Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhtimispsühholoogia aine, funktsioonid ja eesmärgid (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

  • Juhtimispsühholoogia aine, funktsioonid ja eesmärgid
  • Inimese sotsiaalne olemus ja juhtimise koht inimkäitumises
  • Juht kui sisegrupi prototüüp

  • Juhi efektiivsust mõjutavad tegurid

  • Muutunud juhtimise keskkond ja muutunud funktsioonid


  • Paradigma muutus ja uus juhtimismudel
  • Juhi ja liidri rollide funktsioonid ja erinevus
    8. Formaalne ja mitteformaalne liider
  • Organisatsiooni kultuur ja juhtimine

    10. Klassikalised juhtimiskoolkonnad



    11. Sotsiaal-humanistlik juhtimiskoolkond ja psühholoogia tulek juhtimisse
    12. Kaasaegsed juhtimiskoolkonnad

    13. Inimesekeskne juhtimine

    14. Inimkapitali mõiste
    Inimkapitali on määratletud kui indiviidi omandatud teadmisi ja võimeid, mis võimaldavad tal oma tegevust muuta ja seega tuua kaasa majanduskasvu ( Coleman 1988). Inimkapital on arendatav ka näiteks väljaõppe ja hariduse andmise kaudu, mis kaasajastavad inimese võimeid ühiskonnas toimetulekuks. Eristatakse ka ettevõttespetsiifilist ja tegevusharuspetsiifilist inimkapitali. Esimese moodustavad oskused ja teadmised, mis omavad väärtust vaid konkreetse ettevõtte kontekstis, ega ole ülekantavad teistesse ettevõtetesse (Sandberg
  • Vasakule Paremale
    Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #1 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #2 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #3 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #4 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #5 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #6 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #7 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #8 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #9 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #10 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #11 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #12 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #13 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #14 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #15 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #16 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #17 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #18 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #19 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #20 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #21 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #22 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #23 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #24 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #25 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #26 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #27 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #28 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #29 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #30 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #31 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #32 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #33 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #34 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #35 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #36 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #37 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #38 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #39 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #40 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #41 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #42 Juhtimispsühholoogia aine-funktsioonid ja eesmärgid #43
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 43 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-06-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 139 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor katsyounow Õppematerjali autor
    Konspekt

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    13
    doc

    Inimeste juhtimine organisatsioonis

    enesetähtsustamine- altruism, e/v struktuur iseseisvad üksused- omavahel seotud, turg kohalik- globaalne, peamine ressurss kapital- uus informatsioon , konkurentsieelis hind- aeg, töötajaskond homogeenne- mitmekesine, töötajate ootused, kindlustunne- isiklik areng, töö individuaalne- meeskondlik, kvaliteet kohustuslik- isiklik 3. Juhi kaksikroll ­ juht ja liider Juhil on õigused ja kohustused organ. tegevuste ja eesmärkide täitmisel. Liidri eesmärgid on pikaajalised, uudsed ja muutustele orienteeritud. Juhid on alluvad, liidrid on järgijad. Liidrid kujundavad organisatsiooni kultuuri Juhi roll: administratiivne ja kontrolliv Liidri roll: mõjutada (kujundada) kaastöötajate tegevust (käitumist) ressursside hankimine ja jaotamine visiooni loomine, tegevuse korraldamine innustamine

    Juhtimispsühholoogia
    thumbnail
    17
    docx

    Juhtimine - KT2 vastused

    4. Teadmised on jaotunud üle kogu organisatsiooni. 11. Mida nimetatakse juhtimisulatuseks? Millised on juhtimisulatust mõjutavad tegurid? Juhtimisulatus on ühe ülemuse alluvuses olevate nende inimeste arv, kes otseselt peavad talle aru andma. Juhtimisulatust mõjutavad tegurid: · Organisatsioonisisesed protseduurid. · Alluvate kompetentsus - mida kompetentsemad alluvad, seda rohkem võib neid olla. · Eesmärkide standardsus - kui eesmärgid on kõigile teada ja organisatsioon sõltub väliskeskkonnast vähe, võib juhil olla rohkem alluvaid. · Töö iseloom - mida komplitseeritum ja teadmisi nõudvam on protsess, seda väiksem saab olla juhtimisulatus. · Ekspertide, spetsialistide olemasolu - mida rohkem on eksperte, seda suurem saab olla juhtimisulatus. 12. Mida nimetatakse juhtimistasandiks? Millised on juhtimistasandite arvu mõjutavad tegurid?

    Juhtimine
    thumbnail
    17
    docx

    INIMRESSURSI JUHTIMISE KORDAMISKÜSIMUSED

    Jack Welch: ,,Äris on 3 põhinäitajat": 1) Klientide rahulolu 2) Töötajate rahulolu 3) Rahavoog IRJ on kogu juhtimistegevuse alus, kuid mitte kogu äritegevuse alus. IRJ abil saab tagada organisatsioonile edu. Mõistet kasutatakse kahel erineval viisil: Kirjeldab juhtimistegevust üldiselt; Käsitleb inimeste juhtimist viisil, mis erineb täielikult personalijuhtimisest-erinev filosoofia, inimestele suunatud organisatsiooniline tegevus. 2. Inimressursi juhtimise eesmärgid, rollid ja ülesanded IRJ juhtimise eesmärgid: 1) Mehitamine- mingite funktsioonide jaoks inimtöötajate rakendamine. 2) Tulemustele orienteerumine 3) Muudatuste juhtimine 4) Administreerimine ROLLID JA ÜLESANDED: 1 IR J JU H T I Tu le m u s t e l M IN E e

    Juhtimine
    thumbnail
    24
    docx

    Juhtimine. Kordamisküsimused kt nr.2

    JUHTIMINE KORDAMISKÜSIMUSED – KONTROLLTÖÖ nr 2 1. Mida nimetatakse organisatsiooni struktuuriks? Organisatsiooni struktuur on organisatsiooni ametikohtade vaheliste suhete mudel. 2. Nimetage põhjused, miks on organisatsiooni struktuur vajalik. Organisatsiooni struktuuri on vaja selleks, et: •Tagada firma tegevuse efektiivsus; •Koordineerida organisatsiooni eri osade tegevust vastavate tegevusvaldkondade lõikes; •Tagada paindlikkus ja kohanemisvõime; •Määratleda ametikohtade aruandekohustused. 3. Mida nimetatakse eestvedamiseks? Eestvedamine on inimsuhete vorm kus üks inimene(liider) mõjutab ja suunab teiste inimeste käitumist. 4. Millised on juhi ja liidri erinevused? Juht on isik, kellel on ameti ja positsiooniga antud võim. Liider on isik, kelle suhtes teistel tekib emotsionaalne soov talle järgneda. 5. Millised on edukate liidrite peamised isiksuseomadused?  Intelligentsus;

    Juhtimine
    thumbnail
    21
    doc

    Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused

    1. Millised on organisatsioonikäitumise kolm uuritavat tasandit? 10p Indiviid ­ baasteaduseks on psühholoogia, mis uurib isiksust, motivatsiooni, emotsioone, stressi, taju, hoiakuid, väärtuse töörahulolu jne. Juhtimisteadusteks, mis selle uurimisobjektiga tegelevad on organisatsioonikäitumine ja personali juhtimine. Grupp ­ baasteadusteks sel tasandil on sotsioloogia ja sotsiaalpsüholoogia. Sotsioloogia uurib grupikäitumist tööjaotust, konflikte ja organisatsioonikultuuri. Sotsiaalpsüholoogiaga uuritakse näiteks kommunikatsiooni, grupiprotsesse ja otsustamist.

    Majandus
    thumbnail
    17
    pdf

    ORGANISATSIOONIKÄITUMINE EKSAMI KÜSIMUSED 2014 KEVAD

    3. Mis moodustab organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna? Sisekeskkond: Struktuur - struktuur ehk koostisosade arv ja seosed nende vahel. Eesmärk määrab struktuuri, eesmärkide muutumisel tuleb muuta ka struktuuri. Inimesed - juht saavutab eesmärgi inimeste kaudu, kasutades ära nende tööjõudu ja intellekti. Ülesanded - iga struktuuri üksus või allüksus luuakse mingi eesmärgi saavutamiseks. Ülesanded on eesmärgi saavutamise vaheetapid. Eesmärgid - üldine eesmärk määrab ära ettevõte suuruse, struktuuri, töötjate vajaduse, tehnoloogia, aineliste ja finantsressursside vajaduse. Tehnoloogia - tehnoloogia on tootmise sisendite muutmise viis eesmärgipäraseks väljundiks. Väliskeskkond: Poliitilised tegurid - poliitiline kord, seadusandlik süsteem. 1

    Ühiskonnaõpetus
    thumbnail
    6
    doc

    Organisatsioonikäitumise eksami küsimused

    Lühidalt, sest välisgrupil: Teiste töötajatega on suhted pinnapealsed. Vähene vastastikune mõju Alluvatelt oodatakse vaid formaalsete rollide täitmist tööülesanded, protseduurid, normid ja reeglid 15 . Kaasajal kõneletakse juhtide kaksikrollist. Mida selle all mõeldakse ja miks on juhtidele kaksikroll kujunenud Juhi kaksikroll juht ja liider. Juhil on õigused ja kohustused organ. tegevuste ja eesmärkide täitmisel. Liidri eesmärgid on pikaajalised, uudsed ja muutustele orienteeritud. Juhid on alluvad, liidrid on järgijad. Liidri efektiivsuse tagab teiste taju temast, edukuse tagab liidri võime mõista ja liita järgijate ootusi ja vajadusi valdkonnapõhis elt. Formaalsete juhtide tööülesannete hulka kuulub nii juhtimine kui ka eestvedamine, erineb mitteformaalse st formaalsete õiguste ja võimu ulatuse poolest. Mitteformaalne liider- gruppi kuuluv inimene, kes oma teadmiste, kogemustega,

    Organisatsioonikäitumine
    thumbnail
    20
    docx

    Juhtimise KT 2

    • Coachimise käigus juhi küsimustele vastates saab alluv teadlikuks ülesande igast aspektist ja tegevusest, mida ülesande täitmiseks vaja. • Coachiv juht saab alluva vastuseid kuulates aimu mitte ainuüksi tegevusplaanist, vaid ka selleni viinud mõttekäigust. • Coachimine annab juhile tegeliku, mitte illusoorse kontrolli, ning alluvale tegeliku, mitte illusoorse vastutuse. • Coaching on suunatud vestlus, kus juhendatav teadvustab ja püstitab endale eesmärgid ja ühiselt leitakse võimalused, kuidas need ellu viia. 19. Millised on tulemusliku coachi eeldused? • Emotsionaalne intelligentsus. • Inimene, kes on huvitatud ümbritsevast maailmast. • On väga aus ja eetiline. • Hoolib teistest inimestest, hindab neid kõrgelt ja usub nende võimetesse ning ressurssidesse. • Tunneb oma võimete piire, austab teiste omi ning pidevalt arendab ennast • On tõeliselt uudishimulik ja huvitatud teistest inimestest, ei ole hukkamõistev ja on

    Juhtimine




    Meedia

    Kommentaarid (1)

    ZnaxMAN profiilipilt
    ZnaxMAN: Oli abi!
    16:22 16-01-2014



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun