................................................................................................................................... 3 Seisused.......................................................................................................................................... 3 Õukondlase kasvatus.......................................................................................................................4 Samurai kasvatus ja ettevalmistus.................................................................................................. 4 Talupoja kasvatus........................................................................................................................... 5 Käsitöölised........................................................................................

Pedagoogika alused
thumbnail
13
doc

Seisuslik haridus keskajal

.........................2 Sissejuhatus..........................................................................................................................................3 1. Seisuslik ühikond..............................................................................................................................4 2. Vaimuliku seisus...............................................................................................................................5 2.1 Vaimuliku kasvatus.............................................................................................................5 2.2 Vaimuliku naise kasvatus....................................................................................................6 3. Rüütli seisus......................................................................................................................................7 3.1 Rüütli kasvatus...............................................................

Pedagoogika
thumbnail
11
docx

Keskaja haridus

Tartu 2012 SISUKORD................................................................................................2 SISSEJUHATUS...........................................................................................3 1. KESAJA LAPS.......................................................................................4 2. KESKAJA KOOLID.................................................................................5 3. VAIMULIKE KASVATUS.........................................................................6 4. RÜÜTLIKASVATUS...............................................................................8 5. KOLMANDA SEISUSE KASVATUS.........................................................9 5.1. Linlase kasvatus...........................................................................9 5.1.1. Kaupmehe kasvatus...............................................................9 5.1.2

Ajalugu
thumbnail
9
docx

Ateena kasvatus ja koolisüsteem

ning kuulusid enamasti parematese suguvõsadesse. See, millises gümnaasiumis harjutamas käidi, kuulus perekondlike traditsioonide hulka ja sageli väljendas ka parteilist kuuluvust poliitilises mõttes. Gümnaasiumides tegeldi sõjalise iseloomuga harjutustega. Neis toimus ka suurem jagu kodanike ühiskondlikku tegevust, suhtlust ja avalikke arutelusid. Foto 4. Gümnaasium Pompeis. FÜÜSILINE KASVATUS Füüsiline kultuur oli lahutamatult seotud vaimsega ning muutus üheks olulisemaks tsivilisatsiooni teljeks. Kui poiss läks gümnaseionisse, ei kontrollinud tema tegevust enam vanemad, vaid ta oli spetsialistide hoole all. Säärane harimine ja arendamine oli riigi poliitika huvides. Põhirõhk oli sõjalisel ettevalmistusel ja see kujundas mõttemalli, mis toetas kuulekust ja kohusetunnet ühiskonna ees. Harjutused algasid kergetest lastemängudest ja

Pedagoogika alused
thumbnail
7
docx

Pedagoogika aluste referaat

suutnud säilitada enamuse oma ajaloolistest põhiväärtustest. Tänapäeval on muidugi maailm edasi arenenud, kuid kindlasti on mingid mõjud veel ka tuntavad vanematest ajalooperioodideks. Usun, et isegi kui me seda endale ei teadvusta, järgime me tegelikult siiski juba esivanemate poolt tähtsaks peetud tegevusi meie kõigi jaoks olulistes tegevustes... Kasutatud kirjandus · Patterson, C. (1998). The Family in Greek History. Harvard University Press, 286 lk · Tilk, M. (2003). Kasvatus eri kultuurides 1.osa, 288 lk · Tilk, M. (2004). Kasvatus eri kultuurides 2.osa, 512 lk · Tilk, M. (2006). Kasvatus eri kultuurides 3.osa, 479 lk · www.crystalinks.com/greekculture.htm [17.okt 2010]

Pedagoogika alused
thumbnail
39
doc

Sissejuhatus kasvatusteadusse

...........................................................................5 Avalikkus ja edastatavus..............................................................................................................5 Teaduse edasiarenemine...............................................................................................................5 Kasvatuskeskkond ning kasvatus- ja haridussüsteem......................................................................5 Formaalne ja informaalne kasvatus.............................................................................................5 Perekond kasvatuskeskkonnana...................................................................................................6 Perekonna määratlemise katsed...................................................................................................6 Uuspere....................................................................................................................................

Kasvatusteadus




Kommentaarid (3)

janita profiilipilt
Yana Stepankova: Kokkuvõte on väga sisukas ja põhjalik. Väga aitas. Aitäh autorile!
10:42 05-06-2012
kuriherilane profiilipilt
kuriherilane: Tundub olevat kena kokkuvõte. Suurtänu, et oma vaeva jaganud oled.
13:35 16-09-2012
kuzmaria profiilipilt
kuzmaria: Väga hea ning kasulik materjal. Ilusti kirjutatud
14:11 21-04-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun