Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Aja vaim ja kasvatus (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Kristi Metshein
Aja vaim ja kasvatus
Me vajame sotsiaalseid oskusiendisest järjest rohkem. Sotsiaalkultuurilised ilmingud on viimaselajal palju kõneainet pakkunud, seda enam, et kiired muutsed viimase sajandiga on laste kasvukeskkonda oluliselt muutnud. Muutunud on kasuhtumine lastesse ning laste eneste suhtumised. Päevakorral on uuedprobleemid, mis on seotud laste keskendumisraskustega,endassepöördumistega, rahutusega, ebakindlustundega. Lapsevanemadon kohati tajumas, et probleemid kasvavad üle pea. Sama on kaõpetajad tajumas. Ja paljudele neist tundub, et see, mis olivaremalt kontrolli all, on hetkel kontrolli alt väljumas. Midagituleks muuta kasvatuses, kui endised arusaamad enam ei toimi.Kindlasti peaks kooli muudatusi sisse tooma, sest endiste meetoditegaei ole enam võimalik lapsi kasvatada.
Olen 32-aastane, kolme lapse ema,kelle koolitee algas 26 aastat tagasi. Kool on praktiliselt jäänudsamaks.
Foto1 Koolivorm 1988
Klassidesse on tekkinudpuutetahvlid ja arvutid , aga muu on jäänud samaks. Lasteaias onuued suundumused näiteks uurimuslik avastusõpe, lapsest lähtuvkasvatus, aga kool on jäänud traditsiooniliseks nagu oli. Vägasuur on koolist väljalangenud õpilaste arv, kiire elutempo juureson lapsed vanemate hoolimisest ilma jäänud. Lapsed vajaks rohkemhoolimist ja tähelepanu koolis, eriti aga kodus.
Lugesin 12. oktoobri 2012Õpetjate Lehest Lõuna prefektuuri noorsoopolitsei juht MarinaPaddari mõtteid: „Kui ma mõtlen, millised on nende laste kodud ,kes korduvalt noorsoopolitseisse satuvad, siis valdavalt on needtühjad kodud, mis ei paku lapsele tuge ja kus temast ei hoolita... Lapsevanemate hoolimatus ja ükskõiksus ongi see, mis viib lapsetänavale sõprade juurde, ükski laps ei jookse kodust niisamaminema. Lapsed ei ole süüdi. Ühtegi halba last ei ole. On valedkasvatusvõtted.“( Vapper , T, 2012).
Nii füüsiline kui vaimnekeskkond, mis meid ümbritseb: pidev kiirustamine, laps ei saa rahulikult ringi vaadata ega lapsevanemaga arutlevasse vestlusessejõuda, sest kiiresti viiakse ta autoga ühest punktist teise,tantsuringist tennisetrenni, sealt keeltekooli , kus temagategeletakse. Püütakse arendada nii vaimselt, kui füüsiliselt.Koju jõudes on emal rutiinsed kohustused teiste pereliikmete ees.Isa on päevatööst rampväsinud ja laps jääb oma mõtetega üksi.Pealiskaudselt leitakse aega lapse poolt püstitatud teemadearuteluks. Suhtumine lastesse ja laste eneste suhtumine on, et kipubära kaduma piir lapse ja täiskasvanute vahel. Lapsest üritataksevormida juba suurt last. Ka keskkond soosib seda. Juba 3-aastasedtahavad ennast värvida nii nagu ema.
Lapse ebakindlust meie praegusesühiskonnas võib tekitada ka pidev järelvalve ja kontroll. Laps eisaa ise otsustada ja läbi oma vigade õppida, nii võib laps muutudaebastabiilseks ja otsustusvõimetuks. Paljudes peredes on tänapäeval
Vasakule Paremale
Aja vaim ja kasvatus #1 Aja vaim ja kasvatus #2 Aja vaim ja kasvatus #3 Aja vaim ja kasvatus #4 Aja vaim ja kasvatus #5 Aja vaim ja kasvatus #6 Aja vaim ja kasvatus #7 Aja vaim ja kasvatus #8 Aja vaim ja kasvatus #9
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 43 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor virtual Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
25
pdf

MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut MONTESSORI PEDAGOOGIKA - KASVATAMISEST JA FILOSOOFIAST Tallinn 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS ........................................................................................................................ 3 MARIA MONTESSORI ELUST ............................................................................................... 4 MARIA MONTESSORI PEDAGOOGILISE LÄHENEMISE FILOSOOFIA ........................ 9 MONTESSORI METOODIKA ............................................................................................... 12 1.1. Lugema-õppimine Montessori meetodi järgi ................................................................ 14 1.2. Kirjutma-õppimine Montessori meetodi järgi ............................................................... 14 1.3. Arvutama-õppimine Montessori meetodi järgi ................................................

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia
thumbnail
13
doc

MARIA MONTESSORIST JA TEMA METOODIKAST

MARIA MONTESSORIST JA TEMA METOODIKAST SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................3 KES OLI MARIA MONTESSORI...............................................................4 MONTESSORI METOODIKAST..............................................................8 1.1 Lugema ja kirjutama õppimine Montessori järgi.................................10 1.2 Arvutama õppimine Montessori järgi..................................................11 KOKKUVÕTE..........................................................................................12 KASUTATUD KIRJANDUS/ALLIKAD.................................................13 2 SISSEJUHATUS Valisin oma töö teemaks Montessori pedagoogika just eelkõige puhtalt iseenda uudishimust. Olen sellest kuulnud palju räägitavat, saanud katkeid siit ja sealt, aga tegelikkuses ei

Pedagoogika alused
thumbnail
11
docx

Alternatiivpedagoogika ja autism

Steiner- ehk waldorfpedagoogika Steinerlasteaed on haridusasutus, kus peatähelepanu all on laps, kes õpib kogemise ja loomise kaudu ümbrust mõistma. Lähtutakse põhimõttest: mida enam on lapsel eelkoolieas võimalus areneda vabades fantaasiarikastes mängudes ja neid toetavates päeva-, nädala- ja aastarütmides ning kogeda mõtestatud tegevusi, seda tublim on ta edaspidi koolis teadmisi omandades. [Gustavson, 2004]. Waldorfpedagoogika ­ õppimise protsessi kulgemine Esimesel seitsmel eluaastal on kasvatuses tähtsal kohal ka lapse kehalis-füüsiline areng ning selles eas on kõik arengusse puutuv seotud kehaga (Gustavson, 2004). Kogu õppimise protsess toimub keha kaudu ehk siis koolieelik õpib meelte vahendusel ja väljendab-kordab õpitud ning kogetut matkimise ja jäljendamise teel. Täiskasvanute ülesanne on seega kujundada arengut soodustav ümbrus, mis pakub impulsse vajalike kogemuste jaoks, soodustab sotsiaalset suhtlemist j

Lapse areng
thumbnail
10
pdf

Alternatiivpedagoogikal põhinevad koolisüsteemid - Montessor

Tartu Ülikool Haridusteaduskond Koolieelse lasteasutuse pedagoog Katrin Luik Alternatiivpedagoogikal põhinevad koolisüsteemid - Montessori koolid Referaat Juhendaja: Karmen Tasberg Tartu 2009 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................................................................3 Alternatiivpedagoogika ­ mis see on?.............................................................................................4 Maria Montessori.............................................................................................................................4 Montessori meetod ..........................................................................................................................5 Montessori pedagoogika koolis ja lasteaias.......................................

Pedagoogika alused
thumbnail
6
doc

Alternatiivpedagoogika analüütiline essee

Analüütiline essee alternatiivpedagoogikas Tallinna Pedagoogiline Seminar Alternatiivpedagoogika Lugesin läbi kohustusliku kirjanduse, mis käsitleb Montessori-, Waldorf-, Reggiopedagoogikat, Johannes Käisi üldõpetust ning Hea Alguse programmi ja metoodikat. Leidsin palju ühiseid jooni ja ka erinevusi. Olenemata sellest, et ma ei olnud vastavat kirjandust varem lugenud ja vaevalt kuu õpetajana töötanud, leidsin palju mõtteid, mis on mulle omased ja tuttavad. Analüüsisin ja võrdlesin neid erinevaid alternatiivpedagoogika alasid. Montessori pedagoogika kõige tähtsamaks põhimõtteks on ettevalmistatud keskkond, mille loojaks on õpetaja. Lapsele peavad kõik töövahendid olema kergesti kättesaadavad ja nähtaval. Kõigil lastel on võime luua ja selle eesmärgi püstitavad nad ise. Õpet

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
72
docx

Kasvatusteadused

valetada. Ausus ja usalduslik läbisaamine on lapse ja lapsevanema hea suhte alus. Samuti olen nõus lapse usulise kasvatuse suhtes. See on täiskasvanud inimese isiklik asi ja lapsele ei tohiks usku peale suruda. „Naine on loodud järele andma ja ülekohut kannatama.“ (lk62)Selle väitega ma nõus ei ole. Meie ühiskonnas on naisel ja mehel võrdsed õigused eneseväljenduseks, arutluseks ja probleemide lahendamiseks. Samuti on naised tänapäeval kaasatud avalikku ellu. „Et kasvatus on kunst, siis on peaaegu võimatu, et ta õnnestuks, sest tema eduks vajalikud olud ei olene kellestki.“ (lk79) Olen alati arvanud, et politseinike ja pedagoogide lapsed on targad ja eeskujuks oma käitumisega teistele. Elu on näidanud, et paraku see nii ei ole.Lasteaiast on nii mõningaidki näiteid, kus pedagoogi või politseiniku laps ei käitu ootuspäraselt. Vanasti oli lapse kasvatamine rohkem ema roll. Tänapäeval võtavad lapse kasvatamisest osa

Alusharidus
thumbnail
5
doc

Eeva Hujala raamatu "Uuenev alusharidus"

· On arvatud, et eelõpetus on hõlbustanud ka lapse siirdumist lasteaiast kooli ja seda vaadeldakse kui silda kodu ja kooli vahel. Eelõpetuse kultuurilised suundumused Nägemus lapsest Nägemus kasvatuse ja õpetamise tähendusest ENNE Laps on passiivne, ei suuda Kasvatus ja õpetamine alustatud iseseisvalt tegutseda. ühiskonnale. Ülesandeks isiksuste sobitamine ühiskonda. PÄRAST Laps on algatusvõimeline ja Kasvatus ja õpetamine ühiskonna aktiivne, suudab iseseisvalt mõelda. muutmisjõuna. Ülesandeks parema

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
9
doc

Kooli ajalugu ja tänapäev

2. Eesti pedagoogika klassika Peeter Põld (1878-1930) Üldine kasvatusõpetus, 1932 Eesti kooli ajalugu, 1933 Johannes Käis (1885-1950) Isetegevus ja individuaalne tööviis, 1935 Koolile pühendatud elu, 1985 Hilda Taba (1902-1967) õppekavateooria uurija USA-s Pedagoogiline Aastaraamat, 1991/92, Tartu, 1994 Akadeemia 1996, nr.10 Aleksander Elango (1902-2004) Pedagoogika ajalugu, 1984 Eesti pedagoogilise mõtte ajaloost, 1988 Tagasivaade, 2001 3. Pedagoogiline perioodika Kasvatus Eesti Kool Haridus Õpetajate Leht History of Education Studien zur Geschichte der Pädagogik 4. Haridusseadusandlus 5. Õpikud, õppevahendid, programmid 6. Kunst, kultuuriloolised materjalid - muuseumid, kirjandus jms. Rahvapedagoogika: Harjutamine teeb meistriks Vääna vitsa, kui vits väändib Hirmuta kasvab, auta elab Mida armsam laps, seda valusam vits Töö kiidab tegijat Virk käsi leiab igal pool leiba Initsiatsioon (lad.k. INITIATIO ­ sissepühitsemine)

Pedagoogika alused




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun